Speak EV - Electric Car Forums banner

BMW i3 REx - 34mpg

12K views 40 replies 18 participants last post by  PRO-AMPERA  
#1 ·
#2 ·
De microfoon staat laag en vrij dichtbij, dus ik denk dat we daar rekening mee moeten houden, maar toch... meer als een grasmaaiergeluid IMO. Voor mij bevestigt dit alles alleen maar mijn eerdere mening... met name dat het een geweldige EV is, vooral om in te rijden, en als je een EV wilt met een bereik van 80-90 mijl, maar met de mogelijkheid om door te gaan naar het volgende laadstation of om je gewoon een paar mijl verder naar je bestemming te brengen, dan lijkt het een geweldige auto. Het is echter niet de bedoeling dat de REx wordt gebruikt voor lange afstanden. Daarvoor zou ik de Ampera/Volt veel geschikter vinden.

#6 ·
Ik denk dat de link van Fenlander hierover meer duidelijkheid kan verschaffen. Als je elektrisch rijdt tot bijna leeg en DAN de Rex aanzet, werkt de Rex bijzonder hard om voor jou en de batterij te zorgen.

Als je doet wat BMW aanbeveelt voor langere reizen en de Rex aan het begin aanzet, lijkt het erop dat de Rex veel minder hard hoeft te werken. Wat logisch is.

Voor mij is het volledig elektrisch of niets.

Maar ik ben erg blij dat de Rex er is voor die mensen die er anders niet elektrisch mee zouden rijden.

#4 ·
Toen de REX-motor in de auto die ik testte inschakelde, kon je hem helemaal niet horen. Ik stapte uit de auto en er was geen geluid. Ik denk dat deze video aantoont dat er iets mis is met deze auto of dat het een bewuste poging is om de auto in een kwaad daglicht te stellen. Ik ben echt fan van de I3 REX.

#7 ·
Ik denk dat de link van Fenlander hier meer duidelijkheid over kan verschaffen. Als je elektrisch rijdt tot bijna leeg en DAN de Rex aanzet, werkt de Rex bijzonder hard om voor jou en de batterij te zorgen.

Als je doet wat BMW aanbeveelt voor langere ritten en de Rex aan het begin aanzet, lijkt het erop dat de Rex veel minder hard hoeft te werken. Wat logisch is.

Voor mij is het volledig elektrisch of niets.

Maar ik ben erg blij dat de Rex er is voor die mensen die er zonder niet elektrisch zouden rijden.
Je hebt de spijker op de kop geslagen :)

Als hij wordt gebruikt zoals BMW het bedoelt, dan wordt het een geweldige EV met REx, maar het is duidelijk dat het doen van het soort reis dat ik vorige week heb gemaakt, 450 mijl per enkele reis, in mijn Ampera lang niet zo comfortabel of handig zou zijn in een i3.

De i3 is een geweldige EV IMO... alleen geen Ampera. De Ampera haalt meer dan 50 mpg en behoudt de volledige prestaties ongeacht de batterijstatus en heeft een benzinebereik van 355 mijl. Niet elke 80 mijl op zoek naar benzinestations.

Paarden voor de wagen :)

#5 ·
Houd er rekening mee dat het MPG-cijfer gebaseerd is op een kleinere Amerikaanse gallon. In Britse gallons komt dit overeen met 40,3 op basis van 7 liter per km.

#10 ·
De Ampera is zo ongeveer een ICE met een ontoereikende batterij voor alle, behalve de kortste ritten. :) Het hangt er allemaal van af hoe ver op de EV-schaal je wilt staan. Sommige mensen geven er de voorkeur aan meer ICE te zijn, anderen meer EV. Het is goed om keuze te hebben.

Nu we toch bezig zijn, kan iemand een Ampera in de bergmodus zetten, een steen op het gaspedaal leggen en dan een microfoon in de uitlaat steken om te zien hoe luid het is?

