Speak EV - Electric Car Forums banner

Mijn EV6 lijkt de netwerkverbinding te hebben verloren. Hoe kan ik problemen oplossen en kan ik het zelf repareren?

8.7K views 10 replies 7 participants last post by  ALC  
#1 ·
Ik heb sinds de lancering in november 2021 een EV6 en gedurende deze tijd hebben Kia Connect en de connectiviteit van de auto prima gewerkt tot 29 december 2023.

Daarna merkte ik dat de app niet langer werd bijgewerkt met autogegevens en dat ik de afstandsbediening in de app niet meer kon bedienen. Ik heb ook gemerkt dat verbonden diensten zoals "Weer" een verbindingsfout geven. Dit is zowel buitenshuis als thuis, waar ik altijd een goede dekking heb gehad.

Gesproken met mijn lokale Kia-dealer die aanbeval om mijn account volledig te de-registreren en opnieuw te registreren. Het probleem dat ik heb, is dat ik dit niet lijk te kunnen doen, want als ik Kia Connect probeer te deactiveren om te koppelen aan een nieuw account, krijg ik de onderstaande foutmelding. Ik krijg ook "geen service/ontvangst" beschikbaar op Kia Connect-functies zoals "Weer", waar ik ook ben.

Heeft iemand dit probleem gehad en zelf opgelost?
Uit interesse: weet iemand welk(e) netwerk(en) Kia gebruikt (vermoedelijk Vodafone, Three, O2 of een van de belangrijkste netwerken)?

1. Voor functies die netwerk nodig hebben, krijg ik deze foutmelding:

Image

2. Voorbeeld hierboven is na het proberen te deactiveren

Image

3. In de Kia-app krijg ik bij het proberen te vernieuwen van de status het volgende, ongeacht of ik Wi-Fi of 5G (iPhone 14) gebruik.

Image

Alle hulp of advies wordt gewaardeerd.

Bij voorbaat dank,

Warwick Boy

#2 ·
Is er ergens een webgebaseerde controlepagina die laat zien welke services er op de auto geregistreerd staan? Ik wil graag bevestigen dat er services op de auto horen te staan en dat ze niet gewoon na 2 jaar zijn verlopen.

Is er ergens op de auto-infotainment een infopagina die de IMEI en de status van de SIM in de auto laat zien? Mijn Zoe was een probleem omdat hij hem gewoon kwijtraakte. De oude 12v reset is ook het proberen waard. Hetzelfde geldt als er een herstartoptie voor het infotainmentsysteem is.

Hoe is de mobiele ontvangst thuis? Als het alleen 3G was, is er een kans dat de zender die het gebruikte weg is en dat het echt gewoon geen ontvangst heeft. Ik zou ergens zoeken waar je weet dat je goed signaal hebt op de meeste netwerken om te zien of het weer verschijnt.

#3 ·
Bedankt @srichards - Ik heb een pagina gevonden om problemen zoals deze aan Kia te melden en heb het volgende gedaan:
cloud.eu.connect.kia.com/DesktopWebform?c=uk

Ik ben vanavond weg, dus ik zal het opnieuw testen vanaf een andere locatie. We hebben goede 4G- en 5G-dekking thuis (althans op Three), maar het kan 3G-dekking zijn, zoals u zegt.

Ik neem aan dat u met 12V reset bedoelt de 12V-batterij loskoppelen en opnieuw aansluiten. Ik wil graag alles proberen om een bezoek aan de dealer te voorkomen :)

#7 ·
Druk gedurende 5 seconden op de resetknop naast de linker volumeknop met een pin/schroevendraaier.
Bedankt @Wibbly Wobbly - dit is eigenlijk wat Kia Connect EU support heeft geadviseerd.

"Uw auto kan de verbinding verloren hebben. Voer een harde reset uit op uw head unit.

U kunt een kleine knop vinden naast uw navigatiescherm die u met een dun voorwerp zoals een pen kunt indrukken. Zie de bijgevoegde afbeelding. Druk een paar seconden op de knop. U kunt ook proberen de app opnieuw te installeren na de harde reset."

Ik zal dit proberen en terugkoppeling geven.

#6 ·
Dit is me afgelopen juli en bij één gelegenheid sindsdien overkomen. Deze oplossing werkte voor mij....

Heb Kia Connect live op je telefoon. Selecteer dan in de auto Startscherm - Kia Connect - Instellingen - Opnieuw configureren. Zet vervolgens de app op je telefoon uit en weer aan. Voor mij werkte dat beide keren dat ik de netwerkverbinding verloor.

#9 ·
Ik heb sinds de lancering in november 2021 een EV6 en gedurende deze tijd hebben Kia Connect en de connectiviteit van de auto prima gewerkt tot 29 december 2023.

Daarna merkte ik dat de app niet langer werd bijgewerkt met autogegevens en ik de afstandsbedieningen in de app niet meer kon bedienen. Ik heb ook gemerkt dat verbonden diensten zoals "Weer" een verbindingsfout geven. Dit is zowel onderweg als thuis, waar ik altijd een goede dekking heb gehad.

Gesproken met mijn lokale Kia-dealer die aanbeval mijn account volledig te deactiveren en opnieuw te registreren. Het probleem dat ik heb, is dat ik dit niet kan doen, want als ik probeer Kia Connect te deactiveren om verbinding te maken met een nieuw account, krijg ik de onderstaande foutmelding. Ik krijg ook "geen service/ontvangst" beschikbaar op Kia Connect-functies zoals "Weer", waar ik ook ben.

Heeft iemand dit probleem gehad en zelf opgelost?
Uit interesse, weet iemand welk(e) netwerk(en) Kia gebruikt (vermoedelijk Vodaphone, Three, O2 of een van de belangrijkste netwerken)?

1. Voor functies die netwerk nodig hebben, krijg ik deze foutmelding:

View attachment 185708

2. Voorbeeld hierboven is na het proberen te deactiveren

View attachment 185709

3. In de Kia-app krijg ik bij het proberen de status te vernieuwen het volgende, ongeacht of ik Wi-Fi of 5G (iPhone 14) gebruik.

View attachment 185710

Alle hulp of advies wordt gewaardeerd.

Bij voorbaat dank,

Warwick Boy
Ik had de netwerkfout in de app op Android, de beste manier om dit op te lossen is de app te verwijderen en opnieuw te installeren, inloggegevens etc. lijken persistent te zijn, dus hij installeert gewoon opnieuw en werkt, dat was in ieder geval mijn ervaring, HTH.

#11 ·
Ik had de netwerkfout in de app op Android, de beste manier om op te lossen is de app verwijderen en opnieuw installeren, inloggegevens etc. lijken persistent te zijn, dus hij installeert gewoon opnieuw en werkt, dat was in ieder geval mijn ervaring, HTH.
Ik had hetzelfde probleem en het verwijderen van de app en het opnieuw installeren ervan loste het probleem op. Ik zou dit als een mogelijke oplossing aanbevelen…

#10 ·
Ik heb ook geen goed mobiel signaal op mijn telefoon in mijn garage. Soms, zelden, wordt mijn Kia Connect-app bijgewerkt, maar het gaat erg langzaam. Werkt slechts af en toe. Ik heb hier soms één streepje op mijn telefoon. Ik denk niet dat resetten in die omstandigheid iets zal helpen. Erg heuvelachtig hier. Op sommige plaatsen in mijn oprit maakt hij verbinding, maar op de meeste plaatsen niet.