Speak EV - Electric Car Forums banner

Delphi Granny Charger Naprawa IC-CPD Aptiv 240V 10A

1 reading
76K views 107 replies 35 participants last post by  HandyAndy  
#1 · (Edited)
Właściciel jednego z nich postanowił zamienić wtyczkę 13A na wtyczkę Commando, tylko po odcięciu odkrył, że do wtyczki wchodzi 6 przewodów! Nabyłem to i naprawiłem za pomocą solidnej nowej wtyczki 13A Masterplug i zamontowałem 2 termistory w odpowiednim miejscu. Publikuję to, czego się nauczyłem, aby pomóc każdemu, kto ma uszkodzoną/zniszczoną wtyczkę lub chce dokonać takiej samej wymiany wtyczki, aby mógł kupić odpowiednie termistory, jeśli są wymagane.

Pierwotny właściciel starannie zdemontował wtyczkę i uratował oba termistory i fragmenty przewodów, wystarczające, aby upewnić się co do połączeń. Dziękuję!

Oprócz zwykłych 3 przewodów, kabel z EVSE ma 3 kolejne kolorowe: czarny, fioletowy/szary i fioletowy/czarny.
Jeden termistor jest połączony między czarnym i fioletowym/czarnym.
Jeden termistor jest połączony między czarnym i fioletowym/szarym.
Czarny przewód wydaje się być wspólnym powrotem/uziemieniem dla tych, ponieważ oba białe przewody na termistorach są przylutowane razem z czarnym przewodem.
Wierzę, że termistory to Vishay NTCLE100E3103, które mają 10 kOhm w 25C. Kod koloru Brązowy-Czarny-Pomarańczowy.

Wtyczka typu 2 EVSE (z Bmw, prawdopodobnie i3) z zamontowaną nową wtyczką:
125434


Spód EVSE:
125436


Fragmenty przewodów:
125435


Wtyczka 13A Masterplug
125437


Wewnątrz wtyczki Masterplug potrzebna była bardzo niewielka ilość przycinania, aby nie uwięzić przewodów termistora. W widoku Rhs jeden termistor został wsunięty obok przewodu neutralnego, a drugi termistor znajduje się nad bezpiecznikiem.

Starannie sprawdziłem rezystancję 2 termistorów, pozwalając im powoli ostygnąć ze 100C na mojej płycie grzewczej sterowanej termoparą K. Uważam, że temperatura termopary była co najwyżej o 2 stopnie C chłodniejsza niż temperatura zgłoszona przez termoparę, a to zgłasza w odstępach 1C. Zatem istnieje spora zmienność rezystancji, którą zmierzyłem, podczas gdy regulator temperatury (jednostka przemysłowa Toho) zgłaszał pojedynczą temperaturę.
Oto tabela maksymalnych i minimalnych rezystancji (Ohm), które zmierzyłem w szeregu temperatur, a także rezystancja nominalna oczekiwana z arkusza danych termistora Vishay NTCLE100E3103:

Temp Min Max NTCLE100E3103
100 707 759 677
95 800 847 786
90 908 957 915
85 1046 1099 1070
80 1224 1294 1256
70 1680 1768 1753
60 2380 2502 2490
50 3437 3556 3605
40 5044 5353 5330
30 7470 7800 8059
25 9187 9675 10000
24 9642 10110 (brak danych)

Biorąc pod uwagę zmienność termistorów (2, które przetestowałem, były zwykle oddalone od siebie o około 30 omów i musiały mieć prawie identyczne temperatury), uważam to za dość bliskie dopasowanie, z pewnością wystarczająco dokładne, aby ten termistor Vishay mógł być używany jako doskonały zamiennik uszkodzonego oryginału. Dziękuję firmie Farnell (& Cpc, części tej samej grupy) za udostępnienie kart katalogowych i części.
 
#2 ·
Właściciel jednego z nich postanowił zamienić wtyczkę 13A na wtyczkę Commando, tylko po odcięciu odkrył, że do wtyczki wchodzi 6 przewodów! Nabyłem to i naprawiłem za pomocą solidnej nowej wtyczki 13A Masterplug i zamontowałem 2 termistory w miejscu, w którym powinny się znajdować. Publikuję to, czego się dowiedziałem, aby pomóc każdemu, kto ma uszkodzoną/zniszczoną wtyczkę lub chce dokonać takiej samej wymiany wtyczki, aby mógł kupić odpowiednie termistory, jeśli są wymagane.

Pierwotny właściciel starannie zdemontował wtyczkę i uratował oba termistory i fragmenty przewodów, wystarczająco dużo, aby mieć pewność co do połączeń. Dziękuję!

Oprócz zwykłych 3 przewodów, kabel z EVSE ma 3 kolejne kolorowe: czarny, fioletowy/szary i fioletowy/czarny.
Jeden termistor jest podłączony między czarnym a fioletowym/czarnym.
Jeden termistor jest podłączony między czarnym a fioletowym/szarym.
Uważam, że termistory to Vishay NTCLE100E3103, które mają 10 kOhm przy 25C. Kod koloru brązowo-czarno-pomarańczowy.

Wtyczka typu 2 EVSE (z BMW, prawdopodobnie i3) z zamontowaną nową wtyczką:
View attachment 125434

Spód EVSE:
View attachment 125436

Fragmenty przewodów:
View attachment 125435

Wtyczka 13A Masterplug
View attachment 125437

Bardzo mała ilość przycinania była potrzebna wewnątrz Masterplug, aby nie uwięzić przewodów termistorów. W widoku Rhs jeden termistor został wsunięty obok przewodu neutralnego, a drugi termistor znajduje się nad bezpiecznikiem.

