Speak EV - Electric Car Forums banner

Zappi-eigenaren - wees gewaarschuwd

10K views 34 replies 16 participants last post by  Soula  
#1 ·
Het kan aan mij liggen, maar nadat ik door Myenergi werd verzocht om de nieuwste firmware op mijn V2 Zappi en mijn hub te installeren, is het hele ding nu gebrickt. Ze zeggen dat er een probleem is met de “lock pin”. De foutmelding is “lock failure”. Hoe een mechanisch item, dat tot nu toe perfect werkte, kapot kan worden gemaakt door een firmware-update, gaat mijn logica te boven.

#5 ·
Octopus IO heeft momenteel de hub niet nodig omdat de Zappi niet wordt ondersteund. 3 jaar geleden was een "slimme" -door de overheid gecontroleerde- laadpaal niet vereist, dus de hub was optioneel en ik besloot dat hij waarschijnlijk langer mee zou gaan als hij niet werd bijgewerkt. Ik heb in theorie een slimme vaatwasser, maar deze zal nooit met internet verbonden zijn.

#6 ·
Octopus IO heeft momenteel de hub niet nodig omdat de Zappi niet wordt ondersteund. 3 jaar geleden was een "slimme" -door de overheid gecontroleerde- Chargepoint niet vereist, dus de hub was optioneel en ik besloot dat deze waarschijnlijk langer mee zou gaan als hij niet werd bijgewerkt. Ik heb in theorie een slimme vaatwasser, maar deze zal nooit met internet verbonden zijn.
De Zappi wordt ondersteund door IO. Ik gebruik het.

#7 ·
Echt waar? Ik begreep dat er nog aan gewerkt werd, uit andere berichten op het forum, en dat je alleen OHM kon gebruiken of een auto kon hebben die met IO werkte, waarbij Octopus de auto bestuurde.

Ik zou IO graag willen gebruiken, maar het vooruitzicht dat Octopus de buren wakker maakt door de Zappi aan te zetten (Ampera's toeteren als ze zijn aangesloten) schrikt me af. Ik zou ook een hub moeten kopen - hier liggen draken....

• Like
Reactions: 46689 and Rbrian
#9 ·
Hoewel alle oplaadpunten werken, is het alleen de Ohme die IO kan besturen als de auto niet compatibel is, zoals de Ioniq 5, die zou werken met een Ohme maar niet met een Zappi.

Ik gok dat je je auto hebt ingesteld om de communicatie te doen.
Weet niet zeker wat je bedoelt? Octopus deed de IO-testlading, het werkte, ik zit in het IO-tarief.

#12 ·
Hoe een mechanisch item, dat tot nu toe perfect werkte, kapot kan worden gemaakt door een firmware-update, tart mijn logica.
Simpel.
De vergrendelingspen is een solenoïde (in wezen een elektromagnetisch bediende bout). De firmware-update heeft waarschijnlijk ervoor gezorgd dat uw Zappi is vergeten hoe hij ermee moet communiceren.

#13 ·
Simples.
De vergrendelingspen is een solenoïde (in wezen een elektromagnetisch bediende bout). De firmware-update heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat uw Zappi is vergeten hoe hij ermee moet communiceren.
Dat is mijn punt - de update heeft het onbruikbaar gemaakt. Het heeft niet plotseling een mechanisch defect ontwikkeld.

#19 ·
Met dit en het oververhittingsprobleem met Zappi vraag ik me af of MyEnergi een van de bedrijven zou kunnen zijn die omvallen wanneer de nasleep plaatsvindt (zoals het moet) :)
Voor mij is het het complete gebrek aan innovatie gedurende zo'n lange tijd van wat ooit het meest innovatieve bedrijf in de markt was, dat hen zal doden.

Hoe moeilijk zou het zijn geweest om de Zappi-behuizing opnieuw te ontwerpen? De Libbi kostte letterlijk jaren om te ontwikkelen en uiteindelijk plakten ze hun badge op een KSTAR en verhoogden ze de prijs. Waarom zijn ze zo traag geweest met de integratie met Octopus?

