Speak EV - Electric Car Forums banner
21 - 38 of 94 Posts
Discussion starter · #21 ·
Vergeet niet dat om de auto te starten, de motor bij het opstarten gewoon moet worden gestart met uw voet op de rem en volledig op het gaspedaal. Hierdoor wordt de batterij sneller opgeladen.

Ik heb een 2016 GTE en heb al 3 12V-batterijen vervangen en heb er pas 21.000 mijl mee gereden. Gisteren was het een hectische dag omdat de 12V-batterij ermee ophield en ik met een dode auto zat; moest de bestuurdersdeur openen met de fysieke sleutel. Na wat proberen en testen (de afstandsbediening aan en uit zetten, de sleutel insteken en draaien om de auto te starten) sloeg hij plotseling aan en kon ik de auto terug naar huis rijden. Daarna gebruikte ik een tester op de accupolen bij de zekeringkast en geen wonder dat hij niet liep. De 12V-batterij had maar 4 volt!! Deze auto wordt door mijn vrouw gebruikt en ze gebruikt hem normaal gesproken om te gaan winkelen; de afstand is zo kort, 25 mijl, ze rijdt volledig elektrisch. We hebben genoeg zonnepanelen om hem op te laden wanneer dat nodig is, zonder problemen; de auto wordt normaal gesproken om de drie dagen op die manier gebruikt, dus mijn vraag is: Waarom laadt hij de 12V-batterij niet op, of beter gezegd, waarom laadt hij hem NIET op? Ik ben hem nu aan het opladen met een externe lader en hopelijk is hij over een paar uur volledig opgeladen, maar dat is duidelijk niet de manier waarop een modern elektrisch voertuig zich zou moeten gedragen; het is eigenlijk een ramp. Vanaf het moment dat ik hem in 2016 kocht en met slechts die 21.000 mijl heb ik ook de DSG-bak laten verwijderen en repareren (niet gedekt door de garantie) en verschillende bezoeken die ook door mij zijn betaald, waarbij ze probeerden de reden te vinden voor veel elektrische problemen, waaronder waarom hij zo snel batterijen at. Om de waarheid te zeggen, alle drie de batterijen waren in orde en zijn dat nog steeds, het is alleen die stomme waarschuwing die je op het dashboard krijgt en die je vertelt dat je de batterij en de werkplaats moet vervangen... Bij het opladen van de hoofdhoogspanningsbatterij moet er ook voor de 12V-batterij worden gezorgd. (Denk ik)... Ik heb het gevoel dat ik in 2016 een vreselijke fout heb gemaakt door deze auto te kopen.

De DC/DC-omvormer van de auto is mogelijk defect. Heeft u ook de 12V-zekering vervangen? Dat kan veel vreemde problemen veroorzaken als deze defect raakt.

Ik heb een Golf eHybrid 1.5 2025 en heb precies hetzelfde probleem. We hebben onlangs een MyEnergy Zappi (domme naam, maar goed) via Octopus geïnstalleerd en hadden 3/4 weken geen problemen, maar maandag was hij dood op de oprit. VW-hulp gebeld, de technicus wist precies wat het probleem was. Nadat hij het had gediagnosticeerd en gerepareerd, zei hij dat hij veel van deze (ook de nieuwe Tiguan) had gezien en dat het te maken had met het feit dat de auto herkende dat hij was aangesloten, maar constant zijn elektrische systeem opnieuw opstartte, dat 0,5 A verbruikt en de 12V-accu snel leegmaakt, waardoor de auto wordt lamgelegd. Alles was een paar dagen goed, maar vanmiddag had ik precies hetzelfde probleem. VW-hulp heeft het weer opgelost (andere technicus, maar in wezen dezelfde ervaring en advies). Ik belde de senior technicus bij Marshalls, die me openhartig vertelde dat VW op de hoogte is van het probleem en contact met me zou opnemen wanneer de software-update beschikbaar komt. Ik heb de afgelopen 15 jaar of zo verschillende Audi's en VW's gehad (5 jaar met hybrides) en dit is de eerste keer dat ik een serieus probleem heb gehad. Ik begrijp dat dit een veel complexere auto is dan zelfs het vorige model, maar een klein compatibiliteits-/softwareprobleem mag de auto niet lamleggen!
Eens. Ik heb mijn 8.5 gekocht omdat ik dacht dat de bugs sinds de 8 zouden zijn verholpen. Ik nam ten onrechte aan dat het, afgezien van een paar wijzigingen in de code om grotere batterijen etc. mogelijk te maken, hetzelfde zou zijn als de 8.

