Speak EV - Electric Car Forums banner
61 - 80 of 108 Posts
Discussion starter · #61 ·
Brzmi dla mnie jak ulepszenie, ponieważ nagrzewanie następuje bezpośrednio w wtyczce 13A, gdzie znajdują się sprężyste styki, które mogą stracić swoją sprężystość, utlenić się i zwiększyć rezystancję, itp. Ale nie jestem elektrykiem!
 
Discussion starter · #63 ·
Jaki problem? Ładowarka przegrzewa się i wyłącza? Wtyczka bardzo się nagrzewa? Odciąłeś wtyczkę, aby zmienić ją na inną i znalazłeś więcej przewodów niż oczekiwano? Potrzebujemy więcej szczegółów.
 
Przepraszam, że zacząłem tak nie poinformowany…

Zarejestrowałem tylko jeden problem, ładowarka miga Błąd.
W międzyczasie już ją otworzyłem, żeby zobaczyć moje przewody i zmierzyć rezystancję między nimi a przewodem uziemiającym, oto wyniki:
(ładowarka była nieużywana w ostatnich dniach)
3,6 kOhm różowy/brązowy <> uziemienie
3,6 kOhm różowy/czarny <> uziemienie
0,7 kOhm czarny <> uziemienie

Czy to problem z rezystorami?
Którego użyć do wymiany?


Image

Image

Image

Image

Image


Andy, dzięki za twoje wysiłki!
 
Discussion starter · #65 ·
Na ostatnim zdjęciu wersja sprzętu to 1.5.0. Termistory mierzą 3,6 Kohm.
Mam zdjęcie podobnej płyty, ale wersja sprzętu 1.5.4, termistory około 12K omów w temperaturze pokojowej.

Przede wszystkim proszę dokładnie zidentyfikować, jaką kombinację migających świateł widzisz. To zdjęcie tyłu Aptiva pokazuje schemat identyfikacji usterki. Powinien być jeden z twoją ładowarką.
Image


Proszę również zamieścić zdjęcie tyłu ładowarki, pomaga to dowiedzieć się, jaka jest data itp.

Jest całkiem możliwe, że zmienili wartość termistora na pewnym etapie. Niższe wartości, takie jak 3,6 Kohm, oznaczają, że nieco więcej prądu przepływa niż w przypadku termistora 10K, więc będzie trochę więcej samonagrzewania, co zmieni szacowaną temperaturę!
Być może zwiększyli rezystancję, aby zmniejszyć ten efekt. Możesz spróbować umieścić rezystory 10 Kohm od 2 połączeń termistorów do czarnego połączenia, ale nie jestem pewien, czy to pomoże.

Ponieważ 2 termistory wskazują to samo, wydają się być w porządku. Jak prawdopodobne jest, że 2 termistory o wartości 10 kOhm ugotowały się dokładnie w ten sam sposób, doznały tych samych uszkodzeń i oba spadły do ​​około 4K (przy 25C, zgaduję)?
 
Na twoim ostatnim zdjęciu wersja sprzętowa to 1.5.0. Termistory mierzą 3,6 Kohm
Mam zdjęcie podobnej płyty, ale wersja sprzętowa 1.5.4, termistory około 12K omów w temperaturze pokojowej.

Przede wszystkim zidentyfikuj dokładnie, jaką kombinację migających świateł widzisz. To zdjęcie tyłu Aptiv pokazuje schemat identyfikacji usterki. Powinien być jeden z twoją ładowarką.
View attachment 182784

Proszę również o przesłanie zdjęcia tyłu ładowarki, pomaga to poznać datę itp.

to możliwe, że zmienili wartość termistora na pewnym etapie. Niższe wartości, takie jak 3,6 Kohm, oznaczają, że przepływa nieco więcej prądu niż w przypadku 10K, więc będzie trochę więcej samonagrzewania, co zmieni szacunkową temperaturę! Mogą więc zwiększyć rezystancję, aby zmniejszyć ten efekt. Możesz spróbować umieścić rezystory 10 Kohm od 2 połączeń termistorów do czarnego połączenia, ale nie jestem pewien, czy to pomoże.