Starannie sprawdziłem rezystancję 2 termistorów, pozwalając im powoli ostygnąć ze 100C na mojej płycie grzejnej sterowanej termoparą K. Uważam, że temperatura termopary była co najwyżej o 2 stopnie C chłodniejsza niż temperatura zgłoszona przez termoparę, a to raportuje w odstępach 1C. Zatem istnieje spora zmienność rezystancji, którą zmierzyłem, podczas gdy regulator temperatury (jednostka przemysłowa Toho) zgłaszał pojedynczą temperaturę.
Oto tabela maksymalnych i minimalnych rezystancji (omów), które zmierzyłem w szeregu temperatur, a także rezystancja nominalna oczekiwana z arkusza danych termistora Vishay NTCLE100E3103:

Temp Min Max NTCLE100E3103
100 707 759 677
95 800 847 786
90 908 957 915
85 1046 1099 1070
80 1224 1294 1256
70 1680 1768 1753
60 2380 2502 2490
50 3437 3556 3605
40 5044 5353 5330
30 7470 7800 8059
25 9187 9675 10000
24 9642 10110 (brak danych)

Biorąc pod uwagę zmienność termistorów (2, które przetestowałem, zwykle różniły się o około 30 omów i musiały mieć prawie identyczne temperatury), uważam to za dość bliskie dopasowanie, z pewnością wystarczająco dokładne, aby ten termistor Vishay mógł być używany jako doskonały zamiennik uszkodzonego oryginału. Dziękuję firmie Farnell (& Cpc, część tej samej grupy) za udostępnienie kart katalogowych i części.
Tak, to była moja ładowarka... i mój ogromny faux pas!

Świetna robota, Andy! Dobrze uratowane i dobrze zrobione. Super robota. Powinno to zapewnić wiele lat dobrej obsługi w tej ładowarce.
 
#3 · (Edited)
Dzięki Andy. Ten post uratował mi życie (no cóż, €300+). Nie mogłem znaleźć gniazda zewnętrznego, które pomieściłoby głupią fabryczną wtyczkę dostarczoną z ładowarką (korpus wtyczki był za długi i zbyt blisko powierzchni gniazda). Ktoś zasugerował wymianę wtyczki, a idiota pomyślał, że to może być dobry pomysł. Miałem chwilę „oops”, kiedy zauważyłem dodatkowe żyły w kablu i zajęło mi kilka godzin w Internecie, żeby znaleźć Twój post.

Kilka termistorów i godzina z lutownicą i byłem gotowy. FYI dostałem wtyczkę własnej marki w B&Q (Diall), która miała dużo miejsca we wtyczce, aby dopasować termistory.

Jeszcze raz dziękuję za opublikowanie.
 
#4 ·
Witajcie wszyscy,

Kupiłem właśnie używanego Passata GTE kombi (potrzebowaliśmy samochodu rodzinnego, ale będzie nam smutno, gdy za kilka tygodni odejdzie nasz leasingowy Ioniq electric). Ma ładowarkę aftermarket firmy Delphi - kod produktu 35025802 - która wygląda jak ta powyżej w tym wątku. Próbuję właśnie potwierdzić, czy jest odpowiednia do samochodu i zdobyć plik PDF instrukcji. Mam trudności ze znalezieniem jakichkolwiek informacji online, ponieważ Delphi sprzedało swój biznes kablowy firmie Aptiv. Wygląda na standardową ładowarkę 10A i wydaje się, że będzie w porządku, ale właśnie wydałem dużo pieniędzy i chcę mieć pewność.

Załączone zdjęcia dla informacji. Wszelka pomoc mile widziana!

Dzięki,

Philip
 

Attachments

#5 ·
Witajcie wszyscy,

Kupiłem właśnie używanego Passata GTE kombi (potrzebowaliśmy samochodu rodzinnego, ale będzie nam smutno, gdy za kilka tygodni odejdzie nasz leasingowy Ioniq electric). Ma ładowarkę aftermarketową firmy Delphi - kod produktu 35025802 - która wygląda jak ta powyżej w tym wątku. Próbuję właśnie potwierdzić, czy jest odpowiednia do samochodu i zdobyć plik PDF instrukcji. Mam trudności ze znalezieniem jakichkolwiek informacji w Internecie, ponieważ Delphi sprzedało swój biznes kablowy firmie Aptiv. Wygląda na standardową ładowarkę 10A i wydaje się, że będzie w porządku, ale właśnie wydałem dużo pieniędzy i chcę mieć pewność.

Załączone zdjęcia dla informacji. Wszelka pomoc mile widziana!

Dzięki,

Philip
Trochę odbiegając od tematu oryginalnego wątku... ale jeśli wtyczka do końca samochodu jest odpowiedniego rodzaju, będzie w porządku. To standardowy element.
 
  • Like
Reactions: HandyAndy
#6 ·
Nie wiem, gdzie znajdziesz instrukcję obsługi online - jedna z możliwych stron, którą znalazło Google (regerbu.cleansite.biz), jest najwyraźniej zainfekowana złośliwym oprogramowaniem, więc Avast wyrzucił mnie stąd, zanim zdążyłem zajrzeć! Ale nie martwiłbym się tym. Albo działa, albo światła błędów powinny być możliwe do rozszyfrowania z tabeli na tylnej stronie. Moja własna ładowarka babci (innej marki) była intensywnie używana przez 4 lata i w końcu zużyła jeden z przekaźników w środku. Objawem było to, że przegrzewała się w ciągu około pół godziny, a obudowa stawała się zauważalnie ciepła. Te rzeczy nie są wentylowane, ponieważ muszą być odporne na prysznic, więc mają tendencję do nagrzewania się wewnątrz. Te przekaźniki są wymienne, gdy już rozłożysz to urządzenie. Niewiele powinno się zepsuć, chyba że twoje gniazdo 13A zacznie się nagrzewać, więc miej to na oku (lub palcu!) i regularnie sprawdzaj, czy wszystko jest w porządku.
 
