Negen pagina's later en het is de moeite waard om terug te gaan naar de eerste pagina. Er werd waargenomen dat een Ioniq werd gestolen. Het artikel beweert dat het nu de #2 meest gestolen auto in het VK is. Toen er 122.000 diefstallen waren, waarvan slechts 81 EV's? En dat 'Nissan Leaf-bezitters het grootste risico lopen op autodiefstal'? Uh?
Ik heb hier gewoon moeite om 81 diefstallen binnen de hele EV-populatie gelijk te stellen aan het aantal Ioniq 5's waarvan wordt beweerd dat ze zijn gestolen. Zelfs als de Ioniq5 de #2 EV is voor diefstallen, hoeveel zijn dat er dan? 30 in één jaar? 40? Dus hoe verhoudt zich dat tot andere modellen? En wat is de kans op diefstal gezien de Ioniq-populatie? Is het onevenredig of wat?
Bewerken: Ioniq 5 US-verkopen voor 2023 tot nu toe bedragen meer dan 28.000. BEV-verkopen in het VK in 2022 bedroegen 14.449, maar ik kan geen verdere uitsplitsing per model vinden. Als we ervan uitgaan dat 50% het probleemmodel is, dan zijn dat er, hoeveel, 30 diefstallen van 7.225 auto's of 1 op 240 kans op diefstal? Ik heb geen idee hoe dit zich verhoudt en of het relatief hoog, gemiddeld of laag is.