Speak EV - Electric Car Forums banner

ZOE R90 Meerdere "STOP Elektrische motorstoring" fouten

1 reading
50K views 109 replies 28 participants last post by  Crissasv  
#1 ·
Hallo, ik rijd al bijna een jaar met mijn R90 Zoe - ik heb elke dag een retourrit van 50 mijl en het is absoluut perfect geweest - ik heb probleemloos 9000+ mijl met de auto gereden en genoten van de GEWELDIGE totale kosten van eigendom en een soepele, ontspannen rit - tot de laatste maand, dat wil zeggen. Ik had een paar problemen met het waarschuwingslampje "Check Electric System" - in elk geval had ik contact opgenomen met mijn Renault-dealer (Renault Liverpool) en ze hadden me gezegd "zet hem uit en weer aan" - en het was goed geweest. Maar ik haalde de auto op 2 februari uit de kou om gewoon de weg af te rijden en hij stopte dood in de file na ongeveer 300 meter rijden, met het dashboard rood oplichtend met "STOP Electric Motor Failure". De voetgangerswaarschuwing speaker huilde en de auto reageerde niet op de "start/stop"-knop - het dashboard was niet echt logisch - met verschillende combinaties van "ESC failure", "Ready" etc. - zorgwekkender was dat ik de auto niet in neutraal leek te kunnen houden - hij besloot steeds in de parkeerstand te staan, met de stuurslot geactiveerd. Een paar jongens hielpen me om hem uit de file te duwen en ik belde Renault ZE assist.

Ik wachtte een uur op de lokale sleepwagen die door Renault ZE assist (AXA) was gestuurd - de man bracht de volgende 20 minuten door met het vervloeken van de auto (en mij) omdat ik ooit had overwogen zo'n belachelijke tijdverspilling van een auto te kopen. Het spreekt dus voor zich dat ik behoorlijk teleurgesteld was over de hele situatie toen ik terugkwam bij Renault Liverpool. Na 20 minuten in de receptie te hebben doorgebracht met het inboeken van de auto, kwam de chauffeur van de dieplader uitleggen dat de auto "prima werkte - ik heb hem net gestart en van de achterkant gereden".

Renault Liverpool had de auto een week lang voordat hij hem terugstuurde en beweerde "de pulse unit" te hebben vervangen. Ik kreeg hem op donderdagavond terug, hij viel weer uit (met dezelfde fout) op mijn maandagrit. Gelukkig, terwijl ik een garage inreed om wat ruitensproeiervloeistof te kopen. Deze keer besloot de auto zichzelf te "genezen" na ongeveer een uur wachten op de partners van ZE assist in Lancashire - ik dacht dat het probleem duidelijk niet was opgelost, dus ik wilde geen risico nemen en de auto weer terug laten brengen naar Renault Liverpool. Ze hadden de auto deze keer ongeveer 10 dagen en vervingen "het laadcircuit & de batterij" en laadden de batterij op.

De auto viel opnieuw uit op vrijdag 2 maart. Deze keer reed ik op de snelweg, net aankomend bij een (afgezette, enkele rijstrook) oprit - zonder waarschuwing verloor de auto alle stroom, stuurbekrachtiging, remmen etc. Ik moest hem naar de zijkant van de snelweg in de pionnen duwen - ongeveer een voet van het snelwegverkeer. Ik belde Renault ZE assist - en stond 5 minuten in de wacht voordat ik iemand kon spreken om de gevaarlijke positie uit te leggen waarin mijn auto gestrand was.

Na ongeveer 20 minuten te hebben gewacht met vrachtwagens die centimeters langs de achterkant van de auto reden met de snelheid van de snelweg, werd het dashboard zwart en reageerde de auto op de "start/stop"-knop - ik bleef niet hangen op de plek waar ik was, dus ik reed zelf terug naar Renault Liverpool.

Het blijkt dat Renault Liverpool de fout niet heeft kunnen reproduceren terwijl de auto bij hen was - dus ik neem aan dat ze niet kunnen garanderen dat ze hem echt hebben gerepareerd? Is een auto met een dergelijke fout - die op elk moment zonder waarschuwing tot volledig verlies van alle systemen leidt, niet gevaarlijk ongeschikt voor het doel? Ik betaal Renault £ 300 per maand om een ​​elektrisch voertuig te besturen - de afgelopen maand heb ik op kosten van Renault (afwisselend: een Hyundai i20, een Jaguar XF 2.0 4wd diesel, een Nissan Micra en een Renault Megane 1.5 diesel stationwagen) gereden - die geen van allen precies "milieuvriendelijke" opties zijn.

