Speak EV - Electric Car Forums banner

Faraday-zak

2 reading
9K views 49 replies 27 participants last post by  Peirpoint  
#1 ·
Ik heb eerder gelezen dat ik voor keyless entry een faraday-tas nodig heb om te voorkomen dat potentiële dieven de draadloze sleutelcode kopiëren. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit überhaupt nodig vanwege het korte bereik van de sleutel?

#2 ·
Een manier waarop dieven uw auto kunnen stelen, is door ernaast te gaan staan met een krachtig radio-versterker-ontvanger-zender-apparaat en vervolgens op de deur-open-knop te drukken. De auto zendt een klein radiosignaal uit en verwacht een kleine reactie van een zwakke fob, die zich daarom op een paar meter afstand moet bevinden, dus het moet de eigenaar + fob zijn die daar staat. De radioversterker versterkt dit signaal echter, zendt het 50 meter uw huis in, pikt de ongelooflijk zwakke reactie van uw fob op en versterkt dat tot lokaal niveau, waarna de autodeur opengaat. Soortgelijke truc om hem te starten, en als een auto eenmaal gestart is, blijft hij draaien, zelfs als de fob verdwijnt - veiligheid om te voorkomen dat de auto stilvalt als de fob-batterij leeg raakt tijdens het rijden.

De Faraday-tas fungeert dus als een radioschild rond de fob, en u hebt beide fobs veilig ingesloten nodig.

Ik kocht er een goedkope van £ 5 op eBay, hij werkte misschien een jaar, maar de metaalfolie faalde uiteindelijk waar de klep van de hoes overvouwde. U moet dus regelmatig controleren of ze nog werken. De minste schade aan het gaas lijkt het radiosignaal door te laten! Of koop een exemplaar in massief aluminium, dat zou eeuwig mee moeten gaan.

#5 ·
Een manier waarop dieven uw auto kunnen stelen, is door ernaast te gaan staan met een krachtig radio-versterker-ontvanger-zender-gadget en vervolgens op de deur-open-knop te drukken. De auto zendt een klein radiosignaal uit en verwacht een kleine reactie van een zwakke fob, die zich daarom op een paar meter afstand moet bevinden, dus het moet de eigenaar + fob zijn die daar staat. De radioversterker versterkt dit signaal echter, zendt het 50 meter uw huis in, pikt de ongelooflijk zwakke reactie van uw fob op en versterkt dat tot lokaal sterkteniveau, waarna de autodeur opengaat. Soortgelijke truc om hem te starten, en als een auto eenmaal is gestart, blijft hij draaien, zelfs als de fob verdwijnt - veiligheid om te voorkomen dat de auto stilvalt als de fob-batterij leeg raakt tijdens het rijden.

De Faraday-zak werkt dus als een radioschild rond de fob, en je hebt beide fobs veilig ingesloten nodig.

Ik kocht er een goedkope van £ 5 op eBay, hij werkte misschien een jaar, maar de metalen folie faalde uiteindelijk waar de klep omvouwt. U moet dus regelmatig controleren of ze nog werken. De minste beschadiging van het gaas lijkt het radiosignaal door te laten! Of koop een exemplaar in massief aluminium, dat zou eeuwig mee moeten gaan.
Bedankt voor uw erudiete (ik heb gewacht om dat woord een tijdje te gebruiken!) antwoord. Heeft u ongewenste batterijontlading ervaren terwijl de sleutel in de 'kooi' zat? Ik heb hierover berichten gehoord wanneer sleutelfobs in faraday-kooien zijn bewaard. Ik ga er echter wel een halen, waarschijnlijk de doos.

#3 ·
Ja, ik heb ze met plezier gebruikt.

Voel je je, net als ik (ik ben oud), nog steeds veiliger door handmatig te controleren of je autodeur daadwerkelijk op slot zit door aan de hendel te trekken? Welnu, dat kun je niet doen met keyless entry, tenzij je de fob natuurlijk eerst in een faraday-tas steekt! En dan wordt de discussie circulair, want als je je fob in een faraday-tas steekt, heeft je auto geen keyless entry meer. Hoe dan ook, het is wat het is. 😀 Ik gebruik ze om ze binnen veilig te bewaren.

