Speak EV - Electric Car Forums banner
161 - 180 of 508 Posts
AirTags piepen/geven alleen een melding als je ze actief als verloren markeert of als je ze zoekt. Zo niet, dan updaten ze passief zo nu en dan hun locatie. Voor zover ik weet, weet niemand dat ze er zijn. Voor £30 zijn ze een goede optie.

er zijn een paar video's van mensen die ze in de motor stoppen (ja - onder de olie-inlaat) of ze afschrijven en kijken waar ze terechtkomen (vaak Dubai) etc..

Hoe dan ook - er zijn tekortkomingen, maar het is gemakkelijk genoeg om er een onder de dakbekleding of achter een plastic paneel te schuiven (achterste stijl is misschien goed).

Tot slot - mijn medeleven aan iedereen die hierdoor getroffen is. Het klinkt waardeloos, de behandeling die je van Hyundai krijgt.
Als er een niet-geïdentificeerde airtag 'bij je' wordt gedetecteerd, krijg je een melding en dus ook de dief.

Airtags vertrouwen erop dat de tag zich binnen het verbeterde Bluetooth-bereik bevindt van een andere actieve iPhone die eigendom is van een derde partij om zich aan het systeem te koppelen en zijn locatie te rapporteren. Omdat dit wel of niet kan gebeuren, kan het een beetje onbetrouwbaar zijn.

Maar een actieve iPhone in de auto rapporteert wanneer deze wordt ondervraagd onder het 'Zoek mijn iPhone'-systeem zonder afhankelijk te zijn van een Bluetooth-verbinding. Ik ben van plan een oude iPhone 5 in de auto te plaatsen die is aangesloten op de USB en zichtbaar verborgen is in de middenconsole in een kleine kartonnen doos.

Dit is een officiële uitleg.

"AirTags hebben geen gedefinieerd bereik vanwege de manier waarop ze verbinding maken met Apple's Zoek mijn-netwerk. Je kunt een AirTag lokaliseren die duizenden kilometers ver weg is of zelfs internationaal, op voorwaarde dat deze zich binnen Bluetooth-bereik van een iPhone bevindt."

AirTags vertrouwen erop dat de tag zich binnen het verbeterde Bluetooth-bereik bevindt van een andere actieve iPhone die eigendom is van een derde partij om zich aan het systeem te koppelen en zijn locatie te rapporteren. Omdat dit al dan niet gebeurt, kan het een beetje onbetrouwbaar zijn.

Maar een actieve iPhone in de auto rapporteert wanneer deze wordt ondervraagd onder het 'Zoek mijn telefoon'-systeem zonder afhankelijk te zijn van een Bluetooth-verbinding. Ik ben van plan een oude iPhone 5 in de auto te plaatsen die is aangesloten op de USB en verborgen in het zicht in de middenconsole in een kleine kartonnen doos.

"AirTags hebben geen gedefinieerd bereik vanwege de manier waarop ze verbinding maken met Apple's Find My-netwerk. Je kunt een AirTag lokaliseren die duizenden kilometers ver weg is of zelfs internationaal, op voorwaarde dat deze zich binnen het Bluetooth-bereik van een iPhone bevindt."
De USB-poort wordt alleen gevoed als de auto is ingeschakeld. Rijdt u dagelijks lang genoeg om de telefoon op te laden?

AirTags vertrouwen erop dat de tag zich binnen het verbeterde Bluetooth-bereik bevindt van een andere actieve iPhone die eigendom is van een derde partij om zich aan het systeem te koppelen en de locatie ervan te rapporteren. Omdat dit al dan niet gebeurt, kan het een beetje onbetrouwbaar zijn.

Maar een actieve iPhone in de auto rapporteert wanneer deze wordt ondervraagd onder het 'Find My Phone'-systeem zonder afhankelijk te zijn van een Bluetooth-verbinding. Ik ben van plan een oude iPhone 5 in de auto te plaatsen, aangesloten op de USB en verborgen in het zicht in de middenconsole in een kleine kartonnen doos.

"AirTags hebben geen gedefinieerd bereik vanwege de manier waarop ze verbinding maken met Apple's Find My-netwerk. Je kunt een AirTag lokaliseren die duizenden kilometers ver weg is of zelfs internationaal, op voorwaarde dat deze zich binnen het Bluetooth-bereik van een iPhone bevindt."
Wat houdt ze tegen om de telefoon uit het raam te gooien?

