Speak EV - Electric Car Forums banner

Nissan Connect-app "uw vin is verkeerd"

3 reading
92K views 12 replies 8 participants last post by  eledar  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo allemaal, heb vandaag een 2e hands Leaf opgehaald voor mijn vrouw en heb problemen om de connect-app aan de praat te krijgen. Ik weet dat hij niet erg goed is, maar ik moet hem toch kunnen gebruiken. Heb een account aangemaakt in de app en het VIN-nummer ingevoerd en alles wat hij zegt is "uw vin is verkeerd", maar het is niet verkeerd, ik heb het uit het logboek en de auto gehaald en het klopt absoluut. Oude gebruiker lijkt het uit hun systeem te hebben verwijderd, want het heeft niet het groene pictogram waar de auto zich rechtsboven op het scherm bevindt, help alsjeblieft!!

#2 · (Edited)
Een paar suggesties, nadat ik dit proces onlangs zelf heb doorlopen met een tweedehands 2016 30kWh Leaf.

Allereerst moet je een You+Nissan-account aanmaken via de website voordat je de app kunt gebruiken, dus zorg ervoor dat je dat eerst doet.

Ten tweede, je voegt de VIN niet toe in de app, maar in de webportal van je You+Nissan-account. Totdat de auto via de webportal aan je account is toegevoegd, kun je niet inloggen in de telefoon-app. Wanneer je de VIN probeert toe te voegen, wordt je gevraagd een aantal stappen te volgen om de auto aan en uit te zetten - dit proces is traag en nogal onbetrouwbaar - het kostte me verschillende pogingen om de auto te "verifiëren".

Welk model en bouwjaar van Leaf is het? Er zijn twee verschillende apps die je kunt gebruiken, afhankelijk van het bouwjaar. Voor auto's tot ongeveer maart (??) 2018 moet je "Nissan Connect EV" installeren. Voor latere auto's moet je "Nissan Connect Services" gebruiken. (Er is een 3e app die voor de Amerikaanse markt is, probeer die niet te gebruiken).

Als je nog steeds vastzit, bel dan de technische ondersteuning van Nissan via het nummer op de website. Ze zullen een ticket openen om de auto handmatig aan je account toe te voegen - ik moest dit laten doen omdat de auto nog op het account van de vorige eigenaar stond. Om te bewijzen dat ik de nieuwe eigenaar was, moest ik kopieën van mijn rijbewijs en mijn nieuwe V5C scannen en e-mailen.

Nissan support is TRAAG - het duurt ongeveer 4 werkdagen tussen elk contact met hen voordat ze reageren op je vorige e-mail of telefoontje. Reken dus op een week of twee om dit op te lossen. Je kunt het beste eerst telefonisch contact opnemen, zodat er geen vertraging van 4 dagen is voordat ze je om de eerste details vragen, daarna gebeurt de follow-up per e-mail. Wees geduldig en ze zullen uiteindelijk antwoorden.

Wat betreft de app die niet erg goed is - ja, hij heeft zijn problemen en eigenaardigheden, maar hij werkt redelijk goed voor mij om de klimaatregeling op afstand te starten/stoppen, het laadniveau en de laadtijd te controleren en de laadtimer op afstand te overschrijven. Ik denk dat het de moeite waard is en ik ben blij dat ik het heb ingesteld.

Een andere tip is om, zodra je het hebt ingesteld, de auto in je You+Nissan-portal te bekijken - er staat waarschijnlijk dat je "geabonneerd" bent op 3 jaar gratis Nissan Connect-services. Ik had de extra optie om me gratis te "abonneren" op 8 jaar Nissan Connect-services, dus dat heb ik natuurlijk gedaan, dus dat duurt tot 2028.

Ik weet niet zeker of dat een promotie-aanbieding of standaard is, maar als je de optie ziet om de gratis periode gratis te verlengen, doe dat dan voor het geval ze die gratis abonnementsverlenging in de komende 3 jaar op een gegeven moment wegnemen... ;)

#4 ·
Een andere tip is dat als je het hebt ingesteld, je in je You+Nissan portal naar de auto kijkt - er zal waarschijnlijk staan dat je "geabonneerd" bent op 3 jaar gratis Nissan Connect-diensten. Ik had de extra optie om me "te abonneren" op 8 jaar gratis Nissan Connect-diensten, dus dat heb ik natuurlijk gedaan, dus dat duurt tot 2028.

Ik weet niet zeker of dat een actie is of standaard, maar als je de optie ziet om de gratis periode gratis te verlengen, doe dat dan voor het geval ze die gratis abonnementsverlenging de komende 3 jaar op een gegeven moment weghalen... ;)
Bedankt daarvoor - ik ben nu ook geabonneerd tot 13-12-2028!

#3 ·
Fantastisch, heel erg bedankt, ik had de verkeerde app en probeerde gisteravond de nissan+you, om erachter te komen dat de vin al geregistreerd is, dus het lijkt erop dat ik ze moet bellen en het van de account van de oude eigenaar moet laten verwijderen. Het is een 17 plate 30kwh tekna, dus ik heb nu de juiste app. Bedankt!

#9 ·
Ik maak nu hetzelfde mee. Ik heb Nissan er eindelijk toe aangezet de oude eigenaar te verwijderen, mijn you+Nissan-account aangemaakt, mijn auto aan het profiel toegevoegd, maar als ik op de tab 'connected car' op de knop 'connect' klik, ga ik gewoon naar de Nissan-homepage. Ideeën? Proost.

#12 ·
Geen probleem, blij dat ik kon helpen, maat, ga nu aan de slag met de app, er is een hoop spul en vergeet niet je elektriciteitstarief in te voeren, zodat je elke maand een ruwe energiekost kunt krijgen, hoewel het erg ruw is, maar toch geweldige info heeft, negeer gewoon de willekeurige mensen die bovenaan de eco-ranglijst staan en die blijkbaar 20 mijl kunnen rijden op 1 watt elektriciteit haha.