Speak EV - Electric Car Forums banner
21 - 40 of 47 Posts
OK... Hoop laatste update over deze Chinese Android Auto unit.

Het WERKT.
Ben erin geslaagd om van de standaardweergave naar de unit te gaan.
Na wat geklooi met kabels en schakelaars op de unit, heb ik pin 2 op ON gezet (aftermarket touchscreen) en plots werd het scherm zwart en kwam er een nieuw logo op. (y)

Image

Image

Mijn telefoon was al verbonden met Android Auto, dus het scherm toonde me eerst de normale module-opties om naar Android Auto te gaan.

Het systeem is niet het snelste ter wereld, maar het werkt. Ik ben aftermarket Android units gewend van mijn vorige auto's, waar ze de nieuwste CPU's gebruiken. Maar het werkt.

Moet alleen nog wat wegvallen oplossen bij het afspelen van muziek. Lijkt erop dat zodra mijn telefoon iets doet, de muziek wegvalt en stottert.
Wat tweaking is nodig.
In het menu zie ik een BT-optie. Moet uitzoeken waar dat voor is.

Ook moest ik de 3,5 jack van de unit naar de middenconsole installeren.
En als laatste de microfoon. Eerst ga ik testen of het werkt met de telefoonmicrofoon, als dat geen optie is dan moet ik hem installeren

Voor nu ben ik blij.

En dat is al mijn tweede upgrade op de Ampera na de zo benodigde bagageplank

Image

Volgende is een nieuwe knop voor de bestuurdersdeur en vocht verwijderen op de achterdeurreflectoren

UPDATE 3: Na het apparaat een paar dagen te hebben gebruikt, merk ik een paar problemen op.
-1e: Geluid hapert uit het niets
-2e: Bij navigatie zonder een specifieke locatie in te voeren, stopt de pijl een paar seconden en gaat dan verder. Heb dit probleem niet bij navigatie naar een locatie
-3e: Apparaat verliest verbinding met mijn telefoon, terwijl mijn telefoon aangeeft dat het nog steeds via BT verbonden is met Android Auto

Het lijkt erop dat het geheugen van het apparaat overloopt en begint te vertragen. Maar het kan ook de verbinding zijn tussen de telefoon en het apparaat via BT.

Toen ik vandaag de wifi-antenne aanraakte tijdens het haperen, verdween het probleem plotseling. Ik zal eerst proberen een antenneverlengkabel te gebruiken om te zien of er iets de verbinding stoort.

Ik ben al in contact met de verkoper, dus ik hoop dat dit snel wordt opgelost.

En als laatste ontdekte ik vandaag dat het apparaat op de vloer van de bestuurder ligt vanwege deze problemen.
Apparaat gaat niet uit bij het verlaten van de auto.
Merk op dat Android auto direct startte bij het starten van de auto.
Eerst was ik hier erg blij mee, maar na wat boodschappen te hebben gedaan, kwam ik terug in de auto en er speelde een heel ander nummer dan toen ik vertrok.

Dus toen ik thuiskwam, sloot ik de auto af en zag de LED normaal op het apparaat knipperen.

Na 30 minuten ging ik terug naar de auto en keek door het raam en de LED knipperde nog steeds.

Dus ik denk dat het voeden van het apparaat met de 12V van de radio-aansluiting niet de manier is als ik niet wil dat mijn 12V-batterij leeg raakt. (vraag me af waarom de fabrieksradio 12V blijft krijgen nadat de auto is uitgeschakeld)

Ik denk dat ik de rode en gele draad van die connector naar het 12V-stopcontact bovenop het dashboard zal verplaatsen. Dit is heel dicht bij waar de kabel nu zit.

Maar eerst moet ik er zeker van zijn dat het 12V-stopcontact wordt losgekoppeld bij het verlaten van de auto.

Je hebt tot nu toe goede vooruitgang geboekt.

Maar zoals ik al eerder zei, staat de autoradio-eenheid permanent onder stroom. Of hij stroom verbruikt, wordt bepaald door commando's die hij ontvangt via de seriële datafeed van de andere autobesturingsprocessors. Dit komt omdat de radio veel meer doet dan alleen radio zijn - het is een multifunctionele processor op zich.
De enige toegankelijke stroomtoevoer die uitgaat als je de stroom uitschakelt (en een deur opent), is degene die de 12v-aansluitingen voedt.

