Speak EV - Electric Car Forums banner

Draak opladen/Geniepunt

6.5K views 21 replies 14 participants last post by  scissy  
#1 ·
We zouden naar Zuid-Wales gaan en Zap Map suggereert dat de belangrijkste exploitant in de omgeving "Dragon Charging" is.

Blijkbaar is de exploitant erachter eigenlijk Geniepoint en je kunt een Geniepoint-account gebruiken op het "dragon network", dus doe ik mezelf een plezier als ik me van tevoren registreer bij een meer lokale Geniepoint-oplader? Omdat ik geen van beide eerder heb gebruikt, weet ik niet hoe gemakkelijk het is om te beginnen en ik wil het liever niet ontdekken in het diepste landelijke Wales met weinig mobiel signaal!

#2 ·
We gaan naar Zuid-Wales en Zap Map suggereert dat de belangrijkste operator in de omgeving "Dragon Charging" is.

Blijkbaar is de operator erachter eigenlijk Geniepoint en je kunt een Geniepoint-account gebruiken op het "dragon network", dus doe ik mezelf een plezier als ik me van tevoren registreer bij een meer lokale Geniepoint-oplader? Omdat ik geen van beide eerder heb gebruikt, weet ik niet hoe gemakkelijk het is om te beginnen en ik wil het liever niet uitzoeken in het diepste landelijke Wales met weinig mobiel signaal!
Ik zou aanraden om een account aan te maken bij GeniePoint en vervolgens een RFID-tag te registreren bij een lokale oplader - dan ben je niet afhankelijk van een mobiel signaal. Als je je account instelt op automatisch opwaarderen, hoef je het niet aan te raken, dus je komt niet vast te zitten, zelfs niet als je geen internettoegang hebt totdat je weer thuis bent!

#3 ·
Geen idee of een Geniepoint-account werkt met Dragon, sorry.

Maar als je toch van plan bent Geniepoint te gebruiken, is het zeker de moeite waard om een account aan te maken en van tevoren een oplaadbeurt uit te proberen. Ze zijn een beetje lastig in gebruik, vooral als je er niet bekend mee bent. Je kunt een contactloze kaart (bijv. creditcard, oude oplaadkaart) instellen om te gebruiken met Geniepoint, en dat maakt het veel minder vervelend om een oplaadbeurt te starten en te stoppen. Je moet ook je Geniepoint-account opwaarderen met geld, dus zorg er misschien voor dat je account is opgewaardeerd voordat je buiten het bereik van het signaal gaat.

Edit: Cross-posted met @electric_dreams, maar een goede opmerking over automatisch opwaarderen.

#4 ·
Ik bezocht vorige maand een 7kW Dragon Charger in Llandrindod Wells en slaagde erin mijn ChargePoint rfid-kaart daar succesvol te registreren met behulp van de GeniePoint-app. Ik kon echter geen lading starten en de oplader had geen display, alleen een lampje dat rood of groen werd.
Dit was echter in een Model 3, en een paar opladers houden niet van Tesla's, zoals de BP Pulse Rapid in het Metropole Hotel in Llandrindod.

#6 ·
Bedankt allemaal, ik ga dat proberen.
We gaan naar Zuid-Wales en Zap Map suggereert dat de belangrijkste exploitant in de omgeving "Dragon Charging" is.

Blijkbaar is de exploitant erachter eigenlijk Geniepoint en je kunt een Geniepoint-account gebruiken op het "dragon network", dus doe ik mezelf een plezier als ik me van tevoren registreer bij een meer lokale Geniepoint-oplader? Omdat ik geen van beide eerder heb gebruikt, weet ik niet hoe gemakkelijk het is om te beginnen en ik wil het liever niet uitzoeken in het diepste landelijke Wales met weinig mobiel signaal!
Ik heb onlangs dragon chargers gebruikt in St Davids. De eerste keer was een beetje gedoe. Ik had geen RFID (ik ben een newbie en weet niet zeker hoe RFID-kaarten werken?!). Ik belde echter het dragon klantenservicenummer dat mijn creditcard kon registreren als een RFID-kaart voor de oplader. Ik kon dit vervolgens gebruiken om mijn lading te starten.

