Speak EV - Electric Car Forums banner

85d V 90d - Kan niet beslissen

6.8K views 23 replies 13 participants last post by  Mark B  
#1 ·
Zoals in mijn vorige thread vermeld, ben ik op zoek naar een 90d.

Vandaag werd mij een 85d aangeboden met de volgende specificaties en slechts 50 mijl.

Panoramisch dak
19” cyclone wielen
Zwarte alcantara hemelbekleding
Zwarte lederen stoelen
Autopilot
Premium interieur en verlichting
Achterstoelen (7-zitter!) - Heb ik niet nodig, maar wel fijn om te hebben
Parelmoer witte multi-coat lak - Heb ik niet nodig, maar wel fijn om te hebben (Met het panoramische dak vind ik dit er geweldig uitzien!)

Afgezien van de laatste 2 opties is het bijna precies de specificatie die ik zoek. Het enige dat ontbreekt om deze specificatie perfect voor mij te maken, is de premium sound optie. Ik ben niet gehaast over de 3 maanden wachttijd, dus ik ben niet bereid om een premie te betalen om de wachttijd te vermijden.

De auto wordt niet met korting aangeboden, aangezien hij slechts afleveringskilometers heeft.

Wat ik niet kan beslissen is of het de moeite waard is om de exacte specificatie te krijgen die ik wil en de 90d te nemen (hij heeft de premium sound maar geen parelmoer witte lak of de achterstoelen) of dat ik een compromis moet sluiten en de bovenstaande auto moet nemen. Het belangrijkste probleem voor mij met de bovenstaande auto is dat de actieradius fractioneel minder is dan de 90d. (Misschien 10 mijl in de echte wereld?) De meeste van mijn reizen variëren van 120 tot 250 mijl (heen en terug, maar met toegang tot superchargers op de M4, M40 en M1), dus hoeveel zorgen moet ik me maken als ik 10 mijl minder capaciteit heb?

Ik zal de auto kopen met PCP. Volgens de PCP-calculator op de Tesla-site kost de nieuwe auto mij ongeveer £40 extra ten opzichte van de bijna nieuwe auto. De GMFV is £900 meer voor de nieuwe auto aan het einde van de 3 jaar.

Ik denk dat ik me geen zorgen moet maken over de 85d die 'ouder' is (ervan uitgaande dat de 90d over 3 jaar actueel is), aangezien ik de auto hoogstwaarschijnlijk aan het einde van jaar 3 gewoon terug zal geven.

Jouw gedachten?

#3 ·
Uit wat ik heb gelezen, is er geen reëel verschil tussen de 85 en de 90. (Sterker nog, mijn oorspronkelijke bestelling van 6 maanden geleden voor een 85 heb ik veranderd in een 70, omdat het bereikverschil de extra 8.500 dollar niet leek te rechtvaardigen!) Bovendien kun je dat bereikverschil altijd goedmaken door gewoon wat voorzichtiger te rijden. Het enige dat het mogelijk zou kunnen beïnvloeden, is dat de 90 misschien wat aantrekkelijker is als het gaat om het later verkopen van de auto.

#6 · (Edited)
Ik zou voor 90D gaan, de cyclone-wielen vergeten,
Ik denk dat @kin cyclones en turbines heeft verward. Ik denk dat hij bedoelt om de 19 inch standaard cyclones te nemen, niet de 21 inch turbines. Maar ik denk ook dat je er toch was ;) Ik betreur het dat ik de stereo-upgrade niet heb gekregen, de standaard is op sommige gebieden merkbaar gebrekkig. Ik koos voor de winteroptie, nee, ik heb de verwarmde ruitenwissers (alleen onderste scherm verwarmt?) niet gebruikt, maar ik heb wel de verwarmde stoelen (minstens 4 ervan!), het verwarmde stuur (pas gisteren toen ik van Snowdon kwam) en de verwarmde spiegels (komen met verwarmde achterruit) gebruikt. Ik koos ook voor de luchtvering voor een beter bereik op de snelweg in de lage stand, meer bodemvrijheid op parkeerterreinen en onze afschuwelijke verkeersdrempels in het stadscentrum....

