Speak EV - Electric Car Forums banner

De remmen van onze Zoe regenereren niet meer

17K views 67 replies 17 participants last post by  yoh-there  
#1 ·
Goedemorgen allemaal,

Ik merkte een tijdje geleden dat de remmen niet meer regenereerden: breng de auto naar 30 mph, laat het gaspedaal los, het momentane vermogen gaat naar -10 kW of zo, druk dan zachtjes op de rem en het zou naar -15 of -20 kW moeten gaan. Dit is ook zichtbaar in de batterijrange, die met 10-20% of zo is gedaald (grote heuvels betekenen normaal gesproken veel regeneratief remmen)

* heeft iemand anders dit gezien?
* de garage is verbijsterd - ze hebben hem nu een week en weten niet hoe ze het moeten repareren!

Alle advies wordt gewaardeerd.

#5 ·
Laadt hij normaal op 22kw-palen?

Klinkt alsof het regeneratieve remsysteem kapot is als hij met dezelfde snelheden oplaadt. Of het is iets heel doms zoals een defecte remschakelaar, waardoor hij niet beseft dat het rempedaal is ingedrukt, dus geen regeneratie doet behalve het optillen.
Hij laadt prima op, hij regenereert tijdens het rijden met één pedaal, dus ik zou denken dat het een kapotte schakelaar is, maar de garage zou dat in een oogwenk moeten zien, hoop ik. Het werkte ook niet meer toen hij terugkwam van zijn APK, dit kan toeval zijn, maar ik vroeg me af of ze het voor de APK moesten uitschakelen.

#10 ·
Bedankt voor ieders antwoorden.

Een update: de dag dat ik dit plaatste, kwam de garage erachter. Blijkbaar gebeurt dit wanneer de banden niet dezelfde maat hebben binnen een vrij fijne tolerantie.

Toen we een gat in de weg raakten en snel een nieuwe band nodig hadden, werden de banden zo geschud dat we twee identieke banden voor en twee identieke banden achter hadden, maar blijkbaar zijn ze, omdat ze van verschillende fabrikanten komen, niet precies dezelfde maat, en de computer zegt NEE.

#12 ·
Zorg ervoor dat het probleem daadwerkelijk is opgelost voordat u voor nieuwe banden betaalt.
Ik ben sceptisch, en hierin ligt de uitdaging!

Dit is de officiële reactie van het hoofdkantoor van Renault, dus ik kan het niet negeren. Ik ben van plan om twee nieuwe banden te kopen om een complete set van vier te maken en de oude te bewaren. Er zijn hier veel kuilen, dus als het niet werkt, heb ik een paar reservebanden voor als we er een vernietigen.

#18 ·
Zou u rond de auto kunnen lopen en ons de afmetingen van de banden van uw auto kunnen vertellen (zoals 195/55/16 bijvoorbeeld) of nog beter foto's van de banden kunnen maken (op de plek waar de bandenmaat staat) en deze hier kunnen plaatsen als dat mogelijk is? - Ik ben ook sceptisch, maar het zou dit wel zijn.
Als we de auto terug hebben, zal ik even kijken. Uit mijn geheugen zijn ze allemaal 195/55R16, maar er staan waarschijnlijk nog een paar letters achter die betrekking hebben op de snelheid die anders zou kunnen zijn.

Kan ik terugkomen op uw eerste opmerking ter verduidelijking. Als u 30 mph rijdt en het gaspedaal loslaat, zegt u dat het nu GEEN negatief stroomverbruik heeft, maar dat het vroeger wel zo was?
Ik neem aan dat de remlichten aangaan als u het rempedaal indrukt?
Ik neem ook aan dat er geen waarschuwingen op het dashboard staan als hij terug is geweest naar een garage?
Ervan uitgaande dat het een Renault garage is, zou een zeer snelle test zijn om twee wielen van een andere auto op het voorterrein te verwisselen. Een beetje te voor de hand liggend voor sommige dealers.
Als u bij 30 mph het gaspedaal loslaat, gaat het naar een mooi negatief getal (-10 kW), wat het altijd deed. Als u op de rem tikt, ging het vroeger negatiever (zeg -15, -20 kW), maar niet meer - het gebruikt gewoon de mechanische remmen.

Remlichten gaan prima aan, en er zijn geen waarschuwingslampjes.

Een goede gedachte over het verwisselen van wielen - ze hebben geen Zoes op het voorterrein, en ik denk dat ze ons liever vier nieuwe banden in rekening brengen.

Zoals hierboven gezegd, wat zijn de maten van elk van de banden? En hoe versleten is elke band?
Twee ervan zijn gloednieuw, twee ervan zijn versleten; de twee versleten achteraan geloof ik. De versleten zijn in goede staat en perfect legaal op de weg, maar ook van een ander merk. De voorbanden zijn Michelin energy savers (waarschijnlijk vrij stug rubber?) de achterbanden zijn een of ander goedkoop merk, want ik was het zat om dure banden met een groot gat in de zijkant weg te gooien.

#15 ·
Op mijn ZE40 18 heb ik een mooi nieuw paar Crossclimates+ aan de voorkant en de originele banden aan de achterkant zonder problemen. Precies hetzelfde als ik had op mijn oude ZE20, ook daar geen probleem.