Negen pagina's later en het is de moeite waard om terug te gaan naar de eerste pagina. Er werd waargenomen dat een Ioniq werd gestolen. Het artikel beweert dat het nu de #2 meest gestolen auto in het VK is. Toen er 122.000 diefstallen waren, waarvan slechts 81 EV's? En dat 'Nissan Leaf-bezitters het grootste risico lopen op autodiefstal'? Uh?

Ik heb hier gewoon moeite om 81 diefstallen binnen de hele EV-populatie gelijk te stellen aan het aantal Ioniq 5's waarvan wordt beweerd dat ze zijn gestolen. Zelfs als de Ioniq5 de #2 EV is voor diefstallen, hoeveel zijn dat er dan? 30 in één jaar? 40? Dus hoe verhoudt zich dat tot andere modellen? En wat is de kans op diefstal gezien de Ioniq-populatie? Is het onevenredig of wat?

Bewerken: Ioniq 5 US-verkopen voor 2023 tot nu toe bedragen meer dan 28.000. BEV-verkopen in het VK in 2022 bedroegen 14.449, maar ik kan geen verdere uitsplitsing per model vinden. Als we ervan uitgaan dat 50% het probleemmodel is, dan zijn dat er, hoeveel, 30 diefstallen van 7.225 auto's of 1 op 240 kans op diefstal? Ik heb geen idee hoe dit zich verhoudt en of het relatief hoog, gemiddeld of laag is.

Wat houdt ze tegen om de telefoon uit het raam te gooien?
Het zit in een misleidende verpakking. Een envelop is voldoende. En het pakket zit in de middenconsole samen met een pen, zonnebril en diverse snoeren. Maar als ze besluiten om een beetje huishouden te doen op een moment dat ze gestrest zijn over het stelen van £50k, dan is het ergste scenario dat je terug bent waar je was voordat je de telefoon erin stopte.

De USB-poort krijgt alleen stroom als de auto is ingeschakeld. Rijdt u dagelijks lang genoeg om de telefoon op te laden?
Goed punt. De meeste dagen wel, maar soms niet. Maar wat ik wel heb, is een reservebatterij die mijn vrouw ergens als gratis cadeau heeft gekregen, maar niet gebruikt. Misschien zou dat de capaciteit verdubbelen - vooral omdat de telefoon eigenlijk nergens anders voor wordt gebruikt dan om daar te zitten en te wachten om gevraagd te worden waar hij is.

Het zit in een misleidende verpakking. Een envelop is voldoende. En het pakket zit in de middenconsole samen met een pen, zonnebril en diverse snoeren. Maar als ze besluiten om een beetje huishouding te doen op een moment dat ze gestrest zijn over het stelen van £ 50.000, dan is het ergste geval dat je terug bent waar je was voordat je de telefoon daar in deed.
Ze zullen dat controleren. Kijk of iemand zo dom is geweest om contant geld of kaarten achter te laten…

Zorg ervoor dat je de telefoon ook op stil zet 😀

Ze zullen dat controleren. Kijken of er iemand zo dom is geweest om contant geld of kaarten achter te laten…
Misschien. Maar deze specifieke stijl van diefstal lijkt zich te richten op een snelle ontsnapping van de plaats delict - een kilometer of zo rijden - en het dan dumpen. Houd vervolgens de stortplaats in de gaten om te zien of deze wordt teruggevonden door een tracker of een andere activiteit. Na een tijdje zonder verandering gaan ze ervan uit dat er geen tracker is en bezoeken ze de plaats dan opnieuw en 'stelen' het opnieuw, wetende dat ze dan veilig naar hun eigen locatie kunnen rijden voor de volgende fase.

Als zodanig wordt het gevaarlijke deel - de daadwerkelijke diefstal - overgelaten aan een laagwaardig lid van de bende met de instructie om gewoon te doen wat hen wordt verteld. Door de aard van zo'n laagwaardige schoft kunnen ze echter wel eens kijken of er lekkere gadgets zijn die ze uit het dashboardkastje of de console kunnen steken.

In ieder geval bracht de noodzaak om die telefoon te allen tijde opgeladen te houden me ertoe om erover na te denken om hem onder de motorkap te plaatsen en de 12V DC-batterij te gebruiken om hem constant op te laden. De ontlading zou verwaarloosbaar zijn, omdat hij toch zou stoppen met opladen als hij vol is. Een aangepaste 12V sigarettenaanstekerplug naar USB zou werken. Veel plaatsen daaronder om het te verbergen, maar in de eerste fase van hun masterplan zouden ze de motorkap niet eens openen.