Ik denk dat als Renault me niet kan laten zien dat ze de fout met de auto uitvoerig hebben vastgesteld en de defecte onderdelen hebben vervangen, ik een auto overhoud die ik er niet op kan vertrouwen dat hij niet op elk moment zonder waarschuwing uitvalt (misschien de volgende keer op de linkerbaan). De auto staat op het punt zijn eerste onderhoudsbeurt te krijgen - wat denken mensen? Moet ik hem terug accepteren of een vervanging eisen?

#2 ·
Hallo Dominic, spijt te horen over je probleem met Zoe, als je het nog niet bent tegengekomen, is er een draad over dit probleem hier .... STOP Electric Failure DANGER

#4 ·
#5 ·
Mislukte reparatie opent de afwijzingsmogelijkheid. Ik zou in ieder geval dreigen dat je de afwijzing in gang zet als ze het niet repareren. Je kunt geen auto hebben die ermee ophoudt, want je kunt hem niet vertrouwen. Het ultimatum is dat ze hem ofwel definitief repareren of dat je de auto afwijst. Hij is nog geen jaar oud.

Het is ook geen ongebruikelijke fout.

Geeft hij de foutmelding als je de voorverwarming doet en de deur opent? Dat lijkt een manier om sommige van deze fouten te forceren.

#8 ·
Geeft het de foutmelding bij het voorverwarmen en het openen van de deur? Dat lijkt een manier om een aantal van deze fouten te forceren.
Ik had de auto die ochtend voorverwarmd - het was -2 graden buiten - (en opende inderdaad de deur halverwege het voorverwarmen), maar geen fout op dat moment - hij reed me zonder problemen naar mijn werk en het grootste deel van de weg naar huis.

#6 ·
Dring er bij Renault Liverpool op aan om de deskundige technicus uit Frankrijk te laten komen. Totdat hij arriveert, hebben ze niet de bevoegdheid om de juiste reparatie uit te voeren (vervanging van de PEC), aangezien deze in de regio van ÂŁ 4.000 kost en het verwijderen van de motor uit de auto vereist:eek:.

#7 · (Edited)
Wat ik niet begrijp, is waarom de smoes "we kunnen het probleem niet reproduceren" of "het werkt als we het probeerden" betekent dat ze ermee wegkomen om het niet te repareren en het terug te geven aan de klant en te wachten tot het weer gebeurt?

Wat is het nut van foutenlogs in ECU's als ze deze niet gebruiken als onderdeel van een diagnose? Proberen ze te suggereren dat er geen bruikbare fouten zijn geregistreerd in een van de ECU's om (a) te bevestigen dat het probleem dat de klant meldde, daadwerkelijk is opgetreden (als het dashboard een grote fout zoals deze weergeeft, wordt deze dan zeker geregistreerd?) en (b) helpen om de vinger te wijzen naar een bepaald systeem in de auto.

Foutenlogs zijn niet alleen een foutcode - ze leveren meestal een momentopname van een breed scala aan "freeze frame"-gegevens op het moment dat de fout optrad. Factoren zoals wegsnelheid, temperatuur, spanning, enz. en tientallen andere informatie zijn geregistreerd samen met de foutcode elke keer dat de fout optrad. Dit kan enorm nuttig zijn bij het uitvoeren van een diagnose, zelfs als u de fout niet voor uw ogen ziet optreden.

Dit lijkt een relatief veelvoorkomend probleem te zijn met de Zoe, dus het is niet alsof ze er nog nooit van hebben gehoord en geen ervaring hebben met het oplossen ervan. Als het zo vaak voorkomt als het lijkt, moet er een bulletin van Renault naar de serviceafdelingen gaan om hen te waarschuwen voor het probleem, de gebruikelijke oorzaak(en) en advies over wat te vervangen om het probleem op te lossen.

