Speak EV - Electric Car Forums banner

Renault 5 V2L

6.1K views 46 replies 8 participants last post by  simcity  
#1 ·
Weet iemand of heeft iemand de Renault V2L-adapter al in handen? Kan nergens een onderdeelnummer vinden. Wil een bedradingsschema maken voor de V2L, zodat we ze kunnen gaan verkopen. Ik weet dat er al een paar auto's in Europa zijn afgeleverd, dus er moeten er al een paar in het wild zijn.

#2 ·
Weet iemand of heeft iemand de Renault V2L-adapter in handen gekregen? Kan nergens een onderdeelnummer vinden. Wil een bedradingsschema maken voor de V2L, zodat we ze kunnen gaan verkopen. Ik weet dat er een paar auto's in Europa zijn afgeleverd, dus er moeten er vast al een paar in het wild zijn.
View attachment 204659
Ik vraag mijn lokale Renault / Alpine dealer of ze deze gaan aanbieden voor de A290.

Er moet vermoedelijk een soort standaard voor zijn - zoals bij CCS etc.?

#5 ·
Ik vraag mijn lokale Renault / Alpine dealer of ze deze gaan aanbieden voor de A290.

Vermoedelijk moet er een soort standaard voor zijn - zoals bij CCS etc.?
Helaas is er geen vaste standaard. Het is niet gedefinieerd door 61851 of 62196. Volledig aan de fabrikant hoe ze het implementeren of zelfs of ze het überhaupt implementeren. Een standaard zou mijn leven zeker een stuk gemakkelijker maken 😅

#7 ·
Heb je iets nuttigs kunnen vinden met het onderdeelnummer hierboven?

Zoals gezegd, ik denk niet dat Renault UK hier al een prijs voor heeft vastgesteld. Maar het lijkt erop dat sommige Europese landen dat wel hebben gedaan…
Ik heb contact gehad met Franse en Duitse dealers, ze hebben geen ETA voor het onderdeel. Ook varieerden de offertes die ik ontving van EUR 200 tot 600 (geen grapje). Ik wil ze eigenlijk niet betalen en dan 3 maanden wachten... Ik ben er ook in geslaagd om een proefrit te boeken bij de Watford-dealer, ze krijgen de persauto voor 1 dag op 19 februari. Ik heb het vermoeden dat het in de kofferbak van die auto zit ;) Terzijde, mijn Honda E loopt misschien wel gevaar 🤣

#11 ·
Standard in the UK with the 50kWh battery, a £100.00 option on the other versions.
Het probleem met het gekozen ontwerp, net als bij het Hyundai/Kia-ontwerp, is dat de standaard Britse stekker er niet echt in past, je kunt de stekkerbehuizing niet sluiten als er een Brits apparaat is aangesloten. Je moet bijna altijd ook een verlengkabel meenemen om het nuttig te maken. Onze meest populaire V2L is de 10m-versie, omdat deze lengte je opties geeft zonder te omvangrijk te zijn. We gebruiken ook rubberen kabel, die veel gemakkelijker op te rollen is dan PVC-varianten die vaak voorkomen in verlengsnoeren.

#14 ·
Ik zie nog steeds niet echt het voordeel van V2L, het lijkt me iets te zijn dat je je best zult doen om een paar keer te gebruiken met een willekeurige toepassing om jezelf te bewijzen dat het echt nuttig is en het dan nooit meer te gebruiken.

Het lijkt gewoon een functie te zijn, zoals automatisch parkeren, die tegen minimale kosten voor de fabrikant aan een auto wordt toegevoegd om het aantal functies te verhogen, zodat het voor de consument een betere waarde lijkt te hebben.

#15 ·
Ik zie nog steeds niet echt het voordeel van V2L, het lijkt me iets te zijn dat je je best zult doen om een paar keer te gebruiken met een willekeurige toepassing om jezelf te bewijzen dat het echt nuttig is en het dan nooit meer te gebruiken.