Ponieważ twoje 2 termistory odczytują to samo, wydają się być w porządku. Jak prawdopodobne jest, że 2 termistory o wartości 10 kOhm zostały ugotowane dokładnie w ten sam sposób, doznały tych samych uszkodzeń i oba spadły do ​​około 4K (przy 25C, zgaduję)?
To mój model ładowarki (zdjęcie poniżej) i miga w rzędzie przed ostatnim.

Ładuję przez całą noc, więc zawsze jest czas na ładowanie niższym prądem (ustawionym w samochodzie, myślę, że to 6A, ob BMW 225xe).

Jestem już na farnell gotowy do zamówienia nowych Termistorów, co sugerujesz, jakie wartości wziąć, tylko 10kOhm czy też inne (więcej lub mniej)?
Image
 
Discussion starter · #67 ·
Wygląda na to, że przedostatni wiersz oznacza "Usterka" i nie jest to kolumna "Temperatura". Zanim wydasz pieniądze w Farnell (możesz znaleźć cpc.farnell.com trochę taniej dla małych ilości, ale ich wybór jest o wiele mniejszy), sugeruję, abyś zamiast tego wypróbował kilka rezystorów 10k Ohm. Będą wyglądać jak termistory ustalone na 25C, zakładając, że ten chce termistorów 10 kOhm. Jeśli to rozwiąże problem, warto kupić termistory.

Te 10K, które sugeruję, to typ NTCLE100E3103. Dużo do wyboru, więc spójrz na cenę, niektóre wysyłane są z zagranicy, niektóre są w setkach itp. Nie potrzebujesz super precyzyjnych.

Ale szczerze mówiąc, nie sądzę, żeby to był problem.
 
Wygląda na to, że przedostatni wiersz oznacza "Błąd" i nie jest to kolumna "Temperatura". Zanim wydasz pieniądze w Farnell (cpc.farnell.com może być trochę tańszy dla małych ilości, ale ich wybór jest znacznie mniejszy), sugeruję, abyś zamiast tego wypróbował kilka rezystorów 10k Ohm. Będą one wyglądać jak termistory ustalone na 25C, zakładając, że ten chce termistory 10 kOhm. Jeśli to rozwiąże problem, warto kupić termistory.

Typy 10K, które sugeruję, to NTCLE100E3103. Dużo do wyboru, więc spójrz na cenę, niektóre są wysyłane z zagranicy, niektóre są w setkach itp. Nie potrzebujesz super dokładnych.

Ale szczerze mówiąc, nie sądzę, żeby to był problem.
Dzięki Andy. Tak, miga. Sugerujesz więc kupno normalnych 10kOhm, jak jest w twoich instrukcjach. I które, mniejsze i większe również? Chcę spróbować.

Co twoim zdaniem mogłoby być również problemem?
 
Discussion starter · #70 ·
To Twoja decyzja, jakich rezystorów chcesz spróbować. Naprawione przeze mnie ładowarki używały termistorów o rezystancji 10 kOhm w temperaturze 25°C. Farnell ma kartę katalogową, która informuje, do jakiej rezystancji spada ona w temperaturze około 60-70°C, przypuszczam, że może to być bliskie punktowi, w którym się wyłączają z powodu przegrzania. A gdy jest zimniej, rezystancja będzie wyższa.

Zatem im niższa rezystancja, którą spróbujesz, tym bardziej prawdopodobne jest, że ładowarka pomyśli, że jest zbyt gorąca.

Poza tym nie mogę udzielić Ci żadnych dalszych porad. Wiesz teraz tyle samo co ja, czyli niewiele. Nie mam schematu obwodu, który mógłby mi pomóc.
 
@Nuno, oto zdjęcie termistorów wyciętych z wtyczki brytyjskiej.
View attachment 171502

Przewody wyglądają na takie same jak u Ciebie i zakładając, że wybrałem właściwy termistor zamienny, spodziewałbym się zobaczyć 10 kOhm w 25C.

