Speak EV - Electric Car Forums banner

Nissan connect EV-app met een Acenta

3.8K views 2 replies 2 participants last post by  scotty_ian  
#1 ·
Hallo. Ik heb gekeken naar het gebruik van de Nissan Connect EV-app of mijn laptop om het opladen op afstand van mijn E-NV200 te regelen. Moet ik het navigatiedisplay hebben om de app te kunnen gebruiken? Ik heb het Acenta-model dat niet het grote scherm met navigatie etc. heeft.
Bedankt
Ian

#2 ·
Ian,

Ik zat in dezelfde positie, mijn busje had geen telemetrieverbinding met Nissan, d.w.z. zonder het grote scherm. Ik heb net een OVMS-box https://www.openvehicles.com/ geĂŻnstalleerd die afstandsbediening van verwarming/opladen biedt, samen met andere functies (bijv. locatie). Eenvoudige installatie, maar ingewikkelde/verwarrende installatie-instructies. Werkt beter/sneller dan het Nissan connect-systeem en kan ook communiceren met ABRP om realtime oplaadniveaugegevens te geven.
Ik heb ook een aftermarket cruise/snelheidsbegrenzer toegevoegd, aangezien mijn model dit niet standaard had:

Groeten
David

#3 ·
Ian,

Ik zat in dezelfde positie, mijn bestelwagen had geen telemetrieverbinding met Nissan, d.w.z. zonder het grote scherm. Ik heb net een OVMS-box geĂŻnstalleerd https://www.openvehicles.com/ die afstandsbediening biedt voor verwarming/opladen samen met andere functies (bijv. locatie). Eenvoudige installatie, maar ingewikkelde/verwarrende installatie-instructies. Werkt beter/sneller dan het Nissan connect-systeem en kan ook communiceren met ABRP om realtime oplaadniveaugegevens te geven.
Ik heb ook een aftermarket cruise/snelheidsbegrenzer toegevoegd, aangezien mijn model dit niet standaard had:
Groeten
David
Hoi David,

Bedankt voor de info. Ik heb mijn 2020 Acenta-model pas een paar dagen geleden in ontvangst genomen en op dat moment leek de gedachte om een afstandsbediening te hebben voor opladen en klimaatregeling etc. aantrekkelijk. Sindsdien ontdekte ik dat de sleutelhanger kan worden gebruikt om de klimaatregeling in te schakelen en aangezien ik hem na elke rit thuis oplaad, denk ik niet dat ik echt afstandsbediening nodig heb. Ik heb al cruise control op de Acenta, wat een leuke bonus is.

Blijf veilig

Ian