Speak EV - Electric Car Forums banner

Apple CarPlay achteraf inbouwen?

7.5K views 7 replies 5 participants last post by  raimon  
#1 ·
Kortom, ik vraag me gewoon af of het mogelijk is om een ​​apparaat te installeren waarmee Apple CarPlay kan werken met een Volt/Ampera van de eerste generatie? Ik ben niet de meest technische eigenaar als het gaat om moderne elektronica, maar er lijken een aantal apparaten op de markt te zijn die beweren CarPlay te laten werken met oudere voertuigen. Heeft iemand hier succes mee gehad?

#2 ·
Kortom, ik vraag me gewoon af of het mogelijk is om een apparaat te installeren waarmee Apple CarPlay kan werken met een Volt/Ampera van de eerste generatie? Ik ben niet de meest technische eigenaar als het gaat om moderne elektronica, maar er lijken een aantal apparaten op de markt te zijn die beweren CarPlay te laten werken met oudere voertuigen. Heeft iemand hier succes mee gehad?
Er is een man op FB die erover heeft gepost. Ik denk dat hij Frans is, ik had verwacht dat meer van onze Amerikaanse vrienden het zouden hebben gedaan en was niet zeker van de compatibiliteit. Als ik me goed herinner, konden ze een klein gedeelte van het touchscreen gebruiken om de invoer te wijzigen, maar ons scherm heeft iets dat wordt weergegeven en wordt gebruikt als een 'knop' waar ze hebben geselecteerd. Hij heeft een doos met trucs en een onopvallende schakelaar geïnstalleerd waarmee hij de schermweergave kan wijzigen naar een externe bron (mobiele telefoon) en indien nodig weer terug kan schakelen. Kijk eens op YouTube en ik zal proberen de info op de FB-pagina te vinden.

#4 ·
Ik denk dat dit het originele draadje is over hoe je het op de Volt doet;

Ik weet niet zeker of dit een nieuwere optie is, maar het is duurder!

Het voelt zo plug-and-play als je maar kunt krijgen, maar vereist nog steeds wat demontage en het opnieuw aansluiten van connectoren.

#6 ·
Ik denk dat het Nederlandse product er veelbelovend uitziet. Ik heb ze gemaild om te zien of ze een leverancier/installateur in het VK hebben.
Als je het gaat kopen, probeer dan eerst wat gebruikersrecensies te krijgen, want het is vrij duur. Ze laten je ook niet zien wat er in de kit zit of de installatie-instructies, wat ik graag zou willen zien voordat ik zoveel geld uitgeef. De duivel zit meestal in de details bij dit soort apparaten, waarvan je sommige pas weet als je het hebt geprobeerd. Een goede oplossing als het werkt.

#8 ·
Heb de video net bekeken.
Erg interessant met het R-Link multimedia-interface-apparaat, veronderstel dat het beter is dan niets, het enige vervelende is dat je het scherm van de auto niet kunt aanraken om het te gebruiken, je moet altijd op je telefoon zitten, wat je eigenlijk niet kunt doen als je aan het rijden bent.

De Navinc ziet eruit als de perfecte oplossing, hoewel de link niet meer werkt. Maar het is me gelukt om de datasheet ervoor te vinden lol