Speak EV - Electric Car Forums banner
1,261 - 1,280 of 4,336 Posts
Ik neem aan dat je het over leasen hebt?

Hier is mijn schatting (d.w.z. als ik het mis heb, schiet me dan niet neer). Met alle andere EV-lanceringen van Kia/Hyundai zijn de initiële leasekosten erg hoog (meer dan £500/maand voor de Kona en eNiro) omdat ze beperkte capaciteit hebben. Toen de Kona werd gelanceerd, kon ik een Jaguar I-Pace krijgen voor dezelfde prijs. Dus als dit weer gebeurt, verwacht ik dat de prijzen op korte termijn van Niro/Kona een tijdje stabiel zullen blijven.

De prijzen lijken echter de hele tijd te fluctueren, dus als iemand een Kona of e-Niro zoekt, beslis dan wat je bereid bent te betalen en druk op de knop als het dat niveau bereikt. Ik denk dat ik wel in aanmerking kom voor een Ioniq 5, maar waarschijnlijk over 2 jaar.

Ten slotte besefte ik niet dat de prijs van de Ioniq 5 zo laag zou beginnen. Het ziet er goedkoop uit. Als we meer ultrasnelle laders krijgen, is er een sterk argument om voor de kleinere batterij te gaan. Waarom een grote batterij meeslepen met de extra kosten als je 62 mijl in 5 minuten kunt toevoegen?
Ja, ik ben het helemaal met je eens over alle punten, vooral de argumenten voor de kleinere batterij.

Hoe zit het met Skoda ENYAQ vanaf £32k? Enige idee wanneer we fatsoenlijke leaseprijzen daarvoor zullen zien?

Ja, ik ben het volledig met je eens over alle punten, vooral de argumenten over de kleinere batterij.

Hoe zit het met de Skoda ENYAQ vanaf £32k? Weet je wanneer we fatsoenlijke leaseprijzen daarvoor zullen zien?
Probleem met de Enyaq is de uitgeklede aard van de specificaties die je dan met opties moet vullen. 50 kwh opladen standaard, maar meer dan 400 pond voor 100 kwh? Denk het niet. Gordijnairbags achter optioneel? Denk het niet, enz., enz.

Dit benadeelt dan PCH, omdat je voor de opties betaalt over de looptijd van de lease in plaats van PCP, waarbij de totale catalogusprijs van de auto met opties enigszins in overweging wordt genomen bij de restwaarde.

Waarom zou een verstandig persoon opties specificeren op een leaseauto?
Je betaalt extra zodat het leasemaatschappij er meer voor krijgt wanneer ze hem verkopen.

Ik heb het gespecificeerd en het komt op £37k uit, wat goedkoper is dan een e-Niro 3. Zeg je dat je in plaats daarvan voor de 3 zou gaan?

Probleem met de Enyaq is de uitgeklede aard van de specificaties die je dan met opties moet aanvullen. 50 kWh opladen standaard, maar meer dan 400 pond voor 100 kWh? Denk het niet. Gordijnairbags achter optioneel? Denk het niet, enz., enz.

Dit benadeelt dan PCH, omdat je voor de opties betaalt over de looptijd van de lease in plaats van PCP, waarbij de totale catalogusprijs van de auto met opties enigszins in overweging wordt genomen bij de restwaarde.
De basisprijs van de Enyaq met het "basis" niveau van uitrusting, gezien het interieur en de accugrootte, maakt hem nog steeds exponentieel meer waard dan zelfs sommige van zijn kleinere, kortere range EV-equivalenten.

In alle andere gevallen moet je betalen voor welke extra's de fabrikant je ook vertelt dat je moet hebben.

Alleen kunnen kiezen wat we nodig hebben, vooral bij leasen, is naar mijn mening veel aantrekkelijker.

We kijken naar de EcoSuite en aangezien mijn vrouw 5'3" is, is het enige dat we nodig hebben het pakket met de elektrische achterklep. En we zouden voor metallic lak kunnen gaan. Maar om eerlijk te zijn, aangezien we nooit tijd en geld verspillen aan het wassen van de buitenkant van leaseauto's en op het platteland wonen, is zelfs dat verspilling.

Het is niet altijd waar dat de totale kosten van opties worden afgeschreven over de leaseperiode. Het hangt af van de optie en hoeveel waarde de financier eraan toekent.
Bijvoorbeeld, de metallic lak op de laatste auto die we bestelden was ongeveer 25p meer per maand.

De eerste i3 die we in 2016 hadden, was goedkoper met metallic lak dan zonder. Het pakket met de LED-koplampen en de verbeterde hifi was ongeveer £10 meer per maand over 2 jaar voor ik denk een optie van £1.500. Maar voor het grotere navigatiescherm betaalden we de volledige kosten over de looptijd.

