Speak EV - Electric Car Forums banner

Kona Hoog Volt batterijstoring

1 reading
6.2K views 17 replies 9 participants last post by  wja96  
#1 ·
Hallo. Ik vroeg me af of iemand anders een defect heeft ervaren aan zijn hoogspanningsbatterij, waardoor deze onder garantie vervangen moest worden? Ik wil gewoon ervaringen vergelijken.

De mijne is een Hyundai Kona met lange actieradius uit '21. In juni vorig jaar, met slechts 16.000 mijl op de teller, weigerde hij op te starten en gaf op het dashboard aan: "Controleer elektrisch voertuigsysteem." Hij werd naar mijn lokale Hyundai-garage gebracht, die hem aansloot en een batterijfout constateerde. Het werd noodzakelijk geacht om de auto naar de London Tilbury Docks te vervoeren om een deel van de batterij te vervangen.

Vanwege het tekort aan onderdelen duurde dit enkele maanden, maar na voltooiing van de werkzaamheden functioneerde de batterij nog steeds niet. Ze besloten de hele batterij te vervangen, wat nog eens enkele maanden duurde om te verkrijgen, en ik kreeg mijn auto deze week eindelijk terug (bijna een jaar later). Gedurende deze tijd heeft Hyundai mij een huurauto van Thrifty Car Hire verstrekt - een BMW 3-serie PHEV (de dichtstbijzijnde EV die ze konden leveren), en heeft me bij elke stap op de hoogte gehouden.

Hoewel het een goede ervaring was vanuit het oogpunt van service, en mijn voertuig niet alleen een gloednieuwe batterij heeft, maar ook veel minder kilometers heeft gereden dan anders het geval zou zijn geweest, is de ervaring verontrustend. Dit is geen goedkope reparatie, en als de batterij net buiten de garantie zou vallen, zou dit een catastrofale invloed hebben gehad op de persoonlijke financiën. Zal ik hem na de garantieperiode houden? Nee. Zou ik overwegen een gebruikte elektrische auto te kopen zonder batterijgarantie? Waarschijnlijk niet, tenzij de prijs geweldig was.

#2 ·
Hoi. Ik vroeg me af of iemand anders een defect heeft ervaren aan zijn hoogspanningsbatterij, waardoor deze onder garantie vervangen moest worden? Ik wil gewoon ervaringen vergelijken.

De mijne is een Hyundai Kona met lange actieradius uit 21. In juni vorig jaar, met slechts 16.000 mijl op de teller, weigerde hij op te starten en gaf op het dashboard aan "Elektrisch voertuigsysteem controleren". Hij werd naar mijn lokale Hyundai-garage gebracht, die hem aansloot en een batterijfout constateerde. Het werd noodzakelijk geacht om de auto naar London Tilbury Docks te vervoeren om een deel van de batterij te vervangen.

Vanwege het tekort aan onderdelen duurde dit enkele maanden, maar na voltooiing van de werkzaamheden functioneerde de batterij nog steeds niet. Ze besloten de hele batterij te vervangen, wat nog eens enkele maanden duurde om te verkrijgen, en ik kreeg mijn auto deze week eindelijk terug (bijna een jaar later). Gedurende deze tijd heeft Hyundai mij een huurauto van Thrifty Car Hire verstrekt - een BMW 3-serie PHEV (de dichtstbijzijnde EV die ze konden leveren), en me bij elke stap op de hoogte gehouden.

Hoewel het vanuit serviceoogpunt een goede ervaring is geweest en mijn voertuig niet alleen een gloednieuwe batterij heeft, maar ook een veel lagere kilometerstand heeft dan anders het geval zou zijn geweest, is de ervaring verontrustend. Dit is geen goedkope reparatie, en als de batterij net buiten de garantie was geweest, zou dit een catastrofale invloed hebben gehad op de persoonlijke financiën. Zal ik hem na de garantieperiode houden? Nee. Zou ik overwegen een gebruikte elektrische auto te kopen zonder batterijgarantie? Waarschijnlijk niet, tenzij de prijs geweldig was.