W swoim poście napisałeś: "Zmierzyłem rezystancję i we wszystkich 3 przewodach wartość wynosi blisko 284kohm z wtyczką podłączoną do 220v i 0,0 ohm po odłączeniu." Proszę, NIE grzeb w środku, gdy jest podłączony do 220V! Ryzykujesz wszelkiego rodzaju problemy, jeśli ześlizgniesz się miernikiem, łatwo jest zrobić zwarcie i wszystko wybuchnie.

NIE chcesz 220V w pobliżu i nie potrzebujemy tego, podczas gdy sprawdzamy termistory i okablowanie do wtyczki sieciowej!

12k Ohm, które zmierzyłeś od czarnego przewodu do pozostałych 2 przewodów, jest w porządku, więc Twoje termistory nie stanowią problemu. Zapraszam do podgrzania wtyczki suszarką do włosów, rezystancja termistora Viskay 10k, który moim zdaniem jest bliski rzeczywistej części, zmieni się z 10 kOhm w 25C i spadnie do 3,6 kOhma w 50C. Spodziewam się spadku rezystancji tego rodzaju.

Rezystancja do ziemi z tych przewodów (290 kOhm) jest całkowicie nieistotna i nieznana. Niektóre EVSE podłączają jeden koniec termistorów do bolca uziemiającego wewnątrz wtyczki, czego ten wyraźnie nie robi.

Mówisz, że rezystancja grubych kabli sieciowych jest w porządku. W tym przypadku zgadzam się z Spiny, że prawdopodobnie jest to awaria zasilania niskiego napięcia gdzieś.
Cześć Nuno, Dobry wieczór.
Czytałem publikację o naprawie wtyczki ładowarki EV, ale dla rynku brytyjskiego.
Mam Zoe z ładowarką APTIV IC-CPD B-G27-P62-16A-RE.
W tym tygodniu złamałem bolec złącza SCHUKO mojej ładowarki i pomyślałem, że wymiana wtyczki będzie bardzo łatwa, ale w rzeczywistości tak nie jest.
Zaczynam od tego, że jest 5 przewodów, 3 normalne dla fazy, neutralnego i uziemienia, jednak zauważam 2 dodatkowe, szary i czerwony.
Po rozpoczęciu czytania stwierdziłem, że te dwa dodatkowe przewody to CP i PP, których jeszcze nie udało mi się zidentyfikować, który jest który.
Jednak próbując uzyskać jak najwięcej informacji o starym złączu SHUKO, stwierdzam, że czerwony przewód nie ma żadnej ciągłości.
Tylko szary jest podłączony do czegoś, czego nie udało mi się zidentyfikować, ponieważ wiertło zostało uszkodzone, gdy je odciąłem.
Wtedy zacząłem czytać ten POST i niektóre rzeczy zaczęły mieć sens.
W moim przypadku mam tylko 5 przewodów, czyli nie ma czarnego przewodu.
Jednak, ponieważ czerwony przewód nie ma żadnej ciągłości, pomyślałem, że mógłbym użyć tego termistora podłączonego do szarego przewodu i przewodu uziemiającego.
Czy to byłaby możliwość? A termistor do użycia będzie taki sam jak przetestowany w Twoim przypadku? (Vishay NTCLE100E3103)

Bardzo dziękuję za pomoc
Vítor Pereira
 
Discussion starter · #72 ·
Witaj Nuno, Dobry wieczór. Czytałem publikację o naprawie wtyczki ładowarki EV, ale na rynek brytyjski. Mam Zoe z ładowarką APTIV IC-CPD B-G27-P62-16A-RE. W tym tygodniu złamałem pin na zacisku SCHUKO w mojej ładowarce i pomyślałem, że wymiana wtyczki będzie bardzo prosta, ale tak naprawdę nie jest. Zaczynam od tego, że są 5 przewodów, 3 normalne dla N, Faza i Uziemienie, ale sprawdzam 2 dodatkowe, jeden szary i jeden czerwony. Po rozpoczęciu czytania zdałem sobie sprawę, że te dwa dodatkowe przewody to CP i PP, których wciąż nie mogłem zidentyfikować, który jest który. Jednak próbując wydobyć jak najwięcej informacji o starym zacisku SHUKO, zauważyłem, że czerwony przewód nie ma ciągłości. Tylko szary jest połączony z czymś, czego nie mogłem zidentyfikować, ponieważ został uszkodzony, gdy przeciąłem tarczę wiertła. Wtedy zacząłem czytać ten POST i niektóre rzeczy zaczęły mieć sens. W moim przypadku mam tylko 5 przewodów, to znaczy nie ma czarnego przewodu. Jednak ponieważ czerwony przewód nie ma ciągłości, pomyślałem, że mógłbym użyć tego termistora podłączonego do szarego przewodu i przewodu uziemiającego. Czy to możliwe? I czy termistor, który ma być użyty, będzie taki sam jak ten przetestowany tutaj w Twoim przypadku? (Vishay NTCLE100E3103) Z góry bardzo dziękuję za pomoc Victor Pereira
 
