Speak EV - Electric Car Forums banner

2024 Golf GTE +12V batterij loopt leeg.

2 reading
11K views 93 replies 22 participants last post by  t90ron  
#1 ·
Hallo mensen. Ik ben bezig met het afwijzen van mijn GTE 8.5. Als ik vandaag geen oplossing krijg, moeten er advocaten aan te pas komen.

Ik heb de auto nieuw ontvangen op 30 september 2024. Sindsdien heb ik de auto 14 dagen op de weg gehad!!

Bij het aansluiten van de auto voor een nachtelijke lading (Ohme/Octopus Intelligent charge, van 23:30 tot 05:30 uur) gaat het alarm af voordat de oplader start. De auto is dan volledig dood. Geen lading in de batterij. Een starthulp brengt haar weer tot leven.

De AX4-oplaadeenheid is vervangen voor de eerste storing. +12V-accu vervangen voor de tweede, en na de derde storing kreeg ik te horen dat ik op een software-update moest wachten. VW vertelt me dat ik er nog steeds mee kan rijden, maar de kabel na het opladen moet verwijderen!!!

Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad? Ik geloof dat een paar auto's bij mijn lokale dealer (Milton Keynes) dit probleem hebben. VW heeft de afwijzingsaanvraag getreuzeld.

#2 ·
Dit komt veel voor in verschillende forums voor de VW Audi-groep en is niet beperkt tot Golfs. Iemand zei dat VW hen vertelde dat ze aan een software-update werkten, maar ik weet niet of dat waar is.

De auto lijkt niet in slaap te vallen als hij is aangesloten en trekt daarom de 12V-accu leeg.

Een methode die ik heb gelezen om dit te omzeilen is om met volle snelheid te beginnen met opladen, dan de oplaadmodus op pauze te zetten en dan werkt alles ok.
Ik weet zeker dat er een paar mensen op dit forum hetzelfde hebben gehad, dus ik neem aan dat ze binnenkort zullen reageren.

Ik heb ook gelezen dat het ontkoppelen van de auto van Ohme en in plaats daarvan een bepaalde hoeveelheid lading toevoegen werkt.

Ik denk dat VW om de een of andere reden geen oplaadlocaties in de auto-software heeft toegevoegd om getimed opladen mogelijk te maken. Hopelijk voegen ze dat weer toe.

Houd ons op de hoogte. Ik hoop over een paar weken mijn oplader te krijgen.

#3 ·
Bedankt voor de hulp.

Elke keer dat ik handmatig oplaadde, werkte het, maar het hele punt van het kopen van de auto was om het nachttarief van 19.00 uur te gebruiken.

Ik heb het vertrouwen in VW verloren en heb er geen vertrouwen in dat ze snel een permanente oplossing kunnen vinden.

VW verklaarde: "Dit voertuig zou ook gedekt worden door de software-update die voor deze klacht wordt verwacht. Het advies is momenteel om het voertuig los te koppelen van de wandlader zodra de laadcyclus is voltooid. We hopen dat er binnenkort een TPI voor deze klacht wordt vrijgegeven"

#5 ·
Laat je Octopus de API gebruiken om je auto te besturen? Zo niet, doe het dan niet. Stel een daltijd in (ervan uitgaande dat deze hetzelfde is als bij eerdere auto's) voor middernacht tot 5.30 uur (doe geen 1.30 uur) en een vertrektijd van 5.30 uur (geen voorverwarming) en schakel in de Octopus-app de intelligente bit uit. De auto laadt nog steeds op en je krijgt het lagere tarief. De kans is groot dat de API je auto constant aanroept, hem "wakker maakt" en de batterij leegmaakt.

#7 ·
Duimen

• Like
Reactions: DMT
#11 ·
Ze gebruiken geen locaties meer, maar er moet een e-manager zijn om een oplaadschema in te stellen?