Gedachten?
Wat u in overweging moet nemen, is dat de batterij correct is geproduceerd of met een fout is geproduceerd. Als deze met een fout is geproduceerd, komt deze normaal gesproken niet al te lang na aankoop aan het licht, zoals bij u het geval was, en ruim binnen de garantieperiode. Batterijen die jarenlang zonder problemen functioneren, tot het einde van de garantie, hebben waarschijnlijk geen fabricagefout. Het enige waar u zich nog zorgen over hoeft te maken, is de degradatie door het aantal laadcycli. Uit huidig bewijs blijkt echter dat dit geen significant probleem is en daarom is het kopen van een gebruikte EV die ook al enkele jaren zonder batterijfout heeft gereden, waarschijnlijk een veilige aankoop.

#3 · (Edited)
Wat u moet overwegen, is dat de batterij ofwel correct is vervaardigd ofwel met een fout is vervaardigd. Als hij met een fout is vervaardigd, komt deze normaal gesproken niet al te lang na aankoop aan het licht, zoals bij u het geval was, en ruim binnen de garantieperiode. Batterijen die jarenlang zonder problemen functioneren, tot aan het einde van de garantie, hebben waarschijnlijk geen fabricagefout. Het enige waar u zich nog zorgen over hoeft te maken, is de degradatie door het aantal laadcycli. Uit huidig bewijs blijkt echter dat dit geen significant probleem blijkt te zijn en daarom is het kopen van een gebruikte EV die ook al meerdere jaren zonder batterijfout heeft gereden, waarschijnlijk een veilige aankoop. Gewoon mijn gedachten over de kwestie.
Batterijen bestaan uit tientallen prismatische of duizenden cilindrische cellen en het falen van een of meer cellen over een bepaalde periode heeft zijn eigen waarschijnlijkheid. Wanneer u het over duizenden cilindrische cellen heeft, is de faalkans niet zo laag, aangezien deze de som is van alle faalkansen. In een batterijpakket van 5000 cellen met een faalkans van 0,02% per cel over 5 jaar, is de faalkans over 5 jaar op pakketniveau 100%. Daarom is het de norm geworden om in advertenties voor gebruikte BEV's "net een nieuw pakket onder garantie gekregen" te zien. Maar niemand wil het hebben over de CO2-impact van batterijpakketstoringen... De Tesla Model S van een miljoen mijl had zijn 4e batterij toen hij een miljoen mijl bereikte, dus in dat geval was de faalfrequentie van de batterij van een miljoen mijl 300%. Zelfs perfect vervaardigde batterijen kunnen op elk moment defect raken, het is de aard van het product. Een oudere batterij zal over het algemeen eerder defect raken dan een nieuwe. In de meeste gevallen gaan huidige batterijcellen niet langer mee dan 20 jaar, dus de faalfrequentie over 20 jaar kan worden beschouwd als 100%. Sommigen spreken over 18650 faalfrequenties van 1 op x miljoen, maar dat is onzin en onwetenschappelijk, aangezien faalfrequenties een functie moeten zijn van tijd, cycli en andere gebruiksparameters. Sommigen, zoals Tesla, beginnen zelfs aan structurele batterijen, het is een zelfmoordmissie.

#6 · (Edited)
Op 15 juni 2022 (Europese tijd) verwacht hij de grens van een miljoen mijl te passeren en dit officieel te laten erkennen door het prestigieuze Guinness Book of Records.
Dit alles met drie batterijen die onder garantie zijn vervangen, waarvan de laatste 400.000 km heeft gereden.

Tesla PR Xinix wordt beschuldigd van liegen wanneer zijn eigen geciteerde artikel bevestigt dat de auto 3 batterijen heeft vervangen.
Vertrouw zijn leugens niet.