#9 ·
Właściciel jednego z nich postanowił wymienić wtyczkę 13A.
Czy masz jakieś doświadczenie w ulepszaniu ładowarki 110 V US do napięcia UE? Ktoś wspomniał w innym wątku, że główne płyty są dokładnie takie same, ale wygląda na to, że obecna jest jakaś kontrola napięcia... Wymieniłem wtyczkę z termistorami, ale otrzymałem diodę LED alarmu
 
#12 ·
Czy masz jakieś doświadczenie w ulepszaniu ładowarki 110 V US do napięcia UE? ...
Przepraszam, nie. Wcale by mnie nie zdziwiło, że próba zamiany napięcia się nie powiedzie, ponieważ wiadomo, że ładowarki EVSE 250 V (nominalne) wyłączają się i wyłączają, jeśli napięcie sieci spadnie za nisko, a nawet przekroczy nieco maksimum!!! Spowodowało to kilka przerw w ładowaniu, np. gdy w ulicy jest wiele domów z panelami słonecznymi i nikt nie pobiera dużo energii, więc napięcie wzrasta powyżej 250...
 
#13 ·
Właściciel jednego z nich postanowił zamienić wtyczkę 13A na wtyczkę Commando, tylko po odcięciu odkrył, że do wtyczki wchodzi 6 przewodów! Nabyłem to i naprawiłem za pomocą solidnej nowej wtyczki 13A Masterplug i zamontowałem 2 termistory w miejscu, w którym powinny się znajdować. Publikuję to, czego się dowiedziałem, aby pomóc każdemu, kto ma uszkodzoną/zniszczoną wtyczkę lub chce dokonać takiej samej wymiany wtyczki, aby mógł kupić odpowiednie termistory, jeśli jest to wymagane.

Pierwotny właściciel starannie rozebrał wtyczkę i uratował oba termistory i fragmenty przewodów, wystarczające, aby mieć pewność co do połączeń. Dziękuję!

Oprócz zwykłych 3 przewodów, kabel z EVSE ma 3 dodatkowe kolorowe: czarny, fioletowy/szary i fioletowy/czarny.
Jeden termistor jest podłączony między czarnym i fioletowym/czarnym.
Jeden termistor jest podłączony między czarnym i fioletowym/szarym.
Uważam, że termistory to Vishay NTCLE100E3103, które mają 10 kOhm w 25C. Kod koloru Brązowy-Czarny-Pomarańczowy.

Wtyczka typu 2 EVSE (z Bmw, prawdopodobnie i3) z zamontowaną nową wtyczką:
View attachment 125434

Spód EVSE:
View attachment 125436

Fragmenty przewodów:
View attachment 125435

Wtyczka 13A Masterplug
View attachment 125437

Wewnątrz wtyczki Masterplug potrzebna była bardzo niewielka ilość przycinania, aby nie uwięzić przewodów termistorów. W widoku Rhs jeden termistor został wsunięty obok przewodu neutralnego, a drugi termistor znajduje się nad bezpiecznikiem.

Starannie sprawdziłem rezystancję 2 termistorów, pozwalając im powoli ostygnąć ze 100C na mojej płycie grzewczej sterowanej termoparą K. Uważam, że temperatura termopary była co najwyżej o 2 stopnie C chłodniejsza niż temperatura zgłoszona przez termoparę i że raporty w odstępach 1C. Zatem istnieje spora zmienność rezystancji, którą zmierzyłem, podczas gdy regulator temperatury (jednostka przemysłowa Toho) zgłaszał pojedynczą temperaturę.
Oto tabela maksymalnych i minimalnych rezystancji (Ohm), które zmierzyłem w szeregu temperatur, a także rezystancja nominalna oczekiwana z karty katalogowej termistora Vishay NTCLE100E3103:

Temp Min Max NTCLE100E3103
100 707 759 677
95 800 847 786
90 908 957 915
85 1046 1099 1070
80 1224 1294 1256
70 1680 1768 1753
60 2380 2502 2490
50 3437 3556 3605
40 5044 5353 5330
30 7470 7800 8059
25 9187 9675 10000
24 9642 10110 (brak danych)

Biorąc pod uwagę zmienność termistorów (2, które przetestowałem, zwykle różniły się o około 30 omów i musiały mieć prawie identyczne temperatury), uważam, że jest to dość bliskie dopasowanie, z pewnością wystarczająco dokładne, aby ten termistor Vishay mógł być używany jako doskonały zamiennik uszkodzonego oryginału. Dziękuję firmie Farnell (& Cpc, część tej samej grupy) za udostępnienie kart katalogowych i części.
Dzięki Andy. Ten post uratował mi życie (no cóż, ponad 300 €). Nie mogłem znaleźć gniazda zewnętrznego, które pomieściłoby głupią fabryczną wtyczkę dostarczoną z ładowarką (korpus wtyczki był za długi i zbyt blisko powierzchni gniazda). Ktoś zasugerował wymianę wtyczki, a eejit pomyślał, że to może być dobry pomysł. Miałem moment „ups”, kiedy zauważyłem dodatkowe rdzenie w kablu i zajęło mi kilka godzin w Internecie, aby znaleźć Twój post.

Kilka termistorów i godzina z lutownicą i byłem gotowy. Dla informacji, dostałem wtyczkę własnej marki w B&Q (Diall), która miała dużo miejsca we wtyczce, aby zmieścić termistory.

Jeszcze raz dziękuję za zamieszczenie.
Do Andy
Zarejestrowałem się na tym forum tylko po to, aby podziękować za te bezcenne informacje.
Miałem wtyczkę irlandzką/brytyjską i postanowiłem ją zmienić, ponieważ teraz mieszkam w Belgii i pomyślałem, jak trudne to może być.
Niedopowiedzeniem jest stwierdzenie, że byłem wściekły na siebie za zniszczenie wtyczki i te tajemnicze dodatkowe przewody.
Dzięki Twoim informacjom udało mi się zdobyć termistory i pomyślnie wszystko podłączyć, a teraz moja nowa wtyczka w domu jest ponownie ładowalna :)
Wszystkiego najlepszego i jeszcze raz dziękuję.
 