Het lijkt gewoon een functie te zijn, zoals automatisch parkeren, die tegen minimale kosten voor de fabrikant aan een auto wordt toegevoegd om het aantal functies te verhogen, zodat het de consument een betere waarde lijkt te geven.
Neig om het eens te zijn. Maar sommige mensen voelen de behoefte om een waterkoker te koken voor een kopje thee in de wildernis van het koninkrijk 😅

#19 ·
Jaren geleden gebruikte ik altijd een van die 12V "dompel in de beker" dompelverwarmers in de auto. Het duurde eeuwen om het water heet genoeg te krijgen voor een kopje thee. Ik kan me voorstellen dat V2L handig is om een kleine waterkoker te laten draaien, om eerlijk te zijn, vaak als het fijn was geweest om een ​​hete kop thee te hebben als je na een wandeling terug naar de auto ging.

#33 ·
Als een van degenen die de R5 serieus overwegen als mijn volgende auto, zou ik erg geïnteresseerd zijn in uw gedachten over de R5 na uw proefrit, @James EVCables, misschien in de belangrijkste R5-thread?
Ik zal morgen een mini-review plaatsen met mijn gedachten :) Uiteraard zal de belangrijkste vergelijking met de Honda E zijn, wat een zeer verfijnde auto is, benieuwd hoe hij zich verhoudt.

#36 · (Edited)
Uit een vergelijking van de functielijst denk ik dat u teleurgesteld zult zijn, er zitten veel onzinnige functies in de R5 versus Tesla.

Opmerking: Ik heb geen toegang tot de mobiele R5-app in mijn huidige huurauto

MIJN (niet vernieuwd) / M3: 35.000 €
R5 Techno: 32.000 € (+1000 € voor een basisfunctie voor automatische piloot zoals)

Efficiëntie op de snelweg per 100 km:

Tesla: 17/18 kW
R5: 21 kW

#37 ·
Uit een vergelijking van de functielijst denk ik dat je teleurgesteld zult zijn, er zitten veel onzinnige functies in de R5 versus Tesla.

Opmerking: Ik heb geen toegang tot de mobiele R5-app in mijn huidige huurauto

MY (niet refresh) / M3 : 35k€
R5 Techno : 32k€ (+1000€ voor een basis autopilot-functie zoals)

Efficiëntie op de snelweg per 100 km:

Tesla : 17/18kw
R5 : 21kw
Ik ben daar tevreden mee. Heb bijna 5 jaar een model X gehad, heb verschillende model S en 3's gereden. Been there done that. Elon heeft het voor mij afgemaakt. Bye T 👋

Kan niet wachten om mijn kleine A290 te krijgen 🇫🇷

#40 ·
Heb mijn UK V2L Renault adapter in handen gekregen.
De weerstanden lijken anders te zijn dan eerder gepost.
Uit: 3,2k ohm
Aan: 330 ohm
Ook om op te merken, je moet de knop indrukken en ongeveer 3 seconden vasthouden om te activeren.
View attachment 205572 View attachment 205573 View attachment 205574
Interessant. De "uit" is dichtbij genoeg, maar ik ben een beetje verrast door de "aan" die dubbel is. Terwijl de "uit" weerstand ver buiten de laagste stroom specificatie voor oplaadkabels ligt, is de "aan", als het 150 ohm is, tussen 32A en 63A, en als het 330 ohm is, tussen 20 A en 32 A. Ik vraag me af of dat enige betekenis heeft.

Ze zijn waarschijnlijk overgestapt op een hogere "aan" weerstand zodat er minder stroom vloeit en er minder warmte wordt gegenereerd door de weerstand.

#42 ·
Renault 5 en Renault 4 V2L-kabels nu live! Renault V2L
En ik weet dat er mensen zullen zijn die zeggen dat de evcables-versie te duur is en dat je er een op Ebay etc. kunt krijgen.
Ik zal hier binnenkort het volledige diagram plaatsen, zodat iedereen er een kan maken als ze dat willen :)
Maar om een idee te geven van de OEM-prijzen.
View attachment 205700
Dat is een ander onderdeelnummer dan degene die ik in bericht 2 hierboven van mijn Alpine-dealer kreeg / te zien kreeg...296970782R 🧐