Ik ben op de hoogte geweest van interne servicebulletins van andere fabrikanten zoals PSA voor problemen die veel minder ernstig zijn dan dit, dus ik weet hoe dit soort bulletins eruitzien, en ik denk dat het uiterst onwaarschijnlijk is dat er geen bulletin over dit probleem is.

Als de auto niet onder garantie viel en ze de reparaties zouden aanrekenen, dan kan ik hun terughoudendheid begrijpen om conclusies te trekken over welke eenheid defect zou kunnen zijn zonder 100% zeker te zijn en de klant uiteindelijk een eenheid aan te rekenen die het probleem niet daadwerkelijk oplost.

Maar het valt onder garantie! Als een auto binnenkomt met een grote, intermitterende fout die de auto kan verlammen, een fout die relatief vaak lijkt voor te komen, en ECU-foutenlogs overeenkomen met de oorzaak van het probleem, zouden ze zich dan niet moeten haasten om de eenheden te vervangen die "waarschijnlijk" de fout veroorzaken, en voorzichtig te zijn als er meer dan één eenheid is die het probleem zou kunnen veroorzaken. Vervang alle waarschijnlijke boosdoeners en stuur de verdachte exemplaren terug naar Renault voor analyse in hun eigen tijd!

Stuur uw klant niet terug de weg op met een halve reparatie om ze weer te laten uitvallen, dat is toch gewoon slechte klantenservice, en ook slechte PR voor zowel Renault als EV's in het algemeen. Geef mensen als @donald geen munitie meer dat EV's onbetrouwbaar zijn! :p

Ik wanhoop soms echt over hoe verschrikkelijk slecht de diagnostische vaardigheden van autodealers zijn - en dit is verre van EV-specifiek - ik heb door de jaren heen talloze voorbeelden gezien van echt slecht gediagnosticeerde ICE-auto's die meerdere keren zijn teruggebracht voor dezelfde fout en ze lijken het gewoon niet te kunnen uitzoeken, ondanks dat ze hoofddealers zijn.

Ik heb sympathie voor uw situatie en hoop dat ze het eindelijk 100% snel oplossen, anders zou ik de auto in uw schoenen afwijzen.

#9 ·
Wat ik niet begrijp, is waarom de smoes "we kunnen het probleem niet reproduceren" of "het werkt als we het proberen" betekent dat ze ermee weg kunnen komen om het niet te repareren en het terug te geven aan de klant en te wachten tot het weer gebeurt?

Wat is het nut van foutenlogs in ECU's als ze er geen gebruik van maken als onderdeel van een diagnose? Proberen ze te suggereren dat er geen bruikbare fouten zijn geregistreerd in een van de ECU's om (a) te bevestigen dat het probleem dat de klant meldde, daadwerkelijk is opgetreden (natuurlijk, als het dashboard een grote fout zoals deze weergeeft, wordt deze dan geregistreerd?) en (b) helpen om de vinger van de schuld te wijzen naar een bepaald systeem in de auto.

Foutenlogs zijn niet alleen een foutcode - ze leveren meestal een momentopname van een breed scala aan "freeze frame"-gegevens op het moment dat de fout optrad. Factoren zoals wegsnelheid, temperatuur, spanning, enz. en tientallen andere informatie zijn geregistreerd samen met de foutcode elke keer dat de fout optrad. Dit kan enorm nuttig zijn bij het uitvoeren van een diagnose, zelfs als u de fout niet voor u ziet optreden.

Dit lijkt een relatief veelvoorkomend probleem te zijn met de Zoe, dus het is niet zo dat ze er nog nooit van hebben gehoord en geen ervaring hebben met het oplossen ervan. Als het zo vaak voorkomt als het lijkt, moet er een bulletin van Renault zijn naar serviceafdelingen die hen waarschuwen voor het probleem, de gebruikelijke oorzaak(en) en advies over wat te vervangen om het probleem op te lossen.

Ik ben op de hoogte van interne servicebulletins van andere fabrikanten zoals PSA voor problemen die veel minder ernstig zijn dan dit, dus ik weet hoe dit soort bulletins eruitzien, en ik denk dat het uiterst onwaarschijnlijk is dat er geen bulletin over dit probleem is.

Als de auto niet onder garantie viel en ze zouden kosten in rekening brengen voor de reparaties, dan kan ik hun terughoudendheid begrijpen om conclusies te trekken over welke eenheid defect zou kunnen zijn zonder 100% zeker te zijn en de klant uiteindelijk een eenheid in rekening te brengen die het probleem niet daadwerkelijk oplost.

