Speak EV - Electric Car Forums banner

Hyundai Frunk Opties?

11K views 30 replies 11 participants last post by  M_J  
#1 ·
Heb net wat tijd besteed aan het bekijken van opslagopties voor de motorkap en dacht dat het goed zou zijn om alles in één draad te proberen te binden voor anderen die hetzelfde doen...

169 euro uit Ierland incl. verzendkosten - Ziet er geweldig uit maar duur (£164)

Uit Duitsland goedkoper maar verzendkosten zijn hoog (vraag me af waarom het zo duur is om naar het VK te verzenden?) ongeveer £54 incl. verzendkosten

Zal alle andere en de DIY-opties aan de draad toevoegen als ik ze vind, lijkt een zakelijke kans voor iemand in het VK?

#6 ·
Ik heb dit al eerder gevraagd, maar kan me het antwoord niet meer herinneren: als je een frunk installeert, hoe denkt Hyundai hier dan over tijdens de servicebeurt? Zijn ze er oké mee? Of verwijder je hem/installeer je de originele cover opnieuw voor elke servicebeurt?

#7 ·
Ik heb dit al eerder gevraagd, maar kan me het antwoord niet meer herinneren: als je een frunk installeert, hoe denkt Hyundai hier dan over tijdens de servicebeurt? Zijn ze er oké mee? Of verwijder je hem/installeer je de originele cover opnieuw voor elke service?
Ik heb mijn Ioniq (met de Frunk in situ) gewoon zoals gewoonlijk geboekt voor zijn servicebeurt en daarnaast een bijbehorende 1e APK bij de dealer, waarbij niets anders dan een positieve discussie over de ongerepte staat van de auto volgde.😇
Deborah.

#12 ·
Ze hebben ook nooit vermeld (waarschijnlijk niet opgemerkt) dat ik de VESS permanent heb uitgeschakeld 🤷🏼‍♂️
Als je het niet erg vindt om het te delen, hoe heb je dat gedaan . . . ? Ik ken een paar mensen die de rijstrookassistentie hebben 'uitgeschakeld' (door de schakelaar te blokkeren), maar ik zou het geen permanente oplossing noemen.

#13 ·
Ik heb net de VESS-luidspreker in de voorbumper losgekoppeld. Op deze manier kan ik hem weer aansluiten als ik wil - er zijn geen permanente wijzigingen aangebracht. Geen VESS meer en geen irritante achteruitrij-bongs meer. Ik heb nog nooit problemen gehad met mensen die de auto niet horen (ik weet zeker dat er binnenkort wel iemand komt om me op de vingers te tikken...)

#15 ·
Ik heb net de VESS-luidspreker in de voorbumper losgekoppeld. Op deze manier kan ik hem weer aansluiten als ik wil - er is geen permanente wijziging aangebracht. Geen VESS meer en geen irritante achteruitrij-bongs meer. Ik heb ook nog nooit problemen gehad met mensen die de auto niet horen (ik weet zeker dat er binnenkort wel iemand komt om me op de vingers te tikken...)
Ik hou van de ironie van een motability-bestuurder die de geluiden uitschakelt die visueel gehandicapte mensen waarschuwen voor de naderende auto.

#20 ·
De MVC&U-voorschriften zijn de typegoedkeuringsvoorschriften.

Ze worden vaak gewijzigd en er is geen onduidelijkheid over de wettigheid van de voorwaartse of achterwaartse waarschuwingsgeluiden van Hyundai.

Mensen maakten bezwaar tegen allerlei veiligheidsverbeteringen, vanaf de dag dat ze besloten dat je een man met de vlag voor de auto nodig had. Remlichten, achteruitrijlichten, knipperlichten, veiligheidsgordels, airbags, halogeenkoplampen, xenon-koplampen, matrixkoplampen, dagrijverlichting. Mensen hebben hiertegen bezwaar gemaakt om de een of andere reden. Zelfs antiblokkeerremmen waren het onderwerp van veel discussie toen ze werden geïntroduceerd.

Google op "kinderen overreden op oprit" of "visueel gehandicapte mensen overreden" en je zult genoeg mensen vinden die baat zouden kunnen hebben gehad bij extra veiligheidshulpmiddelen.

#22 ·
Image

Dit is de Frunk.at-eenheid. Hij heeft geen deksel, wat sommigen stoort, maar hij past precies onder de motorkap en de motorkapisolatie zelf wordt het deksel. Verrassend genoeg is hij waterdicht. Hij is ruim groot genoeg voor wat ik wil.

