Speak EV - Electric Car Forums banner
61 - 80 of 81 Posts
Hallo, ik ben nieuw op het forum en heb op 13 september een bestelling geplaatst voor een Niro EV 4. Ik heb zojuist de specificaties op de Kia UK-website gecontroleerd en daar staat nu dat de warmtepomp standaard is op alle EV-modellen! Ik hoop dat ik het goed lees (mogelijk toegevoegd om het schrappen van het HK audiosysteem te compenseren?), maar ik heb mijn dealer gemaild om te bevestigen dat ik hem, als het klopt, zonder extra kosten in mijn bestelling krijg.

Hoi, ik ben nieuw op het forum en heb op 13 september een bestelling geplaatst voor een Niro EV 4. Ik heb net de specificaties op de Kia UK-website gecontroleerd en daar staat nu dat de warmtepomp standaard is op alle EV-modellen! Ik hoop dat ik het goed lees (mogelijk toegevoegd om het verdwijnen van het HK audiosysteem te compenseren?), maar ik heb mijn dealer gemaild om te bevestigen dat ik hem, als het klopt, zonder extra kosten in mijn bestelling krijg.
Hoi, ik weet niet zeker naar welke site je kijkt, maar ik heb net gekeken en het lijkt er nog steeds op dat de optie met of zonder warmtepomp voor £900 wordt weergegeven. Ik heb mijn level 4 met gekocht omdat het zeker op het laatste model de restwaarde verbeterde. Ik heb ook wat winterse omstandigheden meegemaakt en samen met een goede set all-weather banden werkte het 3 jaar lang goed voor mij. Maar het hangt af van persoonlijke behoeften/voorkeuren/financiën. Met of zonder is het nog steeds een geweldige auto. Misschien ben ik de enige, maar ik was niet zo geobsedeerd door de HK die ik op de mijne heb. Maar nogmaals, het kan de restwaarde helpen.

Hoi, ik ben nieuw op het forum en heb op 13 september een bestelling geplaatst voor een Niro EV 4. Net de specificaties op de Kia UK-website gecontroleerd en er staat nu dat de warmtepomp standaard is op alle EV-modellen! Ik hoop dat ik dit goed lees (mogelijk toegevoegd om de HK-geluidsinstallatie te compenseren?), maar ik heb mijn dealer gemaild om te bevestigen dat ik hem, als het klopt, zonder extra kosten in mijn bestelling krijg.
Ik denk dat u zich vergist... maar welkom op het forum als u besluit te blijven👍

Ik heb het opnieuw gecontroleerd en de HP is standaard “aangevinkt” (net als de V2L-adapter voor alle EV's), maar deze specificaties lijken een beetje een rommeltje - volgens hen heeft de EV 4 geen armsteun achterin of een audiosysteem met 6 luidsprekers! Ik besloot dat £900 het niet waard was voor mijn gebruik, maar als ze het gratis weggeven, neem ik het! Nog geen reactie van de dealer gehad, dus ik moet afwachten.

Misschien deze tabel ... ?
Op 'Stel uw Kia samen' is er geen warmtepompoptie voor de EV 2, dus er is iets vreemds aan de hand.

De PDF is meestal een nauwkeurigere weergave van de werkelijke specificaties. Maar Kia heeft de website momenteel verprutst en je krijgt de juiste link naar de PDF alleen van de specificatiepagina voor de Niro EV, maar niet als je dat via de Bouw-pagina doet.

De nieuwste versie is de release van 1 augustus, om de verwijdering van HK-audio te dekken. Dat specificeert de juiste warmtepompopties. De kolommen zijn voor respectievelijk 2, 3 en 4 modellen.

owns 2025 Kia EV6 GT-Line S
  • Like
Reactions: Afterman
De PDF is meestal een nauwkeurigere weergave van de werkelijke specificaties. Maar Kia heeft de website momenteel verknoeid en je krijgt de juiste link naar de PDF alleen van de specificatiepagina voor de Niro EV, maar niet als je dit via de Bouw pagina doet.

De nieuwste versie is de release van 1 augustus, om de verwijdering van HK audio te dekken. Dat specificeert de juiste warmtepompopties. De kolommen zijn voor respectievelijk 2, 3 en 4 modellen.
View attachment 167430
Prima, ik vermoedde al een websitefout.

Dit voor de oude e-niro

de nieuwe Niro ev kan anders zijn, omdat ik niet denk dat e-Niro batterij-scavenging had. Dat kan echter een tweesnijdend zwaard zijn, aangezien rapporten meldden dat het te agressief was op de ev6 en de batterij koud hield, maar waarschijnlijk een software-update om dat beter in evenwicht te brengen.

Ik heb vorige week een niro ev 4 besteld zonder warmtepomp. Gebaseerd op die YouTube-clip en het simpel houden.