Ik moet mijn oplader nog laten installeren, dus het heeft me nog niet getroffen, maar ik houd dit in de gaten voor wanneer ze updaten. Ze zijn er tenminste mee bezig. En hopelijk wordt het goed getest voordat het wordt uitgebracht.

Ik betwijfel het!
Ter verdediging van VW, toen ik valse waarschuwingsberichten over vermogen op mijn 7.5 Golf had, initieerden ze een uitrol van een update voor mijn auto. Het was echter alleen voor mijn schijnbaar vrij zeldzame 7.5 bluemotion-model en motorcombinatie. Dit duurde slechts een paar weken en de technicus zei dat het zo nieuw was dat hij een deel van de instructies uit het Duits met Google moest vertalen. Sindsdien heeft alles perfect gewerkt.

Dit laatste probleem met opladen heeft veel meer modellen en merken. Ik vermoed dat het ze wel even zal kosten om dit te testen voordat ze het uitbrengen.

Aangezien ik dat allemaal zeg, vermoed ik dat je gelijk hebt!

Ik vraag me af of ze een echte terugroepactie zullen doen en mensen zullen contacteren of het gewoon bij de volgende service en/of wanneer mensen problemen melden, zullen doen.

Eens. Ik heb mijn 8.5 meegenomen omdat ik dacht dat de bugs er wel uit zouden zijn gehaald sinds de 8. Ik nam ten onrechte aan dat het, afgezien van een paar wijzigingen in de code om grotere batterijen mogelijk te maken, hetzelfde zou zijn als de 8.

Ik moet mijn oplader nog laten installeren, dus het heeft me nog niet geraakt, maar ik houd dit in de gaten voor wanneer ze updaten. Ze zijn er tenminste mee bezig. En hopelijk wordt het goed getest voordat het wordt uitgebracht.
Ik had eerder de VW Golf mk8 GTE, die uitstekend was, afgezien van de afschuwelijke ergonomie (vooral de airco-bediening en de haptische stuurwielknoppen). Dit is zo goed als opgelost met het nieuwe grote scherm, het is nog steeds even wennen maar het is prima - ik had de draaiknop voor het volume zoals op Audi wel gewild, maar dat is een detail.

Trouwens, de gequote 88 mijl elektrische actieradius is een complete fantasie (zoals verwacht), het meeste wat ik ooit heb gehaald is 50, maar ik verwacht dat dat met het weer zal verbeteren. En het is nog steeds veel beter dan de 20 actieradius in de GTE!

Ter verdediging van VW, toen ik valse waarschuwingsberichten over vermogen had op mijn 7.5 Golf, initieerden ze een uitrol van een update voor mijn auto. Het was echter alleen voor mijn schijnbaar vrij zeldzame 7.5 bluemotion-model en motorcombinatie. Dit duurde slechts een paar weken en de technicus zei dat het zo nieuw was dat hij een deel van de instructies uit het Duits met Google Translate moest vertalen. Alles werkte sindsdien perfect.

Dit laatste probleem met opladen treft veel meer modellen en merken. Ik vermoed dat het ze wel even zal kosten om dit te testen voordat ze het uitbrengen.