Maar het valt onder garantie! Zeker, als een auto binnenkomt met een grote, intermitterende storing die de auto kan lamleggen, een storing die relatief vaak voorkomt, en de ECU-foutenlogs de oorzaak van het probleem bevestigen, zouden ze zich moeten overhaasten om de eenheden te vervangen die "waarschijnlijk" de storing veroorzaken, en voorzichtigheid betrachten als er meer dan één eenheid is die het probleem kan veroorzaken. Vervang alle waarschijnlijke boosdoeners en stuur de verdachte exemplaren terug naar Renault voor analyse in hun eigen tijd!

Stuur uw klant niet terug de weg op met een halve reparatie om ze weer te laten stranden, dat is toch gewoon slechte klantenservice, en ook slechte PR voor zowel Renault als EV's in het algemeen. Geef mensen zoals @donald niet meer munitie dat EV's onbetrouwbaar zijn! :p

Ik wanhoop soms echt over hoe verschrikkelijk slecht de diagnostische vaardigheden van autodealers zijn - en dit is verre van EV-specifiek - ik heb door de jaren heen talloze voorbeelden gezien van echt slecht gediagnosticeerde ICE-auto's die meerdere keren zijn teruggebracht voor dezelfde storing en ze lijken het gewoon niet te kunnen uitzoeken, ondanks het feit dat het hoofddealers zijn.

Ik heb sympathie voor uw situatie en hoop dat ze het eindelijk 100% snel oplossen, anders zou ik de auto afwijzen als ik in uw schoenen stond.
Het probleem is dezelfde kwestie die ik in mijn basisthese aanhaal, dat EV's nog niet als zo betrouwbaar als ICE kunnen worden beschouwd.

Een deel daarvan is voldoende begrip van de zeer complexe interacties in een auto tussen werkende en niet-werkende systemen.

In ICE worden veel daarvan al goed begrepen.

In EV is er niet alleen minder begrip, maar het wordt ook minder intuĂŻtief, in plaats daarvan begraven achter toenemende lengtes van softwarecode.

Alleen omdat iemand/een bedrijf iets maakt, wil nog niet zeggen dat ze het volledig begrijpen. Ze bouwen een ding om X te doen, ze bouwen het niet om X' NIET te doen. [tenminste, tot op zekere hoogte is dit gedekt, dit komt in het veld van veiligheid en betrouwbaarheid, waaraan niet per se hetzelfde belang wordt gehecht als het uitbrengen van het product]

• Like
Reactions: Matthew and TJEV
#10 ·
Natuurlijk. Ik werk in de software (met echt lastige code) en de helft van de problemen waar we dagelijks tegenaan lopen, zijn neveneffecten van andere dingen. Dus ik begrijp het... Wat me verbaast, is hoe iets waarbij de neveneffecten zo potentieel ernstig zijn, niet als een prioritaire reparatie wordt gemarkeerd... Als dit ÉÉN keer gebeurt, moet de auto worden vervangen. Een "eerst zien dan geloven"-aanpak lijkt bijna crimineel nalatig als de fout ervoor kan zorgen dat de auto volledig uitvalt (met gevolgen voor vitale systemen zoals besturing en remmen, evenals de aandrijving) zonder enige waarschuwing.

#11 ·
ECU-foutlogs komen overeen met de oorzaak van het probleem,
Er lijkt enig bewijs te zijn dat deze codes de gewoonte hebben om te verdwijnen:eek:. In sommige threads zie je citaten als 'we konden de foutcodes niet in de logs vinden'.

#13 ·
Precies hetzelfde probleem dat ik had. Renault deed een diagnose en er was een probleem met de rotorsensor.
Vandaag is het opgelost door de motor kosteloos te vervangen. Ook het geluid en het rode stop- en oranje esc-lampje en knipperende PRND. Nadat de auto in slaap viel, kon ik weer rijden. Maar het probleem keerde vaker terug.
De auto trok naar voren tijdens het gas terugnemen en stopte toen. Nu hoop ik dat het is opgelost met deze nieuwe motor, gebouwd op 18-07-2018 23:03:34.

