Speak EV - Electric Car Forums banner

Twizy kan niet opladen

4.1K views 14 replies 2 participants last post by  burnt_crisps2  
#1 ·
Hallo

Kunt u mij helpen met mijn Twizy?
Als ik de motor aanzet, gaat het STOP-lampje branden, zoals op de afbeelding te zien is.
Is de laadregelaar die de hoofdaccu oplaadt kapot?
Alle lampjes knipperen, maar er gebeurt niets, zelfs niet als de laadkabel is aangesloten.

Kan ik het zelf repareren, en zo ja, hoe moet ik dat doen?
Ik wil de controlepunten bevestigen.
Als ik een laadregelaar of iets anders moet kopen, waar kan ik het dan kopen en hoeveel kost het?

Taka323

Attachments

#4 ·
Het enige wat ik kan voorstellen is dat u contact opneemt met dit onafhankelijke bedrijf in het VK, dat u wellicht op de een of andere manier kan helpen.

#5 ·
#7 ·
Ze zeiden dat we de storing niet per e-mail kunnen diagnosticeren; het enige wat we kunnen aanbieden is om het voertuig te laten boeken voor een beoordeling in onze werkplaats in Cheltenham. We nemen momenteel boekingen aan voor begin maart.

Ik kan er niet naartoe gaan. Dus dit probleem blijft bestaan.

#8 ·
Uhm, dat is vervelend, ik dacht dat ze misschien een oplossing hadden gevonden met eerdere problemen van hetzelfde type.

Ik heb echter net nog een zoekopdracht uitgevoerd en deze berichten gevonden die, als het precies hetzelfde probleem is en leeftijdsgebonden, wel eens de oplossing zouden kunnen zijn die je nodig hebt...

en daarin ingebed zijn de reparatie-instructies... in het Engelse pdf

#9 ·
Hmm, dat is vervelend, dacht dat ze misschien een oplossing hadden gevonden voor eerdere problemen van hetzelfde type.

Ik heb echter net nog een zoekopdracht uitgevoerd en deze berichten gevonden die, als het precies hetzelfde probleem is en leeftijdsgebonden, wel eens de oplossing zouden kunnen zijn die je nodig hebt...

en daarin ingebed zijn de reparatie-instructies... in het Engels pdf

Wauw! Mijn Twizy piept ook 3 keer en het display toont de "STOP". Maar toont niet het batterij-icoon.
Ik zal het echter proberen te repareren. Ik zal je na de proef commentaar geven.
Dank u!

#14 ·
Eindelijk heb ik dit probleem opgelost!

Mijn vrienden dachten dat...

10 keer knipperen kan verschillende mogelijkheden betekenen, maar de meest voorkomende is dat uw controller zich in de pre-operatiestaat bevindt. Dit is een staat waarin hij wordt geplaatst wanneer hij geconfigureerd moet worden en de auto in deze staat niet bestuurbaar is.

Als u bijvoorbeeld de auto afstelt met een Powerbox en de afstelling om de een of andere reden niet voltooit, blijft hij in de pre-operatiestaat omdat hij niet is teruggezet naar de operatiestaat, zoals gebeurt wanneer de afstelling is voltooid.

Het afstellen zelf met een Powerbox gaat als volgt:
1. De powerbox zet de controller in de pre-operatiestaat.
2. Hij stuurt nu een nieuwe configuratie naar de controller.
3. Hij zet de controller terug in de operatiestaat en de auto is klaar om te rijden.

Probeer een afstelling te doen en wacht tot deze is voltooid. Als dat niet werkt, probeer dan:

1. Start de auto zonder de Powerbox aangesloten.
2. Maak verbinding met de Powerbox.
3. Start de auto opnieuw.

Na de afstelling is mijn probleem opgelost.
Ik ben zo dankbaar voor je hulp!

Taka323