Speak EV - Electric Car Forums banner

Snelheidsbegrenzer

9.6K views 17 replies 9 participants last post by  alan_b  
#1 ·
Ik overweeg mijn Zoe te vervangen door een MG5, maar een functie die ik echt zou missen is de snelheidsbegrenzer. Volgens de advertentie heeft de MG5 een snelheidsbegrenzer, maar ik kan er in de online handleiding geen verwijzing naar vinden. Heeft de auto definitief een snelheidsbegrenzer, en zo ja, is deze gemakkelijk te gebruiken?

#3 ·
In de eZS is er een optie voor handmatige snelheidsbegrenzer op het infotainmentsysteem. Je stelt deze vervolgens in met de cruise control-hendel omhoog/omlaag en tikt op het uiteinde van de hendel om in te stellen.

Ik geloof dat het een wettelijke vereiste is voor auto's die in de EU worden verkocht om een handmatige begrenzer te hebben - hoewel de 5 niet de Pilot-kit heeft, zou hij deze functie toch moeten hebben.

#5 ·
De reclame zegt dat het een begrenzer heeft, maar er is geen duidelijke manier om er een in te stellen, dus ik vermoed dat het niet bestaat. Mijn dealer suggereerde vaag dat het via de cruise control-hendel werd bediend, maar ik denk dat hij het verzon.
Ik kan geen begrenzeroptie op de mijne vinden.

Mijn laatste twee auto's (Mondeos) hadden die functie en ik gebruikte hem, maar de auto's daarvoor hadden alleen cruise control en ik zette die op de snelheidslimiet en reed de auto op annuleren/hervatten.

Nog gemakkelijker met regeneratief remmen.

#12 ·
Oké, ik ben net met SWNBO in de auto (ze beschermt zich) een kop soep gaan drinken en heb de instellingen bekeken.

In de EZS druk je op 'car' op het infotainmentsysteem, zorg ervoor dat je in de 'rijassistentiemodus' zit en 'snelheidsassistent .....' moet worden weergegeven met de keuze uit uit/handmatig/automatisch. Schakel over naar handmatig en er zou een oranje pictogram linksboven in de IHD moeten verschijnen. Duw de cruise control-hendel omhoog en het zou de snelheid in stappen van 5 mph moeten weergeven.

Ik hoop dat dit werkt op de 5 voor jou.

#13 ·
Okay, I've just been out for a cup of soup with SWNBO in the car (she's shielding) and had a look at the settings.

In the EZS it's press 'car' on the infotainment, make sure you're in 'driving assist mode' and 'speed assist .....' should be showing with the choice of off/manual/automatic. Switch to manual and an orange icon should appear in the top left of the IHD. Push the Cruise Control lever up and it should start to show speed in 5 mph increments.

Hope this works on the 5 for you.
There is no 'driving assist mode' in the MG5.

#15 ·
Ik heb geen begrenzer gevonden, maar er is een snelheidswaarschuwing. Ik vraag me af of dit is waar ze naar verwezen? Het staat op het bestuurdersdisplay - gebruik de pijlen op het stuur om naar links te schuiven naar het instellingenmenu, dan één omlaag naar Snelheidswaarschuwing, dan OK. Je kunt dan een maximumsnelheid instellen.

Het is lastig om aan en uit te zetten, en het piept alleen en zegt "langzamer" als je te snel gaat, maar ik denk dat het beter is dan niets.

#16 ·
Ik heb geen begrenzer gevonden, maar er is een snelheidswaarschuwing. Ik vraag me af of dit is waar ze naar verwezen? Het staat op het bestuurdersdisplay - gebruik de pijlen op het stuur om naar links te schuiven naar het instellingenmenu, dan één omlaag naar Snelheidswaarschuwing, dan OK. Je kunt dan een maximumsnelheid instellen.

Het is lastig om aan en uit te zetten, en het piept alleen en zegt "langzamer" als je te snel gaat, maar ik denk dat het beter is dan niets.
Dit gezien, maar hoe stel je de snelheid zelf in? Kan geen snelheid instellen. Moet je in beweging zijn?