Speak EV - Electric Car Forums banner

Is een GTE DSG-olieverversing nodig?

16K views 23 replies 17 participants last post by  Gator  
#1 ·
Beste allen,

Vandaag kreeg ik tegenstrijdig advies van dezelfde VW-dealer over het verversen van de olie in de DSG-versnellingsbak van mijn 7.5 Golf GTE. Terwijl mijn auto voor een routinebeurt voor motorolie was, belde iemand me op en stelde voor dat ik overwoog de DSG-olie te laten verversen, aangezien mijn auto de 40.000 mijl nadert. Toen ik de auto ophaalde en we in september de distributieriemwissel bespraken, noemde ik de DSG-olieverversing. Deze Breeze-medewerker zei echter dat je het niet nodig hebt met de GTE.

Dus wat is de aanbevolen aanpak, aangezien dezelfde VW-dealer tegenstrijdig advies geeft?

#4 ·
Toen ik een gebruikte GTE wilde kopen, keek ik naar auto's van ongeveer 7 jaar oud. Ik had moeite om er een te vinden die bewijs had van een DSG-olieverversing op enig moment in zijn onderhoudsgeschiedenis. Het lijkt erop dat veel mensen de moeite niet nemen. Ik begrijp dat ze inderdaad om de 40.000 mijl moeten worden gedaan en ik zou voorstellen om het zeker te laten doen.

#18 ·
Toen ik een gebruikte GTE wilde kopen, keek ik naar auto's van ongeveer 7 jaar oud. Ik had moeite om er een te vinden die bewijs had van een DSG-olieverversing op enig moment in zijn onderhoudsgeschiedenis. Het lijkt erop dat veel mensen de moeite niet nemen. Ik begrijp dat dit inderdaad om de 40.000 mijl gedaan moet worden en ik zou voorstellen om het zeker te laten doen.
ohh, ik gebruik het eigenlijk al 2 jaar en heb de olie nog nooit ververst

#6 ·
Het is geen tijdrovende of moeilijke klus. Ik kocht de olieverversingsadapter van eBay voor ÂŁ 25 klaar om de mijne te doen, maar besloot van auto te wisselen.

De olie is nauwelijks een fortuin, maar je hebt VCDS (rosstech.com) en een compatibele OBD-interface (bijv. Hex Can) nodig om de mechatronica-eenheid leeg te maken/drukloos te maken en deze weer onder druk te zetten tijdens het bijvullen. Er bestaan ​​veel YouTube-video's.

Het enige dat u niet mag doen, is het oliefilter, dat alleen vervangen mag worden als er schade is aan de DSG. (& daarom zou dit worden verwijderd om toegang te krijgen tot de filter)

Een dealer zou het in een uur moeten kunnen doen, dus de kosten zouden ~ ÂŁ 200 moeten bedragen.

#7 ·
Geachte allen,

Vandaag kreeg ik tegenstrijdig advies van dezelfde VW-dealer over het verversen van de olie in de DSG-versnellingsbak van mijn 7.5 Golf GTE. Terwijl mijn auto voor een routine motorolieservice was, belde iemand me en stelde voor dat ik overwoog om de DSG-olie te laten verversen, aangezien mijn auto de 40.000 mijl nadert. Toen ik de auto echter ophaalde en we in september de distributieriemwissel bespraken, noemde ik de DSG-olieverversing. Deze Breeze-medewerker zei echter dat je het niet nodig hebt met de GTE.

Dus wat is het aanbevolen om te doen, aangezien dezelfde VW-dealer tegenstrijdig advies geeft?
Hoi, mijn GTE heeft net zijn derde dsg-olieservice gehad (de derde voor de auto, de eerste voor mij en 10k te vroeg gedaan), maar ik merkte een significant verschil in het schakelen, een stuk soepeler, maar ik heb ook gevraagd om de software te laten updaten. Zoals anderen al hebben gezegd, is het zeker de moeite waard om het te laten doen en ook goed preventief onderhoud, VW adviseert een dsg-service om de 40k.

#9 ·
Ik zou aanraden om de olie te laten verversen bij 40.000.

Redenen:
  • De koppelingen van de DQ400e zijn natte koppelingen en zijn afhankelijk van de olie om het koppel correct te koelen en te moduleren. Verontreinigde olie kan de prestaties verminderen en ervoor zorgen dat de koppelingen snel slijten.
  • De olie koelt de motor. Oudere olie kan minder thermisch geleidend zijn.
  • De olie zorgt ervoor dat de actuatoren en tandwielen soepel in elkaar grijpen. Een defecte actuatoreenheid (Mechatronics) kost ongeveer ÂŁ 1.200 om te repareren op de GTE.

#10 ·
Ik heb tientallen DSG-vloeistofwissels gedaan, van DQ200 tot DQ400e.

Geloof me als ik je vertel dat je de DQ400e-vloeistof moet verversen. Meestal als je de DSG-vloeistof ververst op een DQ200 of DQ250, ziet de olie er nog redelijk goed uit. Je zou niet weten dat het vervangen moet worden, tenzij je het vergelijkt met verse vloeistof. Dit is niet het geval voor de DQ400e. De vloeistof is erg vuil en moet absoluut worden vervangen. Dit komt waarschijnlijk doordat er geen filters worden vervangen bij de service-interval, terwijl filters wel worden vervangen bij de DQ200/DQ250.

Ik raad je ten zeerste aan om de vloeistofwisselinterval van 40.000 mijl of 60.000 km aan te houden, zo niet eerder.

#11 ·
Geachte allen,

Vandaag kreeg ik tegenstrijdig advies van dezelfde VW-dealer over het verversen van de olie in de DSG-versnellingsbak van mijn 7.5 Golf GTE. Terwijl mijn auto voor een routine motoroliebeurt was, belde iemand me en stelde voor om de DSG-olie te laten verversen, aangezien mijn auto de 40.000 mijl nadert. Toen ik de auto echter ophaalde en we in september de distributieriemwissel bespraken, noemde ik de DSG-olieverversing. Deze Breeze-medewerker zei echter dat je het niet nodig hebt met de GTE.

Dus wat is het aanbevolen om te doen, aangezien dezelfde VW-dealer tegenstrijdig advies geeft?
Absoluut essentieel om de olie te verversen.

In feite is het de distributieriem die meer twijfelachtig is, zelfs in een ICE hebben sommige landen een aanbeveling van 100.000 km, en in een GTE zijn het niet eens 'zoveel mijlen' zoals de kilometerteller aangeeft.

Terwijl de versnellingsbak altijd werkt.

Serieus, ik ben het zat met mensen die 'een functietitel' hebben en denken dat ze deze dingen kennen en begrijpen, alleen maar omdat ze de titel hebben.

#15 ·
Ik heb mijn DSG-olie laten vervangen bij ongeveer 40.000 mijl. Maar VW stuurde de dealer de verkeerde maat afdichting, waardoor de olie over mijn oprit lekte. De dealer moest het opnieuw doen (uiteraard kosteloos). Ik kan me de exacte kosten niet herinneren, maar samen met een distributieriem service was de rekening ÂŁ1800. Ik heb de Golf nu vervangen door een Polestar 2.

#16 ·
#20 ·
Ik heb mijn Audi A3 e-tron al 2 jaar (hij is hetzelfde als een GTE vanbinnen). Hij staat nu op 60.000 mijl, maar ik heb hem gekocht met ongeveer 45.000 mijl. Helaas is er geen bewijs dat de DSG-service is uitgevoerd. De versnellingsbak lijkt het prima te doen.
Gelet op wat er kan gebeuren, is het uitstel. Ik zou proberen het te boeken als het de mijne was.