Speak EV - Electric Car Forums banner

Rijden naar Disney & Parijs

6.6K views 35 replies 17 participants last post by  theboyand  
#1 ·
Hallo,

We hebben onze Kia E-Niro 3 uit 2021 geboekt

op een veerboot van Dover naar Calais om ons gezin van 4 personen naar Disneyland en vervolgens naar Parijs te brengen, net na het paasweekend. Ik heb alle regels gelezen over autorijden in Frankrijk en heb alle benodigde items besteld, inclusief mijn Green Air Cert Sticker.

We wonen ongeveer anderhalf uur van Dover en ik ben van plan om in de buurt bij te tanken voordat we bij de haven aankomen, dus we kunnen het misschien helemaal naar onze AirBnB halen met kilometers over, maar ik heb het gevoel dat ik nog een keer wil stoppen om bij te tanken/volledig op te laden. Ik heb mijn Chargemap Card besteld en de App gedownload.

Ik zou graag willen weten of het aan te raden is om nog andere Apps/oplaadkaarten etc. te hebben en zo ja, welke?

Kan ik gemakkelijk Tesla-opladers gebruiken, zijn ze compatibel, heb ik een Tesla-app nodig, kan ik waarschijnlijk gewoon een pinpas of creditcard gebruiken op plaatsen?

Ik ben gewend om thuis voor 90+% op te laden; we zijn naar The Lakes/Schotland en Manchester geweest, wat ik vrij gemakkelijk vond.

Na 2 dagen in de buurt van Disney doen we dan nog 2 nachten in een andere AirBnB dicht bij Parijs voordat we op onze laatste dag naar Parc Astrix rijden en terug naar Calais.

Heeft iemand bepaalde oplaadstations die ze aanbevelen?

Ik heb alle andere vervoersmiddelen uitgeput, evenals het nemen van onze 14 jaar oude auto, maar onze 3 jaar oude EV nemen is wat ik absoluut wil doen, ik heb geen problemen met een paar vertragingen/onderbrekingen, maar hoop het zo eenvoudig mogelijk te maken.

Alle adviezen/suggesties zouden zeer op prijs worden gesteld,

Hartelijk dank

EmLZHayZ

#6 ·
Hmmm, we hebben vorig jaar ons gezin van 4 personen meegenomen naar Euro Disney en Parijs. We namen de trein. Binnen Parijs is de RER geweldig, er is een halte bij Euro Disney en ook bij parc Astérix.
Mijn Franse vriend waarschuwde me om op te passen voor zakkenrollers op de lijn die naar Euro Disney gaat, gelukkig hebben we geen problemen gehad.
Als je van plan bent beide parken in Disney te bezoeken, kunnen 2 dagen krap zijn.
Download de Euro Disney-app, deze kan je helpen lange wachtrijen te vermijden.
Probeer niet op het laatste moment naar het nachtspektakel te gaan, anders krijg je een beperkt zicht.
Als je kinderen oud genoeg zijn, plan dan een toekomstige reis naar puy du fou, de shows met live vertaling zijn geweldig, de kleinere shows zonder live vertaling zijn nog steeds goed, maar het Frans was een beetje moeilijk voor mij. Ik ben er wel naartoe gereden, maar we namen de Octavia, dus ik kan niet helpen met opladen. Naar het westen van Frankrijk gaan biedt altijd de mogelijkheid om via Le Mans te rijden, altijd een plezier om de Mulsanne straight af te rijden!

#23 ·
Hmmm, we hebben vorig jaar met ons gezin van 4 personen Euro Disney en Parijs bezocht. We namen de trein. Binnen Parijs is de RER geweldig, er is een halte bij Euro Disney en ook bij parc Astérix.
Mijn Franse vriend waarschuwde me om op te passen voor zakkenrollers op de lijn die naar Euro Disney gaat, gelukkig hebben we geen problemen gehad.
Als je van plan bent beide parken in Disney te bezoeken, zijn 2 dagen misschien krap.
Download de Euro Disney-app, deze kan je helpen lange wachtrijen te vermijden.
Probeer niet op het laatste moment naar het nachtspektakel te gaan, anders heb je beperkt zicht.
Als je kinderen oud genoeg zijn, plan dan een toekomstige reis naar puy du fou, de shows met live vertaling zijn geweldig, de kleinere shows zonder live vertaling zijn nog steeds goed, maar het Frans was een beetje moeilijk voor mij. Ik ben er wel naartoe gereden, maar we namen de Octavia, dus ik kan niet helpen met opladen. Als je naar het westen van Frankrijk gaat, is er altijd de mogelijkheid om via Le Mans te rijden, altijd een genoegen om over de Mulsanne-straight te rijden!
Heel erg bedankt voor de tijd die je hebt genomen om al deze nuttige adviezen te geven 😃