#15 ·
Zakładając brak uszkodzeń przewodów itp. wewnątrz, tak. Używam skalpela i bardzo uważam, aby zeskrobać uformowaną gumę. Należy uważać, aby nie usunąć palca, zawsze staraj się pracować ostrzem od siebie. Pomyśl, gdzie pójdzie ostrze, gdy się poślizgniesz lub jeśli końcówka pęknie!
 
#17 ·
Zakładając brak uszkodzeń przewodów itp. wewnątrz, tak. Używam skalpela i bardzo uważam, aby zeskrobać uformowaną gumę. Bardzo uważaj, aby nie usunąć palca, zawsze staraj się pracować ostrzem od siebie. Pomyśl, gdzie pójdzie ostrze, gdy się poślizgniesz lub gdy końcówka pęknie!
Mam nieco bardziej skomplikowany problem z moją ładowarką Delphi.
Nie tylko wtyczka z termistorami jest uszkodzona, ale również mała płytka drukowana wewnątrz, połączona z kablem termistorów, jest spalona.
Jestem prawie pewien, że jakieś AC poszło do PCB i teraz szukam, aby włożyć nową (naprawa moim zdaniem nie jest możliwa).
Czy wiesz, czy te części są jakoś dostępne?
Dzięki wielkie

Image
Image
Image
 
#16 ·
Tylko jako aktualizacja: po starannym usunięciu starej wtyczki i znalezieniu w niej wielu, wielu przewodów, podłączyłem nową wtyczkę (ściskając wszystkie przewody w środku) i jak dotąd ładuje się od około godziny bez problemów! Dla tych, którzy chcą spróbować tego samego, bądźcie bardzo ostrożni. Nie tylko o swoje palce, ale przewody są bardzo małe i delikatne. Zakładam, że jeśli przypadkowo przetniesz jeden z nich, to zadanie stanie się znacznie trudniejsze!
 
#18 ·
Tak, ta płyta jest całkowicie zniszczona. Mam nadzieję, że nie uszkodziła twojego EV. Mój dziadkowy EVSE, innej marki, również miał podobną eksplozję i uszkodził moduł sterujący w moim Ampera. Duży rachunek za naprawę. Myślę, że najlepszą opcją jest po prostu wymiana na nowy, jest w czym wybierać.
 
#19 ·
Tak, ta płyta jest całkowicie zniszczona. Mam nadzieję, że nie uszkodziło to Twojego EV. Mój dziadkowy EVSE, innej marki, również miał podobną eksplozję i uszkodził moduł sterowania w moim Ampera. Duży rachunek za naprawę. Myślę, że najlepszą opcją jest po prostu wymiana na nowy, jest w czym wybierać.
Szkoda, bo ładowarka jest fabrycznie nowa.
Zastanawiam się, czy można uruchomić ładowarkę nawet bez systemu kontroli temperatury kabla.
 
#22 ·
Właściciel jednego z nich postanowił zamienić wtyczkę 13A na wtyczkę Commando, tylko po odcięciu odkrył, że do wtyczki wchodzi 6 przewodów! Nabyłem to i naprawiłem za pomocą solidnej nowej wtyczki 13A Masterplug i zamontowałem 2 termistory w miejscu, w którym powinny się znajdować. Publikuję to, czego się dowiedziałem, aby pomóc każdemu, kto ma uszkodzoną/zniszczoną wtyczkę lub chce dokonać takiej samej wymiany wtyczki, aby mógł kupić odpowiednie termistory, jeśli są wymagane.

Pierwotny właściciel starannie zdemontował wtyczkę i uratował oba termistory i fragmenty przewodów, wystarczające, aby mieć pewność co do połączeń. Dziękuję!

Oprócz zwykłych 3 przewodów, kabel z EVSE ma 3 kolejne kolorowe: czarny, fioletowy/szary i fioletowy/czarny.
Jeden termistor jest podłączony między czarnym i fioletowym/czarnym.
Jeden termistor jest podłączony między czarnym i fioletowym/szarym.
Uważam, że termistory to Vishay NTCLE100E3103, które mają 10 kOhm w 25C. Kod koloru Brązowy-Czarny-Pomarańczowy.

Wtyczka typu 2 EVSE (z BMW, prawdopodobnie i3) z zamontowaną nową wtyczką:
View attachment 125434

Spód EVSE:
View attachment 125436

Fragmenty przewodów:
View attachment 125435

Wtyczka 13A Masterplug
View attachment 125437

Wewnątrz wtyczki Masterplug potrzebna była bardzo niewielka ilość przycinania, aby nie uwięzić przewodów termistora. W widoku Rhs jeden termistor został wsunięty obok przewodu neutralnego, a drugi termistor znajduje się nad bezpiecznikiem.

Starannie sprawdziłem rezystancję 2 termistorów, pozwalając im powoli ostygnąć ze 100C na mojej płycie grzewczej sterowanej termoparą K. Uważam, że temperatura termopary była co najwyżej o 2 stopnie C chłodniejsza niż temperatura zgłoszona przez termoparę, a to zgłasza w odstępach 1C. Zatem istnieje spora zmienność rezystancji, którą zmierzyłem, podczas gdy regulator temperatury (jednostka przemysłowa Toho) zgłaszał pojedynczą temperaturę.
Oto tabela maksymalnych i minimalnych rezystancji (Omów), które zmierzyłem w szeregu temperatur, a także rezystancja nominalna oczekiwana z arkusza danych termistora Vishay NTCLE100E3103:

Temp Min Max NTCLE100E3103
100 707 759 677
95 800 847 786
90 908 957 915
85 1046 1099 1070
80 1224 1294 1256
70 1680 1768 1753
60 2380 2502 2490
50 3437 3556 3605
40 5044 5353 5330
30 7470 7800 8059
25 9187 9675 10000
24 9642 10110 (brak danych)

