Speak EV - Electric Car Forums banner

Zoe & Dashcams?

12K views 46 replies 15 participants last post by  proddick  
#1 ·
Dit is waarschijnlijk al eerder ter sprake gekomen, maar kan iemand mij zijn ervaringen laten weten met het kopen van een dashcam voor de Zoe?

Ik weet dat er een enorm aantal wordt geadverteerd, maar ik ben meer geïnteresseerd in hoe mensen ze hebben gevonden en, nog belangrijker, hoe ze ze hebben gemonteerd?

Ik ben een gierige, geadopteerde Yorkshireman, dus ik wil geen fortuin uitgeven, maar mijn vrouw is een langere afstand gaan pendelen en ik ben op zoek naar een om haar te helpen, voor het geval dat.

#2 · (Edited)
Ik heb een ultra-goedkope, minder dan 10 pond kostende eBay China-camera gekregen. Zoiets als dit 2.4" LCD SCHERM Camera K6000 Car DVR Camera Recorder Dash Vehicle met G-sensor Het is waardeloos en waardeloos geld, maar de verhouding is best goed. Neemt een microSD-kaart op en vult deze met segmenten van 3 minuten, verwijdert de oudste. Er wordt gezegd dat het het huidige bestand vergrendelt als het een paar G's detecteert. Het lijkt belangrijk om de kaart te herformatteren met de camera zodra je de kaart elders hebt gebruikt. De klok is waardeloos, de snelheid klopt niet helemaal, maar hey ;).

Belangrijker voor jou is waarschijnlijk de houder. Denk eraan dat we hier aan de juiste kant van de weg rijden ;-) Ik heb de zuignap gebruikt die erbij zat en dat werkt best goed. Ik heb hem weggestopt achter de rechterkant van de achteruitkijkspiegel (dat zou dus de linkerkant voor jou zijn). Hij wordt gevoed via een USB-kabel die ik achter de hemelbekleding naar de deur kon duwen en vervolgens achter de rubberen afdichting helemaal naar beneden. Ik moet het alleen nog beter doen rond de voetenruimte; nu loopt hij gewoon onder de mat. Als je geïnteresseerd bent, kan ik je een foto of twee sturen.

De kijkhoek is niet geweldig. Je zou een fiets die tegen een koplamp botst pas op het moment van impact zien, dus ik zou extra goed kijken naar een groothoeklens. Mijn mening over de Chinese eBay-spullen is dat je elke specificatie door twee deelt om een enigszins realistische waarde te krijgen :whistle:

#3 ·
Ik heb mijn Mini 0801 dashcam hier gekocht.. Car Cameras and Dash Cams | Car Camera Shop Ze hebben die niet meer, maar wel andere vanaf £59,99 (dus niet zo goedkoop als @yoh-there) dat is spotgoedkoop o_O
De montage was eenvoudig, ik heb een Noodle USB-kabel gebruikt.. LONG / short NOODLE MICRO USB CHARGER CABLE FOR SAMSUNG GALAXY S2 S3 S4 NOTE 2 Mogelijk is een adapter nodig als de camera mini-USB is, zoals de mijne.
want dat was gemakkelijk om rond de hemelbekleding en de opening rond de voorruit en vervolgens tussen de dashboardpanelen naar de 12v-aansluiting te leiden, die een minuut of twee nadat de auto op slot is gegaan, uitschakelt.
Ik kan indien nodig ook een afbeelding van de routing plaatsen.

#4 ·
#5 ·
E-PRANCE® New 1080P Novatek CPU 1.5" Car DVR Driving Recorder:Amazon.co.uk:Camera & Photo

En een Nextbase piggyback-kabel om hem direct op een zekering aan te sluiten.

U kunt de afdekking van de voorruit aan de zijkant verwijderen en de ontgrendelingshendel van de motorkap eraf trekken en de bekleding van de voetenruimte verwijderen om alle kabels te verbergen.
Ik probeer dit net - maar heb moeite om de bekleding te verwijderen! Wil niets breken. Ik lijk iets naar achteren te hebben losgeklikt, maar in de buurt van de deur beweegt het niet. Tips worden gewaardeerd (ik heb ook geen idee hoe ik bij F29 moet komen, want in hun oneindige wijsheid hebben ze het gat te klein gemaakt voor de zekeringkast)

#6 ·
Ik ben tot hier gekomen nadat ik er "vrij assertief" mee omging (dwz waarschijnlijk iets buigen/breken).

Image

Kan me niet voorstellen hoe ik het bij de verbinding met het volgende stukje sierlijst los moet maken. Maar ik denk dat ik de klus zo wel kan klaren.

#7 ·
Direct op het andere stuk getrokken dat dit leek los te maken, maar niet het stuk eronder. Het gaf me tenminste meer speling. Geprobeerd en gefaald om de aarddraad van de zekeringkast naar de motorkaphendelmoer te krijgen (waarvan ik hoorde dat deze geschikt is), jammerlijk gefaald, en toen de handdoek in de ring moeten gooien vanwege de tijd / duisternis.

Beslissen of ik het op moet geven en iemand moet betalen om het te doen

#8 · (Edited)
Ik heb er een tijdje geleden een geïnstalleerd en ik denk dat er een eindkap/plaat aan de zijkant van het dashboard zat die losklikt (ik herinner me geen boutbevestiging - ik kan het 's ochtends controleren) en een bout blootlegt die verwijderd moet worden om de verwijdering van het zijpaneel mogelijk te maken, tenzij mijn geheugen me in de steek heeft gelaten.

Succes.

Edit - Ik denk niet dat ik die bekleding hoefde te verwijderen en er waren foto's die lieten zien hoe je de kabel moet installeren.

