Speak EV - Electric Car Forums banner

Dus je hebt je R-Link 1 SD-kaart beschadigd en geen back-up. Hier is hoe je het kunt repareren zonder Renault te betalen.

46K views 31 replies 14 participants last post by  JustOneLikeFor Dbsanfte  
#1 · (Edited)
Vereisten:

Stappen:
1) Ga naar Taakbeheer op uw pc en beëindig RLinkToolbox.exe.
2) Open R-Link Explorer en klik op "Tools > Nieuwe SD-kaart bouwen". Klik om te bevestigen en laat de kaart formatteren.
3) Werp de kaart veilig uit uw pc uit.
4) Plaats de kaart in uw auto en zet het R-Link touchscreen aan (of start gewoon uw auto).
5) Zodra R-Link is gestart, werpt u de SD-kaart veilig uit uw auto door op de +-knop op het touchscreen te drukken. Hiermee wordt de kaart aan uw auto 'gekoppeld' (R-Link schrijft er wat identificatiegegevens op).
6) Start R-Link toolbox op uw pc.
7) Plaats de SD-kaart terug in uw pc en R-Link Toolbox zou deze moeten herkennen en dingen erop moeten installeren. U zult zien dat de SD-kaart nu niet beschadigd is en een ID en een R-Link serienummer heeft.
8) Werp de kaart veilig uit uw pc en herhaal de bovenstaande stappen: plaats hem in en werp hem uit de auto (er kunnen een paar updates worden uitgevoerd), en plaats hem vervolgens terug in uw pc.
9) Ga naar de R-Link Store en log in: R-LINK Store
10) Selecteer uw auto en ga vervolgens naar Updates -> Mijn producten beheren
11) Klik in R-Link Toolbox rechtsboven op de tekst met de tekst SD-kaart-ID tonen. Noteer de ID. Bevestig dat u deze SD-kaart-ID nu in de RLink Portal ziet.
12) Nu kunt u kaarten etc. kopen en op de kaart laden en het werkt met uw auto. Ze synchroniseren met Toolbox zoals ze normaal doen wanneer u op Mijn downloads klikt.

#2 ·
Goed gedaan. Je hebt het wiel met succes opnieuw uitgevonden. :ROFLMAO: Ik was je net een beetje voor... om precies te zijn 5 jaar.

• Like
Reactions: Simple Simon
#3 ·
Even ter informatie: het bouwen van een nieuwe SD-kaart was het gemakkelijkste deel van het proces. Mijn startpunt was van de mensen op de Rlink Explorer-site, maar destijds had niemand een werkende SD. Dat heb ik opgelost. Het klonen van de oude kaart is echter echt de belangrijkste taak, dus daarvoor heb je een werkende SD-kaart nodig. Als je je eigen kaart niet kloont (je kunt geen andere kaart klonen), krijg je de TOMTOM-kaarten niet aan de praat. Dus als je geen back-up van je kaarten hebt, ben je een beetje de pineut en ga je naar de dealer (of eBay) voor een nieuwe SD-kaart.

Moraal van het verhaal: bewaar een back-up van je kaart!

• Like
Reactions: Eclectic
#5 · (Edited)
Als je je eigen kaart niet kloont (je kunt geen andere kaart klonen), kun je de TOMTOM-kaarten niet aan de praat krijgen. Dus als je geen back-up van je kaarten hebt, ben je een beetje de pineut en ga je naar de dealer (of eBay) voor een nieuwe SD-kaart.
Onwaar. Ik kon een kaart kopen van de Rink-site en deze met deze nieuwe SD-kaart in de auto laden en het werkte bij de eerste poging. Het enige dat ontbreekt, zijn de stembestanden voor de aanwijzingen. Ik denk dat je deze van een andere kaart kunt kopiëren met behulp van R-Link explorer als je er toegang toe hebt, dat zal ik later bevestigen.

#6 ·
@dbsanfte Bedankt voor het delen van je ervaring, ik weet zeker dat veel eigenaren je in de toekomst dankbaar zullen zijn, en ik zal me minder zorgen maken bij het uitvoeren van updates. Het enige wat we nu nodig hebben, is dat Renault de TomTom-kaarten op de R-Link-website bijwerkt, mijn ZE40 loopt 2 jaar achter op de nieuwste TomTom-kaarten, ik heb een e-mail gestuurd naar de CEO van Renault UK, maar hij kon niet helpen, we zouden Frankrijk geen van onze in het VK gefinancierde vaccins moeten laten krijgen totdat ze de kaarten bijwerken!

#8 ·
Heh. Welk paard heb je in deze race? Je komt gewoon over als ongelooflijk jaloers en verbitterd dat iemand jouw 'terrein' heeft betreden.

Dit is mijn persoonlijke ervaring met het proberen op te lossen van een corrupte SD-kaart na vele uren googelen, en het samenvatten van aanwijzingen in één enkele thread. Als je het niet leuk vindt, kan het me niet schelen.

#9 · (Edited)
Heh. Welk paard heb je in deze race? Je komt gewoon over als ongelooflijk jaloers en verbitterd dat iemand jouw 'terrein' heeft betreden.