Biorąc pod uwagę zmienność termistorów (2, które przetestowałem, zwykle różniły się o około 30 omów i musiały mieć prawie identyczne temperatury), uważam, że jest to dość bliskie dopasowanie, z pewnością wystarczająco dokładne, aby ten termistor Vishay mógł być używany jako doskonały zamiennik uszkodzonego oryginału. Dziękuję Farnellowi (& Cpc, części tej samej grupy) za udostępnienie kart katalogowych i części.
jak dobrze pasuje NTCLE100E3103G
 
#25 ·
Powinienem był spojrzeć na ten post, zanim odciąłem moją ładowarkę dla babci. To bardzo przydatny post, nawet z perspektywy czasu.
Myśląc o tym, czy miałbym rację zakładając, że wtyczkę można zmienić na wtyczkę komandos i dodać termistory, jeśli chciałbym to zrobić?
Tak, powinno działać.
 
#26 ·
Właściciel jednego z nich postanowił zamienić wtyczkę 13A na wtyczkę Commando, tylko po odcięciu odkrył, że do wtyczki wchodzi 6 przewodów! Nabyłem to i naprawiłem za pomocą solidnej nowej wtyczki 13A Masterplug i zamontowałem 2 termistory w miejscu, w którym powinny się znajdować. Publikuję to, czego się dowiedziałem, aby pomóc każdemu, kto ma uszkodzoną/zniszczoną wtyczkę lub chce dokonać takiej samej wymiany wtyczki, aby mógł kupić odpowiednie termistory, jeśli są wymagane.

Pierwotny właściciel starannie zdemontował wtyczkę i uratował oba termistory i fragmenty przewodów, wystarczająco, aby mieć pewność co do połączeń. Dziękuję!

Oprócz zwykłych 3 przewodów, kabel z EVSE ma 3 kolejne kolorowe: czarny, fioletowy/szary i fioletowy/czarny.
Jeden termistor jest podłączony między czarnym a fioletowym/czarnym.
Jeden termistor jest podłączony między czarnym a fioletowym/szarym.
Uważam, że termistory to Vishay NTCLE100E3103, które mają 10k omów w temperaturze 25C. Kod koloru Brązowy-Czarny-Pomarańczowy.

Wtyczka typu 2 EVSE (z BMW, prawdopodobnie i3) z nową wtyczką:
View attachment 125434

Spód EVSE:
View attachment 125436

Fragmenty przewodów:
View attachment 125435

Wtyczka 13A Masterplug
View attachment 125437

Wewnątrz Masterpluga potrzebna była bardzo mała ilość przycinania, aby nie uwięzić przewodów termistora. W widoku Rhs jeden termistor został wsunięty obok przewodu neutralnego, a drugi termistor znajduje się nad bezpiecznikiem.

Dokładnie sprawdziłem rezystancję 2 termistorów, pozwalając im powoli ostygnąć ze 100C na mojej płycie grzewczej sterowanej termoparą K. Uważam, że temperatura termopary była co najwyżej o 2 stopnie C chłodniejsza niż temperatura zgłoszona przez termoparę i że raportuje w odstępach 1C. Zatem istnieje spora zmienność rezystancji, którą zmierzyłem, podczas gdy regulator temperatury (jednostka przemysłowa Toho) zgłaszał pojedynczą temperaturę.
Oto tabela maksymalnych i minimalnych rezystancji (omów), które zmierzyłem w szeregu temperatur, a także rezystancja nominalna oczekiwana z karty katalogowej termistora Vishay NTCLE100E3103:

Temp Min Max NTCLE100E3103
100 707 759 677
95 800 847 786
90 908 957 915
85 1046 1099 1070
80 1224 1294 1256
70 1680 1768 1753
60 2380 2502 2490
50 3437 3556 3605
40 5044 5353 5330
30 7470 7800 8059
25 9187 9675 10000
24 9642 10110 (brak danych)

Biorąc pod uwagę zmienność termistorów (2, które przetestowałem, miały zwykle około 30 omów od siebie i musiały mieć prawie identyczne temperatury), uważam to za dość bliskie dopasowanie, z pewnością wystarczająco dokładne, aby ten termistor Vishay mógł być używany jako doskonały zamiennik uszkodzonego oryginału. Moje podziękowania dla Farnell (& Cpc, część tej samej grupy) za udostępnienie kart katalogowych i części.
Cześć Andy,
dziękuję za bardzo przydatne informacje. Mam ten sam problem, odcięli mi kabel schuko, ale oprócz przewodów zasilających jednofazowych mam trzy przewody, ale w różnych kolorach: fioletowy, biały i pomarańczowy.
Czy masz jakieś sugestie?
Dzięki ciao Giglio
 
#27 ·
Cześć Andy, dziękuję za bardzo przydatne informacje. Mam ten sam problem, przecięli mój kabel schuko, ale oprócz przewodów zasilających jednofazowych mam trzy przewody, ale w różnych kolorach: fioletowy, biały i pomarańczowy.
Czy masz jakieś sugestie?
Dzięki ciao Giglio
Giglio, w czym dokładnie tkwi Twój problem? Jeśli masz oryginalną, formowaną wtyczkę, powinna ona mieć w środku 2 termistory. Jeśli będziesz ostrożny, możesz odciąć oryginalną wtyczkę i zachować te elementy. Czy próbujesz dopasować inną wtyczkę? Proszę zamieść kilka zdjęć. Twoja wtyczka będzie inna niż wtyczka brytyjska!
 
#28 ·
Pomarańczowy jest powszechny. Zmierz rezystancję między przewodami na wtyczce, 20K między białym i fioletowym, co oznacza, że ​​drugi przewód (w tym przypadku pomarańczowy) jest wspólny. Jestem pewien, że można po prostu zastąpić termistory rezystorami 10k, jeśli nie zależy Ci na rzeczywistym pomiarze temperatury/ochronie.
 