#5 ·
Ik ga ervan uit dat hij niet vooraf geregistreerd is, zo ja, dan verwacht ik zeker korting. Er staan showroomauto's met 50 mijl op de website met korting, maar ze worden geleverd met een verminderde garantie van 50.000 mijl. Er is een verwijzingsaanbieding van £ 800 op showroomauto's als je iemand kent met een Tesla, maar ik ben het hier mee eens: als het niet de exacte specificatie is die je wilt en je geen haast hebt, waarom dan extra's die je niet nodig hebt? Eén ding dat ik me afvroeg, is of je nu naar binnen gaat en een officiële offerte krijgt, dat deze 7 dagen geldig is, wat je voorbij de prijsverhoging/facelift zou brengen??? als je wilt zien wat er verandert (behalve de prijs), zou je dat kunnen doen om het "oude model" te behouden voor het geval het alleen maar een prijsverhoging is.

#7 ·
85D vs 90D - Uw gedachten?
Ik ben het er mee eens dat 10 mijl ongeveer klopt voor het verschil in bereik, in het echte leven zal de keuze waarschijnlijk niet veel verschil maken. Hoe groter de batterij, hoe sneller deze naar verwachting oplaadt. De 90-batterij heeft waarschijnlijk allemaal de nieuwste slimme zekering en contactor, zelfs als u niet de relevante belachelijke optie kiest.
Dagelijkse korte ritten - het maakt geen verschil, want u kunt beide 's nachts opladen en toch iets meer dan 200 mijl bereik hebben.
Voor langere reizen - de afstand tussen de Superchargers en CHAdeMO-stations, waar u ook naartoe wilt, heeft een grotere impact dan de batterij die u kiest.
Naar mijn mening is de enige essentiële functie de Autopilot, de rest hangt allemaal af van persoonlijke voorkeuren, bruikbaarheid, enz.
andere overwegingen
- het panoramadak geeft iets meer hoofdruimte achterin als u mensen van meer dan 1,80 meter vervoert, en is nodig als u ooit een dakdrager wilt gebruiken.
Geluidupgrades van derden zijn naar verluidt beter dan de Tesla-geluidupgrade

#8 ·
Ik weet niet zeker hoe het standaard audiosysteem is, maar we hebben de premium hi-fi in de onze en als het correct is geconfigureerd, is het absoluut geweldig. Verbeterd door het feit dat we nu allemaal Spotify hebben, dus als je graag naar muziek luistert tijdens het rijden, zou ik het aanraden.

#12 ·
Ik heb mijn 70D nu iets meer dan 2 weken en we zijn momenteel op onze eerste lange afstandstrip naar het noorden van Schotland. Het bereik is helemaal geen probleem geweest.

Een ding dat ik in eerste instantie nooit had overwogen, is de luchtvering. 19 inch op veren past de meeste mensen prima en daar ben ik het mee eens - totdat ik de onderkant schraapte tijdens het over de verkeersdrempel gaan en de Gretna Supercharger verliet! Ik heb het ook weer geschraapt toen ik door een andere parkeergarage reed, dus de bodemvrijheid is niet zo goed als sommige mensen oorspronkelijk hebben gepost.

Dus misschien de moeite waard om te overwegen als je de middelen hebt.

Is er nog iemand die dit probleem heeft gehad?
Had je mijn bericht van oktober niet gelezen :rolleyes:
Gretna is gemeen!

Ook 5 mensen in de auto is niet goed :(

#16 ·
Even snel kopiëren en plakken van de andere thread:

Ah, de verkeersdrempel van Gretna Green! Hij heeft me te pakken gekregen omdat ik niet besefte hoe groot hij was en de vering niet op tijd omhoog deed. Gebeurt niet meer!

Ik heb de verkeersdrempel daadwerkelijk geraakt toen ik eraf kwam. Ik was naar een auto aan het kijken wiens pad ik zou kruisen en deed de vering niet omhoog en ging een mug te snel voor de drempel.