Speak EV - Electric Car Forums banner

E-Golf handleiding

8.2K views 6 replies 4 participants last post by  pjaj  
#1 ·
Ligt het aan mij, of is de handleiding van de 2018 Mk VII e-Golf een van de slechtste die ik in mijn 55 jaar rijervaring ooit ben tegengekomen? De informatie, als je die al kunt vinden, is schaars, gefragmenteerd en ontoereikend. De index bevat geen belangrijke items (of ze staan onder een obscure naam). De tekst lijkt meer te bestaan uit vakjes met mededelingen, waarschuwingen en probleemoplossing dan uit daadwerkelijk nuttige informatie. Met 300 pagina's plus 3 supplementaire boekjes is het veel te lang met veel te weinig echte informatie.
Probeer bijvoorbeeld eens een beschrijving te vinden van wat "vertrektijd" precies zou moeten bereiken. Is het alleen maar om ervoor te zorgen dat de batterij op tijd voldoende is opgeladen of is er meer? (ja, dat is er) Waarom moet het worden ingesteld om te profiteren van economy-7 elektriciteit, of moet het dat? Waarom staat de beschrijving van de e-Manager op pagina 32, terwijl alle andere informatie over opladen op pagina's 190-199 staat?

#3 ·
Je zou kunnen denken dat het geschreven is door iemand die nog nooit een EV heeft bestuurd, en nooit een week de eGolf heeft gehad en zichzelf heeft geleerd hoe hij te gebruiken, om vervolgens secties vloeiender te herschrijven.

#5 ·
Bedankt, dan ben ik niet alleen. Bovendien is het menusysteem niet veel beter. Ja, je kunt de radio vinden, maar waar zijn de economy-7 tijdinstellingen? Ik heb ze ooit gevonden, maar ik ben verdomd als ik ze weer kan vinden! Ze worden genoemd in de oplaadsectie van het handboek, maar nergens kan ik zien dat ze goed worden beschreven en hoe je er toegang toe krijgt. Het impliceert dat ze onder "infotainment" zouden kunnen staan - waarom?, ze horen als een duidelijke instelling van de oplaadmenu's te komen, en bedoelen ze de hoofdpagina 30 van het handboek (geen info) of het aanvullende handboek, wederom geen echte info.

Ik ben dol op de auto, maar het handboek en het menusysteem laten het echt afweten. Auto ***** Handboek en menu's *

#7 ·
Eens, de handleiding is slecht. Helpt om de pdf naar je telefoon te downloaden zodat je op zoekwoorden kunt zoeken.

Verzonden vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Nou ja, maar alle 300 pagina's is een beetje onhandig op een smartphone. Ik zoek er liever op mijn pc naar.

Nog een gedachte, zou het niet fijn zijn als iemand een kaart van alle menu-opties zou kunnen opstellen?