#11 ·
De Ampera is zo ongeveer een ICE met een ontoereikende batterij voor alle, behalve de kortste ritten. :) Het hangt er allemaal van af hoe ver op de EV-schaal je wilt staan. Sommige mensen geven er de voorkeur aan meer ICE te zijn, anderen meer EV. Het is goed om een keuze te hebben.

Terwijl we ermee bezig zijn, kan iemand een Ampera in de bergmodus zetten, een baksteen op het gaspedaal leggen en dan een microfoon in de uitlaat steken om te zien hoe luid het is?
De "ontoereikende batterij", zoals je het noemt, is ontworpen op basis van het principe dat we gemiddeld 40 mijl per dag reizen. De Ampera/Volt dekt dit in de zomer met gemak, maar niet helemaal in de winter.
De meeste mensen die een auto nodig hebben, zouden het grootste deel van hun tijd 100% elektrisch doorbrengen en dan nog steeds een auto hebben die gebruikt kan worden voor die buitengewone reizen in plaats van twee auto's te hoeven bezitten.

Mijn vrouw gebruikt de auto voor haar werk en ongeveer 80% van de tijd is hij elektrisch, van de andere 20% die het niet is, zou de helft geen probleem zijn in bijvoorbeeld een Leaf. Het is de andere helft die ons ertoe bracht een Volt te kopen, het is de enige auto die betekent dat ze om 5.30 uur van huis kan vertrekken en de ongeveer 180 mijl naar bijvoorbeeld Liverpool kan rijden om om 9.00 uur les te geven, dat is geen ICE of een Tesla. Als ze dezelfde reis in een i3 zou proberen, zou ze twee keer moeten stoppen, in feite zou ze waarschijnlijk beter af zijn door te stoppen om op te laden en tegelijkertijd te tanken. Het probleem met een tank van 2 gallon is dat je er maar 1 gallon van zult gebruiken voordat je in paniek raakt.

De i3 is ontworpen als een stadsauto voor korte afstanden, de Volt is ontworpen als een auto die voor alle ritten kan worden gebruikt.

Wat de geluidsoverlast betreft, maakt de auto niet meer lawaai dan een normale ICE-auto en is hij, afgezien van stress, nauwelijks hoorbaar in de auto.

#13 ·
Mijn Tesla Roadster heeft een 'real world' bereik van 180 mijl (NEDC 211 mijl) en heeft me in staat gesteld om de afgelopen 3,5 jaar overal te rijden met zeer weinig compromissen en zonder afhankelijkheid van een onbetrouwbare laadinfrastructuur. De BMW i3 REx met 160 mijl bereik zal zeer vergelijkbaar zijn, hoewel mogelijk nog gemakkelijker om het bereik uit te breiden via benzine, AC of DC opladen.

Deze week heb ik een lunchafspraak die een ~200 mijl lange retourrit vereist. Met 7kW opladen op de vergaderlocatie kan ik de Roadster gebruiken zonder na te denken over rijstijl of bereik. Ik zou de i3 Rex op een vergelijkbare manier kunnen gebruiken met wat benzine, en de Ampera/Volt met iets meer benzine. Ik zou de Leaf of een andere BEV niet kunnen gebruiken voor deze reis zonder aanzienlijke vertraging voor het opladen onderweg, en dat ervan uitgaande dat snel opladen bestond, werkte en ik bereid was om te stoppen.

De i3 REx wordt mijn tweede auto (en die van mijn partner) en stelt ons in staat om de overgrote meerderheid van onze ritten te rijden op zonne-energie van ons dak met de optie van range extension indien nodig. Voor ons beiden is de i3 REx een tussenoplossing totdat de Model E bestaat, omdat we 100% elektrisch willen rijden.

#14 ·
De i3 is de enige EV die ik zou overwegen, afgezien van de Model S, en dat komt niet door mijn BMW-connecties. Het is gewoon de enige die me de flexibiliteit kan geven met het potentieel van een groot aantal elektrische kilometers.