Ja... Ik kom er net achter. Bedankt voor de uitleg.

De reden hiervoor zijn ook twee verschillende installatievideo's van een multimediasysteem zoals de mijne.
In beide video's gebruikten ze de radio-connector om stroom af te nemen.

Wat ik nu ga doen is de gele draad verbinden met de 12V van de radiomodule en de RODE draad verplaatsen naar de 12V van de contactdoos bovenop het dashboard.

Image

Zal zien wat er gebeurt als ik dit doe

Discussion starter · #27 ·
UPDATE 3 : Na het een paar dagen te hebben gebruikt, merk ik een paar problemen op.
-1e: Geluid hapert uit het niets
-2e Als je navigatie hebt zonder een specifieke locatie op te geven om naartoe te gaan, stopt de pijl een paar seconden en gaat dan verder. Heb dit probleem niet als je naar een locatie navigeert
-3e: Apparaat verliest verbinding met mijn telefoon, terwijl mijn telefoon volgens mij nog steeds via BT verbonden is met Android Auto

Het lijkt erop dat het geheugen van de unit overloopt en begint te vertragen. Maar het kan ook de verbinding zijn tussen de telefoon en de unit via BT.

Vandaag heb ik de wifi-antenne aangeraakt terwijl het haperde en het probleem verdween plotseling. Ik zal eerst proberen een antenneverlengkabel te gebruiken om te zien of er iets de verbinding stoort.

Ik ben al in contact met de verkoper, dus ik hoop dat dit snel opgelost zal worden.

En als laatste heb ik vandaag ontdekt dat de unit op de vloer van de bestuurder ligt vanwege deze problemen.
De unit schakelt niet uit bij het verlaten van de auto.
Merk op dat Android auto direct startte bij het opstarten van de auto.
Eerst had ik hier veel geluk mee, maar na wat boodschappen te hebben gedaan, kwam ik terug in de auto en er speelde een heel ander nummer dan toen ik vertrok.

Dus toen ik thuiskwam, sloot ik de auto af en zag de LED normaal knipperen op de unit.

Na 30 minuten ging ik terug naar de auto en keek door het raam en de LED knipperde nog steeds.

Dus ik denk dat het voeden van de unit met de 12V van de radio-connector niet de manier is als ik niet wil dat mijn 12V-batterij leeg raakt. (vraag me af waarom de fabrieksradio 12V blijft krijgen nadat de auto is uitgeschakeld)

Ik denk dat ik de rode en gele draad van die connector naar het 12V-stopcontact bovenop het dashboard zal verplaatsen. Dit is heel dicht bij waar de kabels nu zitten.

Maar eerst moet ik er zeker van zijn dat het 12V-stopcontact wordt losgekoppeld bij het verlaten van de auto.
Ik heb gemerkt dat Android Auto via bluetooth vaak buggy is, probeer in plaats daarvan een kwaliteits-USB-kabel en kijk of het probleem verdwijnt

Het is me opgevallen dat Android Auto via Bluetooth vaak buggy is, probeer in plaats daarvan een kwaliteits USB-kabel en kijk of het probleem verdwijnt
Dat is het probleem.
BT is er alleen om mijn telefoon te verbinden met de mediamodule, en vanaf de module heb ik de 3,5 mm jack aangesloten op de AUX-ingang van de auto.

Mijn autosysteem ondersteunt geen audioplayback via BT.

Op al mijn vorige auto's gebruikte ik Wireless Android Auto zonder problemen.
Ze hadden allemaal Aliexpress Android Units die dit konden

Ik denk dat mijn probleem met stotteren de antenne is. Het is een hele korte, en als de unit onder het middendashboard vastzit, kan het een uitdaging zijn.
Bestelde een langere wifi-antennekabel maar het was de verkeerde. Mannelijk en vrouwelijk moesten andersom zijn.
Dus een nieuwe besteld. Hoop morgen te kunnen testen of dat de oplossing is

Nog een update voor dit Chinese systeem.