#30 ·
Właściciel jednego z nich postanowił zamienić wtyczkę 13A na wtyczkę Commando, tylko po odcięciu odkrył, że do wtyczki wchodzi 6 przewodów! Nabyłem to i naprawiłem za pomocą solidnej nowej wtyczki 13A Masterplug i zamontowałem 2 termistory w środku, gdzie powinny być. Publikuję to, czego się nauczyłem, aby pomóc każdemu innemu z uszkodzoną/zniszczoną wtyczką lub chcącemu zrobić to samo, aby mogli kupić odpowiednie termistory, jeśli jest to wymagane.

Pierwotny właściciel starannie rozebrał wtyczkę i uratował oba termistory i fragmenty przewodów, wystarczająco, aby mieć pewność co do połączeń. Dziękuję!

Oprócz zwykłych 3 przewodów, kabel z EVSE ma 3 kolejne kolorowe: czarny, fioletowy/szary i fioletowy/czarny.
Jeden termistor jest podłączony między czarnym i fioletowym/czarnym.
Jeden termistor jest podłączony między czarnym i fioletowym/szarym.
Uważam, że termistory to Vishay NTCLE100E3103, które mają 10 kOhm w 25C. Kod koloru Brązowo-Czarno-Pomarańczowy.

Wtyczka typu 2 EVSE (z Bmw, prawdopodobnie i3) z zamontowaną nową wtyczką:
View attachment 125434

Spód EVSE:
View attachment 125436

Fragmenty przewodów:
View attachment 125435

Wtyczka 13A Masterplug
View attachment 125437

Wewnątrz wtyczki Masterplug potrzebna była bardzo niewielka ilość przycinania, aby nie uwięzić przewodów termistora. W widoku Rhs jeden termistor został wsunięty obok przewodu neutralnego, a drugi termistor znajduje się nad bezpiecznikiem.

Starannie sprawdziłem rezystancję 2 termistorów, pozwalając im powoli ostygnąć ze 100C na mojej płycie grzejnej sterowanej termoparą K. Uważam, że temperatura termopary była co najwyżej o 2 stopnie Celsjusza niższa niż temperatura zgłoszona przez termoparę, a to zgłasza w odstępach 1C. Zatem istnieje spora zmienność rezystancji, którą zmierzyłem, podczas gdy regulator temperatury (jednostka przemysłowa Toho) zgłaszał pojedynczą temperaturę.
Oto tabela maksymalnych i minimalnych rezystancji (omów), które zmierzyłem w szeregu temperatur, a także rezystancja nominalna oczekiwana z arkusza danych termistora Vishay NTCLE100E3103:

Temp Min Max NTCLE100E3103
100 707 759 677
95 800 847 786
90 908 957 915
85 1046 1099 1070
80 1224 1294 1256
70 1680 1768 1753
60 2380
Właściciel jednego z nich postanowił zamienić wtyczkę 13A na wtyczkę Commando, tylko po odcięciu odkrył, że do wtyczki wchodzi 6 przewodów! Nabyłem to i naprawiłem za pomocą solidnej nowej wtyczki 13A Masterplug i zamontowałem 2 termistory w środku, gdzie powinny być. Publikuję to, czego się nauczyłem, aby pomóc każdemu innemu z uszkodzoną/zniszczoną wtyczką lub chcącemu zrobić to samo, aby mogli kupić odpowiednie termistory, jeśli jest to wymagane.

Pierwotny właściciel starannie rozebrał wtyczkę i uratował oba termistory i fragmenty przewodów, wystarczająco, aby mieć pewność co do połączeń. Dziękuję!

Oprócz zwykłych 3 przewodów, kabel z EVSE ma 3 kolejne kolorowe: czarny, fioletowy/szary i fioletowy/czarny.
Jeden termistor jest podłączony między czarnym i fioletowym/czarnym.
Jeden termistor jest podłączony między czarnym i fioletowym/szarym.
Uważam, że termistory to Vishay NTCLE100E3103, które mają 10 kOhm w 25C. Kod koloru Brązowo-Czarno-Pomarańczowy.

Wtyczka typu 2 EVSE (z Bmw, prawdopodobnie i3) z zamontowaną nową wtyczką:
View attachment 125434

Spód EVSE:
View attachment 125436

Fragmenty przewodów:
View attachment 125435

Wtyczka 13A Masterplug
View attachment 125437

Wewnątrz wtyczki Masterplug potrzebna była bardzo niewielka ilość przycinania, aby nie uwięzić przewodów termistora. W widoku Rhs jeden termistor został wsunięty obok przewodu neutralnego, a drugi termistor znajduje się nad bezpiecznikiem.

Starannie sprawdziłem rezystancję 2 termistorów, pozwalając im powoli ostygnąć ze 100C na mojej płycie grzejnej sterowanej termoparą K. Uważam, że temperatura termopary była co najwyżej o 2 stopnie Celsjusza niższa niż temperatura zgłoszona przez termoparę, a to zgłasza w odstępach 1C. Zatem istnieje spora zmienność rezystancji, którą zmierzyłem, podczas gdy regulator temperatury (jednostka przemysłowa Toho) zgłaszał pojedynczą temperaturę.
Oto tabela maksymalnych i minimalnych rezystancji (omów), które zmierzyłem w szeregu temperatur, a także rezystancja nominalna oczekiwana z arkusza danych termistora Vishay NTCLE100E3103:

Temp Min Max NTCLE100E3103
100 707 759 677
95 800 847 786
90 908 957 915
85 1046 1099 1070
80 1224 1294 1256
70 1680 1768 1753
60 2380 2502 2490
50 3437 3556 3605
40 5044 5353 5330
30 7470 7800 8059
25 9187 9675 10000
24 9642 10110 (brak danych)

Biorąc pod uwagę zmienność termistorów (2, które przetestowałem, zwykle różniły się o około 30 omów i musiały mieć prawie identyczne temperatury), uważam to za dość bliskie dopasowanie, z pewnością wystarczająco dokładne, aby ten termistor Vishay mógł być używany jako doskonały zamiennik uszkodzonego oryginału. Dziękuję firmie Farnell (& Cpc, części tej samej grupy) za udostępnienie kart katalogowych i części.
Dzięki za info. Super pomocne.