#10 ·
Ik gebruik mijn Mercedes me charge card en dat is alles wat ik hier ooit nodig heb gehad. De tolpoorten worden goed bediend door snelladers. Ionity is betrouwbaar en Total Energies zijn ook goed. Uw chargemap-kaart zou bij beide goed moeten werken. Bij sommige diensten bevinden de laders zich aan de ene kant en niet aan de andere kant, maar dat verandert langzaam.
Mijn advies zou zijn om de chargemap- en A Better Route Planner-kaarten te bestuderen, zodat u de locaties van de laders op uw routes kent en ook verschillende routes via beide kunt uitvoeren en kunt zien wat ze voorstellen met verschillende opties voor laadniveaus etc.
Over het algemeen is Frankrijk naar mijn ervaring hier in het noordwesten goed voor de toegang tot laders, en in de rij staan ​​buiten de vakantiedagen is vrij zeldzaam, zo niet ongehoord (ik heb het nog nooit gezien!)
Veel Tesla SuC's liggen iets buiten de hoofdroutes en vereisen een kleine omweg. U heeft de app nodig, dus zorg ervoor dat uw plan dataroaming toestaat en rekening houdt met die kosten, plus 4G-dekking kan onregelmatig zijn buiten de grote centra. Controleer welke Tesla SUC's voor iedereen open zijn, hun kaart toont het, geloof ik.
Het is waarschijnlijk dat er laders zijn, zowel bij Disney als bij Parc Asterix en ook op de locatie van de Airbnb, zelfs als het in een klein dorpje is, hoewel deze AC tot 11 kW en sommige 22 kW zullen zijn.
De Franse regering doet zeer serieuze inspanningen om onze nationale vloot zo snel mogelijk van ICE naar BEV te veranderen en het aantal laders is eind januari landelijk gegroeid tot meer dan 110.000, dus u zou niet al te veel problemen moeten hebben.
Zoals voorgesteld, is het verkrijgen van de liber t-badge via internet via Sanef de moeite waard, u vaart gewoon door de tolpoort zonder een kaartje te hoeven pakken etc. of het risico te lopen de wielen daarbij te beschadigen!
bewerkt om toe te voegen Ik denk dat de chargemap-kaart alleen voldoende zou zijn, u kunt via hun site controleren welke laders u interesseren en in onze regio gebruiken de dorpsladers contactloos en rfid. Niet zeker van Ionity of total energies, maar chargemap zal het goed doen

#11 ·
Hoi,

We hebben onze 2021 Kia E-Niro 3 geboekt

op een veerboot van Dover naar Calais om ons gezin van 4 personen naar Disneyland en vervolgens naar Parijs te brengen, net na het paasweekend. Ik heb alle regels gelezen over autorijden in Frankrijk en heb alle benodigde items besteld, inclusief mijn Green Air Cert Sticker.

We wonen ongeveer anderhalf uur van Dover en ik ben van plan om in de buurt bij te tanken voordat we bij de haven aankomen, dus we kunnen het misschien helemaal naar onze AirBnB halen met kilometers over, maar ik heb het gevoel dat ik nog een keer wil stoppen om bij te tanken/volledig op te laden. Ik heb mijn Chargemap Card besteld en de App gedownload.

Ik zou graag willen weten of het aan te raden is om nog andere apps/laadkaarten etc. te hebben en zo ja, welke?

Kan ik gemakkelijk Tesla-laders gebruiken, zijn ze compatibel, heb ik een Tesla-app nodig, kan ik op plaatsen gewoon een pinpas of creditcard gebruiken?

Ik ben gewend om thuis voor 90+% op te laden; we zijn naar The Lakes/Schotland en Manchester geweest, wat ik vrij gemakkelijk vond.

Na 2 dagen in de buurt van Disney doen we dan nog 2 nachten in een andere AirBnB dicht bij Parijs voordat we op onze laatste dag naar Parc Astrix rijden voordat we terugrijden naar Calais.

Zijn er mensen die bepaalde laadstations aanbevelen.

Ik heb alle andere vervoersmiddelen uitgeput, evenals het nemen van onze 14 jaar oude auto, maar het nemen van onze 3 jaar oude EV is wat ik absoluut wil doen, ik heb geen problemen met een paar vertragingen/onderbrekingen, maar hoop het zo eenvoudig mogelijk te maken.

