3 kW overschrijdt de classificatie van de stekker en het stopcontact enigszins (3.000 / 230 = 13,04 A). De meeste granny leads die zijn goedgekeurd voor gebruik in het VK, kunnen slechts opladen met ongeveer 2,3 kW (10 A). Vermoedelijk gebruikt u iets dat niet in het VK is goedgekeurd?
Granny charger is gekocht bij een Britse leverancier. Specificaties vermeld = BS EN IEC 62752:2016+A1:2020 -
In-cable control and protection device for mode 2 charging of electric road vehicles (IC-CPD) & BS EN IEC 61851-21-2021 -
Electric vehicle conductive charging system Electric vehicle requirements for conductive connection to an AC/DC supply
Ja, 3 kW duwt de envelop mogelijk een beetje (eigenlijk, kijkend naar de Octopus-informatie, is het net onder de 2,8 kW), maar de CU-upgrade was om in de toekomst een wallbox te accommoderen, dus het enige faalpunt KAN de wandcontactdoos zijn, die toch EV-geclassificeerd is en dus een paar jaar mee zou moeten gaan.
Er werd nergens in de literatuur/specificatie melding gemaakt van PEN-bescherming, alleen over- en onderspanningsbeveiliging, waarvan ik aannam dat het hetzelfde was - waarschijnlijk niet?
Natuurlijk zijn er uitzonderingen.
Uit interesse, bent u gegaan voor een Matt:e-box of iets dergelijks of had u een aardpen?
Matt:e

?
Nee, er is geen aardpen, maar volgens de specificatie heeft het aardingsbeveiliging en de hoofdschakelaar van de garage is rechtstreeks aangesloten op de huisvoeding (via Tails), waardoor de huisaarde wordt gebruikt. Blijkbaar is een aardpen niet langer vereist, zoals vermeld in de update van de IET-bedradingsvoorschriften in 2020.
Uiteindelijk, als ik een BEV krijg, zal ik de installatie voltooien en een wallbox krijgen. Maar tot die tijd werkt mijn draagbare oplader voor mij en mijn PHEV.