Speak EV - Electric Car Forums banner

Kondycja baterii

1.3K views 16 replies 16 participants last post by  LancashireRob  
#1 ·
Cześć, jestem nowy w świecie samochodów elektrycznych i chcę kupić elektrycznego vana. Poprosiłem sprzedawcę o naładowanie pojazdu na noc, abym mógł sprawdzić zasięg po pełnym naładowaniu. Przeczytałem, że to prosty sposób na sprawdzenie stanu baterii.

Van to:

Citroen e-Dispatch z akumulatorem 75 kWh ma certyfikowany zasięg WLTP do 211 mil.

Van naładował się do 176 w trybie normalnym i 185 w trybie eco.

Sprzedawca powiedział, że uważa, że ​​nie naładował się do podanej przez producenta liczby mil, ponieważ była to zimna noc z temperaturą około 2°C.

Czy to brzmi rozsądnie?

Czy jest lepszy sposób na sprawdzenie stanu baterii?

Dzięki

#2 ·
Nie mogę jednak pomóc w Twoim konkretnym pytaniu.

Dane dotyczące zasięgu WLTP są bardzo mylące, jest bardzo mało prawdopodobne, że będziesz jeździć w sposób, w jaki odbywa się test WLTP.

176/185 mil, które widziałeś na desce rozdzielczej, to najlepsze oszacowanie samochodu oparte na temperaturze i sposobie, w jaki był wcześniej prowadzony. Możesz nim jeździć i uzyskać radykalnie różne wyniki.

#3 ·
Poproś o sprawdzenie stanu baterii. Mówi o degradacji baterii, a po 2-3 latach może wynosić około 95% i jest uważana za dość normalną.

Powinieneś również odjąć około 20% zasięgu WLTP, aby uzyskać realistyczne liczby.

EVDB podaje rzeczywisty zasięg 185 mil w łagodniejszą pogodę i około 130 zimą. Więc te liczby wydają się być poprawne.

#4 · (Edited)