Dit voor de oude e-niro

de nieuwe Niro ev kan anders zijn, want ik denk niet dat e-Niro batterij-scavenging had. Dat kan echter een tweesnijdend zwaard zijn, aangezien rapporten zeiden dat het te agressief was op de ev6 en de batterij koud hield, maar waarschijnlijk een software-update om dat beter in evenwicht te brengen.

Ik heb vorige week een niro ev 4 zonder warmtepomp besteld. Gebaseerd op die YouTube-clip en het simpel houden.
Evenals de waarde van het effect ervan op de efficiëntie en het leven met de auto, is de andere onbekende de impact op de restwaarden, die niet in overweging wordt genomen.

Ik heb onlangs mijn niro 4 ev met warmtepomp ontvangen. Hoe kan je zien of de auto een warmtepomp heeft of niet? Voor de mensen die de niro 4 ev met warmtepomp / zonder warmtepomp hebben gekocht, hoeveel hebben jullie betaald en hoe lang waren jullie levertijden? Wil gewoon zeker weten dat ik niet ben opgelicht door mijn dealer.

Als ik me goed herinner, was de meerprijs toen ik de mijne in mei 22 bestelde ÂŁ900.
(Voor de goede orde, ik kwam van een vorig model eNiro zonder warmtepomp... Ik kan eerlijk gezegd het verschil niet merken.)

Ik heb onlangs mijn niro 4 ev met warmtepomp ontvangen. Hoe kun je zien of de auto een warmtepomp heeft of niet? Voor de mensen die de niro 4 ev met warmtepomp / zonder warmtepomp hebben gekocht, hoeveel hebben jullie betaald en hoe lang waren jullie levertijden? Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik niet ben benadeeld door mijn dealer.
Ik heb de mijne net aan een Kia-dealer verkocht. Tijdens de inspectie zei de man van de dealer: "Dit klinkt misschien dom, maar hoe weet ik of uw auto een warmtepomp heeft?" Blijkbaar weet niemand het :)

We openden de motorkap en ik wees vaag naar een doos met een paar stevige oranje kabels eraan en vertelde hem dat het dat waarschijnlijk was. Ik had mijn originele factuur om te bewijzen dat ik er een had betaald, maar dat bewijst niet dat ik er ook een had.

Ik heb de mijne net aan een Kia-dealer verkocht. Tijdens de inspectie zei de man van de dealer: "Het klinkt misschien dom, maar hoe weet ik of uw auto een warmtepomp heeft?" Blijkbaar weet niemand het :)

We openden de motorkap en ik wees vaag naar een doos met een paar stevige oranje kabels eraan en vertelde hem dat het dat waarschijnlijk was. Ik had wel mijn originele factuur om te bewijzen dat ik er een had betaald, maar dat bewijst niet dat ik er een had.
Ja, ik zit in hetzelfde schuitje en kan niet zeggen of hij het heeft of niet. Het staat wel in het VIN als warmtepomp en op de factuur, dat is alles wat ik heb. Wat was trouwens de reden van de verkoop? Heeft u geld verloren of bent u erin geslaagd quitte te spelen? Ik weet dat de kosten van elektriciteit tegenwoordig enorm zijn en dat de prijs van openbare laders buitensporig is. Ik heb de kosten van de installatie van een thuislader niet in de financiën meegenomen, dus ik zit voorlopig vast met een 3-pins lader.

Ik heb onlangs mijn niro 4 ev met warmtepomp ontvangen. Hoe kan je zien of de auto een warmtepomp heeft of niet? Voor de mensen die de niro 4 ev met warmtepomp / zonder warmtepomp hebben gekocht, hoeveel hebben jullie betaald en hoe lang waren jullie levertijden? Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik niet ben benadeeld door mijn dealer.
Ik vond deze post in een andere thread die uitlegt waar je op moet letten:

Link

De warmtepomp kan mijn bereik en de levensduur van de batterij verlengen, dus ik wil hem. Ik vraag me af hoeveel warmte EV's met warmtepompen momenteel onttrekken aan ICE-auto's op de weg? Zoiets als het lenen van hun benzine warmte. Zal er een merkbaar verschil zijn als de meeste voertuigen EV zijn?

ICE-auto's genereren een enorme hoeveelheid warmte. EV's niet, dus de lucht rond drukke wegen zal koeler zijn wanneer de meeste voertuigen EV zijn. Het effect van warmtepompen versus weerstandsverwarming is verwaarloosbaar in vergelijking daarmee.

Eerst moet u rekening houden met de extra kosten van het toevoegen van een warmtepomp. Bereken vervolgens hoeveel u zult besparen. De ROI is niet goed.

61 - 80 of 81 Posts