Aangezien ik dat allemaal zeg, vermoed ik dat je gelijk hebt! 😀

Ik vraag me af of ze een echte terugroepactie zullen uitvoeren en mensen zullen contacteren of het gewoon bij de volgende service en/of wanneer mensen problemen melden, zullen doen.
Afgaande op wat de VW-assistentietechnicus me vertelde, wordt het een veelvoorkomend probleem, maar ze hopen zeer binnenkort een oplossing uit te rollen. Het is slechts een kwestie van tijd voordat de pers het oppikt en VW wil absoluut geen negatieve publiciteit!

Ik had eerder de VW Golf mk8 GTE, die uitstekend was, afgezien van de afschuwelijke ergonomie (vooral de airco-bediening en de haptische knoppen op het stuur). Dit is zo goed als opgelost met het nieuwe grote scherm, het vergt nog wat gewenning maar het is prima - ik had graag de draaiknop voor het volume gehad zoals bij Audi, maar dat is een detail.

Trouwens, de geclaimde elektrische actieradius van 88 mijl is een complete fantasie (zoals verwacht), het meeste dat ik ooit heb gehaald is 50, maar ik verwacht dat dit met het weer zal verbeteren. En het is nog steeds veel beter dan de 20 actieradius in de GTE!
Mijn Mk8.5 GTE haalt ongeveer 50 mijl bij de aanbevolen 80%. Afhankelijk van het weer, meer of minder. Ik denk dat hij ongeveer 60 mijl zal halen (ongeveer, opnieuw) bij 100%. De geclaimde 82 mijl is alleen mogelijk als je rijdt als een mietje, met zeer lage snelheden.

Hoi mensen. Ik ben bezig met het proces om mijn GTE 8.5 te weigeren. Als ik vandaag geen oplossing krijg, zullen advocaten betrokken moeten worden.

Ik heb de auto nieuw ontvangen op 30 september 2024. Sindsdien heb ik de auto 14 dagen op de weg gehad!!

Bij het aansluiten van de auto voor een nachtelijke lading (Ohme/Octopus Intelligent charge, van 23:30 tot 05:30 uur) gaat het alarm af voor of kort voordat de oplader start. De auto is dan volledig dood. Geen lading in de batterij. Een starthulp brengt haar weer tot leven.

De AX4 Charging Unit is vervangen voor de eerste storing. +12V batterij vervangen voor de 2e, en na de 3e storing kreeg ik te horen dat ik moest wachten op een software-update. VW vertelt me dat ik er nog steeds mee kan rijden, maar de kabel na het opladen moet verwijderen!!!

Heeft iemand een vergelijkbaar probleem gehad? Ik geloof dat een paar auto's bij mijn lokale dealer (Milton Keynes) dit probleem hebben. VW treuzelt met het afwijzingsverzoek.

Groeten

Dave
Ik kreeg mijn 1.5gte op 16 januari 2025. Heb hetzelfde probleem. VW zegt dat het niet kan worden opgelost. Ze wachten op een software-update van VW. Als de auto de hele tijd wordt opgeladen tegen het Octopus-nachttarief, is de 12V-batterij leeg. Je kunt de ventilator horen die de batterij constant koelt en de 12V-batterij leegtrekt. Laad hem slechts 2 uur op om de 12V-batterij te beschermen. Uit je bericht was VW op de hoogte van het probleem, maar heeft de auto toch verkocht. Wacht op een telefoontje van VW omdat ik een klacht heb ingediend. Tijd dat dit in de kranten komt om andere kopers te waarschuwen.