#17 ·
#18 · (Edited by Moderator)
Nu we er toch mee bezig zijn, kan iemand een Ampera in de bergmodus zetten, een baksteen op het gaspedaal leggen en dan een microfoon in de uitlaat steken om te zien hoe luid het is?
Heb afgelopen zomer iets soortgelijks gedaan, hem in de bergmodus gezet en gestopt bij een rood stoplicht in het midden van drie rijstroken, waarbij beide bestuurders links en rechts van mij me aankeken met de blik "haal je voet van het gaspedaal, clown", behalve dat het niet zo was, de motor draaide luidruchtig op @3500 tpm.:rolleyes::)

Gary

#26 ·
Nou, ik heb dit weekend mijn lieve oude moeder bezocht. 157 mijl snelweg e/w en vrijwel precies 1 tank brandstof en 1 volledig opgeladen batterij in de i3. Ik ben blij dat ik niet voor de Zoe of de Leaf ben gegaan, want hoewel de reis mogelijk was geweest, zou het meer gedoe zijn geweest. Waarschijnlijk met als resultaat dat de mening van mevrouw SS zou zijn geweest: "Nou, dat was interessant, en het werkte - maar de volgende keer nemen we de diesel".

Een Ampera zou de reis ook hebben gedaan - maar met een lagere elektrische:benzine-mijlenverhouding. En voor ons, met veel minder elektrische:benzine-mijlen voor de 95% van de kilometers die we afleggen als we niet door het land trekken.

Een Tesla zou de reis ook hebben gedaan - maar tegen veel hogere kosten en met slechts 50% van de batterij die wordt gebruikt voor dagelijkse ritten.

En elke oude ICE zou het weekend hebben gedaan - zonder enige discussie of commentaar op een ICE-forum!

De sleutelzin is "voor ons". Iedereen heeft verschillende reispatronen en gebruik. Het mooie van de huidige overvloed aan nieuwe modellen en aandrijflijn/aandrijfcombinaties is dat er waarschijnlijk een groot deel elektrische kilometers voor iedereen is.

#27 ·
Het zou goed zijn om wat 'benchmarking' te hebben op al deze BEV's, E-REV's etc. Er zouden gestandaardiseerde profielen (verschillende ervan) moeten zijn om verschillende levensstijlen / kilometervereisten etc. weer te geven. Er is een behoorlijk scala aan prijzen van auto's die in onze 'chats' worden vergeleken en dat houdt alleen rekening met de aankoopprijs. Moeten we echter ook onderhoud en reserveonderdelen overwegen? De Rexs en E-Revs zijn zeker veelzijdiger, maar er zit een zekere ironie in het vervangen van de benzinemotor door een batterij-aandrijfsysteem, maar het inbouwen van een generator met alle zwakheden en gebreken van de originele krachtbron? Inderdaad, deze auto's hebben een heleboel nieuwe hardware en software, naast de twee aandrijfsystemen? De BEV is een echte bedreiging voor de gevestigde auto-industrie en de gas-/olie-industrie. Zeker de E-Rev/Rex kan de auto-industrie redden van uitsterven, aangezien deze auto's als een langetermijnoptie (IMO) zeer onaantrekkelijk zullen zijn, omdat de reparatierekeningen torenhoog zullen zijn! Hoeveel kost een nieuwe startmotor, dynamo of uitlaat op auto's die in zeer kleine volumes worden gemaakt en uniek zijn voor één model en merk? Heeft iemand het gevraagd?

#28 ·
Zeker, de E-Rev/Rex kan de auto-industrie redden van uitsterven, aangezien deze auto's als een langetermijnvoorstel (IMO) zeer onaantrekkelijk zullen zijn, omdat de reparatierekeningen torenhoog zullen zijn! Hoeveel kost een nieuwe startmotor, dynamo of uitlaat op auto's die in zeer kleine volumes worden gemaakt en uniek zijn voor één model en merk? Heeft iemand het gevraagd?
Al onze voertuigen zullen op de lange termijn relatief duur zijn in onderhoud, omdat het nicheproducten zijn in een markt die zich snel ontwikkelt. Het maakt niet uit of het een BEV of E-REV is, het hoort bij het 'knutselaar' zijn. Als u zich ongemakkelijk voelt bij deze blootstelling, dan zouden eigenaren naar mijn mening moeten leasen en onderhoud moeten opnemen... dit voegt weinig toe aan de totale kosten van bijvoorbeeld de i3 REx.