Ook hebben de uitvalpercentages van batterijen niets te maken met batterijdegradatie, dat zijn parallelle onderwerpen.
Batterijdegradatie kan ook worden verborgen door de manier waarop u de BMS programmeert.
De 30 kWh Nissan Leaf is hier het bewijs van, aangezien de BMS verkeerd was geprogrammeerd om een grotere degradatie te tonen dan hij werkelijk heeft ondergaan, waardoor een software-update nodig was om dit te corrigeren.
Zoals deze software-update bewijst, kan de BMS worden geprogrammeerd om een grotere degradatie te tonen en vervolgens worden aangepast om een kleinere degradatie te tonen. De enige manier om echte degradatie te meten, is door een nieuwe cel te vergelijken met een gebruikte cel op een testbank.

#8 ·
Op 15 juni 2022 (Europese tijd) verwacht hij de grens van een miljoen mijl te passeren en dit officieel te laten erkennen door het prestigieuze Guinness Book of Records.
Dit alles met drie batterijen die onder garantie zijn vervangen, waarvan de laatste 400.000 km heeft gereden.

Tesla PR Xinix wordt beschuldigd van leugens, terwijl zijn eigen geciteerde artikel bevestigt dat de auto 3 batterijen heeft vervangen.
Vertrouw zijn leugens niet.

Ook hebben de uitvalpercentages van batterijen niets te maken met batterijdegradatie, dat zijn parallelle onderwerpen.
Batterijdegradatie kan ook worden verborgen door de manier waarop u de BMS programmeert.
De 30 kWh Nissan Leaf is hier het bewijs van, aangezien de BMS verkeerd was geprogrammeerd om een grotere degradatie te tonen dan hij in werkelijkheid heeft ondergaan, waardoor een software-update nodig was om dit te corrigeren.
Zoals deze software-update bewijst, kan de BMS worden geprogrammeerd om een grotere degradatie te tonen en vervolgens worden aangepast om een kleinere degradatie te tonen, de enige manier om echte degradatie te meten is door een nieuwe cel te vergelijken met een gebruikte cel op een testbank.

Je bent echt een vervelende persoon op dit forum. Je spuwt allerlei onzin over hoe waterstof de toekomst is en BEV het niet haalt, terwijl alle bewijzen aantonen dat je in beide gevallen ongelijk hebt. Hoe gaat het met je cognitieve dissonantie?
Tesla PR Xinix??? LOL... Je hebt echt geen idee, toch? Ter info: ik rijd in een e-Niro, dus dat is een blunder.

Ten tweede: zorg ervoor dat je weet waar je over schrijft. Welk artikel heb ik geciteerd? Degene die dit zegt?
Hij heeft momenteel ook zijn derde batterijpakket, een 63,1 kWh-pakket dat ongeveer 310 km (193 mijl) bereik heeft op een volle lading nadat hij er ongeveer 400.000 km (248.000 mijl) mee heeft gereden.
Laat me uitleggen: zijn derde batterijpakket betekent dat het twee keer is vervangen.

En geef de 30 kWh Leaf alsjeblieft niet als voorbeeld van batterijdegradatie. Laat me in plaats daarvan, aangezien jij degene bent die dit beargumenteert: laat me cijfers zien die bewijzen dat er een significant percentage batterijpakketten zijn die voortijdig falen vertonen in auto's die na 2015 zijn gebouwd. Hint: dat kan niet, want ze bestaan niet.