Alle adviezen/suggesties worden zeer gewaardeerd,

Veel dank

EmLZHayZ
We hebben het in 2019 in de Tesla gedaan. Veel minder openbaar laden toen, en met de explosie van snel laden in Frankrijk in de afgelopen 2 jaar ben ik er zeker van dat je genoeg opties hebt op de hoofdwegen.

Neem wat foto's van de zonne-overkappingen boven de parkeerplaatsen bij DLP - ben benieuwd hoe ver ze zich nu uitstrekken. Blijkbaar de grootste van Europa.

#25 ·
We deden het in 2019 in de Tesla. Veel minder openbaar opladen toen, en met de explosie van snel opladen in Frankrijk in de afgelopen 2 jaar ben ik er zeker van dat je genoeg opties hebt op de hoofdwegen.

Neem wat foto's van de zonne-carports boven de parkeerplaatsen bij DLP - benieuwd hoe ver ze zich nu uitstrekken. Naar verluidt de grootste van Europa.
Dit is allemaal erg nuttig, heel erg bedankt voor het antwoorden 😊

#12 ·
Er is een Tesla-aansluiting met 16 bays, open voor alle auto's, ongeveer 10-15 minuten ten zuiden van de grote Ringweg van Eurodisney.
Je moet je vooraf aanmelden / een betaalkaart invoeren in hun app, maar ik heb er een in het VK gebruikt voor mijn Kona en het was lichtjaren beter dan het gedoe met andere merken / RFID-kaarten.

Beveel ook de plugshare-app aan om te kijken welke oplaadpunten er in de buurt zijn, en natuurlijk of mensen ze de afgelopen dagen/weken goed hebben gebruikt.

Een beetje huiswerk met de hierboven genoemde tools, misschien 2 kopjes thee waard, en het komt wel goed.

#26 ·
Er is een Tesla-aansluiting met 16 plaatsen voor alle auto's, ongeveer 10-15 minuten ten zuiden van de grote ringweg van Eurodisney.
Je moet je van tevoren aanmelden / een betaalkaart invoeren in hun app, maar ik heb er een in het VK gebruikt voor mijn Kona en het was lichtjaren beter dan te rommelen met andere merken / rfid-kaarten.

Beveel ook de plugshare-app aan om te kijken welke oplaadpunten er in de buurt zijn en natuurlijk of mensen ze de afgelopen dagen/weken goed hebben gebruikt.

Een beetje huiswerk met de hierboven genoemde tools, misschien 2 kopjes thee waard, en het komt goed.
Bedankt, ik ga zeker binnenkort met een kopje thee zitten en kijken of ik iets gemist heb. Bedankt voor het advies 😃

#13 ·
Bekijk mijn YouTube-kanaal (link hieronder) - ik heb een paar reizen over het kanaal gemaakt.
Ik heb de laadpas van mijn fabrikant - in mijn geval de basisversie van Audi - maar de prijzen zijn vaak beter met Octopus Electroverse, dus dat is mijn belangrijkste pas.
Ik heb ook, voor mijn laatste reis, een abonnement van een maand op Ionity Passport genomen, waardoor Ionity-stations daalden tot € 0,39 kWh en een goede korting geeft bij de stations aan deze kant van de tunnel. Er zijn Maidstone en Channel Gateway Ionity plus laders bij de tunnelterminals.
Ik heb de Tesla-app en heb Superchargers in Frankrijk en thuis gebruikt. Het is niet handig op mijn route naar de bergen, maar wel op andere reizen.
Tol betaalde ik vroeger gewoon zoals ik ging, maar onlangs heb ik een Bip&Go tolbadge gekregen. Betere waarde dan die van Emovis. Als je een bankpas gebruikt, kies er dan een zonder transactiekosten in het buitenland.
Frankrijk is gemakkelijk, ze hebben grote oplaadpunten bij veel servicegebieden op de snelwegen.

#27 ·
Neem paracetamol, je krijgt er hoofdpijn van. Ben vorig jaar geweest, de kinderen vonden het geweldig, ik haatte elke minuut :LOL:
De meisjes weten het nog niet, maar vragen er al jaren om. Hubby en ik zijn ook enorme Disneyfans, dus we zijn er geweest voordat we ze hadden, tijdens een reis naar Parijs. We ontmoeten wat familie in het park, die uit Glasgow komt. Ik ben zo enthousiast om de meisjes ook mee te nemen naar Parijs. Bedankt voor de info 😊

#15 ·
We hebben deze reis vorige maand gemaakt, reizend vanuit Doncaster, zij het in een Superb IV.

Een 62kw Leaf ingeruild 2 weken voordat we reisden vanwege angst voor het opladen, maar die zouden ongegrond zijn geweest.