#95 · (Edited)
Precies hetzelfde probleem dat ik had. Renault deed een diagnose en er was een probleem met een rotorsensor.
Vandaag is het opgelost door de motor kosteloos te vervangen. Ook het geluid en het rode stop- en oranje esc-lampje en het knipperen van PRND. Nadat de auto in slaap was gevallen, kon ik weer rijden. Maar het probleem kwam vaker terug.
De auto trok naar voren tijdens het gas terugnemen en stopte toen. Nu hoop ik dat het is opgelost met deze nieuwe motor, gebouwd op 18-07-2018 23:03:34
Precies hetzelfde probleem als ik blijkbaar, hoewel mij "Motorpositiesensor" werd verteld, wat hetzelfde klinkt. Zoals het mij werd beschreven, vertelt de CLIP-tool hen normaal gesproken de fout en wat ze moeten doen om deze te verhelpen. Deze geeft hen blijkbaar de opdracht om een rapport op te stellen om aan Renault Technical (waarvan ik aanneem dat het in Frankrijk is gevestigd) te geven en verdere instructies van hen af te wachten. Ze zijn nu betrokken bij mijn auto. Ik heb tot die tijd een huurauto en zowel Renault UK als de dealer zijn erg behulpzaam geweest. Vooral onder de indruk van de EV-kennis van deze dealer.

Er is een heleboel proces dat ik hieruit heb geleerd, zoals huurauto's komen van Renault ZE Assistance als je pech hebt (en de snelste manier is om te regelen dat de auto naar een garage wordt gebracht en gerepareerd).. en als ZE-eigenaar kun je Renault UK vragen om brandstof te dekken. Niets hiervan wordt aangeboden totdat je het vraagt. Renault UK houdt ook de dealer in de gaten, enz., en het kan hun beslissing zijn of de huurauto verlengd moet worden of niet.

Renault ZE Assistance was ook erg behulpzaam, echte en lieve mensen.. maar ironisch genoeg wisten ze (naar eigen zeggen) vrijwel niets over ZEs :D.

Tevreden met de manier waarop Renault de dingen momenteel aanpakt.. het pechproces lijkt een beetje verwarrend, tenzij je alle trucs en afdelingen kent, sommige zijn beter getraind dan andere.. maar ze doen alles wat ik wil en geen enkele auto is perfect, aangezien er 93.197 van op de wegen over de hele wereld rijden, ben ik er zeker van dat er af en toe een paar problemen opduiken.

#14 ·
Gekke dingen. Vraag me af wat er met OP is gebeurd.

Ik ben het ermee eens dat als er zo'n gevaarlijk probleem is, ze het niet aan de klant moeten vrijgeven om hun leven te riskeren door het op de moeilijke manier te diagnosticeren.

Wanneer een dealer waardeloos is, zijn de Renault Customer Services, voor zover ik heb gehoord, over het algemeen goed in het aansteken van een vuurtje onder hun achterste.

#15 · (Edited)
OK, dus ik had vandaag de gevreesde Electric Motor Failure in onze 2107 R90.
Dit is de 2e keer, de eerste keer was meer dan een maand geleden toen mijn vrouw reed en tegen de tijd dat ik haar bereikte, ongeveer 20 minuten, was de foutmelding verdwenen en er is sindsdien enkele honderden kilometers mee gereden.

De symptomen zijn precies hetzelfde als gemeld door de OP Dominic.

Vandaag was ik ongeveer 3 mijl van huis toen het gebeurde, deze keer aarzelde ik niet en belde Z.E. Assistance die een bergingsvoertuig zou sturen om het op te halen en naar onze lokale dealer te brengen.
Ze vertelden me dat het 60 tot 90 minuten kon duren voordat de bergingsdienst arriveerde.
Na ongeveer 30 minuten of zo verdween de foutmelding, dus belde ik Z.E.Assistance om te vragen of het goed was om de 8 mijl naar de dealer te rijden en niet te wachten op berging, ze zeiden dat het aan mij was, dus annuleerden ze de berging en ik reed rechtstreeks naar de dealer en haalde het tot aan hun parkeerplaats toen het weer stopte toen ik achteruit een parkeerplaats inreed, net gehaald:eek:
De auto blokkeerde de parkeerplaats (zie hieronder) en moest door 3 mannen een paar meter de ruimte in worden geduwd.
Image

Foto van dashboard
Image

De volgende stap was om Z.E. Assistance te bellen om een huurauto van Enterprise te regelen.
Ik kan de huurauto 5 dagen hebben en als de Zoe dan niet is gerepareerd, geeft de dealer me een leenauto totdat deze is gerepareerd.

