Speak EV - Electric Car Forums banner

Hyundai Kona draadloze Android Auto

9.2K views 12 replies 8 participants last post by  Duncan  
#1 ·
Weet iemand of Hyundai van plan is een update uit te brengen om draadloze Android Auto te introduceren? De lagere trim Kona heeft het, en het is logisch om het te hebben. Bovendien heeft de auto ingebouwde wifi.

Zo niet - kent iemand een goede dongle in het VK? Van een auto met draadloos naar bedraad gaan is een klein ongemak als ik haast heb. :(

#2 ·
Weet iemand of Hyundai van plan is een update uit te brengen om draadloze Android Auto te introduceren? De Kona met lagere afwerking heeft het, en het is logisch om het te hebben. Bovendien heeft de auto ingebouwde wifi.

Zo niet - kent iemand een goede dongle in het VK? Van een auto met draadloos naar bedraad gaan is een klein ongemak als ik haast heb. :(
Er zou ergens in de komende week een update moeten komen. Als we geen draadloze Android Auto krijgen, verwacht ik dat je de dongle-route zult moeten volgen.

#3 ·
Geen enkele Kona in het VK heeft draadloze Android Auto en ik denk dat er extra hardware nodig zou zijn om het te kunnen gebruiken, dus AA als OTA-update is zeer onwaarschijnlijk. Ik heb draadloze AA geprobeerd te gebruiken in de auto van mijn vriend en het heeft mijn batterij volledig leeggezogen en de telefoon werd erg heet.

#5 ·
Ik denk dat er extra hardware nodig zou zijn om het te kunnen gebruiken
Dat is een zeer interessante vraag. Als je naar de engineering-menu's gaat, kun je zien dat de 10-inch schermsystemen wel wifi bevatten, je kunt details van de chip zien en diagnoses uitvoeren. Maar momenteel wordt de wifi voor niets gebruikt, dus er is geen manier om te zien of ze een antenne hebben aangesloten of dat ze de chip alleen op het bord hadden omdat deze als onderdeel van het pakket kwam.
Als er alleen drivers ontbreken, zouden ze het waarschijnlijk vrij gemakkelijk kunnen aanzetten, maar als er geen antenne is, gaat het niet gebeuren.

#6 ·
Ik gebruik een CarLinkIt2 die is aangesloten op de USB-poort naast de draadloze oplader. Na de eerste verbinding maakt je telefoon automatisch verbinding als je instapt en de auto aanzet. Net als een bedrade verbinding. Werkt ook prima voor telefoongesprekken, Spotify etc. Ik vond het altijd zinloos om een draadloze oplader te hebben als je een bedrade verbinding voor CarPlay moet hebben. Ik gebruik het met een iPhone 11.

#9 ·
Benieuwd wat "een update in de volgende week" betekent? Bedoel je daarmee de NAV/MAP updates?? Bron?
Dat is wat ik ervan begrijp. Er is elk jaar in mei en november een navigatie-update, geloof ik.

Voor zover ik weet, worden hier echter alleen het navigatiesysteem en de kaartgegevens bijgewerkt. Ik kan me vergissen, maar mijn begrip was dat alle software voor de auto of infotainment (buiten GPS) door de dealer moest worden gedaan.

#13 ·
US-update is uit.

De Display audio-update (die volgens mij voor de low spec US Kona's is) heeft Kona electric 2021-2022 (verbeterde connectiviteit van draadloze Carplay en draadloze Android Auto) en Kona electric 2019 (betere toegang op afstand met naadloze connectiviteit tussen display audio systeem en bluelink server).

De Gen 5 infotainment update voor de VS lijkt niet echt veel nieuws te hebben. Aan de andere kant prijzen ze het zwarte kaartdisplay aan als nieuw, dus misschien loopt de VS gewoon achter op de RoW.