Speak EV - Electric Car Forums banner

Citigo E iV maakt geen verbinding met de MySkoda-app

1 reading
1.8K views 7 replies 4 participants last post by  ATG  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een 2020 Citigoe iV gekocht die ik niet kan activeren/koppelen in de MySkoda-app. Het VIN wordt herkend en het model en de kleur worden correct weergegeven.

Na het invoeren van de kilometerstand krijg ik echter een bericht dat dit niet gelukt is, met fout #8.

Ik heb contact gehad met de support van Skoda-auto en ze hebben me twee keer gevraagd om screenshots etc. te sturen, wat ik heb gedaan. Maar er is geen vooruitgang geboekt.

Ik heb alle permutaties geprobeerd van: Bluetooth aan/uit, verbonden via USB (of niet), sleutel in contact laten/verwijderen, 10 minuten wachten tot de esim de kilometerstand naar het moederschip stuurt, de kilometerstand in de km-equivalent invoeren (lijkt te werken voor de e-up), etc.

Heeft iemand anders zich kunnen verbinden met de app? Dit is niet alleen voor de lol, want zonder moet ik tegen mijn volledige elektriciteitstarief opladen omdat Ovo mijn oplader niet herkent. Het zou ook goed zijn om de laadsnelheid te verhogen tot 7 kW en de standaard 22 graden in het verwarmingssysteem uit te schakelen.

Ik begin te vermoeden dat de esim in feite een 2G- of 3G-model is dat niet langer wordt ondersteund door Cubic. Zo ja, kan deze dan worden vervangen?

Suggesties zijn van harte welkom, want in alle andere opzichten is het een geweldige kleine auto. Mijn back-stop is om in augustus, wanneer het huidige contract afloopt, van elektriciteitsleverancier te veranderen naar Octopus.

Groeten,

ATG

#3 ·
Ik heb de MyĹ koda-app verbonden met mijn e-iV, maar deze is niet geschikt om op te laden in de huidige versie (v8.1.0). Wanneer je een laadplan opslaat, overschrijft deze de instelling voor de maximale laadstroom naar 10A.

Als je wilt opladen met 7 kW (32A), moet je de Move&Fun-app gebruiken. Helaas wordt deze niet langer ondersteund en is deze uit de app stores verwijderd. Android-gebruikers kunnen een kopie downloaden van APKPure en deze sideloaden.

#5 ·
Ik heb de MyĹ koda-app verbonden met mijn e-iV, maar deze is niet geschikt om op te laden in de huidige versie (v8.1.0). Wanneer je een laadplan opslaat, overschrijft deze de instelling voor de maximale laadstroom naar 10A.

Als je wilt opladen met 7 kW (32A), moet je de Move&Fun-app gebruiken. Helaas wordt deze niet langer ondersteund en is deze verwijderd uit de app stores. Android-gebruikers kunnen een kopie downloaden van APKPure en deze sideloaden.
De Maps+More-app van Volkswagen is een equivalent van Move&Fun (gebruikt een Bluetooth-verbinding met de auto) en werkt blijkbaar ook met de Skoda- en SEAT-auto's. Het is ook nog steeds beschikbaar via de app stores.

De enige kanttekening die ik ken, is dat je maar één van de 3 Bluetooth-apps van het automerk tegelijkertijd kunt installeren.

#4 ·
Bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat het een probleem is met de eSIM en ik hoop dat de geleerden op het hoofdkantoor dit op tijd zullen beseffen en een oplossing zullen voorstellen. Ze hebben net gevraagd naar mijn telefoonmodel en Android-versie, enz., dus wie weet.

Is het mogelijk om de eSIM zelf te reactiveren? Ik weet niet eens waar hij zit!!

Richard, weet je nog of je iets specifieks hebt gedaan, behalve de kilometerstand invoeren, toen je je auto activeerde? Misschien was je eSIM niet gedeactiveerd omdat deze ook op de eerdere apps werd gebruikt.

Groeten,

Jeremy

#8 ·
SUCCES!

Na bijna 2 maanden heb ik met succes geactiveerd en kan ik nu de bovenste laadlimiet nauwkeurig instellen op 80% in plaats van om de halve uur te kijken als we richting de 3/4 markering op de wijzerplaat gaan.

Zoals geadviseerd door Skoda Support, was het proces als volgt:

Stel de eenheden in de MySkoda-app in op km in plaats van mijlen.

Converteer de kilometerstand die wordt weergegeven op het dashboard naar km met behulp van Google (we deden 4071 mijlen = 6551 km)

Voer dit cijfer in en bingo!

Ik probeerde de kilometerstand in mijlen in te voeren en kreeg precies dezelfde fout als hierboven, daarna probeerde ik de conversie en alles was in orde. Dus we kunnen nu opladen met 7p per kWh via Ovo Charge Anytime. Nou ja, totdat ze 2G- en 3G-netwerken buiten gebruik stellen...

Het is nog maar een uur geleden dat het me lukte, maar een vluchtige blik in de app laat geen andere voordelen zien, zoals het instellen van een laadvermogen van 7 kW of de lichten aan/uit bij het ontgrendelen/vergrendelen, of de klimaatregeling standaard van 22 graden.

Ik hoop dat dit ook voor anderen werkt!