#16 ·
Anders zouden ze de huur gewoon kunnen verlengen. Ik denk dat het waarschijnlijk van een paar dingen afhangt, waaronder de dealer en of ze genoeg reserve-leenauto's hebben. De situatie met de leenauto lijkt te variëren - tenminste als de dealer de auto meteen kan accepteren, maakt dat het makkelijker, want als er een levertijd is, ben je op jezelf aangewezen totdat ze het kunnen :)

#17 ·
Ze zouden de huur anders gewoon kunnen verlengen. Ik denk dat het waarschijnlijk van een paar dingen afhangt, waaronder de dealer en of ze genoeg reserve-leenauto's hebben. De situatie met leenauto's lijkt te variëren - tenminste als de dealer de auto meteen kan accepteren, wat het gemakkelijker maakt, want als er een levertijd is, ben je op jezelf aangewezen tot ze het kunnen :)

Succes!
De auto staat bij de dealer die me vertelde dat ze misschien geen tijd hebben om er voor het weekend naar te kijken. Ik ben weer thuis en wacht tot Enterprise een auto komt brengen.

#19 ·
Dus Enterprise arriveerde vanavond met een huurauto bij mij thuis en de chauffeur was verheugd me te vertellen dat ik een gratis upgrade had gekregen... persoonlijk was ik niet verheugd, ik had een kleine, zuinige hatchback verwacht, maar in plaats daarvan kreeg ik deze Vauxhall Insignia:( Als de reparaties aan de Zoe langer duren dan de 5 dagen dat ik deze auto heb, en ik denk het wel, zal ik de dealer om iets kleiners vragen. Ik zal de Vauxhall alleen gebruiken als ik wanhopig ben... Ik ben best verrast hoe erg ik inmiddels een hekel heb gekregen aan ICE-auto's.

#21 ·
Ah ja, alleen in de ICE-wereld is iets minder economisch een "upgrade"!

Het kan erger, reparatie voor de laatste keer dat het enige voertuig dat ons bedrijf had, een 8-persoons partybus was... dat was een leuke om in rond te rijden / in parkeerplaatsen te passen!
Ik dwaal enigszins af van het onderwerp, maar ik bevind me tegenwoordig in een moreel dilemma.
Ik ben gepensioneerd en probeer zo groen mogelijk te zijn, maar als het gaat om de impact op het milieu, variëren mijn 3 vrijwilligersbanen enorm: ik rijd een elektrische buggy voor de National Trust, rijd met verschillende smerige, vervuilende dieselvoertuigen voor het Rode Kruis en ben baanmarshal op Silverstone.
Ik denk dat van de drie mijn minste impact marshalling is, omdat ik niet degene ben die vervuilt:confused:

#23 ·
Ik zou me niet al te veel zorgen maken over het OT-onderwerp. Het is goed om waar mogelijk te streven naar elektrische voertuigen, maar goede daden verrichten in een vuile diesel die al bestaat, is niet het einde van de wereld. Bovendien is niemand van ons perfect (ik eet bijvoorbeeld nog steeds vlees, wat een grote impact heeft op het milieu). We kunnen alleen proberen te doen wat we kunnen, of in ieder geval proberen niet te veel kwaad te doen, in onze korte tijd op deze rots!

#24 ·
Ik zou me niet al te veel zorgen maken over het onderwerp OT. Het is goed om waar mogelijk naar EV's te streven, maar goede daden verrichten in een vuile diesel die al bestaat, is niet het einde van de wereld. Bovendien is niemand van ons perfect (ik eet bijvoorbeeld nog steeds vlees, wat een grote impact heeft op het milieu). We kunnen alleen proberen te doen wat we kunnen, of in ieder geval proberen niet te veel schade aan te richten, in onze korte tijd op deze rots!
Klopt, de ergste boosdoener die ik rijd is een 12 jaar oude Peugeot Expert-bus van het Rode Kruis, die de garage waar hij in staat stinkt voordat ik hem door de deur kan krijgen. Ik ben best blij dat ik niet voor de diesel betaal, het kostte ÂŁ94 om hem eerder deze week vol te gooien.