#26 ·
Voelt u zich, net als ik (ik ben oud), nog steeds veiliger door handmatig te controleren of uw autodeur daadwerkelijk op slot zit door aan de hendel te trekken? Nou, dat kan niet met keyless entry, tenzij u de fob eerst in een faraday-tas steekt! En dan wordt de discussie circulair, want als u uw fob in een faraday-tas steekt, is uw auto geen keyless entry meer. Hoe dan ook, het is wat het is. 😀 Ik gebruik ze om ze binnen veilig te bewaren.
Ik kan zien wanneer de Kona op slot zit omdat hij de spiegels inklapt. Je kunt ook aan de hendel trekken, zolang je niet ook op de knop drukt.

#4 ·
Sommige sleutelhangers gaan tegenwoordig slapen en worden pas wakker als ze worden bewogen.
Voor de mijne moet ik soms meer bewegen dan normaal om hem wakker te maken of op de knop te drukken.

Ik heb echter een mooie Faraday-box die op de schoorsteenmantel staat, dus ik weet nu meestal waar mijn sleutels zijn.

Gaz

• Like
Reactions: Kona owna
#7 ·
Koop een klein blikje vol chique shortbread, en eet het dan op (de shortbread, niet het blik).
Neem een centerpons (een spijker voldoet ook) en tik 2 of 3 putjes in de rand van het deksel aan elke kant, zodat ze in het oppervlak rond de bovenkant van het blik worden gedrukt, zodat er rondom elektrisch contact is tussen het deksel en het blik.
Werkt prima en gaat niet achteruit - en als het wel gebeurt, dan moet je gewoon weer een blikje chique shortbread koekjes eten, maar ik weet zeker dat je de uitdaging aankunt.

#9 ·
Koop een klein blikje vol luxe shortbread, en eet het dan op (de shortbread, niet het blik).
Koop een centerpons (een spijker voldoet ook) en tik 2 of 3 putjes in de rand van het deksel aan elke kant, zodat ze in het oppervlak rond de bovenkant van het blik drukken, zodat er rondom elektrisch contact is tussen het deksel en het blik.
Werkt prima en verslechtert niet - en als het wel gebeurt, dan moet je weer een blikje luxe shortbread koekjes eten, maar ik weet zeker dat je de uitdaging aankan.
Wow! Dat is een best coole hack

#8 ·
Ik heb een paar gekocht van Amazon. Er is een binnenste beschermde zak en een soort buitenste die geen RF tegenhoudt, dus ik heb de sleutel altijd in de zak. Als ik de auto wil gebruiken, verplaats ik de fob naar de onbeschermde kant - de zak glijdt dan in de broekzakken en beschermt die nogal dure sleutel tegen schade. Als ik weer thuis kom, gaat de sleutel terug naar het beschermde deel. Er zat een kleine ketting in de tas voor het idee om sleutels aan te bevestigen, maar ik heb hem eruit geknipt omdat ik dacht dat de ketting de fob eerder zou krassen en mogelijk de faraday-voering zou scheuren/beschadigen.
De verpakking van twee was perfect voor de twee sleutels voor mij en mijn partner. We grappen soms "cabiendeuren naar handmatig" als we thuiskomen, wat betekent: de fob in het beschermde deel plaatsen zodat de autodeur niet automatisch ontgrendelt als we op een deurknop drukken.
Mijn van Amazon afkomstige Faraday-zakje twin pack Het werkt al bijna een jaar prima.

