Speak EV - Electric Car Forums banner

Probleem met intermitterend opladen

14K views 23 replies 10 participants last post by  Mike626  
#1 ·
Ik heb een raar probleem en ik weet niet zeker waar ik moet beginnen. Ik heb thuis een Rolec 32A-oplaadkabel en ik heb er al een maand problemen mee (of met de auto). Hij is al 1,5 jaar geïnstalleerd, maar plotseling stopt mijn auto willekeurig met opladen. Het oplaadlampje op de Rolec is nog steeds groen (wat volgens mij betekent dat hij is aangesloten en oplaadt), maar het is alsof de auto de lading niet accepteert. Een goed voorbeeld is gisteravond. Mijn batterijniveau was 0 mijl, ik ben net op elektriciteit thuisgekomen, heb de kabel aangesloten en er stond 2 uur en 10 minuten om op te laden. Alles normaal. Vanmorgen werd ik wakker en het oplaadlampje was nog steeds groen, dus ik ontgrendelde mijn auto, de oplader klikte uit, werd blauw en ik trok de stekker uit de auto. Toen ik instapte, stond er 7 mijl bereik. Het lijkt altijd rond de 7 mijl te zijn, of 14-15 als ik het opmerk en het opladen opnieuw start.
Het gebeurt niet elke keer, het is echt onregelmatig... soms laadt hij prima op. En elke keer dat ik de 3-pins oplader heb gebruikt om hem te testen, heeft hij prima opgeladen.
Ik weet echt niet zeker of het waarschijnlijker de auto of de oplader is :( Ik gebruik nu geen openbare opladers meer, nu iedereen er kosten voor is gaan rekenen...

#3 ·
Berichten op het voertuigstatusscherm?

Mijn suggesties:
- controleer uw laadschema, controleer de laadniveaus die in het systeem zijn ingesteld (zorg ervoor dat u het verschil weet tussen een getimede en een onmiddellijke lading, en start de volgende keer een onmiddellijke lading);
- ga vervolgens op zoek naar een openbare oplader en test het opladen van uw auto. Tenminste, daarna zou u weten waar de fout zit. Als u een buurman/vriend met een oplaadpunt heeft, is dat nog beter.

Ik hoop dat dit helpt

#4 ·
U zou dit gedrag krijgen als u een toekomstige vertrektijd had aangevinkt voor een andere dag dan waarop u vertrok met 7 mijl en u de laadlimiet op 30 of 40% had ingesteld. Als u het nog niet hebt geprobeerd, probeer dan een vertrektijd in te stellen voor wanneer u wilt vertrekken, of wijzig de laadlimiet in de basisinstellingen naar 100%.

• Like
Reactions: Mike626
#5 ·
Oké, dit kan dan helemaal mijn schuld zijn. Dus... Ik heb gekeken en in de basisinstellingen stond mijn "Lower Charge Limit" op 50%. Ik heb dit nu verhoogd naar 100%. Ik heb geen vertrektijden ingesteld, maar tot voor kort wel... Ik had elke ochtend een vertrektijd om de auto op te warmen (nu het warm is niet meer nodig). Dus misschien was dat het. Ik ben er vrij zeker van dat hij niet eens tot 50% oplaadde, maar we zullen zien. Bedankt voor jullie hulp, jongens :) Hij is nu aan het opladen, dus ik laat jullie weten hoe het gaat...

#6 ·
Uitstekende hulp en advies van medeleden zoals gewoonlijk !!!. Vreemd hoe het dit alleen doet wanneer het is aangesloten op de Rolec & niet de Granny ?????. Als het de instellingen in de auto waren, zou je verwachten dat het zich op dezelfde manier gedraagt ​​wanneer het is aangesloten op zowel Rolec als de Granny ??. Ja - Nee ????. Onthoud, de auto is de oplader en vraagt ​​om de lading die past bij de instellingen die u in de head unit van de auto hebt ingevoerd. De Rolec of de Granny levert als zodanig geen lading aan uw auto. Ik zou me hier kunnen vergissen, maar zou de "ondergrens" niet op nul en de "bovengrens" op 100% moeten worden ingesteld ????. Sorry, kan dit momenteel niet met mijn auto controleren !!!