De route van Calais naar Parijs is overspoeld met opladers, dus wees niet bang.

We verbleven in een Airbnb op 5 minuten afstand van Val de Europe. Perfecte locatie en 20 minuten lopen naar de parken.

Terzijde, ik ben nu een PHEV-fan en de Superb is, nou ja, Superb!

#16 ·
Negeer me, zie dat je de Crit'Air al hebt. Ik ben van plan om me in de zomer voor een maand op Tesla te abonneren voor mijn reis van West Yorkshire naar Kroatië, aangezien Tesla superchargers me een groot deel van de weg tot Slovenië kunnen brengen en veel goedkoper zijn dan welk ander netwerk dan ook.

• Like
Reactions: EmLzHayz
#28 ·
negeer me, zie dat je de Crit'Air al hebt. Ik ben van plan om me in de zomer een maand te abonneren op Tesla voor mijn reis van West Yorkshire naar Kroatië, aangezien Tesla superchargers me een groot deel van de weg naar Slovenië kunnen brengen en veel goedkoper zijn dan welk ander netwerk dan ook.
Bedankt, dus ik zou geen probleem moeten hebben met het gebruik van Tesla-laders als ik me daar heb aangemeld. Wist niet zeker of ze compatibel zouden zijn met onze EV?

#17 ·
Hoi,

We wonen ongeveer anderhalf uur van Dover en ik ben van plan om in de buurt bij te tanken voordat we bij de haven aankomen, dus we kunnen het misschien helemaal naar onze AirBnB halen met kilometers over, maar ik wil wel weer stoppen om bij te tanken/volledig op te laden. Ik heb mijn Chargemap Card besteld en de App gedownload.

Ik wil graag weten of het aan te raden is om andere apps/oplaadkaarten etc. te hebben en zo ja, welke?

Kan ik gemakkelijk Tesla-opladers gebruiken, zijn ze compatibel, heb ik een Tesla-app nodig, kan ik waarschijnlijk gewoon een pinpas of creditcard gebruiken op plaatsen?

Na 2 dagen in de buurt van Disney doen we dan nog 2 nachten in een andere AirBnB dicht bij Parijs voordat we op onze laatste dag naar Parc Astrix rijden voordat we terugrijden naar Calais.

Heeft iemand bepaalde oplaadstations die ze aanbevelen?

Ik heb alle andere vervoersmiddelen uitgeput, evenals het nemen van onze 14 jaar oude auto, maar onze 3 jaar oude EV nemen is wat ik absoluut wil doen, ik heb geen problemen met een paar vertragingen/onderbrekingen, maar hoop het zo eenvoudig mogelijk te maken.

Hartelijk bedankt

EmLZHayZ
Ik heb net wecharge (Elli) en electroverse rfid-kaarten gebruikt in Frankrijk, net als ik ze in het VK kan gebruiken. Het is fijn om beide te hebben voor het geval er een niet werkt. Chargemap is niet nodig. Er zijn nu banken met Ultra rapids bij de meeste grotere Aires, voldoende opties op de route naar Parijs en het gebruik lijkt lager te zijn dan in het VK. De bijgevoegde screenshot toont sites met ten minste zes CCS 100kw+ rapids die zouden moeten werken met een electroverse-kaart. Volg gewoon uw route via de A26/A1 of A16. Als u de A16 neemt, zijn de Baies de Somme-diensten erg mooi bij goed weer. Het komt wel goed, er zouden helemaal geen verstoringen moeten zijn.
Image

#19 ·
Ik heb net wecharge (Elli) en electroverse rfid-kaarten in Frankrijk gebruikt, net als in het VK. Het is fijn om ze allebei te hebben voor het geval er een niet werkt. Chargemap is niet nodig. Er zijn nu banken met ultrasnelle laders bij de meeste grotere Aires, voldoende opties op de route naar Parijs en het gebruik lijkt lager te zijn dan in het VK. De bijgevoegde screenshot toont locaties met minstens zes CCS 100kw+ snelladers die zouden moeten werken met een electroverse-kaart. Volg gewoon uw route via de A26/A1 of A16. Als u de A16 neemt, zijn de Baies de Somme-services erg mooi bij goed weer. Het komt wel goed, er zouden helemaal geen problemen moeten zijn.
View attachment 188894
Dit is echt nuttig, heel erg bedankt 😊

#18 ·
Baie de Somme is goed voor het opladen van Ionity en Tesla, gemakkelijke toegang, zeer mooie locatie met geweldige zitplaatsen buiten aan het meer in de zomer, maar niet meer wat het was sinds het helemaal Engels is geworden met alleen fastfoodrestaurants. Het oude restaurant Arche was traditioneler Frans en je kon er een fatsoenlijke warme maaltijd krijgen.

