Speak EV - Electric Car Forums banner

Weergave van kilometers in plaats van mijlen

1 reading
3.9K views 8 replies 7 participants last post by  AlunS  
#1 ·
Mijn displays zijn zojuist allemaal overgeschakeld om weer te geven in kilometers per uur in plaats van mijlen per uur. In sommige opzichten is de auto slim en in een limiet van 30 mph geeft hij de limiet weer als 48 kilometer per uur. Waar is de instelling om terug te keren naar mph?

#3 ·
In de navigatie-instellingen kies je de navigatie-eenheden. Niet in de hoofdinstellingen als ik het me goed herinner, maar ga naar navigatie en dan instellingen. Maar als het daar niet staat, controleer dan ook de hoofdinstellingen!

#4 ·
Mijn displays zijn zojuist allemaal overgeschakeld naar weergave in kilometers per uur in plaats van mijlen per uur. In sommige opzichten is de auto slim en in een limiet van 30 mph geeft hij de limiet weer als 48 kilometer per uur. Waar is de instelling om terug te keren naar mph?
Is mij ook onlangs overkomen en ik worstelde om de instelling te vinden. Vroeger stond het in een van de menu's op het scherm voor het stuur, maar nu blijkbaar niet meer. Uiteindelijk heb ik op het infotainmentscherm gezocht 🔍 naar "km" en het menu-item kwam als eerste in de lijst.
PS: Merk op dat het gebruikersspecifiek lijkt te zijn, dus je moet het voor beide gebruikersaccounts doen als je er meer dan één hebt.

#5 ·
Is mij ook onlangs overkomen en ik worstelde om de instelling te vinden. Vroeger stond het in een van de menu's op het scherm voor het stuur, maar nu blijkbaar niet meer. Uiteindelijk heb ik op het infotainmentscherm gezocht naar "km" 🔍 en het menu-item kwam als eerste in de lijst.
PS: het lijkt gebruikersspecifiek te zijn, dus je moet het voor beide gebruikersaccounts doen als je er meer dan één hebt.
Heel erg bedankt. Dat werkte heel gemakkelijk. Ik moet bekennen dat ik de instelling op geen enkele andere manier kan vinden, wat nogal vreemd is.

#6 ·
Mijn displays zijn zojuist allemaal overgeschakeld om weer te geven in kilometers per uur in plaats van mijlen per uur. In sommige opzichten is de auto slim en in een limiet van 30 mph geeft hij de limiet weer als 48 kilometer per uur. Waar is de instelling om terug te keren naar mph?
Ik zie dat je het probleem hebt opgelost, maar hier is nog een bericht over hetzelfde probleem - antwoord nummer 4 in het bericht.
(4) Aaaargh! Help needed | Speak EV - Electric Car Forums
De instelling is echt verborgen. Ik hoop dat dit helpt.
Silverback

#7 ·
#8 ·
Ik had dat op de Ioniq 38kw toen ik de headunit terugzette naar fabrieksinstellingen, moest het googelen om de instelling te vinden.

Let wel, het is erger op mijn Leaf waar het in de taalopties staat als een extra optie voor Engels (ik neem aan dat het op de Leaf tenminste het dashboard niet verandert).

#9 ·
Ja, het is een beetje vreemd hoe sommige instellingen op de infotainment-eenheid de hoofdmeter beĂŻnvloeden. Ik had de relevante instelling in de navigatie-instellingen gezien, maar zou er niet op gekomen zijn dat dat alles op de hoofdmeter zou veranderen als ik het hier niet een tijdje geleden had gelezen.

denk erom dat het handig was toen ik onlangs het VK bezocht, omdat ik alles tijdelijk naar mph kon schakelen, hoewel het de vraag oproept waarom het het niet automatisch kon doen op basis van de GPS-positie :)