Stroom wordt nu afgenomen van de bovenste 12V-voedingsuitgang. Het schakelt dus uit zodra u de auto uitzet en de deur opent.
Het enige nadeel is dat het ongeveer 20/30 seconden duurt voordat het systeem is opgestart en actief is wanneer u op de aan/uit-knop drukt.
Het zou fijn zijn als het systeem opstart zodra u de deuren opent. Maar dat is iets wat ik moet uitzoeken of het een optie is.

Probleem dat ik had met haperende muziek, had veel communicatie met de verkoper hierover. Na een tijdje kwam ik erachter dat het een verbindingsprobleem was. Als ik de telefoon naast de antenne plaatste, was er geen probleem, maar als ik hem weghaalde, begon het te haperen. Niet altijd, maar meer dan minder.
Ik heb een andere antenne en ook een langere antennekabel geprobeerd, maar dat loste het probleem niet op.

Had al in gedachten om de software op mijn telefoon te veranderen van Xiaomi's systeem naar Bare Android. Dus zondagavond had ik niets te doen, dus ik installeerde een nieuwe Rom.
En verrassing, deze nieuwe ROM loste op de een of andere manier mijn communicatieproblemen met de mediamodule in de auto op.
Gisteren zonder problemen rondgereden. Muziek en navigatie werken feilloos.
Zelfs met de unit op zijn definitieve plaats achter dashboardpanelen gaf geen enkel probleem.

Volgende wat ik moet doen is een kabel van de unit aansluiten op het 12V-achteruitrijlicht. Als je dit doet, verandert het scherm naar de camera als je achteruit gaat als je op Android Auto zit.
Nu knippert het scherm alleen en gaat het terug naar Android Auto.

Om dit te doen, kun je een draad van de voorkant naar de achterkant van de auto leiden en deze aansluiten op de voedingskabel van het achteruitrijlicht. Maar aangezien het licht onder de bumper zit, probeer ik een andere oplossing te vinden. Dus ik heb de bedradingsschema bekeken.

Daar kan ik zien dat het licht wordt gevoed door de BCM (bodycontrol unit) van connector X7 PIN 3

Image

Image

Het enige wat ik moet uitzoeken is wat de locatie is voor de BCM.
Hopelijk kan iemand me een duwtje in de goede richting geven

OK... Hoop laatste update over deze Chinees Android Auto unit.

Het WERKT.
Weet te veranderen van standaardweergave naar unit.
Na wat geklooi met kabels en schakelaars op de unit, zette ik pin 2 op AAN (aftermarket touchscreen) en plots werd het scherm zwart en kwam er een nieuw logo op. (y)

View attachment 200101
View attachment 200102

Mijn telefoon was al verbonden met Android Auto, dus het scherm toonde me eerst de normale module-opties om over te schakelen naar Android Auto.

Het systeem is niet het snelste ter wereld, maar het werkt. Ik ben gewend aan aftermarket Android-units op mijn vorige auto's, waar ze de nieuwste CPU's gebruiken. Maar het werkt.

Moet alleen nog een paar wegvallers oplossen tijdens het afspelen van muziek. Lijkt erop dat zodra mijn telefoon iets doet, de muziek wegvalt en stottert.
Er is wat tweaking nodig.
In het menu zie ik een BT-optie. Moet uitzoeken waar dat voor is.

Ook moest ik de 3,5 mm jack van de unit naar de middenconsole installeren.
En als laatste de microfoon. Eerst zal ik testen of het werkt met de telefoonmicrofoon, als dat geen optie is, dan moet ik hem installeren

Voor nu ben ik blij.

En dat is al mijn tweede upgrade op de Ampera na de zo nodige bagageplank

View attachment 200103

De volgende stap is een nieuwe knop voor de bestuurdersdeur en vocht verwijderen op de achterklepreflectoren
Hoi. Ik heb dezelfde kit als jij gekocht en ik heb problemen. Ik heb de kabelboom al gecontroleerd en alles ziet er goed uit. Als ik hem aansluit met de GVIF-brug maar niet met de zwarte kabelbrug, toont hij het beeld (touchscreen werkt uiteraard niet). Maar als ik hem aansluit, heeft de LCD geen achtergrondverlichting. Ik ben de weg kwijt en ik weet niet wat ik moet doen.