#7 ·
Er zijn nog maar heel weinig EV's die het einde van hun batterijgarantie hebben bereikt, dus er is een zeer beperkte hoeveelheid gegevens om conclusies uit te trekken. Ik laat de batterij van mijn Ampera buiten de garantie vallen, maar ik ben daar niet bezorgd over, want hij is ernstig onderbelast met slechts 66% van zijn capaciteit. Vergeleken met 90% voor de meeste modernere EV's.
Het aantal cycli tot uitval is echt moeilijk te voorspellen, omdat er zoveel variabelen zijn. Over het algemeen denk ik niet dat ik een structurele batterij buiten de garantie zou laten draaien, maar het hangt af van de garantie. In Californië is een van de criteria om in aanmerking te komen voor ULEZ-conformiteit een levensduur van 15 jaar of 150.000 mijl, en we zien Volt en Ampera's met een hoge kilometerstand met meer dan 100.000 mijl en 12 jaar op de weg.

#9 ·
Batterijstoringen zijn niet zo zeldzaam als je denkt.
Ze komen vaak genoeg voor, waardoor het bezit van een BEV zonder garantie een serieus financieel risico met zich meebrengt.

"Nieuwe gereviseerde batterij in december 2022" Auto Trader UK - New and Used Cars For Sale
"Nieuwe 90Kw hoofdbatterij geĂŻnstalleerd door Tesla in december 2022 (minder dan 4K mijl sinds)" Auto Trader UK - New and Used Cars For Sale
"Nieuwe batterij van vorig jaar met 30k mijl ." Auto Trader UK - New and Used Cars For Sale
Volledig nieuwe batterij onlangs geĂŻnstalleerd door Tesla Auto Trader UK - New and Used Cars For Sale

#10 ·
Batterijstoringen komen niet zo weinig voor als je denkt.
Ze komen vaak genoeg voor om het bezit van een BEV zonder garantie een serieus financieel risico te maken.

"Nieuwe gereviseerde batterij in december 2022" Auto Trader UK - New and Used Cars For Sale
"Nieuwe 90Kw hoofdaccu geĂŻnstalleerd door Tesla december 2022 (minder dan 4K mijl sinds)" Auto Trader UK - New and Used Cars For Sale
"Nieuwe batterij van vorig jaar met 30k mijl ." Auto Trader UK - New and Used Cars For Sale
Volledige nieuwe batterij onlangs geĂŻnstalleerd door Tesla Auto Trader UK - New and Used Cars For Sale
Integendeel... het lijkt erop dat ze nog zeldzamer zijn dan ik dacht. Ik vroeg je om me cijfers te laten zien die bewijzen dat er een significant percentage batterijpakketten zijn met voortijdige defecten. En je komt uit op 4 gevallen. Allemaal Tesla Model S, en 3 daarvan P85's. P85-pakketten staan er inderdaad om bekend dat ze meer problemen hebben dan gemiddeld en daarom is Tesla vrij coulant geweest bij het vervangen ervan.

Hoe dan ook, als dat alles is wat je kunt bedenken, ga dan alsjeblieft weg. Je hebt nul argumenten dat batterijen een hoog uitvalpercentage hebben.

Terloops, ik ben het eens met je mening dat structurele batterijen een afwijking zijn. Ze gaan volledig in tegen het 'recht op reparatie' en zouden dus verboden moeten worden. Alleen maar om te laten zien dat ik geen Tesla PR-jongen ben ;)

#13 · (Edited)
Hoi. Ik vroeg me af of iemand anders een defect heeft ervaren van hun Hoog Voltage Batterij die vervanging vereist onder garantie? Ik wil gewoon ervaringen vergelijken.

De mijne is een Hyundai Kona met lange actieradius uit 21. In juni vorig jaar, met slechts 16.000 mijl op de teller, weigerde hij op te starten en gaf op het dashboard aan "Controleer elektrisch voertuigsysteem". Hij werd naar mijn lokale Hyundai garage gebracht die hem aansloot en een batterijfout constateerde. Het werd noodzakelijk geacht om de auto naar de London Tilbury Docks te vervoeren om een deel van de batterij te vervangen.