Hij lijkt erg op de Ierse, maar gaat verder terug onder het schutbord.

Image

Het lijkt niet zo'n enorm compartiment totdat je de grootte van de tas ziet die erin past.

Image

Daar zit mijn 15 meter lange Metron granny charger kabel in.

En het voorcompartiment is ook behoorlijk diep.
Image

Ik ben er buitengewoon blij mee. Het is niet goedkoop, en het is geen 'waarde' in de zin dat het een enorme hoeveelheid geld is voor een beetje gevormd plastic, maar het is TÜV Austria getest, dus ik kan het legaal gebruiken en mijn verzekeringsmaatschappij etc. vertellen, en ik weet dat het de voetgangersveiligheidsclassificatie van de auto niet verandert, wat, zoals ik weet, een zorg is geweest voor sommige mensen.

Ik betwijfel of de andere dozen anders zijn qua veiligheid, maar een deel van de reden dat de Frunk.at-eenheid duurder is, is dat hij is getest en kan worden gebruikt met de wetenschap van mijn verzekeraars, hoewel ik niet zou willen zeggen welke impact het zou kunnen hebben op de garantie.

#23 ·
Hallo, een update hierover voor degenen die iets zoeken. Ik wilde die van E-bay kopen, maar degene die ik heb vermeld is alleen voor de metalen steunen - Niet erg duidelijk in de beschrijving, maar het heeft me een dure fout bespaard, want dan moet je een doos kopen die op de metalen steunen past. £54 - Uit Duitsland, maar het lijkt erop dat E-Bay de belastingen regelt?

£98 als je de beugels en een doos van 35 liter wilt - nogmaals, ik weet niet zeker of E-Bay de btw en invoerrechten regelt - ik denk het wel?

De optie voor Ierland is goed, maar kleiner dan de Duitse - Met een kortingscode komt het uit op 168 euro - maar de kicker is dat je dan btw, invoerrechten en een behandelingskosten aan DPD moet betalen, waardoor het uitkomt op ongeveer 215 euro (ongeveer £188)

Trouwens - Dit wordt niet vermeld op de website, je moet de nieuwe post-Brexit-regelingen kennen om de extra belasting te berekenen - ik weet zeker dat jullie allemaal op de hoogte zijn van deze nieuwe regelingen...

De Ierse jongens zijn erg vriendelijk en ik heb de chat gebruikt om de extra kosten te ontdekken die DPD zal regelen en je £5 in rekening zal brengen om het voor je te doen...

De Duitse site via Google Translate doet geweldig werk bij het navigeren door de webshop en de basis Kona-starterkit - met antislipmat, verdeler en tas is de basis 218 euro, maar ook hier moet je btw en invoerrechten en behandelingskosten toevoegen, dus dat brengt het op ongeveer 280 euro (£245) afhankelijk van de exacte invoerrechten...

56 liter voor de Duitse doos en 47 liter voor de Ierse versie.

Ik hoopte dat iemand in het VK ze zou produceren, maar helaas kan ik er geen vinden...

Dus nu overweeg ik de beste optie...

Ik wacht nog steeds om een Brexit-voordeel voor mezelf te vinden... (Terwijl de btw wordt geïnd voor HMRC, doet de extra wrijving en bureaucratie je afvragen hoeveel we verliezen door de nieuwe aanpak...)

:rolleyes:

Hoe dan ook, ik dacht dat mensen die op zoek zijn naar een Frunk de verborgen kosten misschien nuttig zouden vinden om te weten...

#25 ·
Hoi, een update hierover voor degenen die iets zoeken. Ik wilde die van E-bay kopen, maar degene die ik heb vermeld is alleen voor de metalen steunen - Niet erg duidelijk in de beschrijving, maar het heeft me een dure fout bespaard, want dan moet je een doos kopen die op de metalen steunen past. £54 - Uit Duitsland, maar het lijkt erop dat E-Bay de belastingen regelt?

£98 als je de beugels en een doos van 35 liter wilt - opnieuw niet zeker of E-bay zich bezighoudt met btw en invoerrechten - ik denk het wel?

De Ierse optie is goed, maar kleiner dan de Duitse - Met een kortingscode komt het op 168 euro - maar de kicker is dat je dan btw, invoerrechten en administratiekosten aan DPD moet betalen, wat het op ongeveer 215 euro (£188 ca.) brengt.

Trouwens - Dit wordt niet vermeld op de website, je moet de nieuwe post-Brexit-regelingen kennen om de extra belasting te berekenen - ik ben er zeker van dat jullie allemaal op de hoogte zijn van deze nieuwe regelingen...