Hoi. Ik heb dezelfde kit gekocht als jij en ik heb problemen. Ik heb de kabelboom al gecontroleerd en alles ziet er goed uit. Als ik hem aansluit met de GVIF-brug maar niet met de zwarte kabelbrug, dan wordt het beeld weergegeven (het touchscreen werkt uiteraard niet). Maar als ik hem aansluit, wordt het LCD niet verlicht. Ik ben de weg kwijt en ik weet niet wat ik moet doen.
Zwarte kabel losgekoppeld en originele radio aangesloten, maar met GVIF-brug en het beeld is niet gecentreerd. Ik denk dat het probleem te maken heeft met het CAN-signaal in de module. Ik heb hem aangesloten zoals jij, gele en rode kabels gesoldeerd en aangesloten op de + in de aansteker van het dashboard en de zwarte op de -.

Image

Zwarte kabel losgekoppeld en originele radio aangesloten, maar met GVIF-brug en het beeld is niet gecentreerd. Ik denk dat het probleem gerelateerd is aan het CAN-signaal in de module. Ik heb het aangesloten zoals jij, gele en rode kabels gesoldeerd en aangesloten op de + in de aansteker van het dashboard en de zwarte op de -.

View attachment 202484
Heb je gekeken naar de tuimelschakelaars op het apparaat zelf?
Ik herinner me dat ik nr. 2 op AAN moest zetten, terwijl de handleiding UIT zegt (Aftermarket touchscreen) om te kunnen schakelen van OEM-scherm naar het apparaat.

Speel er gewoon mee. Misschien heeft uw apparaat hetzelfde probleem, maar dan met video-uitvoer.

Mijn systeem werkt nog steeds prima. Wil alleen de rode ACC-kabel van de naar PIN 34 veranderen, zodat het apparaat opstart zodra ik de deuren open.
En de back-upkabel moet worden aangesloten op de 12V van het achteruitrijlicht, zodat het scherm de camerafeed weergeeft. Nu flikkert het scherm bij het overschakelen naar R en verschijnt het Android Auto-scherm weer.

12v voeding wordt afgenomen van een connector op de kickplate van de passagier

Bekijk dit Reddit-onderwerp als je ook zoiets nodig hebt:

Achteruitrijcamera 12V voeding

Heeft u gekeken naar tuimelschakelaars op het apparaat zelf?
Ik herinner me dat ik nr. 2 op AAN moest zetten, terwijl de handleiding UIT zegt (Aftermarket touchscreen) om te kunnen overschakelen van OEM-scherm naar het apparaat.

Speel er gewoon mee. Misschien heeft uw apparaat hetzelfde probleem, maar dan met video-uitvoer.

Mijn systeem werkt nog steeds prima. Wil alleen de rode ACC-kabel van de naar PIN 34 veranderen, zodat het apparaat opstart zodra ik de deuren open.
En de back-upkabel moet worden aangesloten op de 12V van het achteruitrijlicht, zodat het scherm de camerafeed weergeeft. Nu flikkert het scherm bij het overschakelen naar R en verschijnt het Android Auto-scherm weer.

12v-voeding wordt afgenomen van een connector op de kickplaat van de passagier.

Bekijk dit Reddit-onderwerp als je ook zoiets nodig hebt:

Achteruitrijcamera 12v-voeding
Ja, ik heb ermee gespeeld, zelfs met de 7 om het te kalibreren, maar hetzelfde resultaat. Laten we kijken of de verkoper antwoordt, want dit zijn ingewikkelde data met kerst en dit alles. Bedankt!

Discussion starter · #34 · (Edited)
Weer een update voor dit Chinese systeem.

De stroom wordt nu afgenomen van de bovenste 12V-aansluiting. Het schakelt dus uit zodra je de auto uitzet en de deur opent.
Het enige nadeel is dat het ongeveer 20/30 seconden duurt voordat het systeem is opgestart en draait als je op de aan/uit-knop drukt.
Het zou fijn zijn als het systeem opstart zodra je de deuren opent. Maar dat is iets wat ik moet uitzoeken of het een optie is om te doen.