Vanwege het tekort aan onderdelen duurde dit enkele maanden, maar na voltooiing van de werkzaamheden functioneerde de batterij nog steeds niet. Ze besloten de hele batterij te vervangen, wat nog eens enkele maanden duurde om te verkrijgen, en ik kreeg mijn auto eindelijk deze week terug (bijna een jaar later). Gedurende deze tijd heeft Hyundai mij een huurauto van Thrifty Car Hire verstrekt - een BMW 3-serie PHEV (de dichtstbijzijnde EV die ze konden leveren), en heeft me bij elke stap op de hoogte gehouden.

Hoewel het een goede ervaring is geweest vanuit een serviceperspectief, en mijn voertuig niet alleen een gloednieuwe batterij heeft, maar ook een veel lagere kilometerstand heeft dan anders het geval zou zijn geweest, is de ervaring verontrustend. Dit is geen goedkope reparatie, en als de batterij net buiten de garantie was geweest, zou dit een catastrofale invloed hebben gehad op de persoonlijke financiën. Zal ik hem na de garantieperiode houden? Nee. Zou ik overwegen een gebruikte elektrische auto te kopen zonder batterijgarantie? Waarschijnlijk niet, tenzij de prijs geweldig was.

Gedachten?
Deze post zou de woorden 'HV Batterij' kunnen vervangen door 'motor' en ik zou je naar tientallen threads op BMW-, Mercedes-, Audi-forums kunnen brengen waar motoren, versnellingsbakken of delen daarvan van ÂŁ10.000-ÂŁ25.000 volledig onder garantie zijn vervangen (in de meeste gevallen een garantie van 3 jaar) en allemaal op dezelfde manier vertraagd door de pandemie. Dure onderdelen gaan kapot op dure auto's. Daar zijn garanties voor. Je bent tenminste slim genoeg om een auto te hebben gekocht met een garantie van 5 jaar zonder kilometerbeperking en een batterijgarantie van 8 jaar. In directe vergelijking is er heel weinig uitval op een elektromotor en omvormer, dus richten mensen zich op de batterij. Prijzen van de hoofddealer (vooral garantieclaimprijzen) zijn en zullen altijd belachelijk zijn in vergelijking met een onafhankelijke partij, dus vraag een offerte aan voor een gedeeltelijke of volledige batterijwissel van een HEVRA-garage en het zal aanzienlijk minder zijn.

En ik zou veel liever een gebruikte EV kopen dan een gebruikte ICE-auto, alleen al vanwege de complexiteit van de olieachtige onderdelen en de manier waarop je de levensduur van een verbrandingsmotor kunt verkorten door hem op korte ritten te gebruiken, hem koud te laten draaien, hem niet goed in te rijden, enz.

#14 ·
Deze post zou de woorden 'HV-batterij' kunnen vervangen door 'motor' en ik zou je naar tientallen threads op BMW-, Mercedes-, Audi-forums kunnen brengen waar motoren, versnellingsbakken of onderdelen daarvan van ÂŁ 10.000 tot ÂŁ 25.000 volledig onder garantie zijn vervangen (in de meeste gevallen 3 jaar garantie) en allemaal op dezelfde manier vertraagd door de pandemie.
Ik ben het ermee eens. De hoofdbatterij van mijn Chevrolet Volt is vervangen (onder garantie) toen hij ongeveer een jaar oud was. Een paar jaar daarvoor is de motor van de Mazda 3 van mijn vrouw vervangen (ook onder garantie). Dus als gezin zijn we één geheel.

Deze dingen gebeuren veel vaker als ze nieuw zijn, om verschillende redenen, niet alleen dat als er een defect onderdeel is bij de productie, het eerder of later kapot gaat, maar ook dat ze bij een garantie veel sneller de hele eenheid zullen vervangen dan tijd besteden aan het diagnosticeren van het daadwerkelijke probleem. Ik verwacht dat ze met de batterij van de Volt waarschijnlijk veel minder dan de hele batterij hadden kunnen vervangen als ze de tijd en expertise hadden gehad. De motor van de Mazda was echter een gesmolten klomp, dus dat was zeker een volledige vervanging nodig (en extra vertraging omdat er meer gesmolten stukjes onder de motor zaten).