Dit is mijn persoonlijke ervaring van het proberen op te lossen van een corrupte SD-kaart na vele uren googelen, en het samenvatten van aanwijzingen in één enkele thread. Als je het niet leuk vindt, kan het me niet schelen.
Eerlijk spel voor je inspanning. Ik zeg alleen dat toen ik dit uitwerkte, er geen info op Google stond. Tot aan je post waren er 2 en slechts 2 volledige gidsen, de mijne en de daaropvolgende van @yoh-there Cloning and Resizing TomTom SD cards – CanZE (fisch.lu)

Het is niet mijn terrein, maar een kleine erkenning zou leuk zijn. ;)

Maak je geen zorgen, er is geen prijs voor als eerste, tweede of laatste komen. Gewoon een mooi gekloonde SD-kaart. (y)

• Like
Reactions: yoh-there
#11 ·
Sommige mensen spijt het me dat ik de gemeenschap heb geholpen, dat is alles. Je zou het goed kunnen vinden met EVNick.

#15 ·
Ik zou dit waarschijnlijk niet moeten delen, maar ik zal het wel doen.

Gebruik Rlink explorer. Mount en verken het TomTom.000-bestand, daar vind je de mappen voor de stemmen, herstel ze vanaf de locatie waar je ze eerder hebt opgeslagen (of vandaan hebt gehaald).

#16 ·
Ik zou dit waarschijnlijk niet moeten delen, maar ik zal het wel doen.

Gebruik Rlink explorer. Mount en verken het TomTom.000-bestand, daar vind je de mappen voor de stemmen, herstel ze vanaf de locatie waar je ze eerder hebt opgeslagen (of waar je ze vandaan hebt gehaald).
Ik heb dit al gedaan, zoals hierboven beschreven.

De vooraf opgenomen stemmen werken, maar de computergestuurde stemmen niet.

#19 ·
Hallo!
Bedankt voor deze tutorial.
Ik heb een Renault Zoe uit 2019 met R-Link en die is behoorlijk traag.
De TomTom-kaart is 8 GB en ik ben erin geslaagd een 32 GB Class10 SD-kaart te gebruiken.
Mijn probleem is dat de R-Link Toolbox nog steeds meldt dat er geen ruimte beschikbaar is en inderdaad, de schijf is vol!

Attachments

#20 ·
Hallo!
Bedankt voor deze tutorial.
Ik heb een 2019 Renault Zoe met R-Link en hij is behoorlijk traag.
De TomTom-kaart is 8 GB en ik ben erin geslaagd om een 32 GB Class10 SD-kaart te gebruiken.
Mijn probleem is dat R-Link Toolbox nog steeds meldt dat er geen ruimte beschikbaar is en inderdaad, de schijf is vol!
Ik had iets soortgelijks. Ik denk dat het slechts 8 GB adresseert. Ik heb alle landen behalve het VK en Ierland verwijderd en heb nu geen problemen. Zou u hetzelfde kunnen doen?

#24 ·
We hebben het niet over het partitioneren van het FAT-bestandssysteem. Laat dat gewoon zoals het is. R-Link heeft een ext-bestandssysteem verpakt in FAT-bestanden, en dat is wat de juiste partitionering nodig heeft. Als je mijn "versimpelde" versie van Sandy's originele werk volgt, kom je automatisch in dat stadium (zoek naar "resize" in dat document).

#31 ·
Ik hoop dat Therese nog wat mensen hier aan het kijken zijn. Ik heb mijn kaart beschadigd en de bovenstaande instructies gevolgd. Het werkt niet op mijn originele kaart, dus ik heb een nieuwe kaart gekocht, 32 MB.

Toen kocht ik kaarten van Renault. Vroeger had ik alleen Zweedse kaarten, maar er was geen optie meer voor Zweedse kaarten, dus kocht ik "Scandinavië". Alles werkte een paar minuten, toen kreeg ik de melding "kaart is vol".

Toen heb ik alle bestanden op de kaart gewist en geprobeerd mijn back-up "tomtom.000" op de kaart te kopiëren. Ik stopte de kaart in mijn auto (Renault clio sport tourer 2014) en kreeg een melding dat de kaarten niet compatibel waren met mijn systeem.

Ik zou wat hulp op prijs stellen, alstublieft!

#32 ·
Beste dbsanfte,
Ik ben heel blij dat ik je bericht heb gevonden over het herstellen van een Renault TomTom SD-kaart – het was ongelooflijk nuttig! Dankzij je gids heb ik mijn geformatteerde SD-kaart voor mijn Renault Koleos (R-LINK 1) uit 2015 in Australië succesvol hersteld. De kaart wordt nu herkend door R-LINK Toolbox en mijn auto na het volgen van je stappen.
Helaas ontbreekt de kaart (Australië, onderdeelnummer 25920 8100R) nog steeds en Toolbox downloadt deze niet automatisch. Moet ik de kaart kopen, of is er een manier om een gratis kaartupdate te krijgen? Ik heb de kaart onlangs per ongeluk geformatteerd en zou je graag om advies vragen over de volgende stappen.
Heel erg bedankt voor je tijd en hulp!
Met vriendelijke groet,
Kerr Sun