Speak EV - Electric Car Forums banner

Wat hebben ze met de WeConnect ID-app gedaan?

5.6K views 10 replies 6 participants last post by  6652  
#1 ·
Vroeger maakte de app regelmatig en correct verbinding met de auto, tot een recente(re) app-update. Nu toont hij de juiste laadtoestand alleen als ik de app sluit en opnieuw open. Ik las ergens dat VW hun software uitbesteedde aan iemand die wist wat hij deed. Hebben ze dat niet verkeerd begrepen? Ik heb versie 1.31.0. Is dat de nieuwste?

#3 ·
Vroeger maakte het regelmatig en correct verbinding met de auto tot een recente(re) app-update. Nu toont het alleen de juiste laadtoestand als ik de app sluit en opnieuw open. Ik las ergens dat VW hun software uitbesteedde aan iemand die wist wat ze deden. Hebben ze dat verkeerd begrepen? Ik heb versie 1.31.0. Is dat de nieuwste?
Ja, dat is me ook opgevallen sinds de laatste app-update, geen idee wat ze ermee gedaan hebben. 🙄😂

#6 ·
Ze hebben een instelling gewijzigd waarbij de auto niet wakker werd om te synchroniseren bij het openen van de app, tenzij je een vakje aanvinkte. Misschien dat?

#7 ·
Klinkt alsof de boekhouders ontdekten dat wanneer je de auto wakker maakt, deze gegevens terugstuurt naar VW en die kleine gegevensoverdracht, vermenigvuldigd met duizenden auto's, hen geld kost. Of meer ongeteste software van VW?

#8 ·
Klinkt alsof de bonen tellers ontdekt hebben dat wanneer je de auto wakker maakt, deze gegevens terugstuurt naar VW en dat die kleine gegevensoverdracht, vermenigvuldigd met duizenden auto's, hen geld kost. Of meer ongeteste software van VW?
Het werkt wel als je de app sluit en dan opnieuw opstart, dus het kan de gegevensoverdracht niet zijn.

De scheermes van Occam is hier waarschijnlijk van toepassing, ze hebben een bug geïntroduceerd in de laatste app-update.