#7 ·
Oké, dus geen succes - het had nu moeten opladen. Ging naar de auto en de Rolec is groen (geen goed teken) en de LED van de auto pulseert groen, hoor ook een zoemend geluid. De auto ontgrendelen en heel even staat er op het MFD "opladen nog 10:30" voordat het stopt. De kabel eruit halen en er weer in stoppen en er staat nu 1:10. Het is allemaal erg vreemd :(

#8 ·
Dat is echt raar, maar het lijkt erop dat het niet de instellingen zijn.

Ik denk dat je volgende poging moet zijn om de auto ergens anders op te laden en misschien een andere kabel te gebruiken. Hoe zit het met je granny charger? Kun je die gebruiken?

#10 ·
Dat is echt raar, maar het lijkt erop dat het niet de instellingen zijn.
Ja, ik heb moeite te geloven dat het de instellingen in de auto zijn?. Zelfs als je een soort "uitgestelde lading" in de head unit zou hebben ingesteld, wat ik aanneem dat je niet hebt??. Dan, wanneer je de auto aansluit en vergrendelt, zou het indrukken van de TOP-knop achter de VW-oplaadtoegang het "uitgestelde opladen" overschrijven, aangezien dit de functieknopp "Direct opladen" is. Als je op deze knop drukt nadat je de auto hebt aangesloten en vergrendeld, wordt een "uitgestelde lading" die je in de head unit van de auto hebt ingesteld, overschreven. Mijn auto staat elke nacht op "uitgesteld opladen" omdat we een Eco 7 dubbele meter hebben. In de zeer zeldzame gevallen dat ik overdag wil opladen, zou ik de auto aansluiten, vergrendelen en vervolgens op de bovenste knop drukken, waardoor de auto in de modus voor direct opladen kan gaan. Als ik me aansluit op een openbaar oplaadpunt (wat ik ZEER zelden doe), moet je eraan denken op de knop voor direct opladen te drukken, anders laadt de auto NIET op omdat er een uitgestelde lading in de head unit is ingesteld. Tenzij er iets mis is met de instellingen van de auto, begin ik te vermoeden dat er mogelijk een probleem is met de Rolec. Zoals "Todor" zei, zou je je Rolec moeten kunnen bewijzen door te laden via de Granny of via een openbare lader van een derde partij. Als de auto correct oplaadt op de Granny of de openbare unit bij ASDA, dan moet het de Rolec of de verbindingskabel zijn in mijn boek!. Als de auto echter een volledige lading van hen weigert, dan vermoed ik dat de auto het probleem is. Ik had iets soortgelijks met mijn Rolec toen deze voor het eerst werd geïnstalleerd, ik zou de auto aansluiten en de volgende ochtend had hij een paar kilometer of helemaal niets opgeladen!!!!. Ik had de Granny-unit de afgelopen 14 maanden zonder problemen gebruikt. Het probleem was te wijten aan het feit dat de Rolec de stroomonderbreker in de pod op totaal willekeurige tijdstippen van de dag of nacht "uitschakelde". Het deed het zelfs als de auto NIET was aangesloten!!!!!!. Het probleem werd herleid tot een defecte stroomonderbreker in de gloednieuwe unit, deze werd vervangen door de installateur en sindsdien is het in orde. Ik weet dat jouw situatie anders is dan de mijne, maar het laat alleen maar zien dat de pod niet vrij is van zijn problemen. Het is een eliminatieproces, denk ik Mike, laat ons alsjeblieft weten hoe het gaat!!!!.

#9 ·
Ik heb het een paar keer getest met de granny charger en het is prima gegaan. Het kan toeval zijn, want de rolec werkt soms wel, maar ik zal het nooit zeker weten. Maar ja, je hebt gelijk... mijn volgende plan is om de batterij weer leeg te rijden en het naar ASDA te brengen om daar te proberen op te laden. Dat zal ik waarschijnlijk morgenavond doen. Bedankt voor je hulp. @Carty heeft gelijk over hoe behulpzaam de andere leden hier zijn.