Mam podobne urządzenie, ale Delphi. Czy masz jakieś informacje na temat łbów śrub, aby je otworzyć? Moje wyglądają jak Torx, ale mają płatki i mały garb pośrodku, więc nic, co mam, nie pasuje.
 
#33 ·
Cześć Andy,
Przede wszystkim bardzo dziękuję za cenne informacje, które tutaj udostępniłeś.
Mam tę samą ładowarkę, którą ty i "strange harm" macie na zdjęciu, z kodem produktu 35025802. Moja przestała się ładować po 4 latach. Kiedy podłączam ją do gniazdka, wszystkie diody LED są wyłączone, a w przeszłości dioda zasilania zawsze była zielona. Szukając kodu błędu z tyłu, ze wszystkimi 4 diodami LED wyłączonymi, pokazuje symbol jak wtyczka ścienna.
Co mam zrobić w tym przypadku, aby spróbować otworzyć wtyczkę i sprawdzić, czy bezpiecznik jest uszkodzony i w razie potrzeby go wymienić, czy muszę kupić te termistory z nową wtyczką i całkowicie wymienić starą wtyczkę, tak jak pokazujesz tutaj?
Moja wtyczka jest EU, tylko z dwoma pinami i uziemieniem.
Dzięki za wsparcie i pozdrawiam serdecznie Nuno.
 
#34 ·
Cześć Andy,
Przede wszystkim bardzo dziękuję za cenne informacje, które tu udostępniłeś.
Mam tę samą ładowarkę co Ty i "strange harm" na zdjęciu, z kodem produktu 35025802. Moja przestała się ładować po 4 latach. Kiedy podłączam ją do gniazdka ściennego, wszystkie diody LED są wyłączone, a w przeszłości dioda zasilania zawsze świeciła na zielono. Szukając kodu błędu z tyłu, ze wszystkimi 4 diodami LED wyłączonymi, pokazuje symbol jak wtyczka ścienna.
Co mam zrobić w tym przypadku, aby spróbować otworzyć wtyczkę i sprawdzić, czy bezpiecznik jest uszkodzony i w razie potrzeby go wymienić, czy też muszę kupić te termistory z nową wtyczką i całkowicie wymienić starą wtyczkę, jak pokazujesz tutaj.
Moja wtyczka jest EU, tylko z dwoma pinami i uziemieniem.

Dzięki za wsparcie i pozdrawiam Nuno.
Nuno, bez patrzenia na Twoje EVSE, trudno powiedzieć, co jest nie tak. Sugeruję otworzyć go, a zobaczysz cienki drut(y) idący od PCB do wtyczki i musisz je odłączyć od PCB i użyć multimetru do pomiaru rezystancji między tymi przewodami a przewodem uziemiającym powracającym z wtyczki. Możliwe, że cienkie przewody są pęknięte = zmęczone = zerwane, w takim przypadku musisz ustalić, czy pęknięcie jest na końcu wtyczki, czy na końcu EVSE.

Załóżmy, że ten drut jest przerwany.

Możesz być w stanie ustalić, na którym końcu jest przerwany, podłączając miernik, aby sprawdzić ciągłość, a następnie zginając/wyginając przewód na końcu wtyczki i na końcu EVSE. Spróbuj ścisnąć zewnętrzny kabel, aby przewody były "krótsze", to może po prostu wepchnąć przerwę na tyle, że miernik nagle pokaże połączenie.

Jeśli nie możesz ustalić, który koniec jest przerwany, sugeruję skrócenie przewodu na końcu EVSE, ponieważ jest to łatwe do zrobienia, odetnij gruby kabel może 2 cm za gniazdem od EVSE, usuń izolację itp. i ponownie sprawdź przewodność. Jeśli masz szczęście, znalazłeś zły kawałek drutu! Złóż kabel ponownie, polutuj wszystko itp.

Jeśli to nie pomoże w znalezieniu przerwy, zrób to samo na wtyczce, odetnij ją, zdejmij izolację z przewodów, masz teraz długi kawałek kabla, gołe przewody na każdym końcu. Możesz chwycić przewód na miedzianym końcu i pociągnąć delikatnie szczypcami, jeśli w pobliżu jest przerwa, pasma miedzi wyjdą!

Wymiana wtyczki to powolna praca. Jeśli wtyczka jest uformowana na kablu, potrzebujesz bardzo ostrego noża, używam skalpela Swann Morton i bardzo ostrożnie zeskrobuję gumę, odsłaniając przewody i elementy wewnątrz wtyczki, ale starając się nie uszkodzić termistorów. Powinny być w porządku, ale ponownie sprawdź ich rezystancję. Następnie w jakiś sposób zmontuj termistor(y) z powrotem do nowej wtyczki - nie znam wnętrza Twojej wtyczki!

Zamieść tutaj kilka zdjęć pokazanego błędu, wnętrza EVSE itp., to wszystko pomaga.

A kiedy ponownie zmontujesz, sugeruję użycie mocnej lutownicy do ponownego przylutowania WSZYSTKICH połączeń o dużym natężeniu prądu oraz ścieżek lutowanych na PCB, ponieważ połączenia lutowane z czasem ulegają zmęczeniu i należy je okresowo odnawiać.

Powodzenia!
 