Misschien als dit nieuws algemeen bekend wordt en de verkoop van de Ioniq 5 daalt, Hyundai wakker zal worden en iets aan de beveiliging van de auto zal doen. Met alle elektronica is het vast een simpele zaak om te eisen dat er een pincode wordt ingevoerd voordat hij start, drie pogingen en dan tien minuten wachten, voordat er een nieuwe poging wordt gedaan.

Misschien als dit nieuws algemene bekendheid krijgt en de verkoop van de Ioniq 5 daalt, Hyundai wakker zal worden en iets zal doen aan de beveiliging van de auto. Met alle elektronica is het vast een simpele zaak om een pincode in te voeren voordat hij start, drie pogingen en dan tien minuten wachten, voordat een nieuwe poging wordt gedaan.
Pin om te rijden werd door Tesla als een OTA-update uitgerold voor al zijn auto's vanwege diefstallen van enkele vroege Model S

Ik zie dat Jaguar Land Rover een terugroepactie is begonnen vanwege hun beveiligingsprobleem. Hyundai als volgende?

Er zijn dus 7 meldingen van diefstal op alleen deze thread (mogelijk 8, Yanny's buurman?):

@db- @Yanny @IONIQ 5 Ultimate tech en @Ioniq 5 stolen

Voel me vreselijk voor jullie allemaal.

Zou suggereren dat I5/I6/EV6/GV60-eigenaren dringend een andere tracker moeten laten installeren en niet moeten vertrouwen op Hyundai/Bluelink/politie/verzekering.

Voor mijn deel heb ik een stuurslot toegevoegd, een tweede tracker en een honkbalknuppel in de hal.

Er worden drie verschillende aanvalsmethoden gebruikt en alle E-GMP-gebaseerde auto's (Ioniq5/6, Kia EV6 en Genesis GV60) zijn momenteel kwetsbaar voor alle drie de methoden.

Relay-aanval
De veel voorkomende relay-aanval (die breed wordt gepubliceerd). Een apparaat pikt het signaal op van uw sleutelhanger, versterkt het en stuurt het naar een ander apparaat in de buurt van uw auto. De auto ziet simpelweg het correcte verwachte signaal en opent en start.
Dit kan worden beperkt door uw sleutels te bewaren in een container die geen draadloze signalen laat ontsnappen - een Faraday-box.

Sleutel klonen
Deze aanpak vereist toegang tot uw sleutel om eenvoudig een digitale kopie te maken, die voor alle doeleinden en doeleinden dan identiek is aan het origineel.
Wees voorzichtig aan wie u uw sleutel geeft.

Key Emulator
Een apparaat wordt dicht bij de auto geplaatst om het signaal van de auto te ontvangen. Het apparaat heeft dan ongeveer 10 tot 120 seconden nodig om het juiste signaal te vinden om de auto te ontgrendelen en dit kan dan worden opgeslagen voor later gebruik.
Een secundair authenticatiesysteem is nodig om te voorkomen dat de auto start, maar als dit is aangesloten op Bluelink Connected Services, kan dit worden uitgeschakeld zodra de toegang tot de auto is verkregen. Er is niet veel, afgezien van een fysieke Krooklock-achtige aanpak die hier kan helpen.

So there are 7 reported stolen on just this thread (possibly 8 , Yanny's neighbour?):

@db- @Yanny @IONIQ 5 Ultimate tech and @Ioniq 5 stolen

Feel awful for all of you.

Would suggest I5/I6/EV6/GV60 owners need to urgently get another tracker fitted and not rely on Hyundai/Bluelink/police/insurance.

For my part I have added a steering lock, second tracker, and keeping a baseball bat in the porch
Dus mijn verzekering zegt dat ze nieuw voor oud zullen doen (zoals voor zoals), ik weet niet zeker hoe dat werkt gezien mijn voertuig een levertijd van 3-4 maanden heeft. Maar aanbevelingen voor startonderbrekers/volgsystemen? Ik ga niet voor de geïmproviseerde versies, omdat ze gemakkelijk genoeg lijken uit te schakelen/fouten hebben.

Ik zou liever geen andere Ioniq 5 krijgen in de huidige onzekere omstandigheden over veiligheid, maar het lijkt erop dat mijn verzekering zich zorgen maakt dat dit fraude is, neem ik aan.

Maar aanbevelingen voor startonderbrekers/volgsystemen?
Zorg ervoor dat alles wat u laat installeren koosjer Thatcham-goedgekeurd/geclassificeerd is, zodat het geldig is voor uw verzekeringsmaatschappij. Idealiter een Thatcham Categorie S5 tracker, die een secundaire bestuurders-ID (een tag) vereist die door het systeem moet worden herkend, anders slaat het alarm.

161 - 180 of 508 Posts