#10 ·
Ik heb een paar gekocht van Amazon. Er is een binnenste beschermde zak en een soort buitenste die geen RF tegenhoudt, dus ik heb de sleutel altijd in de zak. Als ik de auto wil gebruiken, verplaats ik de sleutelhanger naar de onbeschermde kant - de zak glijdt dan in de broekzakken en beschermt die nogal dure sleutel tegen schade. Als ik weer thuis ben, gaat de sleutel terug naar het beschermde deel. Er zat een klein kettingetje in de tas voor het idee om sleutels te bevestigen, maar ik heb het eruit geknipt omdat ik dacht dat de ketting de sleutelhanger eerder zou krassen en mogelijk de faraday-voering zou beschadigen.
De verpakking van twee was perfect voor de twee sleutels voor mij en mijn partner. We grappen soms "cabiendeuren naar handmatig" als we thuiskomen, wat betekent: de sleutelhanger naar het beschermde deel verplaatsen zodat de autodeur niet automatisch ontgrendelt als we op een deurknop drukken.
Mijn van Amazon afkomstige Faraday-zakje twin pack Het werkt al bijna een jaar prima.
Ik vind het idee van de buitenzak geweldig, daar kan ik mijn Apple Air Tag in stoppen

#14 ·
Relaisdiefstallen worden meestal uitgevoerd door twee schoften. Eén met een ontvangergadget die naast het doelvoertuig staat, de andere schoft benadert dan de voordeur met de 'zender/booster' die het signaal van binnenuit het huis doorgeeft.

Terwijl mijn reserve permanent in een faraday-zakje zit, heb ik mijn 'actieve' sleutelhanger altijd bij me in de slaapkamer achterin 's nachts.

Echter, dicht bij de voordeur bewaar ik een ongerelateerde keyless entry sleutelhanger, de theorie is dat het relatief zwakke signaal van mijn echte sleutelhanger overstemd zou worden door het sterke signaal van de nep.

Natuurlijk heb ik geen manier om te testen of mijn theorie klopt, maar aangezien de echte sleutelhanger niet erg goed werkt als hij zich in de buurt van mijn iPhone bevindt, zou het moeten lukken.

#18 ·
Helaas zijn veel auto's NOG STEEDS kwetsbaar voor relay-aanvallen, ondanks dat het voor de fabrikanten eenvoudig is om een bewegingssensor in de sleutel te plaatsen. Ik gebruik een Faraday-zakje voor de Zoe (voorheen Ampera) en het werkte toen ik eenmaal begreep hoe ik de sleutel er correct in moest doen :rolleyes: (Het gaat in de zilveren voering).

#21 ·
Ik zou me geen zorgen maken. Er zijn veel meer dingen om je zorgen over te maken dan dat mensen je autosleutelcode stelen. Kan het gebeuren? Zeker... maar hoeveel mensen ken je die hun auto hebben laten stelen of waaruit dingen zijn gestolen als gevolg hiervan? Als je je daar zorgen over maakt, dan alsjeblieft... laat je NFC of Bluetooth niet actief op je mobiel. Mensen zouden allerlei dingen kunnen doen, zoals je geld stelen als ze langskomen. Het gebeurt wel, maar zo zelden dat ik me er helemaal niet druk om maak.

#23 ·
Ook, als proberen dit te voorkomen betekent dat de schoften dan in je huis inbreken om de echte sleutels te stelen, lijkt dat een slecht, slecht idee.

Zolang je beide sleutels hebt, betaalt de verzekering.
Dat is verreweg de betere optie, IMO. Niet veel mensen zouden in een huis inbreken, als het huis 's nachts goed beveiligd is, om autosleutels te stelen om de auto te nemen. Bewaar je sleutels niet op de voor de hand liggende plaatsen (bij de deur, in een sleutelkastje etc.) en ze zouden overal in je huis moeten zoeken om de sleutels te vinden. Maak het gewoon moeilijk om ze te vinden en dan gebruiken ze een scanner of gaan ze met lege handen weg.