De basisprijs van de Enyaq met de "basis"-uitrusting, gezien het interieur en de accugrootte, is nog steeds exponentieel meer waard dan zelfs sommige van zijn kleinere, kortere actieradius EV-equivalenten.

In alle andere gevallen moet je betalen voor welke extra's de fabrikant je ook vertelt dat je moet hebben.

Alleen kunnen kiezen wat we nodig hebben, vooral bij leasing, is naar mijn mening veel aantrekkelijker.

We kijken naar de EcoSuite en aangezien mijn vrouw 1,60 m is, is het enige dat we nodig hebben het pakket met de elektrische achterklep. En misschien kiezen we voor metallic lak. Maar om eerlijk te zijn, aangezien we nooit tijd en geld verspillen aan het wassen van de buitenkant van leaseauto's en op het platteland wonen, is zelfs dat verspilling.

Het is niet altijd waar dat de hele kostprijs van opties wordt afgeschreven over de leaseperiode. Het hangt af van de optie en hoeveel waarde de financier eraan toekent.
Bijvoorbeeld, de metallic lak op de laatste auto die we bestelden, was ongeveer 25p meer per maand.

De eerste i3 die we in 2016 hadden, was goedkoper met metallic lak dan zonder. Het pakket met de LED-koplampen en de verbeterde hifi kostte ongeveer £ 10 meer per maand over 2 jaar voor, denk ik, een optie van £ 1.500. Maar voor het grotere navigatiescherm hebben we de volledige kosten over de looptijd betaald.
Precies. Om de e-Niro als voorbeeld te nemen: de enige specificatie die in aanmerking komt voor de plug-in subsidie heeft niet eens een app. Als ik alleen de app wil, moet ik £ 5.000 meer betalen voor de £ 37.000 trim.

Als de specificatie van invloed is op de leaseverkoop, verwacht dan auto's met bepaalde extra's die voor de leasemaatschappijen worden geproduceerd.

VAG is niet dom. Het beheer van de subsidies van de belastingbetaler is wijdverbreid en laat zien waar het naartoe ging/gaat.

Goed gezien. Het is een behoorlijk goede deal met 23,5% van P11D. Waarschijnlijk zo dicht mogelijk bij dit niveau voor 10K p.a. voor elke Kona EV.
Ik maak deze 22%.

24 maanden 8k mijl, in totaal £7.789,50.

Ik maak deze 22%.

24 maanden 8k mijl, totaal £7.789,50.
Sorry, voor de benchmark moet je deze uitvoeren op 10K mijl p.a. totale kosten/P11d. Er zijn geen echte regels voor de benchmark, maar houd deze altijd hetzelfde. Te veel leasemaatschappijen citeren lagere kilometers om het gevoel van een geweldige deal te geven, dus verhoog het naar 10k mijl p.a. voor consistentie.

Het enige dat nog moet worden toegevoegd, is dat het soms goedkoper kan zijn om de auto te krijgen voor 5k mijl p.a. en de extra kilometers te betalen, dus ik controleer dit meestal ook en bereken dit op 10K mijl. Om eerlijk te zijn, ik heb allerlei spreadsheets, dus ik kan snel op de knop drukken voor een geweldige deal voordat ze verdwijnen. Als het aantal auto's beperkt is of een drempel heeft, richten de brokers zich alleen op de 'hot leads', ze krijgen honderden e-mails van mensen die allerlei vragen stellen, dus ik bel ze ook.

Ik ben momenteel niet in de markt voor een EV, maar ik vind deze thread erg leuk om mensen te helpen die zich richten op een goede deal.

De basisprijs van de Enyaq met het "basis"-niveau van de kit, gezien het interieur en de accugrootte, is nog steeds exponentieel meer waard dan zelfs enkele van zijn kleinere, kortere range EV-equivalenten.

In alle andere gevallen moet u betalen voor welke extra's de fabrikant u ook vertelt dat u moet.

De mogelijkheid om alleen te kiezen wat we nodig hebben, vooral bij leasing, is naar mijn mening veel aantrekkelijker.

We kijken naar de EcoSuite en aangezien mijn vrouw 1,60 m is, is het enige dat we nodig hebben het pakket met de elektrische achterklep. En we zouden voor metallic lak kunnen gaan. Maar om eerlijk te zijn, aangezien we nooit tijd en geld verspillen aan het wassen van de buitenkant van leaseauto's en op het platteland wonen, is zelfs dat verspilling.

Het is niet altijd waar dat de hele kostprijs van opties wordt afgeschreven over de leaseperiode. Het hangt af van de optie en hoeveel waarde de financier eraan toekent.
Bijvoorbeeld, de metallic lak op de laatste auto die we bestelden, was ongeveer 25p meer per maand.