Discussion starter · #73 ·
Tutaj panuje pewne zamieszanie.

Jeśli uszkodzona wtyczka jest tą, która wchodzi do instalacji elektrycznej w domu, to 2 przewody są związane ze sprawdzaniem temperatury termistora. Musimy zobaczyć zdjęcie urządzenia Aptiv, aby wiedzieć, co się dzieje. Może to być 2 przewody idące do każdego końca pojedynczego termistora. Lub mogą być 2 termistory, każdy z jednym przewodem, a drugie końce 2 termistorów idą do dużego przewodu uziemiającego. W pobliżu tej wtyczki sieciowej nie ma CP ani PP.

Jeśli uszkodzona wtyczka jest tą, która wchodzi do samochodu, nie ma termistorów, a 2 przewody to przewody CP i PP. Ponownie, prosimy o zamieszczenie kilku zdjęć.
 
Discussion starter · #77 ·
Twój Aptiv to model B-G27-P62-16A-RE.
Aptivy, które widziałem i naprawiałem, to B-G03-PO5-10A-BM.
Twój wydaje się być na 16A, inne są na 10A. Zakładam, że to właśnie oznaczają 16A i 10A w numerach modeli.

Masz 2 przewody, inne mają 3. Twoje 2 wydają się być zakończone kondensatorem niskiego napięcia na 2 przewodach, a następnie kolejnym do uziemienia. Nie sądzę, żeby to były termistory - spodziewałbym się oznaczeń takich jak paski kolorów, które mają rezystory.

Nie mogę udzielić dalszych porad, ponieważ brakuje mi informacji, takich jak schemat obwodu lub możliwość sprawdzenia tych komponentów. Możesz je wylutować i sprawdzić, czy rzeczywiście są to kondensatory, ale to zależy od Ciebie. Podejrzewam, że w tej konkretnej wtyczce sieciowej nie ma sprawdzania temperatury. Ale bez schematu obwodu lub instrukcji obsługi nie mam możliwości tego stwierdzić.

Przepraszam, że nie mogę bardziej pomóc.
 
Discussion starter · #78 ·
Już rozwiązałem problem.
Nie miałem Vishay NTCLE100E3103, więc użyłem 2 NTC 10K i zadziałało.
Na razie myślę, że problem został rozwiązany.
Wielkie dzięki wszystkim
Dobrze zrobione! Ale sprawdź zmianę rezystancji wraz z temperaturą. I jak dokładnie je podłączyłeś? Zaledwie 2 przewodami spodziewałbym się, że oba termistory są połączone z Ziemią na jednym końcu, z pojedynczym przewodem do pozostałych 2 końców.
Czy sam zamontowałeś te zielone elementy? Czy są tam razem z termistorami?
 
Próbowałem już nagrzać system i działa, czerwona lampka w ładowarce zaczyna migać. Kiedy temperatura zaczyna spadać, czerwona lampka gaśnie, a zapala się kontrolka temperatury, a na koniec, gdy temperatura jest standardowa, zaczyna się ładowanie i wszystkie czerwone kontrolki są wyłączone.
Moje połączenia są podobne do zdjęcia w poście nr 52, zielone elementy na moim zdjęciu to 2 termistory (NTC 10K).
W moim przypadku fioletowy to czerwony przewód, pomarańczowy to UZIEMIENIE, a biały to biały
 
61 - 80 of 108 Posts