Speak EV - Electric Car Forums banner

Is de Easee One een goede keuze?

4.8K views 22 replies 7 participants last post by  Tight Git  
#1 · (Edited)
Ik verhuis volgende maand naar een nieuw huis. Ik heb nog nooit een oplader gehad, omdat ik in een rijtjeshuis woonde, maar mijn nieuwe huis heeft een garage.

Whatcar noemde de Easee One als de beste in het Verenigd Koninkrijk, net als Smarthomecharge.

Wat is volgens u de beste oplader? Ik zit niet per se vast aan een budget. Ik wil gewoon de beste en meest flexibele oplader.

Bedankt.

#3 ·
Het enige probleem is dat de oplader (EVSE) niet werkt met de meeste EV-tarieven - bijvoorbeeld Intelligent Octopus Go heeft Ohme, Wallbox of Zappi nodig (andere zijn mogelijk in bèta of binnenkort beschikbaar).

Het lijkt erop dat de beste manier is om uit te zoeken welk tarief het beste past bij uw kilometerstand/laadtijd thuis en dan te beslissen welke werkt met het gekozen tarief.
Bedankt. Sorry dat ik dom ben, maar ik was van plan een gewone elektriciteitsleverancier te gebruiken voor mijn stroom naar het huis. Heeft u het over de goedkope nachtstroom van het type Economy 7?

#4 ·
Er zijn verschillende aanbiedingen die goedkoop opladen vanaf 7p per eenheid aanbieden. Deze zijn vaak afhankelijk van specifieke EVSE's of laadpunten (oplader zit in de auto) om te werken, bijvoorbeeld Ohme, Zappi en wallbox met octopus' IOG. Als je zonnepanelen hebt of krijgt, dan is een laadpunt dat rekening houdt met zonne-energie, zoals de Zappi, een goed idee.

Ik vraag me af wie er bij Whatcar was.

#6 ·
Er zijn verschillende aanbiedingen die goedkope tarieven bieden vanaf 7p per eenheid. Deze zijn vaak afhankelijk van specifieke EVSE's of laadpunten (oplader zit in de auto) om te werken, bijvoorbeeld Ohme, Zappi en wallbox met octopus's IOG.
Als je zonnepanelen hebt of krijgt, dan is een laadpunt dat rekening houdt met zonne-energie, zoals de Zappi, een goed idee.

Ik vraag me af wie er bij whatcar was
Oké, bedankt hiervoor. Ik wist niet dat er energiebedrijven waren die speciale deals aanboden.

Volgens wikipedia betekenen EVSE en laadpunt hetzelfde. Zeg je dat er een verschil is? Ik heb het over de doos die je aan de muur hangt en die verbinding maakt met je huisnet om je 7kW voor de auto te geven.

(Om eerlijk te zijn, whatcar was niet de enige site die een lovende recensie gaf)

#10 ·
De elektriciteitsbedrijven zullen slimme meters plaatsen indien nodig, de mijne is geplaatst door Ecotricity als mijn geheugen me niet in de steek heeft gelaten. Met Octopus die nu hun GO-tarief gebruikt, aangezien mijn auto niet compatibel is met slimme tarieven. Heb een Zappi omdat we zonnepanelen hebben. Eén ding, zorg ervoor dat de evse die je kiest zonder app kan worden gebruikt indien nodig, als de maker failliet gaat, dan stopt de app en betaalt niemand voor de servers. De Zappi heeft knoppen 😀

Laadpaal of EVSE (Electric Vehicle Supply Equipment) zijn hetzelfde, de 'granny leads' zijn ook EVSE's ;) . Wat ze niet zijn, zijn laders, de lader voor wisselstroom zit in de auto, de Rapids zoals Tesla Superchargers zijn echt laders.

#13 ·
Met Octopus die nu hun GO-tarief gebruikt, aangezien mijn auto niet compatibel is met slimme tarieven. Heb een Zappi omdat we zonne-energie hebben.
Zelfs als uw auto niet compatibel is, kunt u nu IOG krijgen met de Zappi-integratie. We gebruiken IOG+Zappi met de EV6, die onregelmatige compatibiliteit had met IOG (API-aanroepen die 12V-drainageproblemen veroorzaakten).

Zappi-gebaseerde integratie maakt het ook eenvoudig om twee verschillende EV's op verschillende avonden op te laden.

#11 ·
Welke auto heeft u? Sommige zijn compatibel met slimme EV-tarieven, andere niet. Zo niet, dan kunt u met een slimme EVSE toch tarieven gebruiken zoals Intelligent Octopus Go. We hebben een Ohme Home Pro om onze Mini en de Corsa van onze dochter op te laden. Hoewel de Mini compatibel zou zijn, is de Corsa dat niet, maar omdat de Ohme compatibel is, is het opladen van beide tegen een goedkoop tarief heel eenvoudig.

#14 ·
Ja, ik heb de recensie gezien en was verrast dat hun beoordelingssysteem geen rekening hield met de mogelijkheid om toegang te krijgen tot EV-specifieke tarieven. Het is dus de moeite waard om wat meer onderzoek te doen.

Welke auto heeft u? Sommige zijn compatibel met slimme EV-tarieven, andere niet. Zo niet, dan kunt u met een slimme EVSE toch tarieven gebruiken zoals Intelligent Octopus Go. We hebben een Ohme Home Pro om onze Mini en de Corsa van onze dochter op te laden, terwijl de Mini compatibel zou zijn, is de Corsa dat niet, maar omdat de Ohme compatibel is, is het opladen van beide tegen een goedkoop tarief heel eenvoudig.
Bedankt. Ik heb een MG4 Trophy. Hij is pas een jaar oud, dus ik hoop dat hij compatibel is.

#12 ·
Ik heb een Easee One en heb geen klachten. Hij werkt betrouwbaar, ziet er mooi uit en het is gemakkelijk om een kabel te verwisselen, wat handig was toen een type 1-kabel zich misdroeg en daarna weer toen ik overstapte van een Type 1 Leaf naar een Type 2 BYD Dolphin. De nadelen zijn dat hij niet integreert met zonnepanelen of echt slimme tarieven waarbij een energieleverancier de controle over uw laadpunt overneemt via zijn API, hoewel ik Agile gebruik en oplaad op goedkope, winderige zondagen, dus dat stoort me niet.

#18 ·
Ik denk dat de conclusie is om mijn stroom van Octopus te halen en een Zappi te kopen. Is dit degene? (Octopus zal hem voor mij installeren!)
Krijg wel bevestiging van je partner, want de Zappi is waarschijnlijk niet de mooiste die er is. Ik zie anderen in de omgeving, voornamelijk op huizen met zonnepanelen. Iemand hier zei dat het op een wc-bril aan de muur leek (ik niet!)

Als je overstapt naar Octopus, gebruik dan een verwijzing, want dit levert jou en de verwijzer £50 op voor de eerste rekening.