Ligt het aan mij, of is de handleiding van de 2018 Mk VII e-Golf een van de slechtste die ik in mijn 55 jaar rijervaring ooit ben tegengekomen? De informatie, als je die al kunt vinden, is schaars, gefragmenteerd en ontoereikend. De index bevat geen belangrijke items (of ze staan onder een obscure naam). De tekst lijkt meer te bestaan uit vakjes met mededelingen, waarschuwingen en probleemoplossing dan uit daadwerkelijk nuttige informatie. Met 300 pagina's plus 3 supplementaire boekjes is het veel te lang met veel te weinig echte informatie.
Probeer bijvoorbeeld eens een beschrijving te vinden van wat "vertrektijd" precies zou moeten bereiken. Is het alleen maar om ervoor te zorgen dat de batterij op tijd voldoende is opgeladen of is er meer? (ja, dat is er) Waarom moet het worden ingesteld om te profiteren van economy-7 elektriciteit, of moet het dat? Waarom staat de beschrijving van de e-Manager op pagina 32, terwijl alle andere informatie over opladen op pagina's 190-199 staat?
Probeer bijvoorbeeld eens een beschrijving te vinden van wat "vertrektijd" precies zou moeten bereiken. Is het alleen maar om ervoor te zorgen dat de batterij op tijd voldoende is opgeladen of is er meer? (ja, dat is er) Waarom moet het worden ingesteld om te profiteren van economy-7 elektriciteit, of moet het dat? Waarom staat de beschrijving van de e-Manager op pagina 32, terwijl alle andere informatie over opladen op pagina's 190-199 staat?