#20 ·
Baie de Somme is goed voor het opladen van Ionity en Tesla, gemakkelijke toegang, zeer mooie locatie met geweldige zitplaatsen buiten aan het meer in de zomer, maar niet meer wat het was sinds het helemaal Engels is geworden met alleen fastfoodrestaurants. Het oude Arche-restaurant was traditioneler Frans en je kon er een behoorlijke warme maaltijd krijgen.
Goed om te weten, bedankt 😊

#33 ·

(het bovenstaande is perfect voor jou)

(en Bjorn's advies over de parkeerpositie voor de neus van de Niro/Kona/Soul)

• Helpful
Reactions: Parkwood
#34 ·
Zondagen hebben voordelen omdat vrachtwagens pas 's avonds de weg op gaan (ze zijn vanaf zaterdagochtend verboden), maar in de spits met vertrek en terugkeer zijn de wegen veel drukker. Beveel iedereen die naar Frankrijk komt aan om de Bison Futé-site te raadplegen voor verkeersvoorspellingen, deze is ook in het Engels beschikbaar.

De positionering van het Tesla supercharger-netwerk is een ongemak waar ik me terdege van bewust was en dat tegen me werkt, maar dat is puur persoonlijk, maar de opmerkingen in de video over het gebrek aan faciliteiten zijn informatief voor anderen die de 7/7-werking van het VK gewend zijn (Een kleine kanttekening: als iemand hier zegt dat het elke dag open is, lees dan toch de kleine lettertjes, want er zal ongetwijfeld een uitzondering zijn voor een of twee dagen dat de plek gesloten is🤣)

#35 ·
Zondagen hebben voordelen omdat vrachtwagens pas 's avonds de weg op gaan (ze zijn verboden op zaterdagochtend), maar in de spits met vertrek en terugkeer zijn de wegen veel drukker. Ik raad iedereen die naar Frankrijk komt aan om de Bison Futé-site te raadplegen voor verkeersvoorspellingen, deze is ook in het Engels beschikbaar.

De positionering van het Tesla supercharger-netwerk is een ongemak waar ik me terdege van bewust was en dat tegen me werkt, maar dat is een puur persoonlijke zaak, maar de opmerkingen in de video over het gebrek aan faciliteiten zijn informatief voor anderen die gewend zijn aan de 7/7 werking van het VK (Een kleine kanttekening: als iemand hier zegt dat het elke dag open is, lees dan toch de kleine lettertjes, want er zal ongetwijfeld een uitzondering zijn voor een of twee dagen dat de plek gesloten is🤣)
Ik zou me zeker niet druk maken om superchargers voor de reis van de OP. Helemaal de moeite niet waard. Zelfs de prijsbesparing is vrij klein in Frankrijk. Er zijn grote sites van andere aanbieders op veel plaatsen die gemakkelijker te gebruiken zijn.
Oh en de snelwegen zijn naar mijn ervaring altijd rustig tot je voorbij Charles de Gaulle komt. Rijden over een Franse autoroute zoals de A26 of A1 is naar mijn ervaring relatieve zaligheid. Ik zou 3 keer zo ver kunnen gaan zonder rust nodig te hebben als in het VK. (Auto kan het echter niet, want ik ga te snel!)

#36 ·
Hoi,

op een veerboot van Dover naar Calais om ons gezin van 4 personen naar Disneyland en vervolgens naar Parijs te brengen, net na het paasweekend. Ik heb alle regels gelezen over het rijden in Frankrijk en heb alle benodigde items besteld, inclusief mijn Green Air Cert Sticker.

Ik zou graag willen weten of het aan te raden is om andere Apps/oplaadkaarten etc. te hebben en zo ja, welke?

Kan ik gemakkelijk Tesla-opladers gebruiken, zijn ze compatibel, heb ik een Tesla-app nodig, kan ik op plaatsen gewoon een pinpas of creditcard gebruiken?

Heeft iemand specifieke oplaadstations die ze aanbevelen?

Hartelijk dank

EmLZHayZ
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik de draad weer ophaal, maar ik ga over een paar weken Disneyland Parijs bezoeken. Er lijkt niet veel info te zijn over opladers op de hoofd parkeerplaats, behalve dat er 4 zijn, maar dat lijkt te zijn voordat de zonne-overkappingen werden gebouwd. Vroeg me af of iemand die in de zomer is geweest, er nieuwe heeft gespot?