Speak EV - Electric Car Forums banner

My GTE has been perfectly reliable?

41 - 60 of 78 Posts
Eerste bericht, had een Passat GTE minder dan een week, had een laadfout (geen spanningsvoorziening gedetecteerd) zodra ik thuiskwam (veel dingen geprobeerd), kon niet opladen is uiterst frustrerend, naar lokale VW gebracht (ze bevestigen dat ze niet weten wat er aan de hand is en hebben een diagnose voor volgende week gepland) helaas verkoop op afstand dus moeten onderhandelen via de oorspronkelijke dealer om iets met spoed gedaan te krijgen.

30.000 mijl sinds juni vorig jaar en wachtend om een nieuwe granny-oplader op te halen, aangezien de originele uitstapjes bij alles boven de minimale oplaadinstelling, de auto zelf is echter zeer betrouwbaar geweest met af en toe elektrische driftbuien van radio etc. die ik kan genezen door 10 seconden uit te schakelen en opnieuw op te starten, had hetzelfde probleem op mijn vorige leon dus misschien een VAG-ding
Even een update van mijn oorspronkelijke bericht, de oplaadkabel werd vervangen door het nieuwe model van het doostype, maar de auto laadde nog steeds niet op via de vervanging op een van de verschillende stopcontacten in onze werkplaatsgarage, maar laadde wel elke keer op via mijn (vastgebonden) chargemaster-eenheid thuis. Bracht hem terug naar VW, denkend dat het een defecte kabel was, maar na verdere diagnose vervingen ze de interne oplader volgens de instructies van VW Duitsland, wat volgens de technicus die de klus klaarde niet goedkoop of eenvoudig te monteren was

De mijne staat op 20.000 mijl en loopt net af van zijn leasecontract van 2 jaar. Had twee beurten en:

In week twee viel de 13 ampère lader uit en moest worden vervangen.

De radio had een eigen wil, veranderde van nummer wanneer het hem uitkwam, dit werd opgelost door een firmware-upgrade.

Twee maanden geleden had ik een schurend geluid tijdens het sturen. De volgende dag bij het starten kreeg ik verschillende foutmeldingen, ACC, remassistent, ABS. De claxon werkte niet meer, alle knoppen op het stuurwiel werkten niet meer. Moest worden weggesleept door de wegenwacht en er is een "klokveer" vervangen.

De radio is erg onregelmatig, soms gaat hij aan zonder geluid, soms pikt hij geen DAB- of FM-signaal op. De radio uit- en aanzetten lost het soms op, soms moet ik de hele auto opnieuw opstarten!

Krijg ook een onregelmatige recuperatiefout bij het starten waardoor ik de auto opnieuw moet starten. VW kan de oorzaak hiervan niet achterhalen.

Verder is het wel oké geweest, maar ik vind het een beetje vervelend om dit soort problemen te hebben met een gloednieuwe auto. Ik zou zelfs zeggen dat het een beetje "beta"-achtig is!

Maar dit alles heeft me er niet van weerhouden om een nieuwe te bestellen om hem in mei te vervangen :)

30.000 mijl en heeft iets meer dan 6 weken teruggebracht bij VW met verschillende problemen die zijn opgelost (versnellingsbak, hoofdzekering motor, etc.). Het vroegste probleem dat ik had, betekende dat de auto terug moest naar centraal VW in Milton Keynes, omdat de dealer het niet kon repareren. VW is goed geweest, maar zou ik er privé en buiten de garantie een bezitten - absoluut niet!

En alsof door magie, nadat ik hier gisteren gepost had, heb ik vandaag een probleem waarbij de auto me vertelt dat hij te veel olie heeft.

Alleen mensen die er olie in hebben gedaan zijn VW en dat was weken geleden bij de laatste servicebeurt, dus we gaan weer terug!

Mijn mk7.5 GTE heeft in iets meer dan een jaar 8,8k gereden.

Ik heb net ervaren wat ik een probleem zou noemen en ben hier gekomen om te kijken of ik het me had ingebeeld.

Ik was net de kantoor parkeerplaats afgereden en kwam bij de eerste verkeerslichten, stopte met de auto hold ingeschakeld. De lichten sprongen op groen maar ik kon niet wegrijden.

Ik stond nog steeds in drive, geen waarschuwingen op het dashboard.

Ik heb de auto een paar keer uit en weer aangezet met de sleutel, zelfs nadat ik de sleutel had verwijderd en weer had ingestoken. Dit ook in de parkeerstand.

Er had zich inmiddels een mooie rij achter me gevormd, die ongetwijfeld niet genoot van mijn waarschuwingslichtenshow

In paniek realiseerde ik me dat ik nog steeds een reservemotor had en schakelde over op de batterij oplaadmodus om die te starten, en ik kon wegrijden.