Eén ding om op te merken: je moet geld vooraf op je genie point-account laden om een lading te starten en het staat je alleen toe om £10 per keer vooraf te laden... je kunt niet gewoon betalen voor wat je hebt gebruikt met contactloos betalen. Ik heb £10 vooraf geladen en ongeveer £7 gebruikt bij mijn eerste lading. Voordat ik St Davids verliet, besloot ik dat ik de resterende £3 die ik op mijn account had geladen, ook kon gebruiken en ging ervan uit dat de oplader zou stoppen wanneer hij de £3 had gebruikt - maar hij bleef opladen en voegde nog eens 7 pond toe - dus ik heb een negatief saldo dat ik moet betalen als ik genie point weer gebruik

ook - Oplader werd geadverteerd als 22KW maar laadde met 10KW. Man van de klantenservice zei dat ze heel zelden op 22kW draaien.

#12 ·
We zouden naar Zuid-Wales gaan en Zap Map suggereert dat de belangrijkste operator in de omgeving "Dragon Charging" is.

Blijkbaar is de operator erachter eigenlijk Geniepoint en je kunt een Geniepoint-account gebruiken op het "dragon network", dus doe ik mezelf een plezier als ik me van tevoren registreer bij een meer lokale Geniepoint-oplader? Omdat ik geen van beide eerder heb gebruikt, weet ik niet hoe gemakkelijk het is om te beginnen en ik zou het liever niet willen uitzoeken in het diepste landelijke Wales met weinig mobiel signaal!
Ik heb laatst een tirade op Twitter gehouden na een ellendige ervaring met het opladen op een van deze, net als de (niet-gerelateerde) persoon naast me die het al een tijdje probeerde. We gaven allebei op en reden weg.
Ik kwam er later achter dat als ik Geniepoint had geprobeerd, ik een lading had kunnen krijgen of dat het tenminste duidelijk was hoe het moest op de GP-app/webpagina, in tegenstelling tot Dragons.
Dus ik zou zeker aanraden om je van tevoren aan te melden/te registreren bij GP en misschien ook bij Dragon als back-up. Proberen om een lading via Dragon te krijgen was zo onlogisch dat we met z'n drieën niet konden uitzoeken hoe het moest. TBF er waren twee andere auto's aan het opladen, dus het is niet onmogelijk.

#17 · (Edited)
Gebruikte mijn Geniepoint-kaart daar 2 jaar geleden op de 22kW-laders rond Zuid-Wales zonder problemen (y)

Er is een aansluitkosten van ÂŁ0,85 + ÂŁ0,25 /kWh

Over Dragon Charging

Het Dragon Charging Network is een EV-laadnetwerk dat snelle, betrouwbare en gemakkelijke toegang biedt tot EV-laden in heel Wales. De service is beschikbaar in de Welsh-taal via onze Welsh-taalsite www.gwefrudragon.co.uk
Het netwerk heeft laders die eigendom zijn van lokale autoriteiten, gemeenschapsgroepen en commerciële organisaties en is beschikbaar voor iedereen met een compatibele EV-lader die zijn lader beschikbaar wil stellen aan het publiek.

Geniepoint-klanten moeten hun bestaande Geniepoint-account gebruiken om toegang te krijgen tot een Dragon Charging Network-lader. Dragon Charging-klanten kunnen hun Dragon Charging-account gebruiken om toegang te krijgen tot het Britse Geniepoint-netwerk.

Nieuwe klanten moeten een Dragon Charging-account aanmaken (klik op 'Start Charging' in het bovenstaande menu) en een creditcard/betaalpas registreren (ÂŁ10 wordt van uw kaart afgeschreven naar uw Dragon Charging-account). U kunt dan uw lading starten (via de web-app of met een RFID-kaart die op uw account is geregistreerd).
Zodra u een RFID-kaart bij uw account heeft geregistreerd, kunt u een lading snel en gemakkelijk starten door deze na het aansluiten van uw auto op de lader te houden.
De prijs voor het opladen wordt duidelijk weergegeven op elke lader en wordt online getoond voor degenen die hun lading starten met behulp van de web-app. Gebruikers moeten mogelijk ook parkeergeld betalen - controleer de bewegwijzering op de laadplaats.

#22 ·
Bedankt allemaal - naar aanleiding van het advies heb ik me voor vertrek geregistreerd bij geniepoint, wat de hele reis heel gemakkelijk maakte. Vooral omdat er in Pembrokeshire maar heel weinig snelladers zijn, dus we gebruikten voornamelijk de Dragon-bestemmingsladers, een paal met een RFID-aanraakpunt, een type 2-aansluiting en een telefoonnummer/schriftelijke instructies aan de zijkant...