#11 ·
Omdat de oma-baksteen prima werkt, denk ik dat Plan B is om te proberen een andere EV-persoon in de buurt te vinden
a) om hun kabel op uw auto te proberen
b) vice versa
Het zou kunnen dat uw type 2-kabel van de Rolec op de een of andere manier onzichtbaar beschadigd is geraakt (een te zware kliko eroverheen geduwd?)
Als er niemand in de buurt is, denk ik dat ik elders op SpeakEV heb gelezen over een nieuw bedrijf dat oplaadkabels per post uitleent, voornamelijk gericht op degenen die een week naar Europa gaan en daarom niet willen betalen voor een kabel die ze maar een paar keer zullen gebruiken.

Het symptoom van 10 uur om op te laden heb ik gezien toen ik om een ​​of andere dwaze reden de laadstroom op het laagste niveau had ingesteld en me rot schrok toen de auto toen niet klaar was voor wanneer ik hem de volgende keer nodig had. Terwijl de oplaadtijd die u soms ziet, alleen via de type 2-verbinding plaatsvindt, en soms moet er fysiek iets mis zijn om ervoor te zorgen dat de auto niet drinkt of dit met een zeer lage laadsnelheid doet.

#12 ·
Omdat de granny brick prima werkt, denk ik dat Plan B is om te proberen een andere EV-persoon in de buurt te vinden
a) om hun kabel op uw auto te proberen
b) vice versa
Het zou kunnen dat uw type 2-kabel van de Rolec op de een of andere manier onzichtbaar beschadigd is geraakt (te zware afvalbak eroverheen geduwd?)
Als er niemand in de buurt is, denk ik dat ik elders op SpeakEV heb gelezen over een nieuw bedrijf dat oplaadkabels per post uitleent, voornamelijk gericht op degenen die een week naar Europa gaan en daarom niet willen betalen voor een kabel die ze maar een paar keer zullen gebruiken.

Het symptoom van 10 uur om op te laden heb ik gezien toen ik om een of andere dwaze reden de laadstroom op het laagste niveau had ingesteld en me rot schrok van de auto die toen niet klaar was voor wanneer ik hem de volgende keer nodig had. Terwijl de oplaadtijd die je soms ziet, alleen via de type 2-verbinding gebeurt, en soms moet er fysiek iets mis zijn om ervoor te zorgen dat de auto niet drinkt of dit met een zeer lage laadsnelheid doet.
Goed advies van @gladini.
Het zou kunnen dat uw kabel beschadigd is. Er zit een weerstand tussen de PP- en PE-pinnen die wordt gedetecteerd om de kabelclassificatie aan te geven. Als de weerstand faalt (open circuit gaat), denkt de auto dat de kabel die u gebruikt slechts 6A is geclassificeerd, dus het duurt lang om op te laden (?10 uur??)

#13 ·
Hmm ja, dat klinkt wel zo, nietwaar, verklaart zelfs waarom het zo onregelmatig is. Het zou heel vreemd zijn, want het is vastgemaakt en altijd om de oplader heen gewikkeld, dus ik weet niet zeker hoe het beschadigd zou kunnen zijn. Ik vraag me af of het bedrijf dat het namens Rolec heeft geïnstalleerd, zou komen om een paar tests op de kabel uit te voeren als de ASDA-test werkt.

#16 ·
Hallo Mike626 - Ben je erin geslaagd om Rolec te bellen met betrekking tot het probleem dat je momenteel hebt met je pod????.

Ik heb dit net gevonden in de "V&A" sectie van de Rolec website.

V. -  Wat is de garantie op een Rolec laadpunt?

A. - ROLEC BIEDT 3 JAAR GARANTIE OP ALLE COMPONENTEN BINNEN HET LAADPUNT.

Hier is de link naar de pagina:-
http://assets.rolecserv.com/files/p...606522a36640c0734cd05/Grant_funded_EV_charging_point_scheme_-_FAQs-original.pdf

Ik hoop dat je hier iets aan hebt - Carty (y).

#18 ·
Hallo Mike626 - Ben je erin geslaagd Rolec te bellen met betrekking tot het probleem dat je momenteel hebt met je pod????

Ik heb dit net gevonden op de "V & A" sectie van de Rolec website.

