Speak EV - Electric Car Forums banner

Renault Connected Services op een drie jaar oude Zoe

17K views 30 replies 17 participants last post by  cDy  
#1 ·
Als je ervoor moet gaan betalen, hoeveel kost het dan?

#4 ·
Ik kon geen manier vinden om dit te verlengen in de app of op de Renault-website.
Ik belde de hulplijn voor verbonden diensten 0344 369 0000 en sprak met een erg behulpzame man.
Blijkbaar heeft Renault vanwege juridische problemen met Brexit de Easylink-winkel niet aan het VK kunnen aanbieden, ze zijn ermee bezig en hopelijk zal deze later dit jaar live en online zijn.
De uitkomst hiervan is dat ik een gratis jaar verlenging heb gekregen voor alle connected services, en geadviseerd werd om volgend jaar opnieuw te bellen als dit niet is opgelost.
Dus bel ze als uw diensten verlengd moeten worden.

#5 ·
Dank u. Ik heb de Zoe nog niet, maar de shortlist bestaat uit twee auto's met een 20-kenteken met abonnementen die net zijn verlopen en één auto met een 71-kenteken met een abonnement van een jaar. Ik vroeg me gewoon af hoe lastig het zou zijn om het abonnement op de auto's met een 20-kenteken te verlengen.

#8 ·
Het punt dat ik probeerde te maken, is dat dit niet alleen het VK treft, en daarom klinkt het Brexit-argument onzin. Het feit dat elke klant moet bellen en bedelen is onacceptabel.
Ik ben het er volledig mee eens, maar moet zeggen dat er geen gesmeek betrokken was, ze waren erg behulpzaam en verontschuldigden zich voor het probleem en stelden voor om terug te bellen als het niet binnen een jaar was opgelost... Ik hoop dat het niet is gebeurd en dat ik het weer gratis krijg. Het telefoontje duurde maar 5 of 6 minuten en was gratis, het grootste deel van die tijd was ik aan het kletsen over het weer in Portugal, waar ze gevestigd zijn, nadat ik ze mijn registratienummer en contactgegevens had gegeven...
Ik wens echter wel dat ze informatie op de website zetten en elk abonnement dat is afgelopen automatisch gratis verlengen totdat ze dit hebben opgelost

#9 ·
Dit alles begon voor mij in januari - 35 maanden na de aankoop van de auto. Het kostte me drie telefoontjes in drie maanden om hen zover te krijgen dat ze me een verlenging van zes maanden gaven. Daarvoor zeiden ze gewoon: "Wacht een week of twee totdat we de winkel aan de praat kunnen krijgen." Nu wacht ik af wat er na die 6 maanden gebeurt.

#10 ·
Dit alles begon voor mij in januari - 35 maanden na aankoop van de auto. Het kostte me drie telefoontjes in drie maanden om ze zover te krijgen dat ze me een verlenging van zes maanden gaven. Daarvoor zeiden ze gewoon: "Wacht een week of twee totdat we de winkel aan de praat kunnen krijgen." Nu wacht ik af wat er na die 6 maanden gebeurt.
Gewoon nieuwsgierig om te weten of je wordt doorverbonden met dezelfde mensen als wij in het VK. Hier, als je kijkt naar mensen in het VK die het connected services team hebben gebeld, is het snel en gemakkelijk gegaan. Ik kan me natuurlijk vergissen voor sommigen.

#11 ·
Nee, ik sprak met Renault Zweden. Ik heb het gevoel dat het begon met het feit dat ze zich niet volledig bewust waren van het probleem en dat hen was verteld dat het tijdelijk was. Naarmate de tijd verstreek, waren ze beter voorbereid, maar ik moest om de verlenging vragen. Ze boden het niet zomaar aan. Ik zie het nut niet van alle excuses. We hadden allemaal de diensten moeten laten staan ​​totdat ze de winkel konden repareren. Hoe moeilijk zou dat zijn geweest, vergeleken met de kosten van het verliezen van zoveel goodwill?

#14 ·
Moet ik eruit halen dat dit nog niet is opgelost? De mijne is een paar dagen geleden verlopen en er staat alleen deactivering in behandeling :rolleyes:
Probeer de bovenstaande e-mail, ik heb het meerdere keren gedaan en ze hebben altijd binnen 24 uur gereageerd en waren beleefd en behulpzaam

#16 ·
Hier in Zweden heeft Renault de diensten stopgezet toen mijn Zoe 50 in januari 2023 3 jaar oud werd. Meer dan een jaar lang vertelden ze me dat ze geen verlenging konden aanrekenen, en na wat gezeur hebben ze het genadiglijk voor korte periodes aangezet.
Ik noemde dit toevallig aan de dealer toen de auto in mei 2024 voor onderhoud was, en ze vertelden me dat ze nu het accountbeheer van Renault hebben overgenomen. Ik vroeg om activering, maar kreeg te horen dat ze eerst een onderdeel moeten vervangen dat niet op voorraad was. Ik moet daarover contact met hen opnemen. Wat de...??

