Speak EV - Electric Car Forums banner

HV-batterij controleren

6.7K views 13 replies 5 participants last post by  robnblues  
#1 · (Edited)
Heb 10 mijl gereden nadat ik de mg5 lr (pre-facelift) had opgehaald, voordat ik deze foutmelding en de schildpad kreeg.
Het was net voor een kruising, dus ik slaagde erin om de M1 af te rijden en te stoppen.
Heb de auto een paar keer opnieuw opgestart en het probleem was verholpen, dus ik reed terug naar de dealers om het te laten controleren.
De auto heeft 22 mijl op de teller, dus ik hoop dat hij niet defect is.
De 12V-accu is zogenaamd gecontroleerd als onderdeel van de PDI.

#2 · (Edited)
Ze hebben foutcode p1b40 van de vcu gewist, maar de controle van de HV-batterij bleef verschijnen en verdween af en toe op de terugweg (hij verscheen en verdween dan vanzelf een paar seconden later).
Vanavond ermee gereden en hij ging in de schildpadmodus toen ik een rotonde op wilde rijden (gelukkig was het niet druk), moest ermee over een busbaan sukkelen tot ik kon stoppen, moest hem een paar minuten uitschakelen om de schildpadmodus te wissen.
Zal morgen de garage bellen, hoop dat ik iets kan regelen met een meer lokale mg-dealer of dat ze hem komen ophalen, aangezien degene waar ik hem gekocht heb 100 mijl verderop zit.
Ik lijk niet veel geluk te hebben met mg-auto's, had een tijdje geleden een 3 met een defecte versnellingsbak.

Edit: Regelafstand verwijderen (sorry, telefoon deed dat)

#5 ·
De dealer waar ik het kocht, regelde dat een meer lokale dealer ernaar keek, ze probeerden de software te controleren/bij te werken en besloten dat er een nieuwe VCU (Vehicle Control Unit, in wezen wat vroeger de ECU werd genoemd) nodig is. Het zou er dus morgen voor ingaan.

#6 · (Edited)
Dus ik heb de VCU laten vervangen en dat zou het in de schildpadmodus moeten verhelpen, de rode waarschuwing voor de HV-batterij verschijnt nog steeds, hoewel de garage die aan mijn auto heeft gewerkt me vertelde dat er een software-update nodig is om dat op te lossen, die momenteel in ontwikkeling is.

Blijkbaar is de waarschuwing die verschijnt nu een bekend probleem en ik zou gebeld moeten worden zodra de update beschikbaar is.

Wat er vervolgens gebeurt, hangt ervan af of ze er daadwerkelijk in zijn geslaagd om het in de schildpadmodus te verhelpen of niet.

Edit: Nee, de schildpadmodus is niet verholpen

#7 ·
Dus ik heb de VCU laten vervangen en dat zou het in de turtle-modus gaan moeten oplossen, de rode controle HV-batterij waarschuwing verschijnt nog steeds, hoewel de garage die aan mijn auto werkte me vertelde dat er een software-update nodig is om dat te verhelpen, die momenteel in ontwikkeling is.

Blijkbaar is de waarschuwing die verschijnt nu een bekend probleem en ik zou gebeld moeten worden zodra de update beschikbaar is.

Wat er vervolgens gebeurt, hangt ervan af of ze er daadwerkelijk in geslaagd zijn om het in de turtle-modus gaan te verhelpen of niet.

Edit: Nee, heeft de turtle-modus niet opgelost
Hetzelfde probleem hier, houd ons op de hoogte

#9 ·
Mijn vrouw en ik gaan vandaag terug naar de dealer om haar MG5 op te halen. Ze heeft dezelfde problemen met de waarschuwing 'HV-batterij controleren' die verschijnt en dan weer verdwijnt, behalve de laatste keer toen de auto in de schildpadmodus ging op de buitenste rijstrook van de snelweg.
Het lukte haar om hem weer aan de praat te krijgen nadat ze de vluchtstrook had bereikt, en ze reed er rechtstreeks mee naar de dealer. Ze hebben hem al een week en 'geen fout gevonden'.
Toen hij binnenkwam, heeft de technicus het foutenlogboek gewist omdat het 'oude fouten' waren, hoewel ze de auto pas sinds september heeft.
Ik ben het met je eens, ik ben erg ongelukkig dat ze rondrijdt in een auto die op elk moment alle stroom kan verliezen.

#11 ·
De mijne heeft een paar dagen geleden de software-update gehad, heb de waarschuwing 'Controleer HV-batterij' sindsdien niet meer gezien, maar heb er ook niet genoeg kilometers mee gereden om 100% zeker te zijn dat het is opgelost.

De dealer moet een case aanmaken in hun Service Now (SNOW)-systeem bij MG HQ, die hen vervolgens door de stappen moet leiden die ze moeten nemen en de software beschikbaar moet stellen voor uw auto.

#12 ·
Mijn vrouw kreeg gisteren haar MG5 terug, de dealer heeft blijkbaar een nieuwe firmware geĂŻnstalleerd die volgens de dealer voor 'HV-batterijbeheer' is. Dit is gloednieuwe firmware die MGHQ nog niet aan alle dealers heeft vrijgegeven.
Tot nu toe gaat het goed, geen berichten. Ik zal een update geven als dit verandert.

#13 ·
Mijn vrouw kreeg gisteren haar MG5 terug, de dealer heeft blijkbaar een nieuwe firmware geĂŻnstalleerd die volgens de dealer voor 'HV-batterijbeheer' is. Dit is gloednieuwe firmware die MGHQ nog niet aan alle dealers heeft vrijgegeven.
Tot nu toe alles goed, geen berichten. Ik zal een update geven als dit verandert.
Momenteel denk ik dat het een patch is die specifiek voor dit probleem is bedoeld en die door MG per geval moet worden verstrekt, vandaar de noodzaak voor de dealer om een technische case te openen bij MG HQ.