Ik kreeg mijn 1.5gte op 16 januari 2025. Heb hetzelfde probleem. VW zegt dat het niet kan worden opgelost. Ze wachten op een software-update van VW. Als de auto de hele tijd wordt opgeladen tegen het Octopus-nachttarief, is de 12V-batterij leeg. Je kunt horen dat de ventilator de batterij constant koelt en de 12V-batterij leegtrekt. Laad hem slechts 2 uur op om de 12V-batterij te beschermen. Uit je bericht was VW op de hoogte van het probleem, maar ze hebben de auto toch verkocht. Wacht op een telefoontje van VW, want ik heb een klacht ingediend. Tijd dat dit in de kranten komt om andere kopers te waarschuwen.
Ja - zowel de VW Assistance-technicus als de senior technicus bij de VW-dealers vertelden me hetzelfde. Het is duidelijk een bekend probleem, maar het is belachelijk dat 's nachts opladen je auto kan uitschakelen. Ik laad nu alleen overdag op, wat het voordeel van slim opladen tegen daluren (of in de zomer, wanneer je het kunt instellen om op te laden via zonne-energie) nogal tenietdoet.

Wil graag toevoegen dat we hetzelfde probleem hebben met onze GTE. De auto 5 dagen gehad en de batterij is al leeg. Ik snap de optie om de auto los te koppelen, maar een van de belangrijkste punten van Octopus Energy Intelligent is dat als je auto is aangesloten, het je de uren van de dag vertelt waarop het hele pand 7p per kW verbruikt. Als de auto niet is aangesloten, ben ik er vrij zeker van te kunnen zeggen dat we de goedkopere tarieven overdag missen als het elektriciteitsnet een lage vraag heeft. Een grap van een probleem voor een nieuwe auto. Zeker als een van de doorslaggevende factoren om voor VW te kiezen, is dat het een gevestigd merk is dat verondersteld wordt een goede betrouwbaarheid te hebben.

Ik gebruik octopus. Ik laad de auto 's nachts maar voor 40-50% op. Stop het opladen om 04.00 uur. De auto laadt maar 2 uur per nacht op. Tot nu toe werkt dit. Koppel de auto om 06.30 uur los. Wacht nog steeds om iets te horen over het terugbrengen van de auto.

Groeten uit Finland. Ik heb net mijn GTE gekregen.
Dit is TPI voor batterijontlading 2076781/1 van 17-2-2025.
Er staat dat ze nog steeds geen update hebben, en zeg alstublieft tegen de klant dat ze de kabel uit de auto moeten halen.

Dat is precies wat mij is overkomen (twee keer). VW zegt dat het een bekend probleem is en dat ze aan een oplossing werken.
Ik gebruik nu bijna twee maanden betrouwbaar gepland opladen op mijn Hypervolt-lader zonder problemen.

Ik ben niet van plan om de super eco-modus nog te gebruiken, omdat ik meer geld krijg voor de export van zonne-energie dan ik 's nachts moet betalen om op te laden.

Het spijt me te horen over de problemen. Je kunt een 12V batterijmonitor/oplader vrij goedkoop krijgen. In plaats van met een lege auto te zitten, is het waarschijnlijk een goede investering. Veel BEV's hebben ook 12V-problemen, dus zo'n gadget zou in de toekomst waarschijnlijk van pas komen.

Hetzelfde hier. Een paar valse sporen in het proces, denk ik. Maar in wezen:

Gloednieuwe GTE pas 3 weken geleden opgehaald.

's Nachts opladen met OHME PRO-lader/OVO Energy Anytime 2 dagen geleden. OHME doet zijn slimme planning, tot nu toe goed.

7:00 uur de volgende dag, 16% lading in de tractiebatterij en een volledig lege 12V-batterij.

Volkswagen Assist gebeld, arriveerde een uur later, alles goed. Bekende fout en "Volkswagen werkt onvermoeibaar aan een oplossing".

Gelukkig is het een hybride en kon ik hem tenminste gebruiken met de 16% lading in plaats van de 100% die ik had gevraagd.

Hoe dan ook, Volkswagen werkt aan een oplossing? Ik ga mijn adem niet inhouden, ik heb een starthulpkit besteld voor de volgende keer, voor het geval dat.

En ik ben net een potentiële afwijzingsbrief aan de dealer aan het opstellen. Ik heb wel met ze te doen, het is niet hun schuld.

21 - 38 of 94 Posts