#29 ·
Al onze voertuigen zullen op de lange termijn relatief duur zijn in onderhoud, omdat het nicheproducten zijn in een markt die zich snel ontwikkelt. //... dit draagt bijvoorbeeld weinig bij aan de totale kosten van de i3 REx.
Sorry, we moeten het oneens zijn. Weinigen van ons zijn in de EV-ervaring gestapt in de veronderstelling dat het 'relatief duur' zal zijn. Wat betreft het leasen van auto's - ad infinitum, dat is iets waar velen gewoon van zouden terugschrikken. Het kan goed werken voor de cashflow van een bedrijf, maar voor degenen onder ons die ICE-auto's al meer dan 10 jaar hebben en een goed rendement op hun investering hebben gezien, is het een slechte deal. Als een Rex een duur nicheproduct moet zijn, wordt het niet kosteneffectief - en met de hogere aankoopprijs, hoge onderhoudskosten (onderdelen?), snelle afschrijving en slechte restwaarden wordt het hele segment onaantrekkelijk? Het omgekeerde (en voor mij een overtuigend argument) - is dat een S/r BEV (zoals ik heb) slechts #120,00 aan brandstofkosten heeft gekost - voor 18.000 mijl. Onderhoud is momenteel inbegrepen als onderdeel van de deal en als het afloopt, is het #100 per jaar! En welke extra's zal die service hebben? Waarschijnlijk niets - vanwege de inherente eenvoud van BEV. Een S/r BEV-eigenaar (geen batterijlease) maakt zich geen zorgen over afschrijving en lage restwaarden - omdat de brandstofbesparing de volledige aankoopprijs in de loop van de tijd zal terugverdienen! Lage bedrijfskosten zijn een van de belangrijkste drijfveren voor de adoptie van EV's. Het idee van een "op de lange termijn relatief duur ... nicheproduct" - is nauwelijks een stimulans in de echte wereld? Het hebben van een auto die de autokosten met #1.000 per jaar verlaagt, is een overtuigender argument?:rolleyes::rolleyes:

#31 · (Edited)
Sorry, we have to agree to differ.
Dat is prima, maar vraag jezelf af hoeveel 10 jaar oude computers je kunt repareren.

Er zal een enorme markt zijn voor hergebruik van EV-componenten en ik vermoed dat velen op de weg zullen worden gehouden door 'lokale' garages in plaats van dealers. Dit is al begonnen met sommige voertuigen buiten de garantie die gerecyclede onderdelen van gecrashte auto's gebruiken.

Het is een drogreden om te denken dat EV's immuun zijn voor lopende onderhoudskosten... de gegevens zijn nog schaars, maar op dit moment is de Leaf net als veel andere auto's;

http://www.truedelta.com/Nissan-LEAF/reliability-968

Het meest interessante IMO is Leaf vs Prius, wat uw bewering tegenspreekt dat de reparatierekeningen voor E-Rev/Rex torenhoog zullen zijn;

http://www.truedelta.com/Nissan-LEAF/reliability-968/vs-Prius-272

#30 ·
Brian, je hebt duidelijk niet gezien hoe duur onderdelen voor een Leaf zijn. Iedereen heeft momenteel nog garantie, maar wacht even en die prijzen gaan beginnen te stijgen.

Alle EV's zijn nicheproducten die voor vele jaren aan de fabrikant gebonden zijn. Hoe lang duurt het voordat een lokale, onafhankelijke garage het voor je kan onderhouden?

Op de lange termijn (heel) zullen EV's goedkoper in onderhoud zijn, maar ik denk dat dat nog wel even duurt.

