Ik wil een nieuw verwarmingssysteem in mijn huis laten installeren en ik denk erover om een Vaillant-systeemketel met een Megaflo-tank te nemen. Ik wil ook een combinatie van warmwater-vloerverwarming en normale kamerradiatoren. Ik wil ook zonnepanelen laten installeren en een Myenergi Eddi-apparaat aanschaffen om gebruik te maken van overtollige opgewekte energie.
Mijn vragen zijn:
Mijn vragen zijn:
- Werkt de Eddi met een Megaflo-ketel?
- Werkt de Eddi met de vloerverwarming en radiatoren (ik weet niet zeker hoe deze verwarmingssystemen werken, krijgen ze warm water uit de tank of krijgen ze een speciale toevoer van de systeemketel)?
- Stel dat mijn waterverbruik erg laag is, is het warmteverlies dan voldoende laag zodat verwarmd warm water van zonne-energie voldoende is om water warm te houden tot de volgende dag (ervan uitgaande dat het mooie, zonnige dagen in het VK zijn)?
Als ik weet dat de zonne-energieopwekking niet veel zal zijn (door extra waterverbruik of miserabel weer), kan ik de Eddi dan zo instellen dat hij een deel van het warme water verwarmt tijdens daluren (met mijn goedkope Octopus Go-tarief) en tegelijkertijd gebruik maakt van overtollige zonne-energieopwekking wanneer deze plaatsvindt? (d.w.z. de getimede modus overschrijft de zonne-energieopwekkingsmodus niet).