Kan ik teruggaan naar je eerste opmerking ter verduidelijking. Als je 30 mph rijdt en het gaspedaal loslaat, zeg je dat het nu GEEN negatief stroomverbruik heeft, maar dat het vroeger wel zo was?
Ik neem aan dat de remlichten aangaan als je het rempedaal indrukt? Ik weet echter niet hoe het systeem de regeneratie verhoogt tijdens het remmen. Ik verwacht echter dat de remschakelaar deel uitmaakt van die beslissing.
Ik neem ook aan dat er geen waarschuwingen op het dashboard staan als hij terug naar een garage is geweest?

Ervan uitgaande dat het een Renault-garage is, zou een snelle test zijn om twee wielen van een andere auto op het voorterrein te verwisselen. Een beetje te voor de hand liggend voor sommige dealers.

Blimey, een hoop aannames daar. Krijg ik daar een badge of zo voor?

#16 ·
Een nieuwe band is ongeveer 12 mm groter in diameter dan een band die glad is afgesleten. Dat is ongeveer 2%. Ze zijn ook iets groter als ze volledig zijn opgepompt dan wanneer ze een beetje zijn leeggelopen. En ook warm versus koud. De auto kan een redelijk verschil in diameters verdragen. Ter vergelijking: het verschil in statische beladen straal tussen een 185 65 15 en een 185 60 15 is ongeveer 3%.

Zoals hierboven gezegd, wat zijn de maten van elk van de banden? En hoe versleten is elke band?

#21 ·
Hmmm. Dus het regeneratiecircuit werkt oké. Dat is in ieder geval een goed punt.

Mijn persoonlijke gedachte is dat de druksensor op het remcircuit niet meer werkt, dit is momenteel een aanname, maar het is logisch. Vanuit het oogpunt van de regeneratiecomputers drukt u de rem niet in. Er moet iets vreemds zijn gebeurd als onderdeel van de APK en ze hebben die sensor losgekoppeld, wat onwaarschijnlijk is, of het extra stevig indrukken van de rem heeft ervoor gezorgd dat de sensor een storing binnen het bereik heeft. Ik ga terug naar de handleiding en kijk of ik kan vinden waar die sensor zich ĂĽberhaupt bevindt.

Wat dan ook, het feit dat regeneratie ĂĽberhaupt werkt, bewijst dat de bandenmaat onzin is.

• Like
Reactions: rossnruss
#30 ·
Een paar jaar geleden sprak ik met een lerares over slechte spelling en ze zei dat ze het prettiger vond als kinderen zich niet lieten belemmeren door spelling bij hun woordkeuze en hen aanmoedigde om zich uit te drukken. Het doel was om gewoon te schrijven zoals ze spraken, met behulp van woorden, zelfs als ze de juiste spelling niet kenden. Mooi en aardig. Maar nu zitten we met zelfs senior mensen in het bedrijfsleven die volledig afhankelijk zijn van Grammarly en spellingscontrole om hun berichten duidelijk en nauwkeurig te maken. Maar zoals we allemaal weten, zal voorspellende tekst je in de problemen brengen, tenzij je daadwerkelijk weet dat er iets verkeerd is gespeld en de betekenis volledig is veranderd. Ik vind het gewoon irritant als veel woorden in het Engels die hetzelfde klinken, door elkaar worden gehaald.

#32 · (Edited)
Ik was zo blij toen de spellingscontrole oorspronkelijk kwam. In mijn oude baan moest ik rapporten typen op een typemachine, weet je nog, en had ik lichte dyslexie. Soms schrijf ik woorden verkeerd die ik net daarvoor correct zou hebben gespeld. Met een woordenboek zitten zou niet helpen, want ik zou niet herkennen welk woord ik net verknald had. Grote zelfvertrouwenkiller, want het kan je het gevoel geven dat je dom bent in het bijzijn van anderen.
Ik kreeg pas te horen dat ik deze aandoening had toen ik de middelbare school verliet en het is waarschijnlijk de reden waarom mijn handschrift zo slecht is. Blijkbaar besloot mijn brein om mijn handschrift slecht te maken, zodat het voor anderen, leraren, moeilijker was om fouten te ontdekken en me te berispen!!

#34 ·
Goed om te horen dat ze het hebben opgelost. Ik kan nog steeds niet zien hoe het de oorzaak hiervan is zonder een reeks andere problemen te hebben. Het grootste probleem had het ABS-systeem moeten zijn dat als de hel klaagde dat de wielen met verschillende snelheden draaiden. Je zou hopen dat een veiligheidskritisch systeem een aantal vrij voor de hand liggende fouten zou opleveren. Mijn geld staat nog steeds op een black-out van iemand die nu gewoon is opgelost en het feit dat je één band hebt die vervangen moet worden, is een eenvoudige manier om het "probleem" te verdoezelen. Het is duidelijk dat Renault een aantal interessante ideeën heeft over wat klanten moeten weten!

• Like
Reactions: Smart51
#40 ·
En het remlicht gaat ook aan bij snelheidsvermindering zonder het rempedaal aan te raken of regeneratie te genereren, zoals bij een helling omhoog.

Ik heb deze situatie elke keer als ik 's nachts van huis wegrij en de snelheidsvermindering (kosten van 0 kW) start om te vertragen tot een kruispunt bergopwaarts, dan gaat het remlicht aan. Het is een vrij nieuwe EU-regel die het remlicht aanzet bij een bepaald aantal negatieve G-krachten.