Speak EV - Electric Car Forums banner

E-Manager programmeren

1.9K views 15 replies 3 participants last post by  ixxxl  
#1 ·
Heb een Passat GTE 2020, als ik in de stad ben, met 0 km batterij, zet een e-manager vertrektimer, om de cabine voor te verwarmen. Maar de kachel start niet. Komt het omdat de batterij leeg is? Ik heb een Webasto hulpverwarming.
Als ik de vertrektijd instel, moet ik airconditioning selecteren. En dan kan ik hulp selecteren. Waarom heb ik winter airconditioning nodig? Hoe werkt het correct, heeft iemand handleidingen over dit thema?

Attachments

#4 · (Edited)
In de Golf GTE heb je minimaal 20% lading in de batterij nodig om voor te verwarmen als deze niet is aangesloten.
Ik weet niet zeker wat je bedoelt met de airconditioning, maar deze wordt in de winter gebruikt om de ramen te ontdooien en staat automatisch aan voor het voorverwarmen.
Zoals je op de afbeeldingen kunt zien, moet ik de optie - airconditioning in e-manager selecteren. Dus hoe kan ik bijvoorbeeld mijn hulpverwarming gebruiken om alleen de motor te verwarmen, want in de winter staat mijn batterij altijd op 0 km. Of moet ik hem altijd opladen om de mogelijkheid te hebben om het verwarmen te plannen? Ik bedoel dus dat als ik geen opgeladen batterij heb, ik de hulpverwarming niet kan gebruiken.
De cabine moet standaard ook verwarmd worden.

Vanuit e-manager hoe kan ik:
1) Alleen de hulpverwarming gebruiken om de motor te verwarmen
2) in het geval dat ik airconditioning aanvink, heb ik het selectievakje voor hulpverwarming niet nodig? Want met de airco wordt de cabine verwarmd?

Kan de hulpverwarming de cabine zelf verwarmen? Of alleen de motor?

Bijvoorbeeld op een diesel Passat werkt het anders, kan de motor voorverwarmen, de cabine en kan draaien met draaiende motor.

Kunt u mij uw screenshot van de e-manager configuraties sturen?

#6 ·
Je kunt de motor niet voorverwarmen, alleen de cabine, en daarvoor moet de auto aangesloten zijn of ten minste 20% batterijrestant hebben.
Als je hem niet aansluit, win je echt niet veel ten opzichte van het rijden in een benzine- of dieselauto.
Kan ik in dit geval mijn Webasto helemaal niet op tijd gebruiken? Hoe zit het met de afstandsbediening? Werkt die, of moet de batterij ook voor 20% opgeladen zijn?
Ik laad de batterij op, maar niet elke dag... heb geen mogelijkheid...

#8 ·
Afstandsbediening werkt niet, er moet lading in de batterij zitten. Het enige wat je kunt doen is 'Batterij vasthouden' selecteren zodra de lading daalt tot 20-30%, dan heb je genoeg over om voor te verwarmen.
Bedankt, maar wat doet Webasto precies? Kan het alleen met afstandsbediening starten? Alleen in dit geval wordt de motor verwarmd?

#9 ·
Je hebt toch een GTE, nietwaar? Er is geen Webasto-verwarming. Wanneer de motor niet draait, verwarmt de hoofdbatterij water in een deel van het koelsysteem dat warmte aan de auto levert. Ik ben geen expert, maar zo heb ik het begrepen.
Daarom heb je lading in de batterij nodig om het te laten werken.

#10 ·
Je hebt een GTE, toch? Er is geen Webasto-verwarming. Wanneer de motor niet draait, verwarmt de hoofdaccu water in een deel van het koelsysteem dat warmte aan de auto levert. Ik ben geen expert, maar zo begrijp ik het.
Daarom heb je lading in de accu nodig om het te laten werken.
Ja, GTE Passat 2020, waar is de afstandsbediening voor? Wanneer je hem start, start hij Webasto, met benzine uit de tank.
Koelsysteem is op waterbasis? Niet elektrisch van de batterij?

Attachments

#11 ·
Op afstand bedienen met de VW-app om timers/verwarming in te stellen, gegevens te bekijken etc.
Ik heb een Britse Golf GTE, dus misschien zijn de dingen anders, maar ik heb lading in de batterij nodig om water in het koelsysteem te verwarmen dat vervolgens de auto voorverwarmt. Geen Webasto met benzine, alles elektrisch.

#12 ·
Afstandsbediening betekent het gebruik van de VW-app om timers/verwarming in te stellen, gegevens te bekijken, enz.
Ik heb een Britse Golf GTE, dus misschien zijn de dingen anders, maar ik heb lading in de batterij nodig om water in het koelsysteem te verwarmen dat vervolgens de auto voorverwarmt. Geen Webasto met benzine, alles elektrisch.
Ik heb geen app:(( in mijn land werkt online niet. Maar ik heb een Webasto, het was een extra uitrusting. En het ruikt naar benzine als het start:)) heb een Webasto-label onder de motorkap. Daarom ben ik in de war hoe het werkt. Want wat je vertelt is het klimaatsysteem dat de auto kan koelen of verwarmen vanaf de batterij - elektrisch.