Ik reed de volgende parkeerplaats op om de auto te testen en heb dit probleem dit weekend niet meer gehad.

Het enige andere probleem dat ik tijdens het bezit heb gehad, was dat er geen oplaadkabels door de dealer werden geleverd, wat mijn kinderlijke gretigheid om hem thuis aan te sluiten vertraagde.

Heb deze de volgende dag bij de dealer opgehaald nadat ze er verdacht mee instemden dat ik ze mocht hebben.

Mijn collega had een nieuwere geregistreerde mk7.5 en die van hem kwam met een schuifklep om de bekerhouders af te dekken... De mijne niet, wat geen fout is, maar voor enige hilariteit op kantoor zorgde. Het lijkt een mk7.5.1 te zijn

Ik kom net terug om toe te voegen dat ik Thule dakdragers op de mijne heb gemonteerd en heb ontdekt dat er wat water naar binnen kan komen waar de voet van de drager de carrosserie van de auto vastgrijpt en tegen het rubber van de deur drukt. Dit resulteert in meer condensatie tijdens de wintermaanden. Maar ik heb een pingi ontvochtigingspad om dat tegen te gaan.

De mijne heeft automatisch parkeren, dus heeft sensoren rondom. Ik weet niet zeker of het specifiek is voor deze optie, maar een paar keer toen ik gewoon aan het rijden was zonder verkeer in de buurt of dicht bij iets, lichtte het digitale display op met de rode object- of impactafbeelding (neemt het midden van het scherm over) en verdween dan gewoon.

Je schrikt er een beetje van, maar verder niets.

Typisch voor het rommelproduct van de #W-groep: en de betweters denken nog steeds dat ze een "superieur" merk zijn.
Je krijgt alleen mensen op dit forum die problemen hebben gehad. Of degenen die blijkbaar een vooroordeel willen uiten.Mijn GTE heeft in de 15 maanden dat ik hem heb nog geen steek gemist. Ik denk niet dat je iets hoort van de tevreden klanten.

Typisch voor rommelproducten van de #W-groep: en de zelfingenomenen denken nog steeds dat ze een "superieur" merk zijn
Vreemde post om hier te vinden, maar ik heb, naast vele andere merken, drie Citroëns en vijf VW's gehad. De laatste vijf auto's waren de VW's, dus geen prijzen voor het raden wat ik prefereer.

Heb de Golf pas iets meer dan 3 maanden, tot nu toe geen problemen, tweede Golf had GTD de laatste 4 jaar geen problemen, een beetje VW-familie, mijn vrouw heeft de afgelopen 35 jaar 3 auto's gehad, een Polo en 2 Golfs, de nieuwste Golf is uit 2001 met 114.000 mijl.
Van 40+ jaar auto's rijden, voornamelijk nieuwe leaseauto's die op 4-jarige leeftijd werden teruggebracht, is mijn mening dat 90% van de autoproblemen in nieuwere auto's te wijten zijn aan de dealer of de garage die u gebruikt, niet aan de fabrikant

De mijne is mechanisch in orde geweest met bijna 5000 op de teller. Een paar rammels in verschillende panelen waar ik me langzaam doorheen werk met vw (je kent het verhaal, de rammels weten wanneer ze een vw-persoon in de auto hebben die ernaar luistert haha)

Bijna bang om het te zeggen, maar 6 maanden en bijna 8000 mijl probleemloos, een heel blij konijn. Geen gerammel, geen gekreun. Geen klachten (afgezien van de Bridgestone!) hier is de hoop dat het zo doorgaat en dat ik er geen schade aan toebreng.

We zijn zo ongeveer ook een VW-familie geworden. Twee decennia lang hadden we geen enkele VW gehad sinds mijn 94 Corrado, maar de laatste jaren lijken ze precies de sweet spot te raken van kwaliteit versus kosten. Golf R en GTD die we hadden, waren bijna perfecte, dagelijks bruikbare auto's. Nieuwe Polo GTi is ook een geweldige auto, jammer van de wachtlijst van 12 maanden.

We zijn zo'n beetje ook een VW-familie geworden. Twee decennia lang hadden we geen enkele VW meer sinds mijn 94 Corrado, maar de laatste jaren lijken ze precies op de sweet spot van kwaliteit versus kosten te zitten. Golf R en GTD die we hadden, waren bijna perfecte, dagelijks bruikbare auto's. Nieuwe Polo GTi is ook een geweldige auto, jammer van de wachtlijst van 12 maanden.
Benieuwd wat de kans is op een mobex auto voor 6-9 maanden terwijl je wacht?! Lol

41 - 60 of 78 Posts