@Volksfront van Judea Ik vermoed dat de reden dat ze geen CH doen, is omdat ze het niet kunnen financieren. Merc/BM/VW et al. zitten op hopen contant geld en een gezonde positieve cashflow. Ze hebben ook captive finance companies die er zijn om hen te helpen volume te verschuiven.
Tesla verbrandt momenteel contant geld, en het grote pluspunt van een leaseovereenkomst van een derde partij is dat het geld direct in de rekeningen van Tesla wordt herkend.
Nu zouden ze een CH-bedrijf van een derde partij kunnen gebruiken (of u zou uw eigen afspraken kunnen maken), maar van catalogusprijs tot catalogusprijs krijgt u niet bijna zoveel auto voor de maandelijkse betalingen. De financieringsmaatschappij neemt alle risico's en de RVG staat niet voor hen open. Tot overmaat van ramp moeten ze hun marge erbovenop halen en krijgen ze ook geen kortingen op nieuwe voertuigen. (Kijk maar naar een A7 3.0 die vergelijkbaar is, het is de helft van de prijs op BCH)
Nadat ik contant had gekocht, met veel pers rond de 50%, en had gezien hoe de Amerikaanse markt eruitzag, was ik er vrij zeker van dat ik minstens 35-40% zou zien. Maar aangezien de constante stroom van upgrades heeft plaatsgevonden en een gloednieuwe auto nu effectief 20% goedkoper is, zie ik dit niet gebeuren.
Nu zal Tesla ongetwijfeld proberen de markt te stutten door alle gebruikte auto's op te kopen, een truc die Porsche al jaren toepast. Het is dus waarschijnlijk dat de mijne daar terechtkomt, maar ik heb er geen hoop op dat hij na 3 jaar in de buurt komt van de 50%, zelfs niet met < 25.000 mijl erop.
TBH het heeft me echt afgeknapt tot het punt dat ik denk dat ik over een paar jaar geen andere Tesla meer wil, en zelfs als ik dat wel zou willen, zou het niet nieuw zijn. Eens gebeten en dat alles.
Dat gezegd hebbende, misschien zijn al deze vertragingen die we hebben gehad op Britse D-auto's het begin van Tesla die wat meer gevoel toont, omdat ze gevoeliger zijn geworden voor de impact van roekeloze upgradestrategieën. Ik weet zeker dat Tesla UK geen herhaling van het autopilothardware-debacle wilde!