#15 ·
Dit is geen goedkope reparatie, en als de batterij net buiten de garantieperiode was geweest, zou dit een catastrofale invloed hebben gehad op de persoonlijke financiën. Zal ik hem na de garantieperiode houden? Nee. Zou ik overwegen een gebruikte elektrische auto te kopen zonder batterijgarantie? Waarschijnlijk niet, tenzij de prijs geweldig was.

Gedachten?
Het klinkt alsof er in eerste instantie een probleem was met het diagnosticeren van het probleem en dat er verkeerde of onvoldoende onderdelen zijn vervangen. Omdat we niet weten wat er precies mis was met het batterijsysteem, is het moeilijk te zeggen, maar ik vermoed dat dit een reparatie met een onderdelencanon was. Wat ik zou verwachten, is dat er tegen de tijd dat deze auto's volledig uit de garantieperiode zijn, voldoende interesse is van derden om storingen te diagnosticeren en kosteneffectieve reparaties uit te voeren.

De batterij waar we het over hebben, is immers een modulair ding met veel cellen, verschillende stukjes BMS, contactoren, communicatie-eenheden... Het falen van een van die componenten zou leiden tot het falen van een batterij.

Er is een geweldig voorbeeld van de I-miev van het falen van de BMS - een zeer dure reparatie die er vrijwel zeker toe heeft geleid dat sommige auto's werden gesloopt. De daadwerkelijke componentstoring is een bepaalde chip die goedkoop is en kan worden vervangen. Deze fout kan een zeer kosteneffectieve reparatie zijn, maar alleen als deze door een derde partij wordt uitgevoerd.

#17 ·
Het klinkt alsof er een initiële fout is geweest bij het diagnosticeren van het probleem en dat er verkeerde of onvoldoende onderdelen zijn vervangen. Omdat we niet weten wat er daadwerkelijk mis was met het batterijsysteem, is het moeilijk te zeggen, maar ik vermoed dat dit een reparatie met onderdelen uit een kanon was. Wat ik zou verwachten, is dat er tegen de tijd dat deze auto's volledig uit de garantie zijn, voldoende interesse zal zijn van derden om fouten te diagnosticeren en kosteneffectieve reparaties uit te voeren.

De batterij waar we het over hebben, is immers een modulair ding met veel cellen, verschillende BMS-onderdelen, contactoren, communicatie-eenheden... Het falen van een van die componenten zou leiden tot het falen van een batterij.

Er is een geweldig voorbeeld van de I-miev van het falen van de BMS - een zeer dure reparatie die er vrijwel zeker toe heeft geleid dat sommige auto's werden gesloopt. De daadwerkelijke componentstoring is een bepaalde chip die goedkoop is en kan worden vervangen. Deze fout kan een zeer kosteneffectieve reparatie zijn, maar alleen als deze door een derde partij wordt uitgevoerd.
Derden hebben beperkingen, omdat OEM's het opzettelijk moeilijk maken om hun hardware te decoderen.

Iedereen zei iets vergelijkbaars tegen u over de Leaf, die in grotere aantallen wordt gebouwd dan de Kona ooit zal zijn.
Toch is het voor derden erg moeilijk om de obstakels die Nissan heeft opgeworpen te omzeilen.