#17 ·
Voor de goede orde, de situatie is onveranderd. U krijgt 6 maanden Pack Remote Control en 12 maanden Pack Smart Navigation wanneer u erom vraagt (telefoonnummer hierboven). Dit is de derde keer dat ik heb moeten bellen. Wanneer u belt, vertel hen dan dat u niet overweegt een andere Renault te kopen (totdat ze het repareren), omdat de auto's worden verkocht op basis van het feit dat de diensten beschikbaar zullen zijn voor de levensduur van de auto (of tenminste een redelijk lange tijd).

#18 ·
Dit kreeg ik toen ik probeerde de verbonden diensten aan de praat te krijgen:

"Ik heb feedback ontvangen van het technische team over de oude abonnementen die als "Deactivering bezig" worden weergegeven. Dit houdt verband met de netwerkstatus "Verbroken" en dit kan alleen worden opgelost bij een Renault-dealer, maar we kunnen de MY ZE-diensten alleen tot vrijdag aanmaken. Na deze dag kunnen deze diensten niet meer worden verlengd. Het spijt me dat ik u dit slechte nieuws moet melden."

#19 ·
Ik heb de R-Link helpdesk gemaild.
Ze waren erg behulpzaam. Brexit, geen verkoop beschikbaar, bla, bla.
Gaven me de 12 maanden slimme navigatie en 6 maanden afstandsbediening. Erg goed en behulpzaam.
Behalve dat de afstandsbediening vastzat op 'in behandeling'.
Uiteindelijk moest ik R-Link in de auto resetten, het loskoppelen van de app. Uitloggen uit de app en dan alles opnieuw opstarten, de auto opnieuw verbinden met de app.
Alles oké.
Al met al is de R-Link helpdesk erg goed.

Maar waarom zeggen ze na 3 jaar (minstens) nog steeds hetzelfde? Waarom geven ze ons niet gewoon automatisch alle updates totdat ze een manier kunnen vinden waarop we kunnen betalen?

#21 ·
Relatief nieuw in dit spel. Wat verlies je als de connectiviteit wegvalt? Ik gebruik een Ohme-thuisoplader en navigeer altijd met Google met Android Auto. Ik ben in Engeland.

Nick
Niet veel. Je kunt de pre-conditioning activeren in de app, maar alleen als de auto is aangesloten en je de laadtoestand in de app kunt zien (wanneer deze eindelijk wordt bijgewerkt). Naar verluidt kun je het laadschema instellen, maar ik heb gemerkt dat mijn Zoe het gewoon negeert en direct oplaadt.

#22 ·
Afgelopen weekend had ik ook het plotselinge verdwijnen van de vier Connected Services. Aangezien de auto pas twee weken geleden voor zijn eerste APK-keuring was, vond ik het erg onbeleefd dat iemand van Renault of de dealer me niet had geadviseerd dat dit zou gaan gebeuren.

Ik heb echter met Renault gebeld en de bevestiging gekregen dat er nog steeds geen mogelijkheid is om dit te betalen en te verlengen via de smartphone-app of op de My Renault-website, en dat de vier pakketten nu uit slechts twee bestaan - zoals hierboven gemeld door BSA2222. Mij werd ook als "gebaar van goede wil" een gratis verlenging van zes maanden aangeboden voor het Remote Control-pakket en 12 maanden voor het Navigatie-pakket, dat ook OTA-updates voor de systeemsoftware bevat. Er werd me ook verteld om maximaal 72 uur te wachten voordat ze van vier pakketten met de melding "Geëindigd" overschakelden naar twee pakketten met de melding "In behandeling", en als ik de komende 6 maanden niets heb gehoord, ze opnieuw te bellen over het Remote Control-pakket voordat het afloopt. Wat er nu is gebeurd, is dat de twee pakketten in de app nog steeds 4 pakketten tonen met de melding "Geëindigd", maar 2 pakketten met de melding "In behandeling" op de My Renault-website!