De eerste i3 die we in 2016 hadden, was goedkoper met metallic lak dan zonder. Het pakket met de LED-koplampen en de verbeterde hifi kostte ongeveer £ 10 meer per maand over 2 jaar voor ik denk een optie van £ 1.500. Maar voor het grotere navigatiescherm betaalden we de volledige kosten over de looptijd.
Bedankt hiervoor, ik weet dat de kosten van lak enorm kunnen variëren (soms gratis of zelfs goedkoper), maar mijn ervaring met persoonlijk leasen en veel bedrijfsauto's is dat de kosten van extra's rechtstreeks zijn toegevoegd aan de maandelijkse kosten. Uw ervaring is dus ongebruikelijk, maar het is de moeite waard om op te merken als mensen op zoek zijn naar extra's.

Ik ben momenteel niet in de markt voor een EV, maar ik vind dit draadje erg leuk om mensen te helpen die op zoek zijn naar een goede deal.
Ik zit in dezelfde situatie - de lease van mijn BMW i3 loopt in november af en ik houd de aanbiedingen in de gaten om te zien waarmee ik hem kan vervangen, met 10.000 km/24 maanden. Ik had echt gehoopt iets goeds te kunnen krijgen voor de Ioniq 5 of EV6, maar helaas lijken de timing en de wijzigingen in de subsidies dat zeer onwaarschijnlijk te hebben gemaakt! De huidige deal is ongeveer £ 280 per maand met £ 2.500 vooraf en was bereid om iets meer te betalen, maar niet het dubbele zoals het lijkt! Helaas zie ik mezelf eindigen met een ID3, die nogal wat onaantrekkelijke aspecten heeft, maar waarschijnlijk de beste redelijke optie is, of een e-Niro die mijn vrouw net heeft gekregen, niet echt mijn smaak qua styling, maar verder een zeer solide optie.

Ik zit in hetzelfde schuitje - BMW i3 leasecontract loopt in november af en houd de aanbiedingen in de gaten om te zien waarmee ik hem kan vervangen @10k/24 maanden. Ik hoopte echt iets goeds te krijgen op de Ioniq 5 of EV6, maar helaas lijken de timing en de wijzigingen in de subsidies dat zeer onwaarschijnlijk te hebben gemaakt! Huidige deal rond de £280 per maand met £2,5k vooruit en was bereid om iets hoger te gaan, maar niet het dubbele zoals het lijkt te zijn! Helaas zie ik mezelf eindigen met een ID3 die nogal wat onaantrekkelijke aspecten heeft, maar waarschijnlijk de beste redelijke optie, of een e-Niro die mijn vrouw net heeft gekregen, niet echt mijn smaak qua styling, maar verder een zeer solide optie.
e-Niro is nu te veel voor wat het is als je er een wilt met een 64kWh batterij en een app. De auto van mijn vrouw, die nog steeds kapot is, was £2.200 aanbetaling en £306 per maand in november. Dezelfde auto is nu ongeveer £400.

De Kona-deal ergens hierboven in deze thread ziet er in vergelijking best goed uit. De cabineruimte is niet zo geweldig als in de i3. De kofferbak is maar marginaal groter.
64kWh batterij is het echter waard. Compleet levensveranderend om meer dan 300 mijl op aanvraag te hebben.

De e-Niro is nu te duur voor wat hij is als je er een wilt met een 64kWh-batterij en een app. De oude 4 van mijn vrouw was in november £ 2.200 minder en £ 306 per maand. Dezelfde auto is nu ongeveer £ 400.

De Kona-deal ergens hierboven in deze thread ziet er in vergelijking vrij goed uit. De cabineruimte is niet zo geweldig als die in de i3. De kofferbak is maar marginaal groter.
64kWh-batterij is het echter waard om te hebben. Een complete life changer met meer dan 300 mijl op aanvraag.
Je moet nu in feite beslissen of je veel wilt betalen voor de franje.

De e-Niro is nu te veel voor wat hij is als je er een wilt met een 64kWh batterij en een app. De 4 van mijn vrouw was in november nog £2.200 aanbetaling en £306 per maand. Dezelfde auto kost nu ongeveer £400.

De Kona-deal ergens hierboven in deze thread ziet er best goed uit in vergelijking. De cabineruimte is niet zo geweldig als die in de i3. De kofferbak is maar marginaal groter.
64kWh batterij is het echter wel waard. Het is een complete life changer om meer dan 300 mijl on demand te hebben.
Ja, de e-Niro van mijn vrouw (tot nu toe geen problemen! 🤞) kwam net voor de veranderingen, dus is vergelijkbaar met £2500/£290. Ik plaatste de Kona-deal omdat die er goed uitzag, ik denk dat hij nu een beetje is teruggezakt, maar nog steeds redelijk, opnieuw geen grote fan van het uiterlijk/interieur, wat allemaal een beetje "vorige generatie" is - zoals je zegt, de actieradius is een enorme factor, ik vind de i3 beperkend (kan niet naar Londen/Leamington en terug naar Swindon zonder opladen en dat zijn vrij frequente trips voor mij), dus ik zou idealiter 50% meer of zo'n reële actieradius willen.