Deze post zou de woorden 'HV-batterij' kunnen vervangen door 'motor' en ik zou u naar tientallen threads op BMW-, Mercedes-, Audi-forums kunnen brengen waar motoren, versnellingsbakken of onderdelen daarvan van ÂŁ 10.000-ÂŁ 25.000 volledig onder garantie zijn vervangen (in de meeste gevallen een garantie van 3 jaar) en allemaal op dezelfde manier zijn vertraagd door de pandemie. Dure onderdelen gaan kapot op dure auto's. Daar zijn garanties voor. Je bent tenminste slim genoeg om een auto te hebben gekocht met een garantie van 5 jaar zonder kilometerbeperking en een batterijgarantie van 8 jaar. In directe vergelijking is er heel weinig dat misgaat aan een elektromotor en omvormer, dus mensen richten zich op de batterij. De prijzen van de hoofddealer (vooral de prijzen van garantieclaims) zijn en zullen altijd dwaas zijn in vergelijking met een onafhankelijke partij, dus vraag een offerte aan voor een gedeeltelijke of volledige batterijwissel van een HEVRA-garage en het zal aanzienlijk minder zijn.

En ik zou veel liever een gebruikte EV kopen dan een gebruikte ICE-auto, alleen al vanwege de complexiteit van de olieachtige onderdelen en het gemak waarmee je de levensduur van een verbrandingsmotor kunt verkorten door hem op korte ritten te nemen, hem koud te laten draaien, hem niet goed in te rijden, enz.
Het is buiten de garantie dat de dingen aanzienlijk uiteenlopen.
Een ICE buiten de garantie zal schroothopen vol onderdelen hebben en talloze garages met de vaardigheden om de reparaties uit te voeren, terwijl een BEV buiten de garantie met beide elementen zal worstelen.

Neem bijvoorbeeld iemand als Dala, die de topautoriteit is op het gebied van BEV DIY's en mods, zelfs voor hem zijn de dingen niet eenvoudig.
Ik stel voor dat je de volgende video's bekijkt.

#16 ·
Hoi. Ik vroeg me af of iemand anders een defect heeft ervaren van zijn hoogspanningsbatterij, waarvoor vervanging onder garantie nodig was? Ik wil gewoon ervaringen vergelijken.

De mijne is een Hyundai Kona met lange afstand uit 21. In juni vorig jaar, met slechts 16.000 mijl op de teller, weigerde hij op te starten en gaf op het dashboard aan: "Elektrisch voertuigsysteem controleren." Hij werd naar mijn lokale Hyundai-garage gebracht, die hem aansloot en een batterijfout constateerde. Het werd noodzakelijk geacht om de auto naar de London Tilbury Docks te vervoeren om een deel van de batterij te vervangen.

Vanwege het tekort aan onderdelen duurde dit enkele maanden, maar na voltooiing van de werkzaamheden functioneerde de batterij nog steeds niet. Ze besloten de hele batterij te vervangen, wat nog eens enkele maanden duurde om te verkrijgen, en ik kreeg mijn auto deze week eindelijk terug (bijna een jaar later). Gedurende deze tijd heeft Hyundai mij een huurauto van Thrifty Car Hire verstrekt - een BMW 3-serie PHEV (de dichtstbijzijnde EV die ze konden leveren), en heeft me bij elke stap op de hoogte gehouden.

Hoewel het een goede ervaring is geweest vanuit het oogpunt van service, en mijn voertuig niet alleen een gloednieuwe batterij heeft, maar ook een veel lagere kilometerstand heeft dan anders het geval zou zijn geweest, is de ervaring verontrustend. Dit is geen goedkope reparatie, en als de batterij net buiten de garantie zou vallen, zou dit een catastrofale invloed hebben op de persoonlijke financiën. Zal ik hem na de garantieperiode houden? Nee. Zou ik overwegen een gebruikte elektrische auto te kopen zonder batterijgarantie? Waarschijnlijk niet, tenzij de prijs geweldig was.

Wat denken jullie?
@stageshoot is de definitieve autoriteit hierin - om hem de pijn te besparen de ervaring opnieuw te beleven, zoek zijn berichten op het forum die de Kona-saga's met hoge kilometerstand documenteren die hij heeft genoten / doorstaan.

• Like
Reactions: stageshoot