#23 ·
Ik had hetzelfde probleem. Probeer dit:
Stap 1 Ga naar uw voertuig en:
1) Schakel het Easy Link multimediasysteem ten minste 5 minuten in;
2) Zet het apparaat uit en vervolgens weer aan;

Stap 2 ga naar uw My Renualt-app en:

1) Ontkoppel uw My Renualt-app van de Easy Link;
2) Verwijder Voertuig uit de My Renault-account;
3) Log uit van de My Renault-app;
4) Sluit de My Renault-app;
5) Log weer in op de app;
6) Registreer het voertuig met behulp van het VIN;
7) Koppel uw app aan de Easy Link;
Dit is wat ik moest doen nadat hun IT-mensen iets hadden gedaan nadat ik andere voertuiginformatie moest verstrekken.
Dit kan werken, maar mogelijk moet u opnieuw contact opnemen met r-link.

#25 ·
Ik heb af en toe problemen gehad met het opladen van mijn Zoe, dus ik heb contact opgenomen met Renault Connected Services (via het e-mailadres dat bovenaan deze keten staat) en kreeg de volgende reactie .....

"Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de Renault Multimedia and Navigation Helpline. Mijn naam is André en ik volg het webformulier dat u ons gisteren heeft gestuurd. De reden voor uw contact was dat de Ohme-oplader niet koppelt met uw My Renault-app en de My Renault-app niet koppelt met uw multimediasysteem. Het spijt me zeer te horen dat u dit probleem heeft ondervonden en ik bied mijn excuses aan voor het ongemak dat deze situatie u mogelijk heeft bezorgd.

Om toegang te krijgen tot de oplaadplanningsdiensten voor uw voertuig, heeft u een connected service nodig genaamd My Z.E Connect, die momenteel inactief is voor uw voertuig. Helaas hebben we niet langer de mogelijkheid om een serviceverlenging hiervoor aan te bieden, na augustus 2024.

Als een ouder apparaat dat niet langer in nieuwe voertuigen wordt ingebouwd en gebruik maakt van het 3G-telefoonnetwerk, heeft het R-Link-apparaat nu het einde van zijn levensduur bereikt. Dit betekent dat het sinds 31/08/2024 niet langer mogelijk is om connected services te verlengen, zoals de TomTom Traffic Services voor dit apparaat. Hoewel services die vóór deze datum zijn verlengd, tot hun einddatum zullen werken en alle actieve ZE-services zullen draaien zolang er 3G-netwerk beschikbaar is, is het niet mogelijk om services na deze datum aan te schaffen of te verlengen.

[Voor R-link] Kaarten zullen via SD-kaart via E-bay worden uitgebracht. De kaarten bevatten de nieuwste kaarten en worden geleverd door TomTom. Hieronder vindt u een directe link om uw aankoop te doen:

[LINK REMOVED]

Ik hoop dat deze informatie nuttig is en als u in de toekomst verdere assistentie nodig heeft met betrekking tot uw multimedia, neem dan gerust weer contact met ons op."

Het lijkt er dus op dat mensen met oudere Zoes mogelijk in de kou staan.
Ik heb gevraagd of er een manier is om te upgraden naar 4G, zodat connected services kunnen blijven werken, maar ik heb er geen hoge verwachtingen van.

Maar, weet je, als een auto (of zoals Renault het noemt "een ouder apparaat") 8 jaar oud is, is het zo goed als einde levensduur, toch??!
Vreselijk om zo gedumpt te worden.

#31 ·
Ik heb zojuist weer gratis verlengd - 2021 ZE50. Bel gewoon de klantenservice van Renault: Neem contact met ons op - Klantrelaties - Renault UK. Ik bel altijd 0344 335 0000. Volg de aanwijzingen. Ze hebben tot nu toe elke keer snel voor me geantwoord.

Ze blijven zeggen dat er op een gegeven moment een systeemrelease zal komen waarmee degenen met een ZE50 zichzelf kunnen verlengen, waarschijnlijk tegen jaarlijkse kosten. Tot die tijd, als het ooit gebeurt, is het een kwestie van bellen om elk jaar te verlengen.

Ik heb de afgelopen maanden berichten gehad waarin stond dat het systeem op een gegeven moment zal worden bijgewerkt, maar er is nog niets gebeurd. Ik zal posten als er iets gebeurt.

Natuurlijk, als je een vroege versie hebt en 3G is uitgeschakeld, weet ik niet wat er zal gebeuren. De auto heeft Bluetooth, dus ik neem aan dat Renault een release zou kunnen uitbrengen om de auto via een telefoonhotspot te laten verbinden. Wil iemand hen namens de ZE40-community vragen?