#12 ·
#14 ·
#16 ·
Intelligent geeft u ook piekbelasting voor uw huishoudelijke apparaten. Ik zou het gebruik van een 'granny charger' of een externe timer op de lange termijn niet aanraden, tenzij u de geschiktheid van beide door een elektricien hebt laten beoordelen (er moet echt een goede stekkerdoos worden geĂŻnstalleerd als u een 'granny charger' wilt gebruiken).

#18 ·
Ik heb hetzelfde probleem gehad met het leeglopen van de 12V-accu van mijn Golf 8.5 eHybrid. Een buurman klopte op mijn deur om te zeggen dat er een pieptoon was, maar stopte net toen hij op me stond te wachten om de deur te openen.

De auto was aangesloten op een Hypervolt-lader die was ingesteld op de modus "Super eco", waarbij de lader de auto alleen oplaadt als er voldoende overtollige zonne-energie van mijn systeem is. (Voor zover ik weet communiceren Hypervolt-laders alleen via de kabel met de auto, aangezien ik geen details aan mijn VW-account heb verstrekt).

Op andere dagen heb ik de lader gewoon ingesteld op Gepland opladen in de daluren en had ik geen problemen 🤞.

Toen de VW-pechhulp kwam, wisten ze precies wat het probleem was zodra ze de auto op een lader aangesloten zagen! De man zei dat het bij alle VW-merken gebeurde. Hij zei dat het niet de hele tijd consequent gebeurt, maar slechts af en toe bij sommige voertuigen.

Hij startte de accu en alles was in orde. Hij zei dat ik de auto 20 minuten met het contact aan ("Ready" op het dashboard) moest laten staan, zodat de hoogspanningsaccu het 12V-systeem meer kon opladen.

Verder werd me geadviseerd om de auto los te koppelen als hij niet wordt opgeladen en om de hulpdienst te bellen als het opnieuw gebeurt. Hij zei dat hij het incident had geregistreerd, zodat de dealers het zouden zien en ook VW in Duitsland.

#19 ·
Ik heb dezelfde nachtmerrie. Mijn nieuwe Golf Style met 74-kentekenplaat is net 4 dagen bij de Derby-dealer geweest voor een diagnosecontrole nadat het alarm om 00.30 uur afging en de 12V-accu de volgende ochtend leeg was. Hij was aangesloten en wachtte tot ik de oplader handmatig aanzette, want er is geen oplaadlocatie-optie - ondanks dat het in de handleiding staat, is het belachelijk!! We gebruiken de Easee-app die perfect werkt voor de Toyota van mijn man. De (VW) AA-man die kwam, wist niet waarom het gebeurde en de technicus bij VW had ook geen idee. Bidden voor de genoemde update snel. Ik heb veel info gevonden van een UK Tiguan forum die dit probleem ook hebben.

#20 ·
Mijn 10/2024 GOLF GTE werd afgekeurd en ik heb vorige week de terugbetaling ontvangen. Ik ben nog steeds bezig met het terugvorderen van de terugbetalingen van de extra's.

VW denkt dat het een softwareprobleem is, maar weet niet wanneer de oplossing er zal zijn. Ik ben gestopt met wachten.

Helen, ik hoop dat je je auto niet 3 maanden bij de dealer hebt moeten laten staan, zoals ik.

Dave

#21 ·
Vergeet niet dat om de auto te starten, de motor bij het opstarten gewoon moet worden gestart met uw voet op de rem en volledig op het gaspedaal. Hierdoor wordt de batterij sneller opgeladen.