#32 ·
Mijn filosofie is simpel - onderhoud op lange termijn is waarschijnlijk onbetaalbaar, zeker niet te rechtvaardigen. Maar aangezien de auto waarschijnlijk zijn volledige aankoopprijs heeft terugverdiend, is het een 'wegwerp'-auto. Als/wanneer het recyclen van de batterijen een levensvatbare business is, krijg ik misschien zelfs een bonus! Mitsu is echter verplicht om hem te recyclen en dat is een acceptabele afsluiting. 60.000 mijl brandstofkosten < #1000 Aankoopprijs - afgeschreven - beter dan dat voor goedkoop autorijden? Ik neem morgen mijn EV mee voor een ritje - nou, ik kan zien dat er een oplader is op 58 graden 20 minuten N en 6 graden 34 minuten W - ik denk dat ik het ga bekijken en het kost bijna niets om er te komen!:rolleyes::rolleyes:

#33 ·
Brian, de vergelijking moet toch zeker de totale kosten van uw laatste ICE zijn, onderhoud, afschrijving, brandstof, verzekering etc. gedeeld door het aantal kilometers dat u tijdens uw bezit hebt afgelegd, d.w.z. totale kosten per mijl vergeleken met de totale kosten per mijl voor de i-Miev.

Wanneer de kosten per mijl hoger zijn dan wat u bereid bent te betalen, is het tijd om op zoek te gaan naar een betere optie, waaronder wellicht het helemaal niet bezitten van een auto.

#34 ·
Interessant gegeven vandaag. Mijn vrouw heeft een reis gemaakt die ze vele malen in de Leaf heeft afgelegd in de kou/nat, wat altijd een beetje op het randje was - verwarming uit voor de laatste etappe etc.

Vandaag kwam ze thuis in de i3 met 50% batterijrest, geen REx gebruikt. Geen zorgen over verwarming.

Ik weet nog niet helemaal zeker waarom het verschil er is, maar interessant.

#36 ·
Interessant gegeven vandaag. Mijn vrouw heeft een rit gereden die ze vaak in de Leaf heeft gedaan in de kou/natheid, wat altijd een beetje op het randje was - verwarming uit voor de laatste etappe etc.

Vandaag thuisgekomen in de i3 met 50% batterijrest, geen REx gebruikt. Geen zorgen over verwarming.

Weet nog niet helemaal zeker waarom het verschil, maar interessant.
Ik denk dat die van jou een gen 1 leaf is... heb ik gelijk? Zou een deel van het verschil verklaren. Ook opmerkingen die mensen elders hebben gemaakt, suggereren dat het leaf-motorontwerp efficiënter is bij lage snelheden, minder bij hoge snelheden in vergelijking met de Zoe.

De temperatuurstijging maakt nu ook echt een verschil voor mij. Ik haal meer dan 100 mijl bereik op mijn gen 2 Leaf.

#35 ·
Toen ik de i3 testte, leek hij heel weinig stroom te verbruiken om hem op hogere snelheden te houden. Ik denk dat dat op de lange termijn stroom zal besparen. Op vrijdag reed ik 124 mijl in mijn zoe en toen ik hem aansloot, gaf hij aan dat er nog 26% batterij over was. Ik reed de hele tijd 59/60 mph op de snelweg. Bij 60 mph kan mijn auto slechts 6 kW verbruiken om hem te laten rollen, maximaal ongeveer 20 kW, tenzij het een zeer steile helling is.

#40 ·
Mijn Rex heeft twee keer gelopen, de eerste keer deed hij gewoon wat de i3 een onderhoudscyclus noemde, het was erg luid en een beetje alarmerend. De tweede keer als test, met 3 passagiers die 60 op de snelweg reden, met een elektrisch bereik van 20 mijl, selecteerde ik de oplaadstatus vasthouden. Iedereen luisterde ernaar, maar hoorde niets, maar het elektrische bereik begon een beetje omhoog te gaan. Toen we stopten, konden we de koelventilator horen.

Ik heb de Rex alleen voor noodgevallen en ben er erg blij mee.