Speak EV - Electric Car Forums banner

Geen GPS-signaal op Renault Zoe

21K views 6 replies 7 participants last post by  Alex C  
#1 ·
Gisteren bevroren onze kaarten op het Zoe-scherm en verscheen er een bericht met de tekst 'geen GPS-signaal'. De kaart en de locatie-indicator bleven staan waar ze waren, net voordat het systeem vastliep. Ik kan geen manier vinden om de GPS te resetten. Ik neem aan dat het opnieuw opstarten van de R-Link de GPS zal resetten, maar ik denk dat ik al mijn opgeslagen navigatie-locaties kwijtraak als ik dat doe. Weet iemand hoe je de GPS kunt resetten?

#4 ·
Je zult de opgeslagen info niet verliezen, het is een veel voorkomende truc op de zoe om snel 5 keer op de homeknop te drukken om hem opnieuw op te starten, of zelfs de zekering eruit te trekken, voor een herstart. Heb het op de mijne gedaan zonder opgeslagen info te verliezen
Heel erg bedankt voor een coole tip! Ik kon mijn probleem met verloren GPS-signaal onmiddellijk oplossen. :D

#3 ·
Mijn GPS begon zichzelf af en toe te zoeken. De GPS-antenne op het dak is vervangen en het is opgelost. In echte autostijl had Renault de eerste keer dat ik ermee kwam het verkeerde onderdeel besteld en ze hebben de DAB-radio verpest. Ze konden de DAB niet repareren en hebben een externe installateur laten kijken en hij ontdekte dat ze de AutoDAB-eenheid hadden losgekoppeld. In totaal 5 bezoeken!