Speak EV - Electric Car Forums banner

ZOE R90 Meerdere "STOP Elektrische motorstoring" fouten

1 reading
50K views 109 replies 28 participants last post by  Crissasv  
#1 ·
Hallo, ik rijd al bijna een jaar met mijn R90 Zoe - ik heb elke dag een retourrit van 50 mijl en het is absoluut perfect geweest - ik heb probleemloos 9000+ mijl met de auto gereden en genoten van de GEWELDIGE totale kosten van eigendom en een soepele, ontspannen rit - tot de laatste maand, dat wil zeggen. Ik had een paar problemen met het waarschuwingslampje "Check Electric System" - in elk geval had ik contact opgenomen met mijn Renault-dealer (Renault Liverpool) en ze hadden me gezegd "zet hem uit en weer aan" - en het was goed geweest. Maar ik haalde de auto op 2 februari uit de kou om gewoon de weg af te rijden en hij stopte dood in de file na ongeveer 300 meter rijden, met het dashboard rood oplichtend met "STOP Electric Motor Failure". De voetgangerswaarschuwing speaker huilde en de auto reageerde niet op de "start/stop"-knop - het dashboard was niet echt logisch - met verschillende combinaties van "ESC failure", "Ready" etc. - zorgwekkender was dat ik de auto niet in neutraal leek te kunnen houden - hij besloot steeds in de parkeerstand te staan, met de stuurslot geactiveerd. Een paar jongens hielpen me om hem uit de file te duwen en ik belde Renault ZE assist.

Ik wachtte een uur op de lokale sleepwagen die door Renault ZE assist (AXA) was gestuurd - de man bracht de volgende 20 minuten door met het vervloeken van de auto (en mij) omdat ik ooit had overwogen zo'n belachelijke tijdverspilling van een auto te kopen. Het spreekt dus voor zich dat ik behoorlijk teleurgesteld was over de hele situatie toen ik terugkwam bij Renault Liverpool. Na 20 minuten in de receptie te hebben doorgebracht met het inboeken van de auto, kwam de chauffeur van de dieplader uitleggen dat de auto "prima werkte - ik heb hem net gestart en van de achterkant gereden".