Over het punt van de verzekering... je hoeft je sleutels niet in een faraday-tas te stoppen om verzekerd te zijn. Het is echt onnodig IMO in alle opzichten. Trouwens, ik heb er wel een. Ik kocht het uit een vlaag van verstandigheid op een dag nadat ik het idee ergens online had gezien. Het was goedkoop genoeg. Maar toen ik het eenmaal had en de dwaasheid besefte van het elke nacht in een tas moeten stoppen van de sleutel in plaats van hem gewoon aan mijn sleutelhanger te laten, heb ik hem nooit gebruikt. Ik gok dat de overgrote meerderheid van de mensen deze koopt, ze misschien een korte tijd gebruikt, maar er dan genoeg van krijgt en ze nooit meer gebruikt.

#24 ·
De BMW's schakelen uit na een paar minuten niet bewegen, bijkomend voordeel, de follow-home en externe deurlampen gaan aan wanneer ze de sleutel zien bewegen, dus wanneer ik naar buiten stap, zijn ze aan zodat ik niet in plassen stap 😊

Maar ik ben het met anderen eens, zou liever hebben dat ze de auto stelen dan dat ze in het huis inbreken en mogelijk lichamelijk letsel veroorzaken als ze dat doen. Waarom we tenslotte allemaal verzekering betalen, hout aanraken, zullen het nooit nodig hebben, maar hey...

#31 ·
Maar ik ben het met anderen eens, zou liever hebben dat ze de auto pikken dan in het huis inbreken en mogelijk lichamelijk letsel veroorzaken als ze dat doen. Waarom we tenslotte allemaal verzekerd zijn, afkloppen dat we het nooit nodig zullen hebben, maar hey...
Een faraday-zakje vermindert de kans op diefstal aanzienlijk, omdat de meeste mensen niet in het huis zullen inbreken, maar verdergaan naar een andere, gemakkelijkere gelegenheid. Het is prima om te zeggen dat we allemaal verzekerd zijn, maar ik geef er de voorkeur aan om het risico te minimaliseren, omdat het veel gedoe is (en waarschijnlijk mijn premie verhoogt) als mijn auto wordt gestolen, vooral door een relay-aanval. In het onwaarschijnlijke geval dat ze inbreken om onze Zoe-sleutel te stelen, laten we hem gemakkelijk te vinden, dus we zouden niet hoeven te grijpen naar bedreigingen, enz.

Wat nieuws hier

#25 ·
Nog een +1 voor een paar zakjes. Had ze ook van mijn vorige auto, dus het gebruik is nu ingeburgerd. Ik kan de punch naast de auto houden en hij zal hem nog steeds niet oppakken, dus ik ben blij te weten dat ik zeer onwaarschijnlijk getroffen zal worden door een repeater-aanval als hij aan de andere kant van het huis van de auto staat.

#27 ·
We gebruiken allebei Faraday-tassen
Doen we al jaren, dus het is nu tweede natuur, niet het gedoe dat het in het begin leek
£10 per paar van vlooienbaai

Zal het voorkomen dat de auto gestolen wordt?? Weet niet, waarschijnlijk niet, maar mijn hoofd maakt zich er minimaal minder zorgen over.

Ik lik ook de voordeur van mijn huis als ik wegga, maar ik veronderstel dat als ze echt de kunstschatten willen stelen… ze toch wel binnenkomen

#28 ·
Ik lik ook de voordeur van mijn huis als ik wegga, maar ik veronderstel dat als ze de kunstschatten echt willen stelen… ze toch wel binnenkomen
Ik weet dat het een spelfout is, maar ik hoop gewoon dat je het zo bedoelde.....:p

#34 ·
  • Haha
Reactions: Gadget Geek
#35 ·
Mijn auto staat in de garage als ik thuis ben en ik heb een verzekering tegen diefstal - De verzekering dekt niet alles, omdat ze een afschrijvingsschema gebruiken dat zeer gunstig voor hen is, maar het is veel goedkoper dan een advocaat voor zelfverdediging.
Maar hoewel ik in een zeer liberale staat woon, heeft deze nog steeds relatief strenge wetten tegen het binnendringen van een bewoond huis. Die wetten zijn een positieve verdediging die stelt dat de bewoner rechtmatig kan aannemen dat de persoon die binnenkomt de dood of ernstig lichamelijk letsel beoogt, waardoor de bewoner de vrijheid heeft om zich te verdedigen met redelijk dodelijk geweld.
In veel gebieden is dit voldoende om een autodief te laten overstappen op gemakkelijker prooi.

