Speak EV - Electric Car Forums banner

Upgrade van Nissan Leaf (30 kWh) naar 62 kWh batterij

4.5K views 13 replies 11 participants last post by  EggyBread  
#1 ·
Goedemorgen,

Seizoenswensen aan iedereen.

Alstublieft, ik overweeg de batterij in mijn Nissan Leaf (30 kWh) te upgraden naar een 62 kWh batterij.

Ik heb YouTube & ChatGPT gecontroleerd voor tips, etc.

Alstublieft, ik wilde bevestigen of iemand succesvol is overgestapt van een (Nissan Leaf) 30 kWh batterij naar een 40 kWh, of bij voorkeur een 62 kWh batterij?

Zo ja, kunnen ze dan bevestigen:

1). De leverancier / technicus die ze hebben gebruikt?

2). Hoe lang het duurde?

3). Hoeveel het kostte?

4). Prestaties van de auto na de upgrade? Hoe tevreden bent u over de upgrade, alstublieft?

5). Hoe lang duurt het om volledig op te laden / hoe snel laadt het op tijdens roadtrips en thuis?

5). Advies / suggesties voor mij - ik rijd in een 30 kWh Nissan Leaf. Ik schat dat de batterij State Of Health (SOH) ongeveer 50% zal zijn.

Heel erg bedankt.

#4 ·
De HEVRA garage Cleevely in Cheltenham doet dit misschien nog....

We hebben een 24kWh LEAF en hebben gekeken naar het upgraden van de batterij. We besloten in plaats daarvan een gebruikte e-Niro te kopen.
Hoewel het nog steeds op hun website staat, begrijp ik dat ze voorlopig zijn gestopt met het uitvoeren van Leaf-batterij-upgrades.

Ik geloof dat de reden de moeilijkheid was om accupacks te vinden die ze konden vertrouwen, zodat ze na de upgrade niet dezelfde problemen kregen als Dala met de zijne in de video's die ik linkte...

Vanuit hun perspectief is het inkopen van een tweedehands accupack (meestal van een verzekeringsclaim) en proberen hier garantie op te geven een riskante onderneming. Er zouden niet veel retourzendingen nodig zijn voordat alle winst verloren zou gaan en er verliezen zouden ontstaan.

#10 · (Edited)
#7 ·
Hallo
Vergeet niet dat de batterij veel zwaarder is dan 30 kW.
U moet dus ook de veren, remmen en dempers upgraden.
Ik weet niet of die van de 62kW-donateurauto passen.
Een sloperij verderop heeft een 62kW op eBay voor ongeveer ÂŁ 4200 (als ik me goed herinner).
Wat waarschijnlijk meer is dan de Leaf die u heeft waard is.
Neem ook contact op met de verzekeringsmaatschappij.
De beste wensen voor het nieuwe jaar.
Ade

#9 ·
Hoi
Vergeet niet dat de batterij veel zwaarder is dan 30 kW.
Dus je moet ook de veren, remmen en dempers upgraden.
Ik weet niet of die van de 62kw donorauto passen.
Een sloperij hier in de buurt heeft een 62kw op eBay voor ongeveer ÂŁ 4200 (als ik het me goed herinner).
Wat waarschijnlijk meer is dan de Leaf die je hebt waard is.
Neem ook contact op met de verzekeringsmaatschappij.
De beste wensen voor het nieuwe jaar.
Ade
Je hoeft eigenlijk alleen de achterveren te vervangen door de Mk2 62kWh veren, want die is wat zwaarder. Verder niets, de remmen zijn toch hetzelfde op de 62kWh auto's.

#8 ·
Goedemorgen,

Complimenten van het seizoen aan iedereen.

Alstublieft, ik overweeg de batterij in mijn Nissan Leaf (30 kWh) te upgraden naar een 62 kWh batterij.

Ik heb YouTube & ChatGPT gecontroleerd voor tips, etc.

Alstublieft, ik wilde bevestigen of iemand met succes is geĂĽpgraded van een (Nissan Leaf) 30 kWh batterij naar een 40 kWh, of bij voorkeur een 62 kWh batterij?

Zo ja, kunnen ze dan bevestigen:

1). De leverancier / technicus die ze hebben gebruikt?

2). Hoe lang het duurde?

3). Hoeveel het kostte?

4). Prestaties van de auto na de upgrade? Hoe tevreden bent u over de upgrade, alstublieft?

5). Hoe lang duurt het om volledig op te laden / hoe snel laadt het op tijdens roadtrips en thuis?

5). Advies / suggesties voor mij - ik rijd in een 30 kWh Nissan Leaf. Ik schat dat de batterij State Of Health (SOH) ongeveer 50% zal zijn.

Bedankt.
Ik heb het gedaan. Mijn verhaal staat hier:

1, Heb het zelf gedaan
2, Eigenlijke klus toen ik de batterij en het benodigde gereedschap bij de hand had, een rustige ochtend alleen aan het werk.
3, Als nieuwe 40 kWh batterij en can-bridge, ongeveer ÂŁ 6400. Ik verkocht mijn 30 kWh batterij voor ÂŁ 2000, dus netto was het ongeveer ÂŁ 4400.
4, De prestaties zijn hetzelfde, maar de actieradius is nu ongeveer 150 mijl.
5, De 40 kWh batterijwissel is uiterst eenvoudig op auto's na 2014. Je moet de can hi- en low-lijnen onderscheppen met een can-bridge onder het dashboard en Leafspy gebruiken om de nieuwe batterij in te stellen, maar het is eenvoudig. De 62 kWh is mechanisch minder eenvoudig en vereist wat metaalwerk om de batterij te laten passen. Het vereist ook het monteren van nieuwe achterveren vanwege het hogere gewicht en een set Mk2 62 kWh auto-onderschilden, aangezien de originelen niet passen, of laat ze weg.