#22 ·
Ik heb een 2016 GTE en heb al 3 12V-batterijen vervangen en heb er pas 21.000 mijl mee gereden. Gisteren was het een hectische dag omdat de 12V-batterij ermee ophield en ik met een dode auto zat; moest de bestuurdersdeur openen met de fysieke sleutel. Na wat proberen en testen (de afstandsbediening aan en uit zetten, de sleutel insteken en draaien om de auto te starten) sloeg hij plotseling aan en kon ik de auto terug naar huis rijden. Daarna gebruikte ik een tester op de accupolen bij de zekeringkast en geen wonder dat hij niet liep. De 12V-batterij had maar 4 volt!! Deze auto wordt door mijn vrouw gebruikt en ze gebruikt hem normaal gesproken om te gaan winkelen; de afstand is zo kort, 25 mijl, ze rijdt volledig elektrisch. We hebben genoeg zonnepanelen om hem op te laden wanneer dat nodig is, zonder problemen; de auto wordt normaal gesproken om de drie dagen op die manier gebruikt, dus mijn vraag is: Waarom laadt hij de 12V-batterij niet op, of beter gezegd, waarom laadt hij hem NIET op? Ik ben hem nu aan het opladen met een externe lader en hopelijk is hij over een paar uur volledig opgeladen, maar dat is duidelijk niet de manier waarop een modern elektrisch voertuig zich zou moeten gedragen; het is eigenlijk een ramp. Vanaf het moment dat ik hem in 2016 kocht en met slechts die 21.000 mijl heb ik ook de DSG-bak laten verwijderen en repareren (niet gedekt door de garantie) en verschillende bezoeken die ook door mij zijn betaald, waarbij ze probeerden de reden te vinden voor veel elektrische problemen, waaronder waarom hij zo snel batterijen at. Om de waarheid te zeggen, alle drie de batterijen waren in orde en zijn dat nog steeds, het is alleen die stomme waarschuwing die je op het dashboard krijgt en die je vertelt dat je de batterij en de werkplaats moet vervangen... Bij het opladen van de hoofdhoogspanningsbatterij moet er ook voor de 12V-batterij worden gezorgd. (Denk ik)... Ik heb het gevoel dat ik in 2016 een vreselijke fout heb gemaakt door deze auto te kopen.

#25 ·
Ik heb een Golf eHybrid 1.5 2025 en heb precies hetzelfde probleem. We hebben onlangs een MyEnergy Zappi (domme naam, maar goed) via Octopus geĂŻnstalleerd en hadden 3/4 weken geen problemen, maar maandag was hij dood op de oprit. VW-hulp gebeld, de technicus wist precies wat het probleem was. Nadat hij het had gediagnosticeerd en gerepareerd, zei hij dat hij veel van deze (ook de nieuwe Tiguan) had gezien en dat het te maken had met het feit dat de auto herkende dat hij was aangesloten, maar constant zijn elektrische systeem opnieuw opstartte, dat 0,5 A verbruikt en de 12V-accu snel leegmaakt, waardoor de auto wordt lamgelegd. Alles was een paar dagen goed, maar vanmiddag had ik precies hetzelfde probleem. VW-hulp heeft het weer opgelost (andere technicus, maar in wezen dezelfde ervaring en advies). Ik belde de senior technicus bij Marshalls, die me openhartig vertelde dat VW op de hoogte is van het probleem en contact met me zou opnemen wanneer de software-update beschikbaar komt. Ik heb de afgelopen 15 jaar of zo verschillende Audi's en VW's gehad (5 jaar met hybrides) en dit is de eerste keer dat ik een serieus probleem heb gehad. Ik begrijp dat dit een veel complexere auto is dan zelfs het vorige model, maar een klein compatibiliteits-/softwareprobleem mag de auto niet lamleggen!
Eens. Ik heb mijn 8.5 gekocht omdat ik dacht dat de bugs sinds de 8 zouden zijn verholpen. Ik nam ten onrechte aan dat het, afgezien van een paar wijzigingen in de code om grotere batterijen etc. mogelijk te maken, hetzelfde zou zijn als de 8.

Ik moet mijn oplader nog laten installeren, dus het heeft me nog niet getroffen, maar ik houd dit in de gaten voor wanneer ze updaten. Ze zijn er tenminste mee bezig. En hopelijk wordt het goed getest voordat het wordt uitgebracht.

#32 ·
Hoi mensen. Ik ben bezig met het proces om mijn GTE 8.5 te weigeren. Als ik vandaag geen oplossing krijg, zullen advocaten betrokken moeten worden.

Ik heb de auto nieuw ontvangen op 30 september 2024. Sindsdien heb ik de auto 14 dagen op de weg gehad!!