Probleem dat ik had met haperende muziek, had veel contact met de verkoper hierover. Na een tijdje kwam ik erachter dat het een verbindingsprobleem was. Als ik de telefoon naast de antenne legde, was er geen probleem, maar als ik hem weghaalde, begon het te haperen. Niet altijd, maar vaker wel dan niet.
Ik heb een andere antenne geprobeerd en ook een langere antennekabel loste het probleem niet op.

Ik was al van plan om de software op mijn telefoon te veranderen van Xiaomi's systeem naar Bare Android. Dus zondagavond had ik niets te doen, dus installeerde ik een nieuwe Rom.
En verrassing, deze nieuwe ROM heeft op de een of andere manier mijn communicatieproblemen met de mediamodule in de auto opgelost.
Gisteren zonder problemen rondgereden. Muziek en navigatie werken feilloos.
Zelfs met de unit op zijn definitieve plek achter de dashboardpanelen gaf geen enkel probleem.

Het volgende dat ik moet doen, is een kabel van de unit aansluiten op het 12V-achteruitrijlicht. Als je dit doet, verandert het scherm naar de camera als je in de achteruit gaat als je op Android Auto zit.
Nu knippert het scherm alleen en gaat het terug naar Android Auto.

Om dit te doen, kun je een draad van de voorkant naar de achterkant van de auto leiden en deze aansluiten op de voedingskabel van het achteruitrijlicht. Maar aangezien het licht onder de bumper zit, probeer ik een andere oplossing te vinden. Dus ik heb de bedradingsschema bekeken.

Daar zie ik dat het licht wordt gevoed door de BCM (bodycontrol unit) van connector X7 PIN 3

View attachment 200534

View attachment 200535

Het enige wat ik moet uitzoeken is wat de locatie is voor de BCM.
Hopelijk kan iemand me een duwtje in de goede richting geven
Heb je het achteruitrijprobleem ooit opgelost? Ik ben er pas aan toegekomen om het systeem te installeren nadat mijn geliefde ampera in december total loss werd verklaard en ik hem terugkocht, en ik heb hetzelfde gedrag. Het lijkt me vreemd dat hij weet dat de achteruit is geselecteerd omdat hij knippert, maar niet actief blijft, misschien is het ergens een instelling?

Discussion starter · #37 ·
Vandaag heb ik wat tests gedaan en de oranje draad van 12V voorzien, en het enige wat hij doet is het scherm zwart maken... Ik heb het ook geprobeerd met allerlei combinaties van de dipswitches, zonder dat er veranderingen lijken te zijn. Bij het schakelen tussen de MMI en het standaard systeem komt er een kleine klik uit de box, en ik zou verwachten dat hetzelfde gebeurt als de draad 12V krijgt, maar het is stil. Het lijkt er dus op dat het signaal van de "RCA Achteruitrijcamera" kabel probeert weer te geven. Ik heb de verkoper om meer info hierover gevraagd, dus hopelijk kunnen ze helpen. Er zijn ook opties in de MMI voor de achteruitrijcamera, maar die lijken ook niets te veranderen.

Discussion starter · #38 · (Edited)
Ik heb het uitgevogeld, de oranje draad lijkt 12v nodig te hebben wanneer deze in de achteruit wordt gezet om correct te werken, maar het vereist dip 4 uit en dip 8 aan, met de software achteruitrijcamera ingesteld op uit.

Ik wilde eigenlijk geen draad helemaal terug naar het achteruitrijlicht. Een optie was de BCM, wat lastig was om toegang toe te krijgen, maar de andere was de "X275 Instrumentenpaneel harnas naar carrosserie harnas" connector, gelegen in de voetenruimte van de bestuurder, net onder de deur die je gemakkelijk kunt lostrekken.

Het is een enorme connector met een grote hendel en tandwielen om aan te sluiten/los te koppelen, dus je kunt hem niet missen. Pin 37 daar is lichtgroen en wit, en is de 12v voeding voor het achteruitrijlicht, geschakeld in de achteruit. Nu werkt het perfect, en hopelijk kan deze info van nut zijn voor iemand, want het heeft me nogal wat tijd gekost om dit uit te zoeken.

21 - 40 of 47 Posts