V. -  Wat is de garantie op een Rolec laadpunt?

A. - ROLEC BIEDT 3 JAAR GARANTIE OP ALLE COMPONENTEN BINNEN HET LAADPUNT.

Hier is de link naar de pagina:-
http://assets.rolecserv.com/files/p...606522a36640c0734cd05/Grant_funded_EV_charging_point_scheme_-_FAQs-original.pdf

Ik hoop dat je hier iets aan hebt - Carty (y).
Je bent geweldig - bedankt. Ik zal ze hopelijk morgen bellen. Was een beetje boos op het werk vandaag met al die malware-dingen die aan de gang zijn.

Heb je je elektriciteitsvoorziening gecontroleerd? Als deze over- of onderspanning heeft, laadt de auto niet op. Mijn Rolec vertoonde hetzelfde, was groen maar de auto weigerde op te laden. Het aansluiten van een Maplin 13a tester in het huis onthulde dat mijn voeding op 265v draaide. Ik moest dit melden bij de regionale energieleverancier, die bevestigde dat de fout zich in het lokale substation bevond. Eenmaal gerepareerd, nam de auto de lading op.
Ah dat is interessant! Zou ik nooit gedacht hebben... Dat zal ik ook telefonisch met Rolec bespreken. Bedankt

#17 ·
Heeft u uw elektriciteitsvoorziening gecontroleerd? Als deze over- of onderspanning heeft, laadt de auto niet op. Mijn Rolec vertoonde hetzelfde, was groen maar de auto weigerde op te laden. Het aansluiten van een Maplin 13a-tester in het huis onthulde dat mijn voeding op 265v draaide. Ik moest dit melden bij de regionale energieleverancier, die bevestigde dat de storing in het lokale substation zat. Na reparatie nam de auto de lading op.

#19 ·
Ben je erin geslaagd dit op te lossen?
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn 'granny charger'. Ik moet de lader meerdere keren opnieuw opstarten totdat hij ongeveer 8 mijl bereikt en dan laadt hij helemaal op tot vol. Werkt prima op openbare laders. Het deed hetzelfde toen we vorige week op twee verschillende locaties weg waren.

#21 ·
Ben je erin geslaagd dit op te lossen?
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn granny-lader. Ik moet de lader meerdere keren opnieuw opstarten totdat hij ongeveer 8 mijl heeft bereikt en dan laadt hij helemaal op tot vol. Werkt oké op openbare laders. Het deed hetzelfde toen we vorige week op twee verschillende locaties weg waren.
Mijn granny-lader is een paar weken geleden uitgevallen, hij laadde op tot ongeveer 8 mijl en stopte dan. Het knipperde een rood lampje (led5 uit mijn geheugen) wat thermische uitschakeling betekende. VW heeft hem onder garantie vervangen en hij is nu perfect. Ik heb ook een Rolec op het werk die me nooit in de steek laat, dus ik wist dat het de granny-lader was.

#23 ·
Bedankt. Dit is wat er met de mijne is gebeurd, ik breng het naar de dealers. Hebben ze de oplader vervangen of gerepareerd?
Ze hebben hem vervangen door een nieuwe en het is een ander merk. Je moet hem een dag bij de dealer laten om hem te laten testen. De vervangende oplader kost ongeveer £ 700, dus zorg ervoor dat ze het als garantie doen.

#24 ·
Even een update over mijn wallbox-situatie (ja, het duurt nog steeds voort...). Rolec is totaal niet behulpzaam - ze willen niet met me praten en zeggen dat ik met de installateurs moet dealen, ondanks dat de garantie op de onderdelen bij Rolec ligt. Mijn installateurs doen hun best, maar Rolec helpt hen ook niet. Blijkbaar hebben mijn installateurs momenteel 3 zaken met Rolec, allemaal voor defecte laders en ze hebben moeite om iets van hen gedaan te krijgen. Mijn installateurs komen dinsdag om wat tests uit te voeren, maar zonder vervangende onderdelen, aangezien Rolec hen niets stuurt (of advies geeft) totdat ze een bezoek ter plaatse hebben gebracht. Ze praten er zelfs over om een oude unit te strippen en die onderdelen te gebruiken, omdat Rolec hen in zo'n moeilijke positie brengt (ze zijn gestopt met het installeren van Rolec vanwege zoveel problemen, dus misschien helpt dat de relatie tussen de twee bedrijven niet, maar ze zouden mij daar niet onder moeten laten lijden). We zullen zien wat er dinsdag gebeurt...