#35 ·
Image
Bardzo dziękuję za szczegółową odpowiedź Andy.
Zmierzyłem rezystancję i we wszystkich 3 przewodach wartość wynosi blisko 284kohm z wtyczką podłączoną do 220v i 0,0 ohm po odłączeniu. Zrobiłem zdjęcie z pomiaru jako przykład, ponieważ nie jestem w tym tak doświadczony i możesz zobaczyć, czy zostało to zrobione poprawnie.
Wyświetlany błąd polega na tym, że wszystkie 4 diody LED są wyłączone, gdy podłączam wtyczkę do 220v. Kiedy spojrzymy na tylną stronę, która zawiera opis różnych możliwości, to pierwsza z nich pokazuje, że wszystkie 4 diody LED są wyłączone i symbol wtyczki bez napięcia.
Kiedy działało dobrze, dioda zasilania była zawsze włączona.
Załączam również kilka zdjęć sprzętu.
Pozdrawiam.
Image

Image

Image

Image

Image

Image
 
#36 · (Edited)
Ponieważ jest to wtyczka UE, nie sądzę, żeby miała termistory, nie są one potrzebne. I wygląda na to, że kabel zasilający ma tylko 3 przewody, a nie 5, gdy używane są termistory.
Sprawdź ciągłość kabla zasilającego, tj. oba końce każdego koloru. Jeśli kabel zasilający jest w porządku, to elektronika, prawdopodobnie zasilacz niskiego napięcia.

Edycja - tylko myśl, sprawdziłeś, czy gniazdo rzeczywiście ma zasilanie, np. podłączając do niego lampę?
 
#37 ·
Ponieważ jest to wtyczka UE, nie sądzę, żeby miała termistory, nie są potrzebne. I wygląda na to, że kabel sieciowy ma tylko 3 przewody, a nie 5, gdy używane są termistory.
Sprawdź ciągłość kabla sieciowego, tj. oba końce każdego koloru. Jeśli kabel sieciowy jest w porządku, to elektronika, prawdopodobnie zasilacz niskiego napięcia.

Edycja - tylko myśl, sprawdziłeś, czy gniazdo rzeczywiście ma zasilanie, np. podłączając do niego lampę?
Cześć, Kabel główny również jako 5 przewodów. Ciągłość na kablu głównym jest ok od wtyczki 220V do obwodu i od obwodu do wtyczki samochodowej.
Tak, gniazdo jest ok. Próbowałem z innym sprzętem i działa. Próbowałem również podłączyć do różnych gniazd i nie działa na żadnym z nich.
 
#38 ·
5 przewodów to typ termistora - powinna występować rezystancja między cienkimi przewodami, która zmniejszy się po podgrzaniu wtyczki (lub zwiększy się po schłodzeniu).
Jak zauważył Andy, wymiana wtyczki to udręka, trzeba wydobyć termistory z formowanego tworzywa sztucznego.
Spodziewałbym się jednak, że w przypadku uszkodzonych termistorów kontrolka zasilania będzie działać. Zgaśnięcie wszystkich świateł jest bardziej prawdopodobne w przypadku awarii elektroniki, a w szczególności zasilacza niskiego napięcia, ponieważ to on zasila diody LED.
 
#40 ·
5 przewodów to typ termistora - powinna być rezystancja między cienkimi przewodami, która zmniejszy się, jeśli wtyczka zostanie podgrzana (lub zwiększy się, jeśli zostanie schłodzona).
Jak zauważył Andy, wymiana wtyczki to udręka, trzeba wydobyć termistory z formowanego plastiku.
Spodziewałbym się jednak, że w przypadku uszkodzonych termistorów zadziała kontrolka zasilania. Zgaśnięcie wszystkich świateł jest bardziej prawdopodobne w przypadku awarii elektroniki, a w szczególności zasilacza niskiego napięcia, ponieważ to on zasila diody LED.
Wysłałem zdjęcie, jak wykonano pomiar, aby sprawdzić, czy został wykonany prawidłowo, proszę sprawdzić.
 
#41 ·
Bezpiecznik 13A jest charakterystyczny dla wtyczki brytyjskiej, zwanej czasem typem G, i nie występuje we wtyczce europejskiej schuko. Powoduje problemy podczas ciągłego użytkowania o dużej mocy, ponieważ nagrzewa się, a styki bezpiecznika również mogą się nagrzewać.
Wtyczka UE jest również oceniana na 16 amperów, co jest wyższe niż w brytyjskiej (13A przerywane i 10 amperów ciągłe).

Wygląda na to, że mierzysz do ziemi. Proszę zmierzyć napięcie na dwóch cienkich przewodach w przewodzie zasilającym - będą one podłączone do termistora(ów). Możesz również mierzyć Ziemię (zielony/żółty) do każdego cienkiego przewodu z osobna. Na zdjęciu wydaje się, że czerwony jest do ziemi. To wszystko zależy od tego, jak termistory są wewnętrznie połączone.
 
#42 ·
Bezpiecznik 13A jest charakterystyczny dla wtyczki brytyjskiej, czasami nazywanej typem G, nie występuje we wtyczce europejskiej schuko. Powoduje problemy podczas ciągłego użytkowania o dużej mocy, ponieważ nagrzewa się, a styki bezpiecznika również mogą się nagrzewać.
Wtyczka UE jest również oceniana na 16 amperów, co jest wyższe niż w przypadku brytyjskiej (13A przerywane i 10 amperów ciągłe).

Wygląda na to, że mierzysz do ziemi. Proszę zmierzyć na dwóch cienkich przewodach w przewodzie zasilającym - będą one przymocowane do termistora (ów). Możesz również mierzyć Ziemię (zielony/żółty) do każdego cienkiego przewodu po kolei. Na zdjęciu wydaje się, że czerwony jest do ziemi. To wszystko zależy od tego, jak termistory są wewnętrznie okablowane.
Zmierzono teraz między trzema małymi kablami (z wtyczką podłączoną do 220 V), a rezystancja wynosi 12 kOhm między dwoma kablami (czarny/szary i czarny/różowy) i 24 kOhm między czarnym kablem a dwoma pozostałymi. Pomiar uziemienia do wszystkich trzech małych kabli wynosi około 290 kOhm.