#9 ·
Ik heb er een tijdje geleden een geïnstalleerd en ik denk dat er een eindkap/plaat aan de zijkant van het dashboard zat die losklikt (ik herinner me geen boutbevestiging - ik kan het 's ochtends controleren) en een bout onthult die verwijderd moet worden om het zijpaneel te kunnen verwijderen, tenzij mijn geheugen me in de steek heeft gelaten.

Succes.

Edit - Ik denk niet dat ik die bekleding hoefde te verwijderen en er waren foto's die lieten zien hoe je de kabel moet installeren.
Bedankt voor de info!

Is dit de eindkap met de sticker erop? Ik heb er een beetje aan getrokken in de hoop de rest van de handschoenenkastjesschroeven te onthullen, maar net als bij de bekleding durfde ik niet te hard te trekken! En ik was bang om met een airbag in mijn gezicht te eindigen :) maar als ik erover nadenk, zou het geen zin hebben dat die daar zit.

Image

De reden dat ik op zoek was naar de bout van de motorkapontgrendeling is dat ik hoorde dat dat een plek is om de negatieve pool te plaatsen.

#10 ·
Ja, dat ontgrendelt en kan van onder de rubberen afdichting worden getrokken.
Als u dan ook twee schroeven van de bovenkant van het dashboardkastje verwijdert, kunt u het verwijderen, wat een betere toegang geeft tot de zekeringen en aardingspunten.
Ik ben het ermee eens dat de plastic clips een dappere vastberadenheid vereisen om ze los te maken. Heb er nog geen kapot gemaakt!
Ik zal proberen de foto's later te vinden, ze staan mogelijk op de RZOC-site.

#11 · (Edited)
Geweldig, ik ben een stap verder en heb het zijpaneel eraf. Heb 2 schroeven aan de bovenkant van het dashboardkastje en 2 aan de zijkant verwijderd en.... het wil niet wijken :p
Volgens de instructies elders "kan het een beetje trekken vereisen"... als ik harder trek, gaat de hele voorkant van de auto eraf...

Ik wou dat er een Haynes-handleiding voor was. Het is waardeloos om blind te werken

#12 ·
Begrepen. „Een klein rukje“ vertaalt zich naar „trekken met de kracht van Hercules“.

Ik heb natuurlijk een van de gele clips gebroken. Ik veronderstel dat het niet mogelijk is om vervangingen te krijgen zonder Renault een arm en een been te betalen voor een nieuw dashboardkastje?

#14 ·
Lijkt te werken met negatief bevestigd aan de bout van het ontgrendelingsmechanisme van de motorkap. Piggyback-zekering die ik heb gekregen is een beetje waardeloos, past maar losjes, maar we zullen zien hoe het gaat... hopelijk valt hij er niet uit... hij licht op, dus dat is alvast iets!

#17 ·
Niet goedkoop, maar ik zal het 792 Wi-Fi-model en de A20-achtercamera voor de Zoe kopen. De Integrated Advanced Driver Assistance Systems klinken nuttig.

#19 · (Edited)
Op mijn 2017 zoe hangen een paar connectoren naar beneden achter het dashboardkastje.
Ik heb de zwarte draad op de * vierdraads blokconnector voor de aarde gebruikt.

* Mogelijk niet op de oudere Zoe

Ik heb een Nextbase 402G dashcam en een paar keer toen ik de beelden terugkeek, zijn sommige bestanden beschadigd geraakt.
Update naar bestandsbeschadiging
Niets te maken met de zoe, het is een Nextbase 402G batterijprobleem dat ervoor zorgde dat de bestanden beschadigd raakten,
Na 18 maanden schakelde de Nextbase 402G uit voordat het bestand werd opgeslagen, een nieuwe batterij in de nextbase heeft dat opgelost.

#21 ·
Had de moed niet, voor het geval ik het niet goed terug kon krijgen... net als de bekleding denk ik, maar dan met de angst voor lekkages erbij!

#22 ·
Maar de kans is groter dat je het beschadigt of dat het slecht vastzit als je er dingen omheen probeert te doen ;)

Je hoeft het alleen maar los te trekken in het gebied waar je aan het werk bent.

Het driehoekige stuk aan het einde van het dashboard heeft de lip die bijvoorbeeld achter het rubber gaat en het rubber zit eroverheen.

Geeft je betere toegang om de draad achter de A-stijl te krijgen.

In je gids zit de draad vast tussen het rubber en het einde van het dashboard en dan de A-stijl - het verwijderen van het rubber zou ervoor hebben gezorgd dat alle panelen zo veel gemakkelijker loskwamen (incl. de A-stijl cover :)

Korte, snelle rukken aan de panelen en ze springen los.

Het enige probleem dat ik ooit met iets heb gehad, was bij de 5-serie, waar ze hadden besloten tot 1 schroef en deze onder het airbag-teken op de A-stijl hadden verstopt.

Goed gedaan en bedankt - ik weet tenminste dat ik een Nextbase hardwire kit moet kopen, want die heeft alle onderdelen in één aankoop.

JJ

#23 ·
Oké, ik heb bovenaan een notitie toegevoegd met het advies om uw advies daar te overwegen in plaats van het mijne :)

Het is in mijn geval enigszins "de blinde die de blinde leidt", dus als iemand het wil aanpassen in een meer gerenommeerde gids, voel je vrij om foto's te gebruiken als ze helpen.

#25 ·
Welnu, dat is een goede vraag. Ergens op de verschillende forumthreads die ik aan het doorzoeken was. Ik kan het niet specifiek vinden, maar een Google-zoekopdracht naar "dashcam dab radio interference" suggereert dat het "een ding" is. Het kan echter slechts een wikkel rond een ferrietkern vereisen.

#27 ·
Het is niet per se de fitting, meer de camera - die tot 30 seconden kan duren en programmeerbaar is