De Ierse jongens zijn erg vriendelijk en ik heb de chat gebruikt om de extra kosten te ontdekken waar DPD voor zorgt en je £5 voor in rekening brengt...

De Duitse site via Google Translate doet geweldig werk bij het navigeren door de webshop en de basis Kona starterkit - met antislipmat, verdeler en tas is de basis 218 euro, maar ook hier moet je btw en invoerrechten en administratiekosten toevoegen, dus dat brengt het op ongeveer 280 euro (£245) afhankelijk van de exacte invoerrechten...

56 liter voor de Duitse doos en 47 liter voor de Ierse versie.

Ik hoopte dat iemand in het VK ze zou produceren, maar helaas niemand die ik kan vinden...

Dus nu de beste optie overwegen...

Ik wacht nog steeds om een Brexit-voordeel voor mezelf te vinden... (Terwijl btw wordt geïnd voor HMRC, doet de extra wrijving en bureaucratie je afvragen hoeveel we verliezen door de nieuwe aanpak...)

:rolleyes:

Hoe dan ook, ik dacht dat mensen die op zoek zijn naar een Frunk de verborgen kosten nuttig zouden vinden om te weten...
Ik zal de mijne binnenkort verkopen, aangezien mijn Kona vervangen gaat worden door een Tesla Model Y. Ik zal het hier te koop aanbieden in onderdelen.

#24 ·
Hoe dan ook, net akkoord gekregen van de baas en we zijn voor Ierland gegaan... Ze hebben momenteel een kortingscode van 15%, wat hielp... HELLO2023 Iets kleiner dan de Duitse optie, maar goedkoper...

#26 ·
Hoe dan ook, net akkoord gekregen van de baas en we zijn voor Ierland gegaan... Ze hebben momenteel een kortingscode van 15% die hielp...

HELLO2023
Wat een heerlijke timing, ik heb me net gecommitteerd aan de vervanging van mijn 28kWh "Classic" Ioniq, met een van de laatste productiemaanden, dus ik ben op zoek naar een 38 frunk om hem te verwelkomen, uw delen van de kortingscode is zeer welkom, hartelijk dank.😇
Deborah.

#28 ·
Net £40,34 aan DPD betaald voor de invoerrechten, inclusief £5 administratiekosten, dus £35,34 aan belastingen voor HMRC... Ik hoop dat ze het verstandig besteden....

Met de wisselkoers was het £148,17 voor de Frunk, dus een totaal van £188,51.

DPD is naar mijn mening een van de beste bezorgbedrijven en ik ben erg onder de indruk van het geautomatiseerde systeem om de belasting te innen. Ze geven je meestal ook een tijdvenster van 1 uur en je kunt zelfs de chauffeur volgen die op een kaart laat zien waar hij zich in zijn ronde bevindt - zo blij dat ze een kwaliteitsbedrijf gebruiken.

Ik denk dat £188 (hoewel mijn Yorkshire-bloed huivert als ik dat bedrag zeg) het waard is om de kabels van de achterbank te halen, omdat we de neiging hebben om de hond in de kofferbak te hebben en de extra ruimte in de motorkap erg handig zal zijn...

#29 ·
Laatste Frunk-update, het kwam vrijdag aan, dus een vrij snelle levering gezien het feit dat ik het dinsdag besteld heb. Vanochtend geïnstalleerd, heel eenvoudig en rechttoe rechtaan, gewoon de oude hoes eraf trekken en de steunen voorzichtig uitlijnen en aandrukken.

Eenvoudig!! Iedereen die in de motorruimte kan reiken, kan het doen, want het is vrij licht en er is geen echte kracht nodig om de oude hoes eraf te trekken of het nieuwe opbergsysteem aan te drukken.

Attachments

#30 ·
Laatste Frunk-update, het kwam vrijdag aan, dus een vrij snelle levering gezien het feit dat ik het dinsdag bestelde. Vanochtend geïnstalleerd, heel eenvoudig en ongecompliceerd, gewoon de oude hoes eraf trekken en de steunen voorzichtig uitlijnen en aandrukken.
https://www.speakev.com/attachments...riginal_fe464b26-82d7-4779-8830-dfa7f73d5fa8_img_20230304_095734513-jpg.173602/
Ik ben vreselijk teleurgesteld, mijn frunk-pakket bevatte bij levering niet de extra mooie optie die de uwe op de foto had.🤗🐶:love:
Deborah