Speak EV - Electric Car Forums banner

Belangrijk nieuws over een systeemupdate voor uw Renault

12K views 36 replies 18 participants last post by  95199  
#1 ·
Kreeg net een e-mail van Renault. Ziet er naar uit dat er een nieuwe systeemupdate voor de ZE50 komt....en we verliezen onze favorieten :).

We werken eraan om onze systemen te verbeteren om de rijervaring te verrijken. Onze volgende software-update zal fixes voor uw mediasysteem brengen, evenals de introductie van nieuwe functies.
Deze volgende update wordt de komende dagen automatisch uitgerold naar een aantal van de auto's in uw vloot.

Houd er rekening mee dat de update in sommige gevallen van invloed kan zijn op de volgende functies, waarvoor u uw selecties opnieuw moet invoeren of bevestigen:

• Navigatiegeschiedenis en favorieten
    • Geregistreerde adressen
    • Multi-Sense-aanpassing

Uw Bluetooth kan ook worden verbroken, dus u moet mogelijk uw telefoon opnieuw koppelen.

#5 ·
Ik heb vandaag het Renault multimedia-team gebeld om te vragen welke problemen de update oplost (in de hoop dat het mijn kaartupdates oplost, omdat ik vastzit op kaarten van september 2019). Ze weten het niet. Ze verwachten ergens deze week release notes. Ik heb ook gevraagd wanneer de rolling updates zouden kunnen beginnen (weet men niet) en hoe lang het ongeveer zou kunnen duren om ze voor iedereen uit te rollen. Dat weten ze ook niet.

#7 ·
Ik heb vandaag het Renault multimedia team gebeld om te vragen welke updates er zijn (in de hoop dat het mijn kaartupdates oplost, want ik zit vast op kaarten van september 2019). Ze weten het niet. Ze verwachten ergens deze week release notes. Ik heb ook gevraagd wanneer de rolling updates zouden kunnen beginnen (weet niet) en hoe lang het ongeveer zou kunnen duren om ze naar iedereen uit te rollen. Dat weten ze ook niet.
Situatie normaal.

Ik wacht om onderweldigd te worden. :)

#9 ·
Spaanse Zoe-eigenaar hier.
Ik heb de e-mail op de 17e ontvangen en vandaag bijgewerkt.
Als het dezelfde is, is het een goede.

Deze lijst is wat me is opgevallen, het kan verkeerd zijn of dingen missen:

• De responsiviteit van de interface is VEEL verbeterd. Het voelt niet langer als een Android-telefoon uit 2010 die probeert te overleven.
  • De kaart slaat automatisch oplaadlocaties op die je hebt gebruikt, zelfs als ze privé zijn.
  • Je kunt een ander pictogram voor de auto op de kaart kiezen, waarbij je de standaardpijl, een Zoe (mijn auto is wit en dat is het pictogram), enkele Renault concept cars en een F1/FE-auto kunt selecteren.
  • De positie van de auto in de GPS springt naar de dichtstbijzijnde weg en wordt zeer frequent bijgewerkt.
  • Geen grote visuele veranderingen.

#13 ·
Ik heb de update net ontvangen. Heb het maar een paar minuten gebruikt. Heb niets belangrijks opgemerkt. Mijn POI's zijn gewist, wat voor mij geen probleem is. De prestaties zijn niet veel veranderd, voor zover ik heb gezien. Ga er meer mee spelen als ik wat tijd heb.
Zelfde gevoel hier. De changelog zei net:
"Bugfixes en prestatieverbetering"
Image

#14 · (Edited)
PSA: "Wachten op voertuigcond." betekent dat u uw motor heeft laten draaien en de auto wacht tot deze is uitgeschakeld!

"Lessen geleerd:
1. De auto moet "aan" staan om de download te laten verlopen
2. Maar hij moet "uit" staan om de uiteindelijke installatie te laten plaatsvinden. Hij zal niet beginnen met updaten als uw motor nog "aan" staat. Het duurde even voordat ik dat besefte en het bleef vastzitten met de melding "Wachten op voertuigcond."

Ook voor nieuwe Renault Zoe-updaters.. Het scherm wordt erg lang zwart tijdens de update en dat is normaal.

Ik sprak Renault op vrijdag.. Ze zeiden dat het meestal per VIN wordt vrijgegeven.. En de bestandsnaam lijkt hetzelfde aan te geven:

Image
Image
Image
Image
Image
Image

#16 ·
Tot nu toe heb ik gemerkt dat er nu kaartvlaggen in de lijst met kaarten staan. De gesproken navigatie kan worden gedempt door op het luidsprekerpictogram te drukken en kan opnieuw worden ingeschakeld om te herhalen door er opnieuw op te drukken. De iconografie ziet er ook meer uit als de nieuwe Renault-stijl met de witte contouren, inclusief de knop 'route annuleren'.

#18 ·
Ik heb deze update vandaag ontvangen. Ik hoopte dat hierdoor de kaarten van mijn auto automatisch zouden worden bijgewerkt, maar ze lijken nog steeds vast te zitten in september 2019. Maar nu heb ik een kleine gekleurde vlag naast mijn oude kaarten van het VK en Ierland, waarvan ik me niet herinner dat ik die eerder had. Lijkt een eerlijke compensatie voor het wissen van mijn opgeslagen locaties en ervoor te zorgen dat ik ze allemaal opnieuw moet instellen :rolleyes: Tot nu toe geen andere duidelijke wijzigingen. De update lijkt het scherm voor energieverbruik niet in te schakelen.