Bij het aansluiten van de auto voor een nachtelijke lading (Ohme/Octopus Intelligent charge, van 23:30 tot 05:30 uur) gaat het alarm af voor of kort voordat de oplader start. De auto is dan volledig dood. Geen lading in de batterij. Een starthulp brengt haar weer tot leven.

De AX4 Charging Unit is vervangen voor de eerste storing. +12V batterij vervangen voor de 2e, en na de 3e storing kreeg ik te horen dat ik moest wachten op een software-update. VW vertelt me dat ik er nog steeds mee kan rijden, maar de kabel na het opladen moet verwijderen!!!

Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad? Ik geloof dat een paar auto's bij mijn lokale dealer (Milton Keynes) dit probleem hebben. VW treuzelt met het afwijzingsverzoek.

Groeten

Dave
Ik kreeg mijn 1.5gte op 16 januari 2025. Heb hetzelfde probleem. VW zegt dat het niet kan worden opgelost. Ze wachten op een software-update van VW. Als de auto de hele tijd wordt opgeladen tegen het Octopus-nachttarief, is de 12V-batterij leeg. Je kunt de ventilator horen die de batterij constant koelt en de 12V-batterij leegtrekt. Laad hem slechts 2 uur op om de 12V-batterij te beschermen. Uit je bericht was VW op de hoogte van het probleem, maar heeft de auto toch verkocht. Wacht op een telefoontje van VW omdat ik een klacht heb ingediend. Tijd dat dit in de kranten komt om andere kopers te waarschuwen.

#33 ·
Ik kreeg mijn 1.5gte op 16 januari 2025. Heb hetzelfde probleem. VW zegt dat het niet kan worden opgelost. Ze wachten op een software-update van VW. Als de auto de hele tijd wordt opgeladen tegen het Octopus-nachttarief, is de 12V-batterij leeg. Je kunt horen dat de ventilator de batterij constant koelt en de 12V-batterij leegtrekt. Laad hem slechts 2 uur op om de 12V-batterij te beschermen. Uit je bericht was VW op de hoogte van het probleem, maar ze hebben de auto toch verkocht. Wacht op een telefoontje van VW, want ik heb een klacht ingediend. Tijd dat dit in de kranten komt om andere kopers te waarschuwen.
Ja - zowel de VW Assistance-technicus als de senior technicus bij de VW-dealers vertelden me hetzelfde. Het is duidelijk een bekend probleem, maar het is belachelijk dat 's nachts opladen je auto kan uitschakelen. Ik laad nu alleen overdag op, wat het voordeel van slim opladen tegen daluren (of in de zomer, wanneer je het kunt instellen om op te laden via zonne-energie) nogal tenietdoet.

#34 ·
Wil graag toevoegen dat we hetzelfde probleem hebben met onze GTE. De auto 5 dagen gehad en de batterij is al leeg. Ik snap de optie om de auto los te koppelen, maar een van de belangrijkste punten van Octopus Energy Intelligent is dat als je auto is aangesloten, het je de uren van de dag vertelt waarop het hele pand 7p per kW verbruikt. Als de auto niet is aangesloten, ben ik er vrij zeker van te kunnen zeggen dat we de goedkopere tarieven overdag missen als het elektriciteitsnet een lage vraag heeft. Een grap van een probleem voor een nieuwe auto. Zeker als een van de doorslaggevende factoren om voor VW te kiezen, is dat het een gevestigd merk is dat verondersteld wordt een goede betrouwbaarheid te hebben.

#35 ·
Ik gebruik octopus. Ik laad de auto 's nachts maar voor 40-50% op. Stop het opladen om 04.00 uur. De auto laadt maar 2 uur per nacht op. Tot nu toe werkt dit. Koppel de auto om 06.30 uur los. Wacht nog steeds om iets te horen over het terugbrengen van de auto.

#36 ·
Groeten uit Finland. Ik heb net mijn GTE gekregen.
Dit is TPI voor batterijontlading 2076781/1 van 17-2-2025.
Er staat dat ze nog steeds geen update hebben, en zeg alstublieft tegen de klant dat ze de kabel uit de auto moeten halen.