Een concurrentievoordeel is van korte duur, je moet blijven innoveren als je wilt blijven opereren!

#23 ·
Ik heb een Zappi en Eddi en beide hebben prima gewerkt op eerdere en nieuwste software.

Nieuwe regelgevingsvereisten die van toepassing zijn op de nieuwe software, betekenden dat eerdere installatie- en configuratiefouten werden benadrukt die problemen veroorzaakten. Ik denk dat het ook enkele hardwareproblemen met hun hubs benadrukte en de uitrol werd overhaast om hen in staat te stellen Libbi-batterijen te installeren.

Ik heb geen oververhittingsproblemen gehad, maar Zappi is gemonteerd op een naar het noorden gerichte muur, dus niet blootgesteld aan de zon.

Voor zover ik heb gezien, wachtte IO-integratie op Octopus, omdat ze besloten zich te concentreren op het integreren van auto's vóór de laders. Dat verliep niet soepel en Kia's werden een paar keer toegevoegd en teruggetrokken. De Zappi-bètatests zouden in de herfst van start gaan.

Het lijkt erop dat myenergi de laatste tijd veel middelen heeft besteed aan hun Libbi-batterijproject en het verbeteren van de 3-fasen-werking van de Zappi. Of dit een commercieel succes wordt, valt nog te bezien.

#24 ·
Ik hoop dat je het mis hebt. Ik heb er een en het werkt al twee en een half jaar perfect.

Ik heb ook net ons nieuwe tweede zonnepaneel- en batterijsysteem aan de app toegevoegd. Het geeft een geweldig overzicht van wat alles doet.
Het is een geweldig product. Het lijkt de beste zonne-integratie van alle huidige EVSE's te hebben. Maar het ontwerp is gedateerd. Ze hebben de ontwikkelingen niet bijgehouden.

#25 ·
Ik heb een voet in
Het is een geweldig product. Het lijkt de beste zonne-integratie van alle huidige EVSE's te hebben. Maar het ontwerp is gedateerd. Ze hebben de ontwikkelingen niet bijgehouden.
De lokale Nick heeft een paar Zappi's op palen geïnstalleerd en ik vind dat ze er geweldig uitzien.

#28 ·
Ik vraag me af of grote elektronicabedrijven als Panasonic, Sony etc. ooit op deze markt zullen komen. Je zou denken dat als de meeste huizen uiteindelijk een oplader nodig hebben, het de moeite waard zou zijn als ze zich zouden engageren.

#29 ·
Ik vraag me af of grote elektronicabedrijven als Panasonic, Sony etc. ooit op deze markt zullen komen. Je zou denken dat als de meeste huizen uiteindelijk een oplader nodig hebben, het de moeite waard zou zijn als ze erbij betrokken zouden raken.
Siemens en Bosch hebben een EVSE op de Noord-Amerikaanse markt. Het gebeurt dus, maar langzaam.

#34 ·
Van wat ik heb gezien, wacht de IO-integratie op Octopus, omdat ze besloten zich te concentreren op het integreren van auto's vóór de laders. Dat verliep niet soepel en Kia's werden een paar keer toegevoegd en ingetrokken. De bètatests van Zappi zouden in de herfst van start gaan.
ME dacht dat ze klaar waren met hun kant, toen liet OE hen de API uitbreiden, dus ik denk dat dat het een beetje heeft teruggezet. De bèta is nog niet begonnen, ze zeggen steeds een paar weken. Ik sta op de lijst, dus ik zal zien of ik er iets over kan posten, sommige van deze dingen zijn commercieel gevoelig en je mag niet buiten de bètagroep posten

#35 ·
ME dacht dat ze klaar waren met hun kant, toen liet OE hen de API uitbreiden, dus ik denk dat dat het een beetje heeft vertraagd. De bèta is nog niet begonnen, ze zeggen steeds een paar weken. Ik sta op de lijst, dus ik zal zien of ik er iets over kan posten, sommige van deze dingen zijn commercieel gevoelig en je mag niet buiten de bètagroep posten
Uit interesse: wie leidt de proef, Octopus of Myenergi?