#19 ·
Ik heb deze update vandaag ontvangen. Ik hoopte dat mijn auto's kaarten hierdoor automatisch zouden worden bijgewerkt, maar ze lijken nog steeds vast te zitten in september 2019. Maar nu heb ik een kleine gekleurde vlag naast mijn oude kaarten van het VK en Ierland, waarvan ik me niet herinner dat ik die eerder had. Lijkt een eerlijke compensatie voor het wissen van mijn opgeslagen locaties en het opnieuw instellen ervan :rolleyes:

Verder geen duidelijke wijzigingen tot nu toe. De update lijkt het scherm voor energieverbruik niet in te schakelen.
Totdat ze ons anders vertellen, moeten kaartupdates voor de ZE50 worden gedaan met behulp van de Renault Connect Toolbox op een pc of Mac om de update naar een USB te downloaden en deze vervolgens naar de auto over te zetten. Ik heb nog geen kaartupdates via mobiele data rechtstreeks naar de auto gezien. Heeft iemand?

Ik heb het scherm voor energieverbruik door de dealer laten toevoegen als een firmware-update (nogmaals, ik denk niet dat dit via de ether kan):

ZE50: activeer het menu Energie-info en / of corrigeer de weergegeven waarden

ACTIS 64756-toepassing (of 64759 https://renault-zoe.forumpro.fr/t14975p75-menu-infos-vehicule#372353) om de pagina's Energie-info weer te geven.

In het proces moet ACTIS 64273 ook worden toegepast om de HEVC bij te werken die wordt gebruikt om de waarden te berekenen. https://renault-zoe.forumpro.fr/t14975p75-menu-infos-vehicule#372239

#24 ·
Mijn auto heeft zichzelf op 24 september bijgewerkt, alleen het MM-systeem, maar dat was uiteraard niet deze update, aangezien ik geen vlaggen naast landennamen of andere genoemde dingen heb, en ik ben niets verloren tijdens de update.

Ben net naar de auto gegaan en heb op de knop Controleren op updates gedrukt, maar niets, dus ik denk dat ik later in de "gefaseerde uitrol" zit. Ik heb er echter een USB-stick in gestoken en hij heeft de bekende gegevens geschreven. En Renault CONNECT Toolbox downloadt plichtsgetrouw kaartupdates (en zet een volledige processor vast op mijn Macbook Pro, waardoor deze het zwevende geluid maakt!) Ik heb gevraagd naar mijn land en de aangrenzende landen.

Ik denk dat ik gewoon een keer per week zal kijken of ik me verveel met opladen of wat dan ook en zal zien wat er gebeurt.

#28 ·
Ik denk dat ze de weersymbolen iets hebben veranderd? Ik herinner me niet dat ik eerder "grote zon met kleine wolk" heb gezien (ik weet niet zeker waarom ze daarvoor zijn gegaan in plaats van de meer gebruikelijke "zon die achter een grote wolk uitkijkt", tenzij dit extra is)
De weerwidget is zeker bijgewerkt, want hij herkent nu het bestaan van "nacht" en toont de maan in plaats van optimistisch te verkondigen dat de zon om 2 uur 's nachts tevoorschijn komt.

#30 ·
Het enige dat me is opgevallen, is dat ze het tabblad 'Verbonden apparaten' hebben verwijderd - waar je naartoe ging als je wilde voorkomen dat je aangesloten telefoon Android Auto of Carplay leverde. Het maakt nu deel uit van het gedeelte 'Verbonden telefoons', wat logisch is, maar niet zo duidelijk was als voorheen, toen er 3 pictogrammen naast je telefoon stonden over welke services je wilde, en nu zijn er nog steeds drie, alleen de eerste daarvan is voor Android Auto/Carplay aan/uit. Het is echter kapot, want elke keer dat je je auto start, wordt AA weer ingeschakeld (mijn telefoon heeft geen draadloos opladen en AA is erg goed in het beslissen dat audioboeken 'hey google' hebben gezegd).

#32 ·
Het enige dat me is opgevallen, is dat ze het tabblad 'Verbonden apparaten' hebben verwijderd - waar je naartoe ging als je wilde voorkomen dat je aangesloten telefoon Android Auto of Carplay leverde. Het maakt nu deel uit van het gedeelte met verbonden telefoons, wat logisch is, maar niet zo duidelijk was als voorheen, toen er 3 pictogrammen naast je telefoon stonden over welke services je wilde, en nu zijn er nog steeds drie, alleen de eerste daarvan is voor Android Auto/Carplay aan/uit. Het is echter kapot, want elke keer dat je je auto start, wordt AA weer ingeschakeld (mijn telefoon heeft geen draadloos opladen en AA is erg goed in het beslissen dat audioboeken 'hey google' hebben gezegd).
OK, nu heb ik ontdekt hoe ik AA goed kan uitschakelen - in het scherm Apparaten, waar je je telefoon en de 3 aan/uit-instellingen ziet - raak linksonder de drie stippen aan en een van de submenu's daar heeft nu het equivalent van het oude scherm voor apparaatbeheer, waardoor ik Android Auto goed kan uitschakelen terwijl het is geconfigureerd voor het geval ik het wil gebruiken.

#34 ·
Voorlopig hebben we dit te bieden met betrekking tot de update waar u vorige week per e-mail van op de hoogte bent gebracht: "De belangrijkste verbeteringen van deze software-update zijn het verbeteren van de navigatiegeluiden en de waarschuwingsgeluidsniveaus, evenals het werken aan de stabiliteit van het apparaat als geheel, plus andere kleinere verbeteringen"