Het is waarschijnlijker dat je wordt aangevallen op weg uit je huis door de dief om je sleutels (en mobiele telefoon om de reactie van de politie te vertragen) te krijgen. Die situatie is slecht in mijn staat, omdat je een plicht hebt om je terug te trekken (je moet een redelijk risico nemen om je terug te trekken voordat je dezelfde kracht gebruikt om je te verdedigen).

Helaas hebben we het over ernstige verwondingen over eenvoudig eigendom, maar de mensen die bereid zijn dat eigendom te nemen, geven minder om je leven dan om hun inspanning om je eigendom te nemen.

#37 ·
Mijn auto staat in de garage als ik thuis ben en ik heb een diefstalverzekering - De verzekering dekt niet alles, omdat ze een afschrijvingsschema gebruiken dat zeer gunstig is voor henzelf, maar het is veel goedkoper dan een advocaat voor zelfverdediging.
Maar hoewel ik in een zeer liberale staat woon, heeft die toch relatief strenge wetten tegen het binnendringen van een bewoonde woning. Die wetten zijn een positief verweer dat stelt dat de bewoner wettig kan aannemen dat de persoon die binnentreedt de dood of ernstig lichamelijk letsel beoogt, waardoor de bewoner de vrijheid heeft om zich met redelijk dodelijk geweld te verdedigen.
In veel gebieden is dit voldoende om een autodief te laten overstappen op gemakkelijker prooien.

Waarschijnlijker is dat je wordt aangevallen op weg uit je huis door de dief om je sleutels te krijgen (en je mobiele telefoon om de reactie van de politie te vertragen). Die situatie is slecht in mijn staat, want je hebt een plicht om je terug te trekken (je moet een redelijk risico nemen om je terug te trekken voordat je gelijke kracht gebruikt om je te verdedigen).

Helaas hebben we het over ernstige verwondingen door eenvoudig eigendom, maar de mensen die dat eigendom willen nemen, geven minder om je leven dan om hun inspanningen om je eigendom te nemen.
De laatste keer dat ik in Belmarsh werd opgesloten, was het omdat ik de hand van een dief had verwijderd.
Als we ze maar met een AK mochten beschieten, helaas moeten we roestige, botte messen of hamers gebruiken. Zelfs dan kiest de wet de kant van de crimineel.
In het VK mogen we ons eigendom niet eens zo beveiligen dat het een diefachtige schoft letsel zou kunnen toebrengen.

Gaz

• Sad
Reactions: pastera
#38 ·
#44 ·
#50 ·
Als je lui bent en £150 over hebt, kun je een sleutelhangerbeschermer kopen:

Ik weet niet waarom deze technologie niet in alle sleutels is verwerkt, vooral omdat EV's zo duur zijn!
De sleutels voor mijn auto hebben die functie ingebouwd.
Er moeten veel meer auto's zijn die dit hebben, aangezien Vauxhall zo gierig is, is het onwaarschijnlijk dat zij de enigen zijn.

Natuurlijk is er geen gemakkelijke manier om te detecteren of het daadwerkelijk werkt, behalve de sleutelhanger binnen het bereik van de auto te laten en vervolgens te proberen de auto te ontgrendelen zonder de sleutelhanger aan te raken, wat voor de meeste mensen niet praktisch is. Ik heb echter ontdekt dat de sleutelhanger zich niet altijd vanzelf activeert als je als een ninja beweegt en dat keyless entry niet altijd werkt.

Dat gezegd hebbende, heeft de gewoonte om de sleutels in een doos of etui te bewaren die altijd op dezelfde plaats wordt bewaard, zijn voordelen, zelfs als het technisch gezien niet nodig is.

Gaz