Speak EV - Electric Car Forums banner

Ecall-batterij

1 reading
8.3K views 11 replies 7 participants last post by  Paul Walton  
#1 ·
In de handleiding van de FE, pagina 6,37, staat dat de back-upbatterij van het ecall sos-systeem na drie jaar vervangen moet worden, zie paragraaf 7 voor info.

En ja, het staat vermeld in het onderhoudsschema, dus vervangen ze hem daadwerkelijk tijdens de dure servicebeurt van het derde jaar?

#5 ·
Bedankt, dat is interessant. Mijn auto is in september toe aan de 3e onderhoudsbeurt, dus ik zal proberen eraan te denken om het te controleren.

#9 ·
Ik heb zojuist weer drie uur verspild door vandaag terug te gaan naar Furrows om de batterij te laten vervangen, wat ze tijdens de service hadden moeten doen.

Het is een standaard 3,6 V oplaadbare cel, dezelfde als in laptopaccupacks etc., dus de volgende keer heel gemakkelijk te vervangen door een redelijk geprijsd alternatief.... Zodra ik heb vastgesteld waar de terugroepactie-eenheid zich bevindt, waarschijnlijk achter het dashboardkastje.

#11 ·
Mijn FE 20 was woensdag voor een onderhoudsbeurt en de e-call batterij was niet op voorraad.

Ze hebben de offerte met ÂŁ160 verminderd omdat ze het niet konden leveren. HOEVEEL!!!!!!!!
ÂŁ60 voor het onderdeel en ÂŁ75 voor een half uur arbeid plus btw en je zou niet ver van die prijs zitten of ÂŁ5 voor een cel van eBay