Speak EV - Electric Car Forums banner

Dakrail?

13K views 13 replies 10 participants last post by  EliseJ  
#1 ·
Sorry, ik heb gezocht.

Kan zelfs geen verwijzing ernaar of een dakbelasting vinden op de specificatiepagina op de Hyundai-website.

TIA

#3 ·
Ja, dat kan, ondersteunt tot 80 kg belasting (inclusief de dakdrager).

Momenteel heeft alleen Yakima een compatibele drager.

#4 ·
Ja, dat kan, ondersteunt tot 80 kg belasting (inclusief de dakdrager).

Momenteel heeft alleen Yakima een compatibel rek.

80 kg, dat is genoeg om de schoonmoeder daarop te zetten.

#5 ·
Op het Duitse forum van goingelectric.de (https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?f=531&t=71468&start=10) heeft vanmorgen iemand gepost (automatisch vertaald):

Hallo allemaal, ik heb
vanmorgen dit bericht van Hyundai Marketing ontvangen:
 Als onderdeel van ons Hyundai Genuine Accessories-programma bieden we nu een dakdragersysteem aan. Hier zijn de details:
- Aluminium dak
drager met slot - Artikelnummer: 9999Z057223
- Winkelprijs inclusief btw: € 189,59 - Kan
niet worden gebruikt in combinatie met een panoramisch glazen dak
 Kan besteld worden bij geautoriseerde Hyundai-contractpartners

#7 ·
Thule heeft nu compatibele dakdragers beschikbaar, zegt alleen normaal dak, dus niet zeker of het compatibel is met Solar- of Vision-daken:
Het belangrijkste punt voor de Thule is dat het de "Clamp Evo" voet is voor hun dakdragersysteem (dat onder het dak klemt, door de deurafdichting - d.w.z. je moet de deur openen om de stangen te monteren). We hebben al Thule-stangen (gebruikt op twee vorige auto's), dus het lijkt erop dat we alleen dit type "voet" hoeven te krijgen en we zouden de bestaande stangen opnieuw moeten kunnen gebruiken, wat goed nieuws is...

#9 ·
Ik heb zojuist de Thule Wingbar Edge op mijn auto geïnstalleerd. Ik heb de stangen en klemmen in wit gewrapt om ze bij de auto te laten passen. Ik heb ook lakbeschermingsfolie onder de klemmen aangebracht om de lak te beschermen en voor een gemakkelijkere uitlijning bij het opnieuw monteren.

Onderdeelnummers:
THU-7205 Edge klemmen voeten
THU-7216 Stang
THU-7215 Stang
THU-145301 Rubberen voeten en klemmen
Image

Image

Image

Image

#14 ·
Ik heb net de Thule Wingbar Edge op mijn auto geïnstalleerd. Ik heb de stangen en klemmen in wit gewrapt om ze bij de auto te laten passen. Ik heb ook lakbeschermingsfolie onder de klemmen aangebracht om de lak te beschermen en voor een gemakkelijkere uitlijning bij het opnieuw monteren.

Onderdeelnummers:
THU-7205 Edge klemvoeten
THU-7216 Bar
THU-7215 Bar
THU-145301 Rubberen voeten en klemmen View attachment 156549
View attachment 156548
View attachment 156550
View attachment 156551
Bedankt voor het delen! Ik ben mijn klemmen aan het wrappen, en dit is mijn eerste keer met vinyl wrap - tips voor dit project?

#12 ·
Uitstekend werk - ziet er echt mooi uit met de witte wrap. Paint protection film klinkt ook als een goed plan - ik ben het nog niet tegengekomen; is het iets dat je elke keer aanbrengt als je de klemmen aanbrengt?
Bedankt.

8 cm brede zelfklevende PPF die ik bij mijn lokale auto-onderdelenwinkel heb gekocht, zou iets soortgelijks moeten kunnen kopen bij Halfords of Amazon. De tape blijft de hele tijd zitten en omdat deze dezelfde breedte heeft als de klemmen, hoef ik ze alleen maar op elkaar uit te lijnen en vast te draaien.

#13 · (Edited)
Ik heb 'helicopter tape' gebruikt op de metalen klem.

Zo genoemd omdat het is ontwikkeld om de voorkant van helikopterbladen te coaten, dus het zou slijtvast moeten zijn.

Heb nu alleen nog een Ioniq 5 nodig om het aan te bevestigen, verwacht in april* van een oorspronkelijke schatting van november. Denk er altijd aan om het dak onder de voet schoon te maken om te voorkomen dat vuil wordt vastgehouden dat de lak kan beschadigen.

*EDIT: Net geïnformeerd over weer een onbepaalde vertraging. FFS!