#25 ·
Het laatste nieuws over mijn R90 is dus dat de garage belde om te zeggen dat ze geen fouten konden vinden.
Ik vroeg of ze dieper konden graven, aangezien dit nu 3 keer is gebeurd en de 4e keer zou ik op de snelweg van de M1 kunnen rijden met vreselijke gevolgen. De technicus zei dat ze hem zouden meenemen voor een proefrit en me terug zouden bellen.

#26 · (Edited)
Ik had weer een telefoontje van de garage.
Ze gaan hem vannacht houden en een van hun technici gaat hem mee naar huis nemen en morgen terugbrengen, een reis van meer dan 40 mijl. Ik stemde hiermee in in de hoop dat de storing optreedt terwijl ze hem hebben.

#28 ·
De fouten zullen er zeker zijn om gezien te worden als ze verbinding maken met een computer met de clip tool?

#30 ·
Zeker weten dat de fouten te zien zullen zijn als ze verbinding maken met een computer met de clip tool?
Uit ervaring van ons en anderen zijn ze er ofwel niet, ofwel wel, maar niet met voldoende informatie om het probleem goed te diagnosticeren, of de technici zijn niet voldoende opgeleid om te weten wat de informatie betekent.

Toen dit bij ons gebeurde, zei de dealer dat ze het hadden opgelost met een software-update, alleen om dezelfde dingen een week later weer te laten gebeuren, toen duurde het eeuwen voordat ze besloten de PEB te vervangen.

Er zou niet zoveel geraden en geprobeerd moeten worden om zo'n potentieel gevaarlijk probleem te diagnosticeren.

#32 · (Edited)
Noem me gerust sarcastisch, maar vaak worden de fouten gewist / ECU's gereset en joepie, de auto rijdt prima. Riiiiiiiiiight. Ik denk dat ik al eerder heb gezegd dat mijn auto (waarschijnlijk door de vervanging van de 12 volt batterij) vol zit met foutmeldingen onder de motorkap, zegt CanZE. Ik durf te wedden dat als ik hem in september voor onderhoud breng, hij in die afdeling brandschoon terugkomt! Het zou IMHO slim zijn om de fouten vast te leggen voordat je probeert te repareren door te wissen. En misschien doen ze dat wel.

#33 · (Edited)
Het laatste nieuws van de dealer gisteren was dat een technicus een uitgebreide proefrit zou gaan maken door de auto mee naar huis te nemen en vanmorgen terug te brengen. De reis zou 48 mijl bedragen, maar zoals je kunt zien aan de screenshots van de app, heeft de auto tussen 16.55 uur gisteren en de laatste update slechts 8 mijl gereden.
5 minuten geleden nam de garage contact met me op om me te laten weten dat de auto pech had, dus ze zullen contact opnemen met Renault voor een beslissing over wat te doen.
Ik ben zo blij dat hij pech kreeg terwijl ze hem hadden en ik niet werd afgescheept met 'we kunnen er niets mis mee vinden'.

#34 ·
Ik had gehoopt vandaag een update te hebben, maar ik heb niet met de servicemanager kunnen spreken.
Het enige wat ik heb kunnen doen, is de garage zover krijgen dat ze een verlengde lening van een Enterprise-auto goedkeuren.
Ik heb hem ook vervangen door iets milieuvriendelijker, een Fiesta, maar ik haat hem, 6-versnellingsbak en hij klinkt als een grasmaaier:(

#35 ·
Ik hoopte dat ik vandaag een update zou hebben, maar ik heb niet met de servicemanager kunnen spreken.
Het enige wat ik heb kunnen doen, is de garage een verlenging van de Enterprise-auto laten goedkeuren.
Ik heb het ook veranderd voor iets milieuvriendelijker, een Fiesta, maar ik haat het, 6 versnellingen handgeschakeld en het klinkt als een grasmaaier:(
View attachment 117606
2 cilinders meer dan je gemiddelde grasmaaier. ;) En ook 1 turbo meer. De 3-pitter is erg leuk, het is een huurauto, draai zijn nek om.

• Like
Reactions: Blackwater