*Edit - er kunnen ook betere deals zijn op de e-Niro dichter bij de tijd dat ik wil kopen, afgezien van de subsidiewijzigingen was mijn vorige lease een £39k Volvo S90 diesel en ik kreeg die voor £245 + £2.4k @10k mijl dus het is mogelijk.

Ik denk niet dat de pandemie-deals terugkomen :cry:

Mensen kopen weer auto's en als ze het advies om thuis te werken over een maand of twee opheffen, wordt het nog erger.

Er zijn altijd deals geweest op basis van vraag en aanbod. Gezien het gebrek aan aanbod in sommige gevallen en het gebrek aan vraag in andere gevallen in de afgelopen 15 maanden, ben ik er niet van overtuigd dat COVID heeft geleid tot een enorme toename van geweldige lease-deals. Ik heb er sowieso niet veel meer opgemerkt.

De introductie van meer nieuwe EV's dit jaar en meer keuze in de komende maanden zou de concurrentie een beetje kunnen aanwakkeren. We hebben een kapotte e-Niro 4. We stellen het afwijzen voorlopig uit. Misschien een beetje optimistisch van ons. We zullen zien.

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een goede lease deal voor een MG ZS EV Exclusive - laat het me weten als je er een ziet!

Het beste wat ik momenteel kan vinden is 3+35, 12k mijl per jaar, £839,25 initieel plus 35 x £279,75. Geen kosten. Totaal £10.630,50.
Als ik dit normaliseer voor de @Panda benchmark (2 jaar, 10kpa), is het £8383, wat ongeveer 27% van P111d is. Dus, op die maatstaf denk ik geen geweldige deal.
(Heb Ioniq en Kona getest en ben niet enthousiast. De MG past bij mijn behoeften).

Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een goede lease deal voor een MG ZS EV Exclusive - laat het me weten als je er een ziet!

Het beste wat ik momenteel kan vinden is 3+35, 12k mijl per jaar, £839,25 initieel plus 35 x £279,75. Geen kosten. Totaal £10.630,50.
Als ik dit normaliseer voor de @Panda benchmark (2 jaar, 10kpa), is het £8383, wat ongeveer 27% van P111d is. Dus, op die maatstaf denk ik geen geweldige deal.
(Heb Ioniq en Kona getest en ben niet enthousiast. De MG past bij mijn behoeften).
Dit lijken momenteel de beste leaseprijzen te zijn voor de MG. De Ioniq zou de beste deal zijn, groter bereik, maar uiteraard een heel andere zitpositie.

Ik denk niet dat de MG veel lager is geweest dan dit, maar anderen zijn misschien op de hoogte van een deal.

Ik zit in hetzelfde schuitje - BMW i3 leasecontract loopt in november af en houd de aanbiedingen in de gaten om te zien waarmee ik hem kan vervangen met @10k/24 maanden. Ik hoopte echt iets goeds te kunnen krijgen voor de Ioniq 5 of EV6, maar helaas lijken de timing en de wijzigingen in de subsidies dat zeer onwaarschijnlijk te hebben gemaakt! Huidige deal rond de £280 per maand met £2,5k vooraf en was bereid om iets hoger te gaan, maar niet te verdubbelen zoals het geval lijkt te zijn! Helaas zie ik mezelf eindigen met een ID3 die nogal wat onaantrekkelijke aspecten heeft, maar waarschijnlijk de beste redelijke optie, of een e-Niro die mijn vrouw net heeft gekregen, niet echt mijn smaak qua styling maar verder een zeer solide optie.
Kunt u een offerte aanvragen om de lease met 6 maanden te verlengen als u dichterbij komt om u wat ademruimte te geven?

Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een goede lease deal voor een MG ZS EV Exclusive - laat het me weten als je er een ziet!
De MG is gewoon geen goede deal op PCH, het is een veel betere deal om direct te kopen, of bijna nieuw. Je kunt een 2020 (69 plated) Exclusive ophalen voor ~£18k op AT, waarbij je bijna £10,5k uitgeeft over 3 jaar, wat een slechte financiële beslissing is (zelfs rekening houdend met de APR % op de volledige auto), omdat je er vrij zeker van kunt zijn dat je minder verliest bij het kopen, en geen kilometerbeperkingen/berekeningen hebt.

1,261 - 1,280 of 4,336 Posts